Gå til innhold

Erfaringer med chatoperatør jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har litt lite med vakter på jobben min for tiden og er i prosessen med å se etter andre jobber. (Er student så har ikke mye jeg kan jobbe med eller tjene på) og har kikket litt på dette med chat operatør jobb nå. Det var en nettside kalt "chatjobb.com" som jeg kikket på. Virker som man må ha paypal for å få utbetalinger, og jeg bare lurte på om det er noen som har prøvd dette som vet om det er en stor scam eller om man faktisk kan tjene litt ekstra penger på det? Og er det trygt? (tenker da både på denne nettsiden og paypal)

 

Veldig takknemlig om noen har svar eller erfaringer å dele. :) 

Anonymkode: b9af2...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg hadde faktisk betalt for å chatte med noen, så hadde jeg i det minste forventet at vedkommende kunne skrive korrekt norsk.

Kanksje jeg er sær, men det er nå så.

Paypal er for øvrig er svært seriøst selskap som gjør det de skal gjøre. Betaling av skatt blant annet er ditt ansvar. Det er på ingen måte en stor scam å få betalt til paypal, men det er en scam ovenfor myndigheten å ikke rapportere faktisk inntekt.

Anonymkode: b3784...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvis jeg hadde faktisk betalt for å chatte med noen, så hadde jeg i det minste forventet at vedkommende kunne skrive korrekt norsk.

Kanksje jeg er sær, men det er nå så.

Paypal er for øvrig er svært seriøst selskap som gjør det de skal gjøre. Betaling av skatt blant annet er ditt ansvar. Det er på ingen måte en stor scam å få betalt til paypal, men det er en scam ovenfor myndigheten å ikke rapportere faktisk inntekt.

Anonymkode: b3784...93f

Nå tar jeg ikke betalt for å prate med andre over nettet, dermed kan jeg komme unna med skriveleifer som "kanksje" :P 

Anonymkode: b3784...93f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis jeg hadde faktisk betalt for å chatte med noen, så hadde jeg i det minste forventet at vedkommende kunne skrive korrekt norsk.

Kanksje jeg er sær, men det er nå så.

Paypal er for øvrig er svært seriøst selskap som gjør det de skal gjøre. Betaling av skatt blant annet er ditt ansvar. Det er på ingen måte en stor scam å få betalt til paypal, men det er en scam ovenfor myndigheten å ikke rapportere faktisk inntekt.

Anonymkode: b3784...93f

Slik jeg forsto det så er det ikke de man chatter med som betaler for tjenesten, men selskapet som eier nettsidene betaler en viss sum per melding man sender. Om du er sær vet ikke jeg, men det kan jo "kanksje" hende det. Hehe 😅

Anonymkode: b9af2...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei f*tta som svara deg over!

men kan gi noen svar, da jeg har jobbet som det. Du er nødt til å skrive rundt 3000-5000 mld for å få utbetalt ca 2000kr, aldri samme mld flere ganger, må skrive ca 80 ord per mld ellers så telles den ikke. Man får ganske dårlig samvittighet for disse mennene som man skriver med tror de skriver med kun en kvinne men realiteten er 50-100 forskjellige damer/menn. 

Anonymkode: 47eb6...371

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For ei f*tta som svara deg over!

men kan gi noen svar, da jeg har jobbet som det. Du er nødt til å skrive rundt 3000-5000 mld for å få utbetalt ca 2000kr, aldri samme mld flere ganger, må skrive ca 80 ord per mld ellers så telles den ikke. Man får ganske dårlig samvittighet for disse mennene som man skriver med tror de skriver med kun en kvinne men realiteten er 50-100 forskjellige damer/menn. 

Anonymkode: 47eb6...371

Tusen takk for et nyttig svar !

