Gå til innhold

Erfaringer med chatoperatør jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 3/7/2024 at 9:57 PM, AnonymBruker said:

Jeg har nettopp begynt med dette (hadde opplæring i går). Dette vil bli en biinntekt til fulltidsjobb.

Men jeg sliter sånn med å skjønne hvordan jeg skal gå frem for å skatte riktig osv. 

Har opprettet enkeltmannsforetak, men hva gjør jeg videre nå? Sender man faktura til de - eller får man bare ut penger på det viset man har valgt?

Hvordan betaler jeg skatt? Betales det ved hver utbetaling? Månedlig? Året etter?

Trenger litt råd fra de som holder på med dette. 

Anonymkode: 0ecdb...8ce

Kan jeg spørre hva du skrev som beskrivelse for enkeltmannsforetaket? Er i prosessen med å skulle starte chatjobb og opprette det selv, men vet ikke hva man skal skrive at enkeltmannsforetaket går ut på/hva slags bransje osv?

Anonymkode: 9ecaf...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 20.38):

Hvis jeg hadde faktisk betalt for å chatte med noen, så hadde jeg i det minste forventet at vedkommende kunne skrive korrekt norsk.

Kanksje jeg er sær, men det er nå så.

Paypal er for øvrig er svært seriøst selskap som gjør det de skal gjøre. Betaling av skatt blant annet er ditt ansvar. Det er på ingen måte en stor scam å få betalt til paypal, men det er en scam ovenfor myndigheten å ikke rapportere faktisk inntekt.

Anonymkode: b3784...93f

Du bruker ordet scam i feil kontekst her. 

Anonymkode: 9ebf7...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...