Gå til innhold

Hva gjør jeg, sammboeren ikke kommet hjem og ikke lest meldingen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren mann har ikke kommet hjem var på en sommerfest som sluttet 11. Han har fortsatt sin gamle leilighet så hendt 2 ganger at han har gått dit som ikke er greit. (Planen er å selge den eller leie den ut) sendte en meld for 5 t siden som ikke er lest sendte ny meld for 19 min siden ikke svart. Kommer du hjem hit?

Anonymkode: deffd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samboeren mann har ikke kommet hjem var på en sommerfest som sluttet 11. Han har fortsatt sin gamle leilighet så hendt 2 ganger at han har gått dit som ikke er greit. (Planen er å selge den eller leie den ut) sendte en meld for 5 t siden som ikke er lest sendte ny meld for 19 min siden ikke svart. Kommer du hjem hit?

Anonymkode: deffd...dbd

Ringte også er det mas? 

Anonymkode: deffd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke mas. Kan jo ha hendt ham noe. Om de gikk ut videre på byen, er det jo ikke vanskelig for han å gi beskjed. 

Kan ha mista mobilen. Kan ha Dratt til den andre leiligheten (dra dit og sjekke?) kan ha gått ut på byen. Kan ha gått tom for strøm og venter på taxi/buss/metro… 

Har han gjort dette før? Latt være å gi beskjed? 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samboeren mann har ikke kommet hjem var på en sommerfest som sluttet 11. Han har fortsatt sin gamle leilighet så hendt 2 ganger at han har gått dit som ikke er greit. (Planen er å selge den eller leie den ut) sendte en meld for 5 t siden som ikke er lest sendte ny meld for 19 min siden ikke svart. Kommer du hjem hit?

Anonymkode: deffd...dbd

Hvorfor er det ikke greit at han går hjem til sin egen leilighet? Han er nok enda på festen. Ingen fester slutter kl 23

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mas å spørre om han kommer hjem. Det er respektløst av ham å ikke svare på det!

Nå er det vel alltid en fare for at slike fester kan dra ut, og at de ikke har avsluttet enda. Men å ikke svare deg, det er ikke ok når dere er samboere. Lar han være å svare deg ellers også?

Jeg er ikke sjalu, men jeg forventer respekt av en partner. Å bare utebli og bli taus, det er uforenelig med tillit for meg.

Tror dere bør ta dere en ordentlig prat.

Jeg hadde nok sett på det at han oppsøker sin gamle leilighet uten grunn og bare uteblir fra felles hjem som et stort tillitsbrudd, og om han ikke ville snakke og ikke unnskylde det at han gjør deg urolig med å utebli, da hadde jeg tenkt at han ønsker å være singel.

Jeg strekker meg veldig langt hvis vi kan ha en god kommunikasjon og behandler hverandre med respekt. Når begge uteblir er det uforenelig med et forhold for min del.

Hva har unnskyldningen hans vært når han har overnattet i sin leilighet istedenfor å komme hjem til deres felles hjem? Har han hatt en troverdig forklaring? Og i hvilke situasjoner har han da uteblitt?

Anonymkode: e0d26...b6b

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ymse meninger skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er det ikke greit at han går hjem til sin egen leilighet? Han er nok enda på festen. Ingen fester slutter kl 23

De er samboere, han bor ikke lenger i den leiligheten. Å unnlate å svare på om/når han kommer hjem til felles hjem, det er respektløst!

Anonymkode: e0d26...b6b

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ymse meninger skrev (8 minutter siden):

Hvorfor er det ikke greit at han går hjem til sin egen leilighet? Han er nok enda på festen. Ingen fester slutter kl 23

Fordi han har adresse her og har bor her. 

Anonymkode: deffd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit i det hele tatt. Han burde sendt melding ig sagt han ble senere, også sagt hvor han sover-da innlysende i felles hjem

Anonymkode: d51f5...51e

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De er samboere, han bor ikke lenger i den leiligheten. Å unnlate å svare på om/når han kommer hjem til felles hjem, det er respektløst!

