Gå til innhold

Er det innenfor det plausible at Rosenborg Ballklub kan befinne seg i en situasjon hvor de står overfor en potensiell nedrykksfare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter at nøyaktig ni oppgjør er utført, har Rosenborg akkumulert et samlet antall av ni poeng i den høyeste norske fotballigaen, Eliteserien. Et slikt poenggjennomsnitt, i normative sammenligninger, leder typisk til en risiko for nedrykksstrid

Det som kanskje virker mest bemerkelsesverdig er den uoverensstemmende balansen mellom poengene de har klart å sikre seg og den generelle ytelsen de har vist på banen. Det kan argumenteres for at poengutbyttet kan synes overdrevet i forhold til det generelle spillet de har utvist i løpet av dette året. Med deres nåværende situasjon og form ser det ut til at Rosenborg kan være i fare for å ende opp som en potensiell kandidat for nedtrykk.

Jeg ville være interessert i å høre de ulike oppfatninger i denne diskusjonen. Tror den generelle offentligheten at Rosenborg vil måtte kjempe for å unngå nedrykk i inneværende sesong? I så fall, anser man det som sannsynlig at de vil være i stand til å unngå denne situasjonen og opprettholde sin plassering i Eliteserien?

RBK rykket sist ned, fra øverste nivå, i 1977.

Anonymkode: 6ff5f...4de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må gjerne rykke ned for min del. 

Anonymkode: d8a0a...5d5

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil Rekdal har jo gjentatte ganger uttalt seg svært negativt om Rosenborg, så det er vel på en måte mission completed hvis de rykker ned 🤷🏻 Som RBK-patriot vil jeg mye heller at Rekdal skal ryke ut enn at RBK skal rykke ned. Tviler på at noen av delene skjer i år.

Anonymkode: 00a15...aa6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Må gjerne rykke ned for min del. 

Anonymkode: d8a0a...5d5

Men de er lokomotivet i norsk fotball.

Anonymkode: 6ff5f...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjetil Rekdal har jo gjentatte ganger uttalt seg svært negativt om Rosenborg, så det er vel på en måte mission completed hvis de rykker ned 🤷🏻 Som RBK-patriot vil jeg mye heller at Rekdal skal ryke ut enn at RBK skal rykke ned. Tviler på at noen av delene skjer i år.

Anonymkode: 00a15...aa6

Tror du ikke at han får sparken? Det tror jeg 

Anonymkode: d2e94...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror du ikke at han får sparken? Det tror jeg 

Anonymkode: d2e94...f67

Jeg tror det skal mye til for at de våger å sparke nok en trener. Kjetil Rekdal er en bra trener, men han var omtrent den siste jeg ønsket som trener i RBK, så jeg kommer ikke til å protestere om han må gå. Heier på laget, men hadde heiet mer på prosjektet med en trener med et bankende RBK-hjerte, eller i det minste en som ikke hadde uttalt seg så negativt om RBK. 

Anonymkode: 00a15...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nesten så jeg, som har vært RBK-supporter siden svært ung alder på 80-tallet, tenker at det kan være verdt å rykke ned hvis det betyr at vi blir kvitt Rekdal (seriøst - hva tenkte de?!) og starte litt på nytt med å bygge opp igjen laget og kulturen. Det som skjer nå er bare trist, og ikke bare sportslig.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 timer siden):

Det er nesten så jeg, som har vært RBK-supporter siden svært ung alder på 80-tallet, tenker at det kan være verdt å rykke ned hvis det betyr at vi blir kvitt Rekdal (seriøst - hva tenkte de?!) og starte litt på nytt med å bygge opp igjen laget og kulturen. Det som skjer nå er bare trist, og ikke bare sportslig.

Såå enig! Hilsen en annen supporter siden 80-tallet. En mann som Roar Strand hadde fått fem år av meg til å forsøke å bygge et lag. Jeg ga Rekdal kanskje fem kamper… (Eller egentlig ingen, når jeg tenker meg om.)

Anonymkode: 00a15...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Såå enig! Hilsen en annen supporter siden 80-tallet. En mann som Roar Strand hadde fått fem år av meg til å forsøke å bygge et lag. Jeg ga Rekdal kanskje fem kamper… (Eller egentlig ingen, når jeg tenker meg om.)