Anonymkode: b9af2...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Slik jeg forsto det så er det ikke de man chatter med som betaler for tjenesten, men selskapet som eier nettsidene betaler en viss sum per melding man sender. Om du er sær vet ikke jeg, men det kan jo "kanksje" hende det. Hehe 😅

Anonymkode: b9af2...a9d

Hehe, takk for hyggelig respons.

Da stiller det seg jo annerledes i mine øyne. Jeg har bare hørt rykter om noe lignende tjenester her inne hvor det i all hovedsak går ut på å utnytte kåte og desperate menn for så mange kroner som mulig.

Og joda, sær er jeg nok, uansett hvordan man ser på det ;) :D Men er ikke det helt ok da? Jeg selv har i hvert fall en tendens til å like sære over sauer.

Anonymkode: b3784...93f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for et nyttig svar !

Anonymkode: b9af2...a9d

Han svarer litt feil. Jeg fikk utbetalt 2000 forrige uke nå for 700 meldinger i uken. Det er høyere betalt etter kl 18 og i helger.

Anonymkode: 16fc3...da2

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

For ei f*tta som svara deg over!

men kan gi noen svar, da jeg har jobbet som det. Du er nødt til å skrive rundt 3000-5000 mld for å få utbetalt ca 2000kr, aldri samme mld flere ganger, må skrive ca 80 ord per mld ellers så telles den ikke. Man får ganske dårlig samvittighet for disse mennene som man skriver med tror de skriver med kun en kvinne men realiteten er 50-100 forskjellige damer/menn. 

Anonymkode: 47eb6...371

Jeg håper ikke jeg er den nevnte fitta, for da tar du virkelig feil - ikke at du gir så mye å gå på i form av argumenter.

Anonymkode: b3784...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han svarer litt feil. Jeg fikk utbetalt 2000 forrige uke nå for 700 meldinger i uken. Det er høyere betalt etter kl 18 og i helger.

Anonymkode: 16fc3...da2

Jeg har lest en del av trådene som gjelder "norwegians work from home" og trodde dette falt under samme kategori.

Der er det noe lignende, man får i hvert fall best inntjening i visse tidsrom fordi det er da det "hagler" inn med meldinger. Jeg mener å ha lest at man også der får betalt ulikt etter når på døgnet man svarer meldinger.

Noe som nok er naturlig i en slik bransje, jeg tviler på at de som jobber på en strippeklubb på dagtid tjener like mye som de som viser seg frem på kvelden.

Anonymkode: b3784...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

For ei f*tta som svara deg over!

men kan gi noen svar, da jeg har jobbet som det. Du er nødt til å skrive rundt 3000-5000 mld for å få utbetalt ca 2000kr, aldri samme mld flere ganger, må skrive ca 80 ord per mld ellers så telles den ikke. Man får ganske dårlig samvittighet for disse mennene som man skriver med tror de skriver med kun en kvinne men realiteten er 50-100 forskjellige damer/menn. 

Anonymkode: 47eb6...371

Jeg kan skrive under på dette,da jeg har også jobbet med dette noen dager,da jeg ble "vervet" av noen på jobben,som mente det gav vedkommende opptil 5000 i måneden. Ehhh Nei det gjør det ikke. Da skal du holde på som bare fankern.

Du får en "handler" som pusher deg til å skrive. Midt på en vanlig jobbdag kunne jeg få melding av min "handler" om skal du ikke skrive snart? og meldinger i den lyden der. Veldig masete egentlig

Du får "kjeft" dersom du ikke er konsistent med personen du snakker med. Du får en oppsumering av tidligere samtale med denne personen,der man har fyllt ut. Navn,bosted,interesse,jobb etcetc. Er du ikke konsistent med det forrige skrev,så får man altså kjeft. Du kan ikke skrive bokmål om forrige har holdt samtale på Nynorsk f.eks. Tror ikke det er lov med Nynorsk egentlig. 

