Gå til innhold

Er det innenfor det plausible at Rosenborg Ballklub kan befinne seg i en situasjon hvor de står overfor en potensiell nedrykksfare?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

0-2 etter 9 minutter….Herlig 

Anonymkode: d2e94...f67

Har så lite trua på dette prosjektet til Rekdal 🙈

Anonymkode: 1cc31...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er intressant å se hvor lenge Rekdal blir sittende i jobben. Selv er jeg Molde fotballklubb supporter, så at Rbk ikke har suksess gleder meg.

De vant mye en periode og ble vel bortskjemt. Jeg tror ikke de rykker ned, selv om de må også se bak seg på tabellen. De har 13 poeng nå, Sandefjord på kvalifiseringsplass har 9 poeng.

Eller som Skeid supportere sa til Molde da de lå på nest siste plass med 1 poeng, velkommen til Obos :)

Anonymkode: c0abd...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.6.2023 den 22.06):

Det er intressant å se hvor lenge Rekdal blir sittende i jobben. Selv er jeg Molde fotballklubb supporter, så at Rbk ikke har suksess gleder meg.

De vant mye en periode og ble vel bortskjemt. Jeg tror ikke de rykker ned, selv om de må også se bak seg på tabellen. De har 13 poeng nå, Sandefjord på kvalifiseringsplass har 9 poeng.

Eller som Skeid supportere sa til Molde da de lå på nest siste plass med 1 poeng, velkommen til Obos :)

Anonymkode: c0abd...2c6

Vel, da ser vi. Rekdal har fått sparken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Etter hvordan han behandlet hamkam da han dro, så synes jeg dette er nesten litt karma 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Topsi skrev (37 minutter siden):

Etter hvordan han behandlet hamkam da han dro, så synes jeg dette er nesten litt karma 

Hvordan? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan? 

Det å nekte å svare når sportssjefen ringer, prøve å ta de beste spillerne fra tidligere arbeidsgiver etc. Dette var i media. Det var en uhørt oppførsel mot en arbeidsgiver

Endret av Topsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er Rexit et faktum. Styret har nok merket presset, og valgte etter en grundig gjennomgang å kaste Rekdal under bussen. Så får tiden vise om det blir noe bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fin timing og, så nå fikk jeg litt trua på styret igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker

Leder 1-0 foreløpig, men en meget dårlig sesongstart 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Leder 1-0 foreløpig, men en meget dårlig sesongstart 

Ble tap igjen, gitt. Tre tap på rad nå for Svein Maalen. RBK skulle tilbake til røttene og ta opp arven etter Eggen. Jeg tror de snart må legge vekk Eggen og heller fokusere på hva de skal gjøre framover. Eggen var en fantastisk trener, men hva han gjorde er ikke særlig relevant i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NordicViking skrev (47 minutter siden):

Ble tap igjen, gitt. Tre tap på rad nå for Svein Maalen. RBK skulle tilbake til røttene og ta opp arven etter Eggen. Jeg tror de snart må legge vekk Eggen og heller fokusere på hva de skal gjøre framover. Eggen var en fantastisk trener, men hva han gjorde er ikke særlig relevant i dag. 

RBK er på nedrykksplassen snart fordi Enga og Sandefjord har 2 kamper mindre spilt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (14 timer siden):

Arven etter Eggen,  med offensiv godfot-fotball krever egentlig at man har bedre spillere enn sine konkurrenter. Rosenborg har hatt for mye skader, og for lite stjerner. Det var lettere å dra inn godspillerne når de spilte i  Europa og hadde mer inntekter. Nå er det Bodø Glimt som drikker av den honningkrukka. Før kunne ambisiøse Glimt-spillere ta steget opp til Rosenborg  og Europa. Nå er dette snudd.

Jeg mener at Roar Strand var en nøkkelspiller i Rosenborgs storhetstid, fordi han kunne løpe mer enn motstanderne og det ga Rosenborg press og overtall. Rosenborg trenger flere av det kalibret. Kondisspillere med hurtighet. Kanskje de kunne laget en superspiller av Johannes Høsfloth Klæbo?

Å bytte trener når problemet er at man ikke har nok kjempegode spillere, jeg forstår ikke at det løser så mye. Rosenborg var veldig lovende med stjerner som Ceide og Noah Holm, men de har vært i utlandet i år. Sæter har vært  skadd. Maalen kan få skikk på Rosenborg hvis han får spillere som klarer å dominere, men da må de beholde mange nok av disse lenge nok.  