Anonymkode: 

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke greit i det hele tatt. Han burde sendt melding ig sagt han ble senere, også sagt hvor han sover-da innlysende i felles hjem

Anonymkode: d51f5...51e

Skreiv en setning kommer hjem. Blir sein 

I morgen skal han på quiz. Sagt han ikke blir sein. Sein er jo relativt. Vi skal kjøre i 2,5t til en bursdag lørdags morgen klokken 9. Tenkte å legge en lapp på badet når tenker du å komme hjem? Håper du har kost deg i kveld❤️ Du må lese meld mine og gi beskjed litt før ti på ett at du blir sein. Høres det ok ut. 

 

Anonymkode: deffd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecilie82 skrev (2 minutter siden):

Skreiv en setning kommer hjem blir sein. Kunne sagt det litt før, samt lest meld jeg sendte for 5 t siden. Bare tommel opp trenger ikke mer. 

Å ta det opp i kveld/natt, det tror jeg ikke du skal gjøre. Nå har han trolig drukket, og er sikkert i feststemning fremdeles

Jeg ville tatt det opp i morgen kveld, edru. Ville fortalt ham hvordan det føles for deg når han tidligere bare har uteblitt fra felles hjem uten å varsle deg, når han lar være å svare deg om han kommer hjem fra fest eller ikke, lar være å si noe om at han blir så mye senere enn han først har sagt festen skulle vare.

Og jeg ville nok spurt ham hvordan han ville følt det om du skulle på fest og så bare uteble og ikke kom hjem på natten, eller om du lot være å svare på om du kom hjem, eller om du noen timer etter festen skulle vært ferdig bare sendte ham en veldig kort melding om at du kommer hjem, men blir sen - kan han med hånden på hjertet si at det ville vært helt greit for ham? Ville han ikke blitt det minste bekymret for deg om du ikke kom hjem en natt? Eller om du kom hjem mange timer senere, langt på natt, enn når du hadde sagt festen skulle være over?

Om han er ærlig med deg tror jeg han må innrømme at det ikke hadde vært greit for ham.

Som jeg skrev tidligere, jeg er ikke sjalu. Men en mann som holdt på slik, han hadde jeg faktisk slitt med å stole på og ha respekt for - fordi han ikke har respekt for meg. Jeg er for å gi hverandre frihet til egne interesser og å gjøre ting hver for seg, men det må skje innen en ramme av respekt og omtanke og tillit. Om ikke vil forholdet smuldre opp etterhvert, fordi tilliten brytes ned, i hvert fall for meg.

Anonymkode: e0d26...b6b

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke mas å spørre om han kommer hjem. Det er respektløst av ham å ikke svare på det!

Nå er det vel alltid en fare for at slike fester kan dra ut, og at de ikke har avsluttet enda. Men å ikke svare deg, det er ikke ok når dere er samboere. Lar han være å svare deg ellers også?

Jeg er ikke sjalu, men jeg forventer respekt av en partner. Å bare utebli og bli taus, det er uforenelig med tillit for meg.

Tror dere bør ta dere en ordentlig prat.

Jeg hadde nok sett på det at han oppsøker sin gamle leilighet uten grunn og bare uteblir fra felles hjem som et stort tillitsbrudd, og om han ikke ville snakke og ikke unnskylde det at han gjør deg urolig med å utebli, da hadde jeg tenkt at han ønsker å være singel.

Jeg strekker meg veldig langt hvis vi kan ha en god kommunikasjon og behandler hverandre med respekt. Når begge uteblir er det uforenelig med et forhold for min del.

Hva har unnskyldningen hans vært når han har overnattet i sin leilighet istedenfor å komme hjem til deres felles hjem? Har han hatt en troverdig forklaring? Og i hvilke situasjoner har han da uteblitt?

Anonymkode: e0d26...b6b

Han svarer ellers.  Utenom de 2 gangene har det ikke skjedd. Dette kunne vært løst om han litt tidligere skreiv blir ble sein kommer hjem. Forventer ikke glad i deg som jeg skreiv.  kunne også lest meld jeg sendte for 5t siden. Er 100% sikker på han har sett på telefonen i løpet av de 5 t. 

