Gå til innhold

Sær kollega henger rundt alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

 Synes folk bør være litt mer våkne når det gjelder folk rundt seg i dag.

Anonymkode: ea8e8...5a2

I dette tilfelle burde dere passe deres egne saker.

Han har virkelig ikke gjort noe som helst galt. Det høres ut som du projiserer din egen frykt for å gjøre ting alene med å stemple en som gjør det for å være "off".

20 hours ago, AnonymBruker said:

må jo føles helt utrolig trist. Men, man vet jo aldri med folk nå for tiden. Har luftet dette med noen venninner og de er enig at det kan være noe off her. 

Om han ønsker å dra til USA og ikke har noen å reise med har han min fulle respekt for å gjøre det. Å gå for det man ønsker her i livet føles sjeldent trist og det være i stand til å ha et avslappet forhold til å gjøre ting alene gir ekstremt mye valgfrihet her i livet.  

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Javel. Jeg og mine venninner synes i alle fall at det er svært merkelig at han holder på sånn. Jeg er altså ikke alene om å synes at det er noe litt rart her, og jeg synes ikke det er rart at jeg får en litt ekkel følelse rundt han. Snakker altså ikke om å gå ut en gang i blant for seg selv, men at dette er en gjentakende ting han gjør ofte. Synes folk bør være litt mer våkne når det gjelder folk rundt seg i dag.

Anonymkode: ea8e8...5a2

Svært merkelig å gjøre ting alene? 

Du får en ekkel følelse rundt han fordi han gjentakende og ofte er ute for seg selv? 

Hva i ALLE DAGER er liksom galt med å gå ut på ting og ferier alene? 

Hva skal det liksom bety som gjør at man må være "mer våken"? 

Du og dine venninner er skikkelig slemme. 

Anonymkode: 839bf...19c

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så rart med dette? Er jo mange som liker å reise alene, gå på konserter alene og ikke minst kino alene? Er da ikke noe rart i gå ut for å ta seg en øl alene heller. 
 

Anonymkode: 64f13...b24

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 0.02):

Har en kollega jeg virkelig stusser over. Han er i slutten av 20 årene. Virker ikke som han har mye til sosialt liv, for han snakker stadig om konserter, reiser og andre ting han er på - helt alene. Altså han dro seriøst på en 3 ukers lang tur tin USA alene i fjor, nå var han nettopp på en forlenget helgetur til Paris - også helt alene. Jeg var på kino med noen venninner forrige uke, og da møtte jeg han på samme film - her også helt alene. Det er ikke første gang jeg har møtt han ute alene, blant annet på bar. Da satt han helt alene i baren og drakk øl. Er dette normalt, eller er det noe som skurrer her? Får litt sånn ekle vibes av sånt. Han virker for så vidt ganske normal på jobb, selv om han kan være litt sær i lunsjen i blant. Synes det er merkelig å henge rundt på alle mulige ting helt alene.. må jo føles helt utrolig trist. Men, man vet jo aldri med folk nå for tiden. Har luftet dette med noen venninner og de er enig at det kan være noe off her. 
 

Anonymkode: ea8e8...5a2

Kanskje han møter folk på tur han henger med? 
Men mest.. stakkars, virker ikke som han har så mange venner. Men bra han reiser og opplever selv om han ikke har noen å reise med 

Anonymkode: f05c7...5ce

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje han møter folk på tur han henger med? 
Men mest.. stakkars, virker ikke som han har så mange venner. Men bra han reiser og opplever selv om han ikke har noen å reise med 

Anonymkode: f05c7...5ce

Hvorfor er han en stakkar? Noen liker å gjøre ting alene selv om de har venner og nettverk. Ikke alle har behov for å ha selskap på kino eller ferie.

Anonymkode: f9d2b...309

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en taper TS. Antar at du ikke klarer å være alene i 24 timer. Sånne sauer som deg trenger å bli omgitt av andre sauer, også fokuserer dere på livene til andre, når du sikkert egentlig lever helt elendig selv. Bruk heller energien på deg selv og utvikle deg som et menneske, men neida. Enklere å være en taper som tror at en selv er på riktig spor og henge seg i detaljer om alt og alle fremfor å fokusere på seg selv.