Veldig mange som skrev vred rett over på sex prat ganske med en gang. Dette er utrolig slitsomt. Prøv å holde en sexprat gående med en 64 år stakkars gammel mann i midtnorge,som tror han har funnet drømmedama. Du vil at han skal svare deg så mye som mulig. Det er dette som gir kronene i kassa. 

Klarte som nevnt bare et par dager,men dette var over en helg,så fikk noen øre mer betalt pr melding + det er større trafikk da. Tjente vel noe over 400kr. Følte jeg skrev ALT for mye i forhold til betalingen. 

Men det er andre jobber du kan ta som er litt enklere,og du slipper å lure menn. Nemlig å ta spørreundersøkelser. Noenlunde samme betaling osv. Du må ta en haug for å "tjene penger" men for å få nok til en Bigmac,eller la det betale Spotifyen din funker det ok som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem gidder å jobbe som chatoperatør når man kan tjene det dobbelte ved å streame? Selvfølgelig kan det ta lenger tid å lage content, men uansett. Man slipper å tekste med kåte menn. Ikke en jobb jeg ville ha vært stolt av gitt.

Anonymkode: 607ac...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man god i Engelsk,har interesse for de mer populære spillene,og er generelt ganske likanes,så kan man tjene ganske bra som Streamer. Snakker man kun Norsk derimot skal man slite litt. Det er noen som klarer seg helt greit. Fleste jenter,men så har vi sånne som f.eks P0ndern osv. som kjører fyllestreams osv hver fredag. Det drar visstnok mest av lasset i følge han. Av og til kan folk vippse helt vanvittige summer,og alt han gjør er er å sitte å drikke osv.

Jo mer "barnevennlig" du holder deg,jo mer følgere får du. Stort sett unger disse streamerene tjener på. Fortnite,Roblox etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, betalingen får man. Men timelønna blir fort elendig. Det er overraskende mange som driver og skriver på disse rådyre tjenestene. Sist jeg var innom, kosta det mannfolka 15kr/melding de sendte. Og de er så desperate at det er sinnsykt trist. Man scammer jo de mannfolka, som tror de snakker med ei råflott dame som har uendelige unnskyldninger for å ikke forta et fysisk treff. Men skrive meldinger har de massevis av tid til liksom...

De fleste som får betalt for dette, skriver altfor sjeldent inn hva som har blitt sagt om familiære forhold, interesser osv, slik at man må scrolle seg langt opp for å forstå hva samtalen faktisk dreier seg om.

Jeg har sagt i fra til flere av de som sendte inn meldinger at det var svindel de ble utsatt for. TV3 hadde et program om det for en stund siden, kanskje opptil flere år siden nå. Men ikke noe blir gjort, og selskapet som driver dette får holde på.

Rent moralsk er det også forkastelig. Mennene tror de snakker med reelle kvinner, men blir lurt. De sender masse bilder og meldinger, og blir ofte blakke pga dette. De har det gjerne tøft i utgangspunktet, også kommer dette på toppen. Hva det gjør med mennene og deres syn på kvinner og livet, er ikke godt å si. Men noe oppløftende tviler jeg sterkt på at det er for de.

Anonymkode: b96a8...0b9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, betalingen får man. Men timelønna blir fort elendig. Det er overraskende mange som driver og skriver på disse rådyre tjenestene. Sist jeg var innom, kosta det mannfolka 15kr/melding de sendte. Og de er så desperate at det er sinnsykt trist. Man scammer jo de mannfolka, som tror de snakker med ei råflott dame som har uendelige unnskyldninger for å ikke forta et fysisk treff. Men skrive meldinger har de massevis av tid til liksom...

De fleste som får betalt for dette, skriver altfor sjeldent inn hva som har blitt sagt om familiære forhold, interesser osv, slik at man må scrolle seg langt opp for å forstå hva samtalen faktisk dreier seg om.

Jeg har sagt i fra til flere av de som sendte inn meldinger at det var svindel de ble utsatt for. TV3 hadde et program om det for en stund siden, kanskje opptil flere år siden nå. Men ikke noe blir gjort, og selskapet som driver dette får holde på.

