Gjest theTitanic Skrevet 24. mai 2023 #41 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg respekterer dette dyret i dets naturlige miljø (langt vekk her i fra), de er søte og de tar mus. Er i grunn de eneste positive tingene å si om katt. Jeg vet det florerer av kattefolk her som ellers i samfunnet, men la oss være ærlige, eneste grunnen til at dere liker katt er fordi de er søte og at dere vokste opp med disney (romantisert forhold til dyr). For resten av vår fauna er katt et sant helv@tte. De dreper alt av egen størrelse og mindre, torturerer og nærmest rødlister diverse fugler på egen regning. Det er et lite beist kamuflert i kose uniform. Her er det snart ikke en eneste fugl igjen ute og de har forsvunnet i takt med at det kommer flere katter. Jeg tror omtrent alle i nabolaget (semi på landet strøk) har katt og selvsagt har vi en galning som eier ørten. Han har pleid å komme hit for å lete i fjøset etter sin favorittkatt, men etter at jeg fant en lavskrike (som var tam) død i grøfta har jeg bedt han ryke og reise. Jeg sa også at de kommer til å ende sine dager her hvis han ikke får noe kontroll på dem. Og ja det var ingen tom trussel, han ble selvsagt sinna og ramset opp diverse dyre lover fra eu reglement, det driter jeg i. De er generelt plagsomme, driter i blomster bedd til det visner og pisser på lagrede møbler i fjøs. Var så dum at jeg hang en frakk til tørk før 17 mai ute, den stinka kattepiss etterpå= ødelagt. Er dessverre et forum for skrale sjeler dette her, hvor det ikke tåles banne ord en gang. Ergo blir dette en billig tekst, da jeg er forbanna. Hvorfor i alle dager skal det være lov at hver og en eier katt? Ja de tar mus, men sørn meg bedre å tilrettelegge for ugler spør du meg. Skal en ha katt, burde det være for noen få som har forhold hvor de kan holde dyret innendørs permanent. Anonymkode: 21fd7...58e Om katter tar så mange fugler at ditt nærområde er tomt for fugl så kan det ikke ha vært mange der. Her er jeg glad for katter: fuglene som er i store flokker holder et svare leven på mange desibel fra 0500. De lever alle i beste velgående desverre. Tror vi må ha flere katter. Kattene tar mus og takk til dem for det. Ville du heller hatt en musespist frakk kanskje? Og ja katter er rovdyr. Vi er også rovdyr og rovdyr hører til i naturen. Tar du bort et ledd i næringskjeden så blir det konsekvenser. Folk nå til dags er så sarte at de får psykiske problemer etter å se helt naturlige ting. En død fugl. Hvilken tragedie. Dere har kanskje aldri spist kylling, and, fasan eller rype? De vokser jo ikke i butikken og legger seg i esken av seg selv.
Anciol Skrevet 24. mai 2023 #42 Skrevet 24. mai 2023 Bør man og da avlive innekatter med utebalkong? Eller mener du de kattene som går ute? Har innekatt med egen balkonggård!