Anonymkode: deffd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Å ta det opp i kveld/natt, det tror jeg ikke du skal gjøre. Nå har han trolig drukket, og er sikkert i feststemning fremdeles

Jeg ville tatt det opp i morgen kveld, edru. Ville fortalt ham hvordan det føles for deg når han tidligere bare har uteblitt fra felles hjem uten å varsle deg, når han lar være å svare deg om han kommer hjem fra fest eller ikke, lar være å si noe om at han blir så mye senere enn han først har sagt festen skulle vare.

Og jeg ville nok spurt ham hvordan han ville følt det om du skulle på fest og så bare uteble og ikke kom hjem på natten, eller om du lot være å svare på om du kom hjem, eller om du noen timer etter festen skulle vært ferdig bare sendte ham en veldig kort melding om at du kommer hjem, men blir sen - kan han med hånden på hjertet si at det ville vært helt greit for ham? Ville han ikke blitt det minste bekymret for deg om du ikke kom hjem en natt? Eller om du kom hjem mange timer senere, langt på natt, enn når du hadde sagt festen skulle være over?

Om han er ærlig med deg tror jeg han må innrømme at det ikke hadde vært greit for ham.

Som jeg skrev tidligere, jeg er ikke sjalu. Men en mann som holdt på slik, han hadde jeg faktisk slitt med å stole på og ha respekt for - fordi han ikke har respekt for meg. Jeg er for å gi hverandre frihet til egne interesser og å gjøre ting hver for seg, men det må skje innen en ramme av respekt og omtanke og tillit. Om ikke vil forholdet smuldre opp etterhvert, fordi tilliten brytes ned, i hvert fall for meg.

Anonymkode: e0d26...b6b

Sant det. Skal ta det opp i morgen kveld. Eller et passe tidspunkt. 

Anonymkode: deffd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er voksen(!), på fest og kommer hjem etterhvert, det er lov å ha det så kjekt med kollegaer at man glemmer tiden og ikke følger med på telefonen!

Du tar det selvfølgelig opp med ham i løpet av morgendagen! Det er ikke greit å la våre å oppdatere samboer dersom man har lovet å gjøre det i løpet av kvelden, Men husk også at telefonen kan ha gått tom for strøm f.eks...

Anonymkode: 6b018...0aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er voksen(!), på fest og kommer hjem etterhvert, det er lov å ha det så kjekt med kollegaer at man glemmer tiden og ikke følger med på telefonen!

Du tar det selvfølgelig opp med ham i løpet av morgendagen! Det er ikke greit å la våre å oppdatere samboer dersom man har lovet å gjøre det i løpet av kvelden, Men husk også at telefonen kan ha gått tom for strøm f.eks...

Anonymkode: 6b018...0aa

Tvilsomt den har gått tom for strøm, men vet jo aldri 100%. Tenke jeg ikke var prioritet. Vi har diskutert dette før, men skal ta det opp igjen i morgen. Han har lov å kose seg. 

Anonymkode: deffd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde nok tatt en tur til leiligheten hans når byen stenger, just in case. 

Anonymkode: 6f05b...f1d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde nok tatt en tur til leiligheten hans når byen stenger, just in case. 

Anonymkode: 6f05b...f1d

Når han har sagt han kommer hjem stoler jeg på det. 

Anonymkode: deffd...dbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er et mønster som har skjedd opp til flere ganger, er det ikke verken galt eller kontrollerende å sette foten ned. Han påfører deg unødvendig bekymring med disse handlingene. Eller fraværet av dem. Når du tar praten med ham i morgen kveld, si dere ikke kan ha det sånn. At fra nå av MÅ dere ha konkrete avtaler før han drar ut. Og han MÅ ringe eller gi beskjed snarest om det blir forandring i planene. Holde deg oppdatert. Syns også du kan forvente av ham at han klarer å kontrollere inntaket sitt. Om han stadig har problemer med det er det faktisk en varsellampe i seg selv. Om dere ikke lager en klare avtaler på forhånd, ender det med at det byr deg kraftig i mot når han skal skal ut igjen og det vil kunne bli dårlig stemning allerede før festen har begynt fremover.

Anonymkode: bfd0c...626

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mistenkt at han er utro før? Utrolig respektløst å ikke komme hjem eller svare, sånt hadde fått meg til å revurdere hele forholdet 

Anonymkode: b787d...ec4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...