Rent moralsk er det også forkastelig. Mennene tror de snakker med reelle kvinner, men blir lurt. De sender masse bilder og meldinger, og blir ofte blakke pga dette. De har det gjerne tøft i utgangspunktet, også kommer dette på toppen. Hva det gjør med mennene og deres syn på kvinner og livet, er ikke godt å si. Men noe oppløftende tviler jeg sterkt på at det er for de.

Anonymkode: b96a8...0b9

 Jeg hopper over de som er stakkarslig. F.eks: uheldig med utseende og/eller har åpenbart lav iq. 

Jeg chatter med folk som er i et forhold, som åpenbart er på jakt etter å være utro! 

Det er utrolig hvor fort disse mannfolka der inne blir sinte og kaller den de snakker med for hore fordi de ikke vil møtes for sex i bilen umiddelbart. 

Så lenge jeg ikke lurer noen stakkars menn, så har jeg ikke dårlig samvittighet for de ekstra 1000kr i mnd. 

Anonymkode: 16fc3...da2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 Jeg hopper over de som er stakkarslig. F.eks: uheldig med utseende og/eller har åpenbart lav iq. 

Jeg chatter med folk som er i et forhold, som åpenbart er på jakt etter å være utro! 

Det er utrolig hvor fort disse mannfolka der inne blir sinte og kaller den de snakker med for hore fordi de ikke vil møtes for sex i bilen umiddelbart. 

Så lenge jeg ikke lurer noen stakkars menn, så har jeg ikke dårlig samvittighet for de ekstra 1000kr i mnd. 

Anonymkode: 16fc3...da2

Som chatoperatør, får man ikke hoppe over noen. Man må i så fall logge av, vente på at noen svarer vedkommende før man logger på igjen. 

Så snart en av mennene svarer på en melding, legger den seg i kø med andre som har svart. Deretter kommer de til ‘operatøren’ i rekkefølge. 

Anonymkode: b96a8...0b9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som chatoperatør, får man ikke hoppe over noen. Man må i så fall logge av, vente på at noen svarer vedkommende før man logger på igjen. 

Så snart en av mennene svarer på en melding, legger den seg i kø med andre som har svart. Deretter kommer de til ‘operatøren’ i rekkefølge. 

Anonymkode: b96a8...0b9

Ja, det gjør jeg. For meldingen går vekk etter fem minutter. Jeg bare venter 5 minutter. Gjør noe annet i stedet for. Jeg er på chatjobb. 

Anonymkode: 16fc3...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 23.15):

Ja, det gjør jeg. For meldingen går vekk etter fem minutter. Jeg bare venter 5 minutter. Gjør noe annet i stedet for. Jeg er på chatjobb. 

Anonymkode: 16fc3...da2

Samme gjør jeg også, fem min går fort

Anonymkode: 35424...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 5/28/2023 at 8:55 PM, AnonymBruker said:

Han svarer litt feil. Jeg fikk utbetalt 2000 forrige uke nå for 700 meldinger i uken. Det er høyere betalt etter kl 18 og i helger.

Anonymkode: 16fc3...da2

Litt sent ute her, men lurte på hvordan du skattet dette? Har lest en del om det, men skjønner ikke helt hvordan man skal gjøre det?

Anonymkode: 9ecaf...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har nettopp begynt med dette (hadde opplæring i går). Dette vil bli en biinntekt til fulltidsjobb.

Men jeg sliter sånn med å skjønne hvordan jeg skal gå frem for å skatte riktig osv. 

Har opprettet enkeltmannsforetak, men hva gjør jeg videre nå? Sender man faktura til de - eller får man bare ut penger på det viset man har valgt?

Hvordan betaler jeg skatt? Betales det ved hver utbetaling? Månedlig? Året etter?

Trenger litt råd fra de som holder på med dette. 

Anonymkode: 0ecdb...8ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...