Gå til innhold

Er det dumt at jeg ønsker kreft?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har også hatt det slik. et ønske om og bli alvorlig syk. Men etter snakk med psykolog en gang jeg var innlagt på psykiatrisk så fant vi ut at det egentlig var et ønske om å bli tatt vare påog få omsorg. Jeg ønsker jo egentlig ikke å være syk, er bare et ønske om og komme meg vekk fra hverdagen. Jeg ønsker det innimellom nå også, men ikke så hardt som før. Kan det vere noe slik du også ønsker ts. Ønsker deg lykke til-

Anonymkode: c28c8...8aa

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest. Hvem vil vel ha en forferdelig (eller dødelig) sykdom med all lidelse og kjedelig sykehusopphold det innebærer? Er du lei av hverdagen din så må du finne på noe annet å holde på med. Det kommer da nok perioder i livet hvor man har mulighet til å få oppmerksomhet, du kan f eks diske opp en svæær bursdagsfest neste gang. Inviter typ alle, fra fjerne slektninger til kollegaer. All fokus på deg!

Anonymkode: 794d8...8e0

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at mange ikke forstår dette. Vil tro dette ikke er så uvanlig. Det er jo ikke selve sykdommen hun ønsker seg. Hun ønsker seg omsorg. Om man lever et liv hvor omsorg er fraværende så går tankene sånn som hos TS.

Du har det vondt, TS og ønsker å bli sett, hørt og få omsorg. Det burde være noe alle får, men dessverre er det ikke sånn.  Håper du har noen å snakke med ❤️ 

Og hun har da ikke munchausen, så typisk KG og diagnostisere folk. Ved munchausen så lager man symptomer og ev skader seg selv (eks putte en stein i urinrøret, drikke noe man vet er giftig osv) for å få oppmerksomheten fra helsepersonell. Og de gjør det gang på gang.

Anonymkode: 7bcca...62e

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Legg deg nå. Drikk et glass vann, fyll det opp og sett ved nattbordet. Ha tlf ved siden av deg, men prøv å sove. Ring hjelp i morgen etter god søvn. Ring hjelp i natt, om du trenger det ❤️

Anonymkode: cb0ef...5ac

:ler:

Gid a meg :dåne:

Anonymkode: fcf68...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro psykologer har hørt om det før, så ta kontakt med en. Det er sikkert hjelp å få.

Om man ønsker det, da.

Vi har så mange rare tanker vi tenker, så sånn sett er det innafor normalen.

Dette går jo på kunnskapsløshet. Man skjønner ikke alvoret. I det sykdom blir et faktum, så forandres bildet radikalt. Så selv om tankene er arrogante overfor de som er rammet, så gjør de ikke skade i seg selv. 

Så kommer det an på omfanget. Hvor mye tankene begrenser deg. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Helt siden jeg var tenåring har jeg ønsket at jeg hadde en sykdom, ikke nok til å drepe *noen ganger, til tider* men nok til å være på sykehus, vekke en periode fra hjem, skole og jobb. Selv i voksenalder er dette ett stort ønske å få en sykdom nok til å ikke måtte jobbe eller være hjemme.. Hva kan grunnen til dette være?? Er dette normalt?? 

Anonymkode: 32c91...5d6

Søk hjelp https://www.helsenorge.no/psykisk-helse/trenger-du-noen-a-snakke-med/

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du innerst inne ønsker kjærlig oppmerksomhet? At noen skal se deg?

Anonymkode: 29698...332

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg hørt fra flere. Man ønsker seg jo ikke kreft, men man ønsker å bli sett og at noen bryr seg. Kanskje også at noen bekymrer seg for en, slik at man føler at man er verdt noe.

Snakk med noen om det ❤️

Anonymkode: 2b9f8...aad

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei. Søk hjelp❤️

Anonymkode: cb0ef...5ac

Hvor?? Jeg sliter psykisk men får null hjelp, kommer heller ikke inn i kommunen, de har liksom ikke kapasitet. Hva gjør man da? Lettere sagt søk hjelp men det er ikke lett å få hjelp. Ps. Er ikke Ts.

Anonymkode: 253b1...fef

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke hva du snakker om eller ønsker deg når du skriver at du ønsker en alvorlig sykdom, så du kan ligge på sykehuset og slappe av, få masse omsorg og oppmerksomhet. Det er dessverre ikke sånn at det finnes medisiner og behandlinger som gjør deg frisk for alle alvorlige sykdommer og skader.