Har 3-4 ekstremt gode venner. Resten anser jeg som bekjente. Trives ekstremt godt i eget selskap, fordi tankegangen min og verdiene mine er helt annerledes enn de fleste menneskene jeg har møtt på og jeg ønsker kun å tilbringe tid med likesinnede mennesker slik at vi kan bygge hverandre og dra hverandre enda høyere opp. Mange som meg, som ikke orker bruke energien med å omgås med mennesker som deg som skal snakke ned om andre du ikke engang kjenner. Nei, da er det bedre å være helt alene og sørge for å forbedre livskvaliteten til alle mine nærmeste :)

Anonymkode: 1c7b3...968

  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje han møter folk på tur han henger med? 
Men mest.. stakkars, virker ikke som han har så mange venner. Men bra han reiser og opplever selv om han ikke har noen å reise med 

Anonymkode: f05c7...5ce

Hvem trenger venner, når man har sånne fiender som TS.

Anonymkode: d7101...c80

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/innlandet/anne-kirketeig-og-helene-myhre-reiser-pa-ferie-alene.-psykolog_-thomas-hansen-mener-det-er-positivt.-1.16061734

 

Og jeg er gift i hetrofilt forhold. Ingen barn. Vi drar begge på ferie og turer hver for oss, så sammen.  Jeg får "dilla" av å være i en fast A4-ramme hvor andre skal mene hva som er riktig eller galt ang livet. 

Tenk å nyte en konsert alene

Få dra dit man vil. Se det man selv ønsker. 

Anonymkode: 3f041...21a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

https://www.nrk.no/innlandet/anne-kirketeig-og-helene-myhre-reiser-pa-ferie-alene.-psykolog_-thomas-hansen-mener-det-er-positivt.-1.16061734

 

Og jeg er gift i hetrofilt forhold. Ingen barn. Vi drar begge på ferie og turer hver for oss, så sammen.  Jeg får "dilla" av å være i en fast A4-ramme hvor andre skal mene hva som er riktig eller galt ang livet. 

Tenk å nyte en konsert alene

Få dra dit man vil. Se det man selv ønsker. 

Anonymkode: 3f041...21a

Enig, ville aldri vært den jeg er i dag om jeg ikke reiste ut på egenhånd. De beste opplevelsene har skjedd da.

Forholdet et menneske har til seg selv er viktig! Få kontakt med seg selv og sine behov, hvordan man behandler seg selv.

Anonymkode: 6db72...94c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er virkelig helt sykt. Han burde sittet hjemme å skammet seg og spart deg for alt brydderie i det rike livet ditt, der du bruker å mye energi og stusser over andres fritidsbruk at du til og med oppretter forumtråder om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 17.26):

Hvorfor tror du han ikke er som andre og at han ikke blir sosialt akseptert? 

Anonymkode: deed6...c02

Nei det skal jo ikke mer til enn en adhd diagnose, være litt klønete verbalt i sosiale lag, før man er for teit til å bli bedt ut på ting. Folk er jo blitt så hårsåre på sånt , og er livredde for dem. Her så har de ikke engang tatt seg bry med å bli kjent med han engang. På en arbeidsplass. Har jobbet med mange raringer jeg, selv om de er litt klønete på ting så blir de jo bedre av mer sosialt uansett. Der jeg har jobbet, har vi aldri gjort noe forskjell  på hvem de er og hvordan de er på jobb.  Vi sier hei, og hade, når vi kommer, skravler med dem i pausen, snakker jobb prat på lik linje som alle andre. Disse "raringene" er som regel sykt god i jobben sin. Men ofte ikke folk ser det når man ikke gidder å bry seg bittelitt.

Anonymkode: 9cfe9...53f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Javel. Jeg og mine venninner synes i alle fall at det er svært merkelig at han holder på sånn. Jeg er altså ikke alene om å synes at det er noe litt rart her, og jeg synes ikke det er rart at jeg får en litt ekkel følelse rundt han. Snakker altså ikke om å gå ut en gang i blant for seg selv, men at dette er en gjentakende ting han gjør ofte. Synes folk bør være litt mer våkne når det gjelder folk rundt seg i dag.

Anonymkode: ea8e8...5a2

Det er bra folk er våkne og følger med, så ser de at voksne mobber mer enn barn, og dere er eksempler på dette. 

At du og dine venninner synes det er rart sier mer om dere. 

Anonymkode: 06686...579

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er EKSTREMT rart ingen i det minste stiller et eneste spørsmålstegn ved slik oppførsel fra en voksen mann. Er som sagt ikke alene om å reagere på dette. Kunne aldri falt meg inn å gjøre slikt alene, og det vet jeg mange som er enig i.. synes folk har blitt veldig spesielle i dagens samfunn!! 

Anonymkode: ea8e8...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes det er EKSTREMT rart ingen i det minste stiller et eneste spørsmålstegn ved slik oppførsel fra en voksen mann. Er som sagt ikke alene om å reagere på dette. Kunne aldri falt meg inn å gjøre slikt alene, og det vet jeg mange som er enig i.. synes folk har blitt veldig spesielle i dagens samfunn!! 