Anonymkode: 00a15...aa6

:rulle:  Den brutale sannhet, og jeg er jo helt enig. Det er dette med at fotball handler om så mye mer enn prestasjoner og resultater. En trener som flere hadde mer positive følelser i utgangspunktet og som spilte mer tradisjonell RBK-fotball, ville hatt mye mer å gå på selv med de samme resultatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (21 minutter siden):

:rulle:  Den brutale sannhet, og jeg er jo helt enig. Det er dette med at fotball handler om så mye mer enn prestasjoner og resultater. En trener som flere hadde mer positive følelser i utgangspunktet og som spilte mer tradisjonell RBK-fotball, ville hatt mye mer å gå på selv med de samme resultatene.

Ja, jeg vil gjerne at Rosenborg skal spille en offensiv fotball jeg kan være stolt over. Enda viktigere for meg som supporter, er imidlertid følelsen av å være en del av en stor gjeng som er positive, offensive, støttende og heiende. En gjeng som er opptatt av historien, men som også evner å stå sammen på veien tilbake mot toppen eller topp øyeblikk. Det er viktigere ikke å selge sjelen sin, enn å toppe tabellen år etter år med for eksempel defensiv fotball.

 Å være på RBK-kamp kan være en stor opplevelse selv på dager det går trått på banen, så lenge jeg føler at supporterne og laget jobber sammen for de sort/hvite fargene. Kjetil Rekdal er ikke mannen som får meg til å investere i trøyer, eller som gjør at jeg får lyst til å bruke pengene og tiden min på RBK. Det er i grunn ikke hans skyld, det er bare sånn det er.

Anonymkode: 00a15...aa6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er viktigere ikke å selge sjelen sin, enn å toppe tabellen år etter år med for eksempel defensiv fotball.

Dette! :hjerte: Sånn som internasjonal toppfotball utvikler seg, er det å holde på noen verdier og noen tradisjoner så viktig. Ja, det var vanvittig stas på 90-tallet med Champions League år etter år, men det betyr enda mer å kunne være stolt av klubben på det ikke-sportslige planet og å føle at de som styrer også er stolte av arven de forvalter, ikke bare tenker penger og poeng (og prioriterer det første når de må velge...).

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi var ganske mange som skjønte at vi kom til å være i denne situasjonen nå, ved å hyre Rekdal som trener. Det provoserer meg at Gotaas Johnsen sier at vi må gi ham tid og sammenligner med Horneland i Brann og Knutsen i Bodø/Glimt. Etter 18 måneder var det tydelig framskritt, mens Rekdal i Rosenborg har vært alt annet. 

Jeg har "bare" fulgt Rosenborg i 15 år, og dette er det tristeste jeg har vært vitne til.

Jeg er enig i at vi ikke har et spillermateriale som ikke er tipp topp, men jeg tror en god trener hadde klart å få noe bedre ut av dem. At Rekdal alltid endrer førsteelleveren og bytter taktikk hver kamp hjelper ikke. Det blir alt for uforutsigbart, og særlig når vi har så mange unge spillere. Det kan ikke være noe godt læringsmiljø. 

Anonymkode: 1cc31...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper Rosenborg rykler ned OG at Rekdal får sparken

Anonymkode: 32609...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de ute av cupen

Anonymkode: 32609...9ee

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er de ute av cupen

Anonymkode: 32609...9ee

 

Blir det Rexit nå mon tro, eller får han med seg hjemmekampen mot Hamkam nå til helga? Blir det ikke seier der, så tror jeg styret i RBK får panikk og kaster ham under bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er de ute av cupen

Anonymkode: 32609...9ee

Så flaut. Gidder ikke RBK lenger 

Anonymkode: d2e94...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 1.26):

Men de er lokomotivet i norsk fotball.

Anonymkode: 6ff5f...4de

Hvorfor? 

Anonymkode: 7b2b0...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (27 minutter siden):

 

Blir det Rexit nå mon tro, eller får han med seg hjemmekampen mot Hamkam nå til helga? Blir det ikke seier der, så tror jeg styret i RBK får panikk og kaster ham under bussen.

Jeg håper inderlig de taper for HamKam 💚💚💚💚🤍🤍🤍🤍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...