Gå til innhold

Mindre attraktiv mann vs kvinne

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du skrev at stilen din er "litt rocka". Det kan nok være at det har like mye med saken å gjøre som utseendet ditt. Når menn ser etter konemateriale så ønsker nok de fleste noen som har en mer klassisk feminin stil. For ordens skyld er dette selvsagt ikke ment som en kritikk av stilen din.

Anonymkode: d1fc1...4e0

Ser den.. men det blir også en måte å få menn som ligner meg i personlighet til å like meg! Liksom være en del av en subkultur. Jeg er ikke så kjemperocka i stilen altså, og kan gjerne bruke kjoler. Men bruker ofte converse, vans, litt skinny jeans... jeg driver med musikk og det er en stor del av identiteten min også! Så vil jo tiltrekke meg likesinnede ;)

Ts

Anonymkode: c82e1...18c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du skrev at stilen din er "litt rocka". Det kan nok være at det har like mye med saken å gjøre som utseendet ditt. Når menn ser etter konemateriale så ønsker nok de fleste noen som har en mer klassisk feminin stil. For ordens skyld er dette selvsagt ikke ment som en kritikk av stilen din.

Anonymkode: d1fc1...4e0

Hva baserer du denne uttalelsen på? Har du noe forskning å vise til?

Anonymkode: 4aede...1b5

Skrevet

Har alltid et lass med drittmenn etter meg som går etter utseende, men da vil de bare pule også for de stoler ikke på at de får ha meg iferd i et forhold. De fine fyrene har jeg ikke draget på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 11.52):

[..]

Så min hypotese er at kvinner bryr seg mer om personlighet, og menn bryr seg mer om utseende. Dessverre for oss mindre attraktive kvinner.

Dette er da gjennomdokumentert av forskning?

Men det er klart, her på KG er forskere "incels" og fasiten er gitt ved hva man selv måtte "føle" i øyeblikket… så dette er nok sikkert en kontroversiell påstand å komme med likevel, skal du se.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (Akkurat nå):

Dette er da gjennomdokumentert av forskning?

Men det er klart, her på KG er forskere "incels" og fasiten er gitt ved hva man selv måtte "føle" i øyeblikket… så dette er nok sikkert en kontroversiell påstand å komme med likevel, skal du se.

Skjerpings. Man blir ikke forsker av å sitere popularisert amerikansk «forskning».

Anonymkode: 88e52...8a6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Skjerpings. Man blir ikke forsker av å sitere popularisert amerikansk «forskning».

Anonymkode: 88e52...8a6

https://www.nettavisen.no/livsstil/omstridt-partnervalg-studie-har-vart-diskutert-siden-80-tallet-na-har-forskere-gjennomfort-studien-pa-nytt/s/12-95-3423970314

14 000 mennesker fordelt på 45 land der, altså.

Sitat

Kvinner foretrekker eldre partnere og ser etter trygge menn med god økonomi, høy status, god helse og intelligens. Menn foretrekker yngre partnere, og vektlegger utseende i større grad enn kvinner.

Men for all del, snilt av deg å bidra med en fin illustrasjon av hvordan folk på KG ikke klarer å skille mellom forskning og sine egne (som regel bitre) følelser. 🙂👍

Endret av ClausSaus
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (1 time siden):

https://www.nettavisen.no/livsstil/omstridt-partnervalg-studie-har-vart-diskutert-siden-80-tallet-na-har-forskere-gjennomfort-studien-pa-nytt/s/12-95-3423970314

14 000 mennesker fordelt på 45 land der, altså.

Men for all del, snilt av deg å bidra med en fin illustrasjon av hvordan folk på KG ikke klarer å skille mellom forskning og sine egne (som regel bitre) følelser. 🙂👍

Det trenger ikke å være bitre følelser. Jeg har vært stygg hele livet. Det var utrolig sårt når venninner stakk av med det ene mannfolket etter det andre, mens jeg ble avvist og latterliggjort. Kun i alder av 35 fant jeg en mann som det var verdt å satse på. Jeg fornekter ikke at menn flest liker unge og pene damer, det er et faktum. Men veldig trist for oss som er stygge. Vi ønsker også kjærlighet.

Anonymkode: 56e6a...37c

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det trenger ikke å være bitre følelser. Jeg har vært stygg hele livet. Det var utrolig sårt når venninner stakk av med det ene mannfolket etter det andre, mens jeg ble avvist og latterliggjort. Kun i alder av 35 fant jeg en mann som det var verdt å satse på. Jeg fornekter ikke at menn flest liker unge og pene damer, det er et faktum. Men veldig trist for oss som er stygge. Vi ønsker også kjærlighet.

Anonymkode: 56e6a...37c

Det var snakk om å fornekte resultater fra forskning på grunn av bitre følelser.

Fullt ut forståelig at slikt er sårt. De aller fleste mennesker ønsker kjærlighet, og det hadde jo vært bedre om det virkelig var indre kvaliteter som betydde noe. Mer rettferdig også.

Men det forandrer ikke på at virkeligheten er som den er.

Om det er noen trøst – og det bør det jo ikke – så er det veldig mange flere menn enn kvinner som blir valgt bort.

Endret av ClausSaus
Gjest Paramount
Skrevet

Så min hypotese er at kvinner bryr seg mer om personlighet, og menn bryr seg mer om utseende. Dessverre for oss mindre attraktive kvinner.

