Gå til innhold

Er det innenfor det plausible at Rosenborg Ballklub kan befinne seg i en situasjon hvor de står overfor en potensiell nedrykksfare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper Rosenkål og harrytassene i Vålerenga rykker ned.

Anonymkode: 6d0ec...366

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å være Rosenborg-supporter når man forventer å tape mot Stjørdals/Blink. Rekdal har i hvert fall lyktes med én ting - å senke forventningene til laget. 

Anonymkode: 1cc31...84c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekdal er ikke problemet, det stikker dypere enn som så, en ukultur har fått feste seg i klubben, dette er akkurat som i Vålerenga og brann 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (15 timer siden):

Rekdal er ikke problemet, det stikker dypere enn som så, en ukultur har fått feste seg i klubben, dette er akkurat som i Vålerenga og brann 

Såklart, styret som ansatte Rekdal I utgangspunktet er problemet. 

Anonymkode: 1cc31...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 30.5.2023 den 16.01):

:rulle:  Den brutale sannhet, og jeg er jo helt enig. Det er dette med at fotball handler om så mye mer enn prestasjoner og resultater. En trener som flere hadde mer positive følelser i utgangspunktet og som spilte mer tradisjonell RBK-fotball, ville hatt mye mer å gå på selv med de samme resultatene.

Slik som Horneland hadde…? RBK er en giftig plass uansett hvem man setter i stolen. Ingen kommer til å være god nok der oppe, og det preger hele kulturen. Om det ikke blir nedrykk i år, så tror jeg uansett nedturen ikke er over på en god stund.

Anonymkode: 279ff...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Slik som Horneland hadde…? RBK er en giftig plass uansett hvem man setter i stolen. Ingen kommer til å være god nok der oppe, og det preger hele kulturen. Om det ikke blir nedrykk i år, så tror jeg uansett nedturen ikke er over på en god stund.

Anonymkode: 279ff...7e1

Horneland ville jo ikke være hovedtrener for Rosenborg, det var et håpløst prosjekt. 

Anonymkode: 1cc31...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først av alt, Rosenborg rykker ikke ned. Stallen er for god for det sammenlignet med andre nedrykkskandidater. 

Deretter var Rekdal et gedigent feilvalg. Han passer ikke spillergruppa, og spillergruppa passer ikke han. Klubben Rosenborg er større og bedre enn Rekdal. 

Men så skal det sies at problemene hos Rosenborg stammer fra drift av klubb, herav fra brakka. Ledelsen i klubben er elendig, og har vært det i mange, mange år. Selv om Rekdal og RBK er dårlig match, så er ikke Rekdals feil at spillergruppa er utdatert, for dårlig, gjennomsyret med dårlige holdninger og lite klubbfølelse. Rekdal er bare èn av flere trenere siste årene som har falt igjennom i Trondheim, så da kan man ikke lenger skylde på treneren alene.

RBK har vært et pensjonist- og hvilehjem for gamle utenlandsproffer de siste årene, krydret med unge talenter uten erfaring og utenlandsk middelmådighet. Kanskje tidenes dårligste miks av spillergruppe vi har sett i Eliteserien. Herav har Dorsin stor del av ansvaret. 

Det er ingen quick fix over dette Rosenborg-laget. Kanskje en ny trener kan komme inn og sørge for en liten opptur. Men for å bli et topplag igjen må Rosenborg over tid skifte ut det meste av spillere. Og for at dette blir bra, så må man begynne å rydde inne på brakka først. Ergo, en totalforvandlig. Dessverre har ikke RBK dette i seg lenger. De krampholder på middelmådigheter både i styret og i spillergruppa, og tror at det skal være godt nok. Hele RBK undervurderer Eliteserien og overvurderer seg selv fra de står opp til de legger seg. 

Litt ironisk kanskje... så er det et nedrykk som kan sette i gang oppryddingsjobben og sørge for at RBK blir et topplag igjen raskere. Bare se på Brann i år. Rykket ned som et tungt, traust og matt lag fullstendig i ubalanse (ala RBK nå), gjør store omveltninger i OBOS og rykker opp, og blir et sprudlende topplag i medvind og flyt momentant. Imponerende. Så kanskje det er samme veien RBK har godt av å ta? 

Endret av Bombasi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (På 2.6.2023 den 8.43):

Rekdal er ikke problemet, det stikker dypere enn som så, en ukultur har fått feste seg i klubben, dette er akkurat som i Vålerenga og brann 

Hva slags "ukultur"? 

