Gå til innhold

Har jeg som sykepleier egentlig dårlig lønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Majer skrev (5 timer siden):

Det er noen ting du glemmer å ta med i regnestykket ditt. Det ene er ansvar. Mange sykepleiere har mye ansvar. Hadde en ansatt i teknologibedrift sittet med like mye ansvar hadde lønnen vært mye høyere. En annen ting er at sykepleiere gjennomsnittlig må gå av når de er 58. Da går de glipp av å tjene inn en god del pensjon. Det tredje punktet er at ansiennitet i staten topper seg etter 10 år (kan øke i kommunen). Det betyr at man ikke vil gå opp i lønn selv med 30 års erfaring.

Det fjerde punktet kan det diskuteres om skal være med eller ikke, men jeg tar det med her:  Sykepleiere på sykehusene som jobber turnus har ikke råd til å bo i nærheten av sykehusene. Da de blåblå solgte unna sykehusboliger i Oslo ble ikke det gjenspeilet i økt lønn. Mange er avhengige av å bo nærme arbeidsplassen når de slutter 22:15 og skal på igjen 7:30. 

Det er klart at om du kjøpte bolig for mange år siden så er ikke lønna umulig å leve av.

Nei, det fungerer ikke sånn i teknologibedrifter. Man tjener ikke fem øre mer på å ha ansvar i betydningen ansvar for  liv/helse/sikkerhet. 

Man kan tjene mer på å utvikle dataspill enn brannalarmanlegg.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skjønner vel selv at dette er god lønn. 

Anonymkode: 7f173...be5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helsefagarbeider med 8 års ansinnitet og har 500.000 i grunnlønn. Med kveld og helgetilegg så havner jeg på ca 600.000. Jeg har jo veldig god lønn for å være helsefagarbeider, og det er vel bare et sted i Norge som gir så god lønn (kommunalt). Jeg tjener bedre enn sykepleiere med høyere ansinnitet enn meg som jobber statlig i samme by. 

Anonymkode: cfb50...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tja. Da har vel hun bedre ansiennitet enn deg, og regner sin  lønn med tillegg, noe du trolig ikke gjør

Anonymkode: d3e76...329

Tillegg, hvilke tillegg? Tror du alle i Norge får betalt kveldstillegg, helligdagstillegg og for overtid? 😂 

Anonymkode: 529d2...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...