Gå til innhold

Hva gjør jeg, sammboeren ikke kommet hjem og ikke lest meldingen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om dette er et mønster som har skjedd opp til flere ganger, er det ikke verken galt eller kontrollerende å sette foten ned. Han påfører deg unødvendig bekymring med disse handlingene. Eller fraværet av dem. Når du tar praten med ham i morgen kveld, si dere ikke kan ha det sånn. At fra nå av MÅ dere ha konkrete avtaler før han drar ut. Og han MÅ ringe eller gi beskjed snarest om det blir forandring i planene. Holde deg oppdatert. Syns også du kan forvente av ham at han klarer å kontrollere inntaket sitt. Om han stadig har problemer med det er det faktisk en varsellampe i seg selv. Om dere ikke lager en klare avtaler på forhånd, ender det med at det byr deg kraftig i mot når han skal skal ut igjen og det vil kunne bli dårlig stemning allerede før festen har begynt fremover.

Anonymkode: bfd0c...626

Har aldri blitt så sein som nå på denne firmafesten. Tenkte å si noe som at når du blir sein som i går eller fredager uten å høre noe blir jeg bekymret. Dette har vi har snakket om før da ble vi enige om at du skulle sende melding. Jeg skal spesifisere at seint er etter 12 for meg. Synes han nesten han kan gi beskjed dagen før om han blir sein men det vet han nok ikke. Tenkte å faktisk spør om han kan la være å gå ut i morgen siden vi skal kjøre langt 08.30 lørdagsmorgen i 80 årsdag. Men vil legge til at han kan lese mine meldinger om ikke med en gang . 

Anonymkode: deffd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har du mistenkt at han er utro før? Utrolig respektløst å ikke komme hjem eller svare, sånt hadde fått meg til å revurdere hele forholdet 

Anonymkode: b787d...ec4

Nei den mistanken har jeg ikke. Svarte tilslutt. Får ta en prat i morgen. 

Anonymkode: deffd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har aldri blitt så sein som nå på denne firmafesten. Tenkte å si noe som at når du blir sein som i går eller fredager uten å høre noe blir jeg bekymret. Dette har vi har snakket om før da ble vi enige om at du skulle sende melding. Jeg skal spesifisere at seint er etter 12 for meg. Synes han nesten han kan gi beskjed dagen før om han blir sein men det vet han nok ikke. Tenkte å faktisk spør om han kan la være å gå ut i morgen siden vi skal kjøre langt 08.30 lørdagsmorgen i 80 årsdag. Men vil legge til at han kan lese mine meldinger om ikke med en gang . 

Anonymkode: deffd...dbd

Realiteten er at du føler du ikke kan stole på ham. Du vet ikke om han kommer hjem tidlig nok i morgen kveld, edru nok til å starte tidlig på kjøreturen lørdag morgen.

Et forhold med så mye usikkerhet, hvor du ikke vet hvor du har ham, om du kan stole på ham - er det slik du vil ha det?

Hvis ikke må han vise i praksis at han er til å stole på. Men siden dere har snakket om dette før, så tviler jeg dessverre på om han kommer til å endre seg, eller om han i det hele tatt vil endre seg.

Om dere ikke allerede har barn sammen - pass på at du ikke blir gravid før dere ev. har funnet ut av ting og du vet med sikkerhet at du kan stole på ham.

Anonymkode: e0d26...b6b

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Realiteten er at du føler du ikke kan stole på ham. Du vet ikke om han kommer hjem tidlig nok i morgen kveld, edru nok til å starte tidlig på kjøreturen lørdag morgen.

Et forhold med så mye usikkerhet, hvor du ikke vet hvor du har ham, om du kan stole på ham - er det slik du vil ha det?

Hvis ikke må han vise i praksis at han er til å stole på. Men siden dere har snakket om dette før, så tviler jeg dessverre på om han kommer til å endre seg, eller om han i det hele tatt vil endre seg.

Om dere ikke allerede har barn sammen - pass på at du ikke blir gravid før dere ev. har funnet ut av ting og du vet med sikkerhet at du kan stole på ham.

Anonymkode: e0d26...b6b

Nei. Får som sagt diskutere dette  i morgen. 

Anonymkode: deffd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei den mistanken har jeg ikke. Svarte tilslutt. Får ta en prat i morgen. 

Anonymkode: deffd...dbd

Hva er det han driver med når han ignorerer meldinger og når du ringer da? 

Anonymkode: b787d...ec4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er det han driver med når han ignorerer meldinger og når du ringer da? 

Anonymkode: b787d...ec4

Han var på firmafesten da han fikk meld 1 2 var han nok på et utested med høy lyd. Kunne gått ut å ringt opp. Sendte meld. Nå håper jeg han snart kommer hjem

Anonymkode: deffd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo en mulighet for at de har dratt hjem til en kollega. Er det ok nå han sier kommer hjem blir sein  og klokken er 03:16?  

Anonymkode: deffd...dbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kom nå. Så da skal jeg sove.

Anonymkode: deffd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra han kom til slutt, dere får ta en prat i morgen om grenser og avtaler. 

Jeg hadde ikke tolerert sånn oppførsel, men så har jeg opplevd å bli bedratt i sånn setting så er nok litt formet av det. 

Anonymkode: b787d...ec4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

...Tenkte å faktisk spør om han kan la være å gå ut i morgen siden vi skal kjøre langt 08.30 lørdagsmorgen i 80 årsdag.