Anonymkode: d2e94...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags "ukultur"? 

Anonymkode: d2e94...f67

Du siterer ikke meg, men jeg ser også ukultur. 

Jeg ser lav moral, ingen klubbfølelse, høy på pæra, ingen "fighting spirit" ovenfor logoen på brystet, dårlige holdninger, unnskyldninger, ansvarsfraskrivelser, manneklubb-tendenser osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (6 minutter siden):

Du siterer ikke meg, men jeg ser også ukultur. 

Jeg ser lav moral, ingen klubbfølelse, høy på pæra, ingen "fighting spirit" ovenfor logoen på brystet, dårlige holdninger, unnskyldninger, ansvarsfraskrivelser, manneklubb-tendenser osv. 

Ja, og at man ikke innser at fotballen er i stadig utvikling, nytter ikke å tviholde på gamle metoder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo ikke treneren, men at spillerne som er kjøpt er for dårlige. Og spillerne virker ikke engasjerte på banen. Se andre lag, der er der mye mer sprut og entusiasme. 

Anonymkode: bfab1...be6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Problemet er jo ikke treneren, men at spillerne som er kjøpt er for dårlige. Og spillerne virker ikke engasjerte på banen. Se andre lag, der er der mye mer sprut og entusiasme. 

Anonymkode: bfab1...be6

Men det er trenerens oppgave å vekke entusiasme og innsatsvilje, ig når han ikke klarer det er jo treneren en stor del av problemet. 

Er ellers enig i alt @Bombasi skriver.

 

Hilsen mangeårig "Troillunge"

Anonymkode: aed34...7f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Problemet er jo ikke treneren, men at spillerne som er kjøpt er for dårlige. Og spillerne virker ikke engasjerte på banen. Se andre lag, der er der mye mer sprut og entusiasme. 

Anonymkode: bfab1...be6

1. Rekdal har siste ord når det gjelder spillerkjøp 

2. Der er trenerens jobb å motivere spillerne

Anonymkode: 1cc31...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norsk fotball har da ikke vært noe å snakke om siden et sted på 90-tallet. Skjønner ikke at folk bryr seg.

Anonymkode: 1551b...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 20.28):

Norsk fotball har da ikke vært noe å snakke om siden et sted på 90-tallet. Skjønner ikke at folk bryr seg.

Anonymkode: 1551b...eb8

Smaken er som…

Anonymkode: d2e94...f67

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 20.28):

Norsk fotball har da ikke vært noe å snakke om siden et sted på 90-tallet. Skjønner ikke at folk bryr seg.

Anonymkode: 1551b...eb8

Merkelig logikk. Jeg synes fotball er gøy å se på, og det er ekstra gøy å følge lokallaget mitt. Som tilfeldigvis er Rosenborg 😊 

Anonymkode: 1cc31...84c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det å få til et lag med mange nye spillere er ikke nødvendigvis fort gjort. Rekdal er ikke ferdig med den jobben, men jeg tror det setter seg utover høsten. Det blir nok ikke nedrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (På 2.6.2023 den 8.43):

Rekdal er ikke problemet, det stikker dypere enn som så, en ukultur har fått feste seg i klubben, dette er akkurat som i Vålerenga og brann 

Hva er ukultur i Brann? Ser ut som de er i siget nå. Ronny Deila avslørte et stort problem i Vålerenga. Han intervjuet massevis av spillere fra Oslo-området som spilte fantastisk i norske klubber i helt andre landsdeler og spurte hvorfor de ikke spilte for Vålerenga. Alle hadde vært innon Vålerenga, men det var for tidlig, mange var juniorer. Det var før de hadde blitt stjerner. Og når de ikke følte seg verdsatt så var det ikke attraktivt å komme tilbake.  Rosenborg kan muligens  lide litt under samme syndrom. Jeg husker forøvrig at Brann hadde en fantastisk 17-åring som reiste ut av klubben. Nå er han tilbake og bøtter inn mål. Hvordan klarte Brann å Finne et bortløpt talent? Vålerenga klarer det iallfall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (23 timer siden):

Det å få til et lag med mange nye spillere er ikke nødvendigvis fort gjort. Rekdal er ikke ferdig med den jobben, men jeg tror det setter seg utover høsten. Det blir nok ikke nedrykk.

Tror du det? Rekdal har ikke akkurat en god trenerkarriere bak seg, ett ligagull, et par cupgull og et opprykk. På 22 år. 

Anonymkode: 1cc31...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0-2 etter 9 minutter….Herlig 

Anonymkode: d2e94...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...