Anonymkode: ea8e8...5a2

Noen stiller jo flere spørsmålstegn , både du og venninne dine. 
at du er avhengige av andre og de ikke kunne falt deg inn og gå på kino, reise til utlandet eller være rar i lunsjen er jo bare trist for deg. 
ja, noen folk har blitt veldig spesielle i dagens samfunn, 

Anonymkode: 47030...1ad

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Synes det er EKSTREMT rart ingen i det minste stiller et eneste spørsmålstegn ved slik oppførsel fra en voksen mann. Er som sagt ikke alene om å reagere på dette. Kunne aldri falt meg inn å gjøre slikt alene, og det vet jeg mange som er enig i.. synes folk har blitt veldig spesielle i dagens samfunn!! 

Anonymkode: ea8e8...5a2

Det holder at du og venninnene dine gjør! For det er nemlig, som ganske mange allerede har skrevet, ingenting rart ved at folk velger å reise alene på tur eller gå på kino eller dra ut på byen! 

Men det som faktisk er rart er at det finnes folk som ikke kan(?) reise på ferie alene, gå på kino alene eller ta en tur på byen alene!

Anonymkode: 129b4...58a

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei det skal jo ikke mer til enn en adhd diagnose, være litt klønete verbalt i sosiale lag, før man er for teit til å bli bedt ut på ting. Folk er jo blitt så hårsåre på sånt , og er livredde for dem. Her så har de ikke engang tatt seg bry med å bli kjent med han engang. På en arbeidsplass. Har jobbet med mange raringer jeg, selv om de er litt klønete på ting så blir de jo bedre av mer sosialt uansett. Der jeg har jobbet, har vi aldri gjort noe forskjell  på hvem de er og hvordan de er på jobb.  Vi sier hei, og hade, når vi kommer, skravler med dem i pausen, snakker jobb prat på lik linje som alle andre. Disse "raringene" er som regel sykt god i jobben sin. Men ofte ikke folk ser det når man ikke gidder å bry seg bittelitt.

Anonymkode: 9cfe9...53f

Poenget mitt var mer at man trenger vel ikke være sær eller ikke sosialt akseptert selv om nan like å gjøre ting på egenhånd.

Anonymkode: f9d2b...309

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes det er EKSTREMT rart ingen i det minste stiller et eneste spørsmålstegn ved slik oppførsel fra en voksen mann. Er som sagt ikke alene om å reagere på dette. Kunne aldri falt meg inn å gjøre slikt alene, og det vet jeg mange som er enig i.. synes folk har blitt veldig spesielle i dagens samfunn!! 

Anonymkode: ea8e8...5a2

Å gjøre ting alene er ingen "oppførsel", det er helt normalt. At du selv er redd/usikker/bekymret for hva andre vil tenke/mistrives i ditt eget usle selskap, skal ikke være til hinder for normalt oppegående mennesker som vil gjøre ting alene.

Anonymkode: d7101...c80

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/2/2023 at 6:11 PM, AnonymBruker said:

Til dere som tar det som en selvfølge at han er ensom. Det er ikke sikkert. Kanskje han har et lass av venner, men bare trives best med å gjøre slike ting alene. Jeg har en god venn som er slik. 

Anonymkode: 95685...76e

Jeg er en sånn person. Eeeelsker å ta eb tur alene. Las Vegas, eget hotellrom og kan få skrevet et helt bokkapittwl og gamble litt på kvelden. 
Eller besøke venner og kolleger down under. Reiste endel sammen med en italiensk kompis og vi møttes ulike steder, har reist masse men hadde aldri orket sånn « jentetur til London opplegg» 

å være i mitt eget selskap er topp.

Anonymkode: eb8ba...d9d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er EKSTREMT rart ingen i det minste stiller et eneste spørsmålstegn ved slik oppførsel fra en voksen mann. Er som sagt ikke alene om å reagere på dette. Kunne aldri falt meg inn å gjøre slikt alene, og det vet jeg mange som er enig i.. synes folk har blitt veldig spesielle i dagens samfunn!! 

Anonymkode: ea8e8...5a2

Kan du forklare nærmere hva du mener er mistenkelig (?) oppførsel og hvorfor, og hva man skal stille spørsmålstegn ved? Hva er det du mener «slik oppførsel» indikerer?

Selv om du ikke er selvstendig eller voksen nok til å reise eller gå på kino alene, betyr det ikke at ikke veldig mange voksne klarer det.

Så vidt jeg kan se, er det kun du og venninnene dine som reagerer på dette. Har du tenkt på at det kanskje er dere som er under snittet selvstendige, og derfor synes det er rart?

Anonymkode: deed6...c02

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...