Anonymkode: deffd...dbd

Han kan selvfølgelig ikke gå ut dagen før dere skal kjøre langt 8.30. Da kan han ikke kjøre og kan uansett ikke dukke opp bakfull og trøtt for å markere en 80-åring. 

Anonymkode: a1f1d...06b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du lager storm i et vannglass. 

Han er voksen og må få bevege seg fritt,uten mas. Min eksmann var kontrollerende. Han ringte gjentatte ganger , dersom jeg gjorde noe på fritiden. Og jeg festet ikke engang. Jeg var på korøvelse. Og nåde meg om det gikk en time over tiden....eller det var kø på veien. 

Selv kom og gikk ham som det passet seg  . 

Gi samboeren din tillit. Ikke innetider. 

Anonymkode: 23af1...3ac

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fordi han har adresse her og har bor her. 

Anonymkode: deffd...dbd

Jo men er den f.eks nærmere der festen er så han har på fylla tatt korteste vei til seng? Dårlig gjort uansett å ikke gi beskjed, men høres sykt kontrollerende ut å nekte han å dra til en leilighet han selv eier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får inngå avtaler som passer dere begge. Hadde det vært min partner ville jeg neppe filosofert særlig mye over dette, bare tatt det for gitt at han hadde det gøy. Jeg ville heller ikke likt å risikere trøbbel fordi avslutningstidspunktet for en fest hadde vært temmelig flytende. I tillegg syns jeg det må være lov å kose seg med venner en kveld uten å være på telefonen med partner. Jeg kommer aldri til å akseptere at jeg må avtale innetiden på forhånd, og kommer aldri til å kreve det av en mann heller. Kan jeg ikke stole på ham, så skal vi heller ikke være sammen.

Det er noe annet med den kvelden dere skal ut på kjøretur tidlig dagen etter, for da har dere felles forpliktelser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere kommer ikke ril å fungere i lengden når det er slik allerede. 

Han må få være med ut når det er noe som skjer. Du har ingen mistanker om utroskap pg han har ikke brutt tilliten på den måten. Eneste riktige hadde vært å si kos deg, sees i morgen og ta det derfra. 

Anonymkode: d2d03...e36

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Han kom nå. Så da skal jeg sove.

Anonymkode: deffd...dbd

At du sitter opp til langt på natt og venter på han er vel mer spes. syns jeg. Jeg sender aldri mld hjem når jeg er ute. Min samboer sovner som regel tidlig og hadde nok ikke sette den før dagen etter uansett. 

En partner som hadde sterke meninger om hvor sent jeg burde være ute, hadde fort vært ute av livet mitt. Samme med en partner som slo på sjalusiknappen og mistenkte meg for utroskap så fort jeg var litt sein eller ikke svarte på mld. Sånne folk beriker ikke livet mitt, og hadde rett og slett vært uønsket i livet mitt. Så brutalt, og så enkelt!

Anonymkode: dfe64...6e7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bra han kom til slutt, dere får ta en prat i morgen om grenser og avtaler. 

Jeg hadde ikke tolerert sånn oppførsel, men så har jeg opplevd å bli bedratt i sånn setting så er nok litt formet av det. 

Anonymkode: b787d...ec4

Har skrevet en hyggelig meld om han kan komme hjem i kveld istedenfor å gå ut på quiz. 

Anonymkode: deffd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes du lager storm i et vannglass. 

Han er voksen og må få bevege seg fritt,uten mas. Min eksmann var kontrollerende. Han ringte gjentatte ganger , dersom jeg gjorde noe på fritiden. Og jeg festet ikke engang. Jeg var på korøvelse. Og nåde meg om det gikk en time over tiden....eller det var kø på veien. 

Selv kom og gikk ham som det passet seg  . 

Gi samboeren din tillit. Ikke innetider. 

Anonymkode: 23af1...3ac

Nå var han ute og ikke på «korøvelse» Men du kunne jo sagt blir litt sein i dag? 

Anonymkode: deffd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant han kom jo hjem. Vi er begge godt voksne. Tenker akkurat nå må jeg puste med magen og det meste ordner seg. La han få friheten. Så etterhvert når situasjonen har blitt bedre snakke om forventninger. Være den snille som støtter. Veldig kjekt av han å bli med i morgen. Skal lage en god frokost. 

Anonymkode: deffd...dbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At du sitter opp til langt på natt og venter på han er vel mer spes. syns jeg. Jeg sender aldri mld hjem når jeg er ute. Min samboer sovner som regel tidlig og hadde nok ikke sette den før dagen etter uansett. 

En partner som hadde sterke meninger om hvor sent jeg burde være ute, hadde fort vært ute av livet mitt. Samme med en partner som slo på sjalusiknappen og mistenkte meg for utroskap så fort jeg var litt sein eller ikke svarte på mld. Sånne folk beriker ikke livet mitt, og hadde rett og slett vært uønsket i livet mitt. Så brutalt, og så enkelt!

Anonymkode: dfe64...6e7

Men da passer du jo ikke inn o forhold, da. I forhold må man ta hensyn og oppføre seg som når man er i et forpliktende voksent forhold. Ikke leve som en russ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler nok om kommunikasjon. Vi har hatt en samtale om om forventninger og hva vi begge synes er ok. Så forhåpentligvis ordner det seg

Anonymkode: deffd...dbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...