Vålerenga har omtrent samme problem som Rosenborg. Det er gode grunner til  at Osama Sarahoui har sluttet å drible og score for Enga. Han har flyttet til nederlandsk fotball. 

Rosenborg kan aldri bli som under Eggen. Eggen brukte en fast elver hele tiden og de som var  på benken ble på benken. Rosenborg kan ikke holde på sånn. De må hele  tiden rotere mye mer på spillerne slik at de som kommer inn når de beste blir solgt har brukbar kamptrening.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
I Grosny skrev (10 timer siden):

Arven etter Eggen,  med offensiv godfot-fotball krever egentlig at man har bedre spillere enn sine konkurrenter. Rosenborg har hatt for mye skader, og for lite stjerner. Det var lettere å dra inn godspillerne når de spilte i  Europa og hadde mer inntekter. Nå er det Bodø Glimt som drikker av den honningkrukka. Før kunne ambisiøse Glimt-spillere ta steget opp til Rosenborg  og Europa. Nå er dette snudd.

Jeg mener at Roar Strand var en nøkkelspiller i Rosenborgs storhetstid, fordi han kunne løpe mer enn motstanderne og det ga Rosenborg press og overtall. Rosenborg trenger flere av det kalibret. Kondisspillere med hurtighet. Kanskje de kunne laget en superspiller av Johannes Høsfloth Klæbo?

Å bytte trener når problemet er at man ikke har nok kjempegode spillere, jeg forstår ikke at det løser så mye. Rosenborg var veldig lovende med stjerner som Ceide og Noah Holm, men de har vært i utlandet i år. Sæter har vært  skadd. Maalen kan få skikk på Rosenborg hvis han får spillere som klarer å dominere, men da må de beholde mange nok av disse lenge nok.  

Vålerenga har omtrent samme problem som Rosenborg. Det er gode grunner til  at Osama Sarahoui har sluttet å drible og score for Enga. Han har flyttet til nederlandsk fotball. 

Rosenborg kan aldri bli som under Eggen. Eggen brukte en fast elver hele tiden og de som var  på benken ble på benken. Rosenborg kan ikke holde på sånn. De må hele  tiden rotere mye mer på spillerne slik at de som kommer inn når de beste blir solgt har brukbar kamptrening.

Problemet var både Rekdal og spillere som ikke er gode nok. Synes det er en god løsning å da si opp treneren for å få tid til å få på plass en ny trener i god tid til seriestart neste år. Å beholde Rekdal som ikke er en god trener, og som heller ikke kjøper gode spillere, var i hvert fall dødfødt. Nå var jo det største problemet at Rekdal ble ansatt i utgangspunktet, får bare håpe dette styret har mer fornuft enn det forrige. Er dessverre redd for at ingen oppegående trenere vil til Rosenborg lenger med det rotet de har stelt i stand de siste årene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Forhåpentligvis rykkes det ned, så kan man ta et oppgjør med den inkompetente ledelsen i klubben. Helt nye koster må inn.

Anonymkode: 83be9...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Problemet var både Rekdal og spillere som ikke er gode nok. Synes det er en god løsning å da si opp treneren for å få tid til å få på plass en ny trener i god tid til seriestart neste år. Å beholde Rekdal som ikke er en god trener, og som heller ikke kjøper gode spillere, var i hvert fall dødfødt. Nå var jo det største problemet at Rekdal ble ansatt i utgangspunktet, får bare håpe dette styret har mer fornuft enn det forrige. Er dessverre redd for at ingen oppegående trenere vil til Rosenborg lenger med det rotet de har stelt i stand de siste årene. 

Rosenborg har Maalen. Det kan være nok det, hvis de klarer å holde  på spillerstallen og få inn et par landslagspillere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
I Grosny skrev (19 timer siden):

Rosenborg har Maalen. Det kan være nok det, hvis de klarer å holde  på spillerstallen og få inn et par landslagspillere. 

Jeg har null troen på Maalen, men det hadde vært fantastisk om han hadde greid å få skuta på rett kjøl 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har null troen på Maalen, men det hadde vært fantastisk om han hadde greid å få skuta på rett kjøl 😊

Maalen er en rutinert trener og han fikk  til noe i Ranheim. Jeg skjønner at Rosenborg er vanskeligere. Det er muligens for mange sjefer der til at trenereren bli stor nok sjef. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...