Menn er mer visuelle, så utseendet har stor betydning, men det betyr ikke at det stilles store krav til utseendet. For menn er slettes ikke så kravstore som mange kvinner tror, tror jeg. Jeg er helt sikkert påvirket av at jeg selv er nokså gjennomsnittlig, men likevel.

Det handler mer om selvtillit og tro på at en selv faktisk er attraktiv. Alt for mange kvinner beundrer andre kvinner som ikke er en millimeter mer attraktive enn dem selv. Det har jeg selv opplevd, hvordan en kvinne kan digge alt ved en annen, påstå at hun er så nydelig, og alt hun gjør er så utrolig riktig. Bare tull alt sammen. Hun kunne gjort nøyaktig det samme selv. Avstanden blir så stor fordi attraktive kvinner vet ofte selv, og de aksentuerer avstanden ved å våge å vise det. De er feminine, trygge, og modige. De eksperimenterer med farger og klesplagg, utstråler humor og livsglede, mot og sensualitet. Da våkner interessen hos menn..

Gjest jessop
Skrevet

Nei, jeg tror nok ikke at  dette stemmer 🤣 Er en under gjennomsnittet pen mann, og noe eldre, som ikke har hatt noe særlig hell på datingfronten de siste årene. Helt ærlig ville jeg hatt en dame med god personlighet og  selvsikkerhet, heller en en "modell" med ufyselig oppførsel

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel sånn cirka 8 mrd mennesker her nå. Hva er vitsen med slike idiottråder 

Anonymkode: e4801...7f1

AnonymBruker
Skrevet

Dropp rockestilen. Tipper du vil tiltrekke deg flere menn, også i rockermiljøet, om du kler deg mer klassisk feminint. 
Bruk filterfrie ferske bilder på Tinder. Om du selv sier du er lite attraktiv utseendemessig, så bør du også gå etter tilsvarende menn for å øke sjansen din. 

Anonymkode: d0aec...b2a

• Liker 1
Skrevet

Ja, menn bryr seg nok mer om utseendet, men det er nok likevel lettere å få napp som mindre pen dame enn som mindre pen mann. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, norw said:

Ja, menn bryr seg nok mer om utseendet, men det er nok likevel lettere å få napp som mindre pen dame enn som mindre pen mann. 

Du er nok dame

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er nok dame

Ja, det er jeg kanskje. Lenge siden jeg sjekket.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, norw said:

For sex. De fleste par jeg kjenner er noenlunde på linje utseendemessig mtp skjønnhet. Når TS sier at hun har en flott personlighet, men ikke får seg type, så tror jeg hun sikter for høyt mtp utseende hos menn  

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg som en mindre attraktiv kvinne. Det er vedlig sjelden menn er interessert i meg som annet enn en venn. Men jeg føler jeg har en bra personlighet, har mange gode venner, er morsom, passelig selvsikker, osv. Men jeg er ikke kjærestemateriale, og det tror jeg er pga utseende mitt. 

Der føler jeg at u-attraktive menn har det lettere. Hvis en mann er morsom, selvsikker og har en god personlighet, så har han lett for å finne noen, selv om han ikke ser bra ut. 

Tøys.

Lag en profil på Tinder (om du ikke har det) og gi ALLE menn en like og skriv hei...

Se hvor mange samtaler du klarer å starte i løpet av noen dager. For en uattraktiv mann er det sjanseløst.

Velg de som er MINST attraktive (du bryr deg jo bare om personlighet uansett) som også har en bra personlighet, og prøv derfra.

Anonymkode: 8be0b...504

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
On 5/25/2023 at 11:52 AM, AnonymBruker said:

Jeg føler meg som en mindre attraktiv kvinne. Det er vedlig sjelden menn er interessert i meg som annet enn en venn. Men jeg føler jeg har en bra personlighet, har mange gode venner, er morsom, passelig selvsikker, osv. Men jeg er ikke kjærestemateriale, og det tror jeg er pga utseende mitt. 

Der føler jeg at u-attraktive menn har det lettere. Hvis en mann er morsom, selvsikker og har en god personlighet, så har han lett for å finne noen, selv om han ikke ser bra ut. 

Muligens du er for attraktiv? Mange menn verger seg til å ta initiativ til ei dame som ser ut som model. Husker ei barndomsvenninne som var veldig attraktiv var alene i mange år før det ble kjæreste på henne, og hun lurte lenge på hvorfor hun var den eneste som var singel så lenge som hun var av venninnene hennes.

En annen ting er at... mange kvinner undervurderer utseendet sitt.

Den rette kommer nok! :)

Endret av Intervence
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 19.45):

Det skal jeg prøve! Jeg skal på tinder date med en skikkelig kjekk mann i morra faktisk.. skal prøve å flørte litt da!

Ts

Angrer på at jeg svarte seriøst i forrige innlegg, du troller åpenbart. Du er mindre attraktiv selv, og velger "en skikkelig kjekk mann" til date?

Det verste er at jeg ikke er 100% sikker på om dette er trolling eller seriøst....

Anonymkode: 8be0b...504

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For sex. De fleste par jeg kjenner er noenlunde på linje utseendemessig mtp skjønnhet. Når TS sier at hun har en flott personlighet, men ikke får seg type, så tror jeg hun sikter for høyt mtp utseende hos menn  

Jeg vil også tro at det er lettere for mindre pene damer å få napp mtp fast forhold.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...