Hvis man er så heldig at man blir frisk av en alvorlig sykdom, må man ofte leve resten av livet med slitsomme bivirkninger av sykdommen, behandlinger eller medisiner.

Du kan gjerne få lov å bytte kropp og sinn med meg hvis du vil, og da tror jeg at du hadde tryglet hvert sekund om å få komme tilbake til din gamle kropp.

Jeg er skadet etter en trafikkulykke for snart 20 år siden, mitt barn måtte flytte i fosterhjem da jeg ikke var i stand til å ta meg av det og det finnes ikke noe behandling som kan gjøre meg smertefri eller få meg til å fungere slik jeg gjorde før ulykken.

Jeg har null sosialt liv fordi det klarer jeg ikke på grunn av hodeskade, og jeg klarer ikke å gå turer eller reise på ferie på grunn av skadet kropp.

Jeg klarer nesten ikke å lese og kun se litt på skjerm i små bolker innimellom, og har problemer med lyder og sensitivitet.

I tillegg ble jeg hardt angrepet av Corona og sliter med kraftig utmattelse, og har i bunn og grunn ikke noe særlig liv nå.

Jeg klarer å kle på meg selv, spise, drikke og å gå på do.

Det du trenger er psykolog eller psykiater å snakke med, for ditt problem sitter i hodet.

Sett pris på hver en dag du har som frisk, for det er millioner av mennesker her i verden som lider.

Anonymkode: 3c374...288

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet ikke hva du snakker om eller ønsker deg når du skriver at du ønsker en alvorlig sykdom, så du kan ligge på sykehuset og slappe av, få masse omsorg og oppmerksomhet. Det er dessverre ikke sånn at det finnes medisiner og behandlinger som gjør deg frisk for alle alvorlige sykdommer og skader.

Hvis man er så heldig at man blir frisk av en alvorlig sykdom, må man ofte leve resten av livet med slitsomme bivirkninger av sykdommen, behandlinger eller medisiner.

Du kan gjerne få lov å bytte kropp og sinn med meg hvis du vil, og da tror jeg at du hadde tryglet hvert sekund om å få komme tilbake til din gamle kropp.

Jeg er skadet etter en trafikkulykke for snart 20 år siden, mitt barn måtte flytte i fosterhjem da jeg ikke var i stand til å ta meg av det og det finnes ikke noe behandling som kan gjøre meg smertefri eller få meg til å fungere slik jeg gjorde før ulykken.

Jeg har null sosialt liv fordi det klarer jeg ikke på grunn av hodeskade, og jeg klarer ikke å gå turer eller reise på ferie på grunn av skadet kropp.

Jeg klarer nesten ikke å lese og kun se litt på skjerm i små bolker innimellom, og har problemer med lyder og sensitivitet.

I tillegg ble jeg hardt angrepet av Corona og sliter med kraftig utmattelse, og har i bunn og grunn ikke noe særlig liv nå.

Jeg klarer å kle på meg selv, spise, drikke og å gå på do.

Det du trenger er psykolog eller psykiater å snakke med, for ditt problem sitter i hodet.

Sett pris på hver en dag du har som frisk, for det er millioner av mennesker her i verden som lider.

Anonymkode: 3c374...288

Veldig trist å lese at du sliter så mye med helsen. ❤️ 

Men du skjønner vel at TS også lider, men psykisk. Hun ønsker jo egentlig ikke en alvorlig sykdom. Men hun ønsker å bli sett, hørt, få omsorg og få vite at noen nær henne synes dette er grusomt og kanskje reagere med å være et bedre menneske mot henne. Kanskje noen tar henne for gitt? Kanskje noen er ignorerende eller slemme mot henne? Hun har det i hvert fall ikke bra.

Nå er det ikke sikkert at hun får en slik reaksjon, om hun skulle ha blitt syk. Men, man kan jo håpe. 

Kreft er en sykdom som setter i gang et hjelpeapparat ganske raskt. Den ligger høyt oppe på "sykdomshierarkiet", så man får oppmerksomhet og omsorg ganske så raskt. At det er en grusom sykdom med store etterfølger, hvor man dessverre ikke får så mye oppmerksomhet og omsorg med de plagene man kan få etter behandlingen er over, er nok mange som ikke er klar over. Da må man gjerne ha vært der selv eller kjent noen nære som har vært der. 

