Gå til innhold

Har jeg som sykepleier egentlig dårlig lønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som spesialsykepleier i kommunen. Har 10 års annsinitet og jobber 4 minutt unna hvor jeg bor. Dette er helt fantastisk mtp familielivet og barn. Jobber kun dag og kveld med ønsketurnus. Jobbhverdagen er noen ganger travel, og noen ganger rolig. Veldig overkommelig. Jeg trives godt og tar aldri med meg jobben hjem. 
Jeg har ca 700 000,- i lønn (inkludert turnus og hellidager). Ca 55 000,- brutto i mnd (uten hellidager) og 38 000,- utbetalt. Jeg er veldig fornøyd med lønnen min.

Da jeg begynte som sykepleier for 8 år siden så var grunnlønnen på 365 000,-. Nå er den på over 600 000,-. Er lønna mi egentlig så dårlig? (Jeg fikk sponset/betalt videreutdanningen).

 

Anonymkode: 04970...f67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke noe å klage på hvertfall 

Anonymkode: 3a09c...4e5

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 900 000 og er snart overlege. Dette er inkludert vakttillegg. Skyhøyt lån hos Lånekassen grunnet lang utdanning. Forstår virkelig ikke den gjengse oppfatning om at leger tjener så utrolig godt. Jeg bor i Oslo og synes det er hardt å betjene boliglån, studiegjeld og andre faste utgifter. Jeg må ofte si nei til sosiale sammenkomster grunnet dårlig råd.

Anonymkode: 90807...31f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fiske etter sympati for dårlig sykepleielønn? Finnes nok av slike tråder.

Anonymkode: 7f105...39d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):