Anonymkode: 7bcca...62e

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe trøst så har jeg kjent mye på de følelsene i min oppvekst. Årsak i mitt tilfelle er at jeg ikke har blitt sett og ikke fått den omsorgen jeg trengte som barn. 
Jeg ønsket å bli syk og innlagt på sykehus så mamma og pappa skulle bry seg om meg. 
 

Når det gjelder kreft så ender man som regel opp med senskader etter behandling, så det er nok siste sykdommen du bør «ønske deg» hvis du har ønske om å bli frisk igjen. 

Anonymkode: 3d8b5...78c

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så uvanlig å ønske en mer "fysisk" sykdom hvis man sliter med den psykiske helsen. Den psykiske helsen er vanskelig å forklare ovenfor andre og det blir forventet at man må "skjerpe seg". Alvorlige sykdommer som kreft er noe alle har forståelse for.

Det betyr ikke at man nødvendigvis ønsker seg en alvorlig sykdom, man er bare så sliten av å ikke bli ivaretatt.

Anonymkode: 4bfa6...801

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har slitt med depresjon i årevis. Blir sjalu på de som får kreft. På sykehuset er det også masse liv og røre , på en måte. Slipper å sitte alene hjemme. Gikk på krykker en periode. Var ikke måte på hvor mye omsorg jeg fikk. 

Anonymkode: 20b54...c7b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

har slitt med depresjon i årevis. Blir sjalu på de som får kreft. På sykehuset er det også masse liv og røre , på en måte. Slipper å sitte alene hjemme. Gikk på krykker en periode. Var ikke måte på hvor mye omsorg jeg fikk. 

Anonymkode: 20b54...c7b

Vær forsiktig, det kan gå troll i ord.

Anonymkode: bdf87...95d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke diagnoser har du ts? 

Anonymkode: e3d8e...7f6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Helt siden jeg var tenåring har jeg ønsket at jeg hadde en sykdom, ikke nok til å drepe *noen ganger, til tider* men nok til å være på sykehus, vekke en periode fra hjem, skole og jobb. Selv i voksenalder er dette ett stort ønske å få en sykdom nok til å ikke måtte jobbe eller være hjemme.. Hva kan grunnen til dette være?? Er dette normalt?? 

Anonymkode: 32c91...5d6

Det lyder som du trenger et litt annet liv enn det du har nå! Kanskje komme deg bort- oppleve litt andre miljøer, folk, opplevelser... - prøve finne på ting du er glad i / har interresse for! Mulig du også hadde trengt litt fler rundt deg som hadde "sett deg" mer for den du er- men IKKE fordi de syns synd på deg som syk!!!  Mener du kanskje burde gå litt inn i deg selv og spurt om du virkelig ville blitt syk!?!! Tror nemlig du heller vil sette pris på andre løsninger!!!  Du skal være glad du er frisk- og mulighet til gjøre det du vil!!! - allfall til en viss grad,  i mange sammenhenger...  Er du alvorlig syk, så blir mye av det borte- du er avhengig av mer hjelp,  sykehus,  medisiner... Klarer kanskje ikke bevege deg som du vil... kan ha masse smerter...  Nei- Du vil ikke det!!! Det du trenger er andre ting!!! :)

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Helt siden jeg var tenåring har jeg ønsket at jeg hadde en sykdom, ikke nok til å drepe *noen ganger, til tider* men nok til å være på sykehus, vekke en periode fra hjem, skole og jobb. Selv i voksenalder er dette ett stort ønske å få en sykdom nok til å ikke måtte jobbe eller være hjemme.. Hva kan grunnen til dette være?? Er dette normalt?? 

Anonymkode: 32c91...5d6

Munchausen.

Anonymkode: f1f97...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vær forsiktig, det kan gå troll i ord.

Anonymkode: bdf87...95d

Det kan det faktisk ikke.

Anonymkode: c8d98...9ed

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt TS da jeg har det på samme måte.

Mange sier det er et ønske om å bli ivaretatt, det stemmer ikke hos meg da jeg har masse omsorg hjemme. Men jeg har alltid hatt det tungt og har slitt med generell angst siden videregående, altså over 30 år. 

Jeg drømmer om dødlig sykdom fordi det er en synlig smerte og sorg det er lov til å føle. Det er en sykdom det er lov til å dø av, sykdom er uten skam.

Jeg trenger ikke omsorg, jeg trenger kun fri fra usikkerheten og den bråe angsten.

Anonymkode: 5e3e2...e47

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...