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #43 Skrevet 24. mai 2023 Gregarious skrev (3 timer siden): Hva har moro med forslag om reduksjon av rødrev-bestanden å gjøre? Folk jakter fordi de synes det er morsomt. Anonymkode: 335b8...7a2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #44 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det ikke slik naturen er skapt? Dyr dreper hverandre, og spiser hverandre. Katter er jo ikke de eneste dyrene som spiser fugler. Hva med de andre dyrene som spiser hverandre? Skal vi avlive de også? Anonymkode: 6b6a9...334 Katt hører ikke naturlig hjemme i norsk natur. Våre dyr er ikke tilpasset katt og den skaper derfor ubalanse. Det er for mange mennesker med katt, det skaper problemer for spesielt fugler. Anonymkode: 21fd7...58e 2
Vinterjenta Skrevet 24. mai 2023 #45 Skrevet 24. mai 2023 Kanskje jeg skal skaffe meg katt. En skikkelig liten jeger. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #46 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk jakter fordi de synes det er morsomt. Anonymkode: 335b8...7a2 Er noen som jakter, men det er bare en brøkdel av befolkningen og mennesker er de eneste som jakter etisk. Det vil si at vi forsøker å ta livet av dyr på en minst lidende måte. Anonymkode: 21fd7...58e
Grüner Skrevet 24. mai 2023 #47 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg respekterer dette dyret i dets naturlige miljø (langt vekk her i fra), de er søte og de tar mus. Er i grunn de eneste positive tingene å si om katt. Jeg vet det florerer av kattefolk her som ellers i samfunnet, men la oss være ærlige, eneste grunnen til at dere liker katt er fordi de er søte og at dere vokste opp med disney (romantisert forhold til dyr). For resten av vår fauna er katt et sant helv@tte. De dreper alt av egen størrelse og mindre, torturerer og nærmest rødlister diverse fugler på egen regning. Det er et lite beist kamuflert i kose uniform. Her er det snart ikke en eneste fugl igjen ute og de har forsvunnet i takt med at det kommer flere katter. Jeg tror omtrent alle i nabolaget (semi på landet strøk) har katt og selvsagt har vi en galning som eier ørten. Han har pleid å komme hit for å lete i fjøset etter sin favorittkatt, men etter at jeg fant en lavskrike (som var tam) død i grøfta har jeg bedt han ryke og reise. Jeg sa også at de kommer til å ende sine dager her hvis han ikke får noe kontroll på dem. Og ja det var ingen tom trussel, han ble selvsagt sinna og ramset opp diverse dyre lover fra eu reglement, det driter jeg i. De er generelt plagsomme, driter i blomster bedd til det visner og pisser på lagrede møbler i fjøs. Var så dum at jeg hang en frakk til tørk før 17 mai ute, den stinka kattepiss etterpå= ødelagt. Er dessverre et forum for skrale sjeler dette her, hvor det ikke tåles banne ord en gang. Ergo blir dette en billig tekst, da jeg er forbanna. Hvorfor i alle dager skal det være lov at hver og en eier katt? Ja de tar mus, men sørn meg bedre å tilrettelegge for ugler spør du meg. Skal en ha katt, burde det være for noen få som har forhold hvor de kan holde dyret innendørs permanent. Anonymkode: 21fd7...58e Ganske selvmotsigende tråd. Du liker ikke katter fordi mange katter liker å fange fugler, men katter i sitt naturlige miljø sier du at du liker. Villkatter og kattedyr er jo enda større jegere enn tamkatter! Og de tar ikke bare dyr du ikke liker, som mus. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #48 Skrevet 24. mai 2023 Grüner skrev (5 minutter siden): Ganske selvmotsigende tråd. Du liker ikke katter fordi mange katter liker å fange fugler, men katter i sitt naturlige miljø sier du at du liker. Villkatter og kattedyr er jo enda større jegere enn tamkatter! Og de tar ikke bare dyr du ikke liker, som mus. Den eneste katten som hører hjemme i norsk skog eller skandinavia er gaupe. Fuglene her i landet er ikke tilpasset vanlig katt og den skaper ubalanse. Anonymkode: 21fd7...58e 2
Topsi Skrevet 24. mai 2023 #49 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er noen som jakter, men det er bare en brøkdel av befolkningen og mennesker er de eneste som jakter etisk. Det vil si at vi forsøker å ta livet av dyr på en minst lidende måte. Anonymkode: 21fd7...58e Ja vi så jo det i ulvenedslaktingen, jegere som tok bilder av en skutt skadd ulv 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #50 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Katt hører ikke naturlig hjemme i norsk natur. Våre dyr er ikke tilpasset katt og den skaper derfor ubalanse. Det er for mange mennesker med katt, det skaper problemer for spesielt fugler. Anonymkode: 21fd7...58e AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den eneste katten som hører hjemme i norsk skog eller skandinavia er gaupe. Fuglene her i landet er ikke tilpasset vanlig katt og den skaper ubalanse. Anonymkode: 21fd7...58e Vikingene tok med seg katter til Norge. De har vært her ganske lenge. Husdyr som storfe, sau, geit, hest og gris hører heller ikke hjemme i norsk natur. De er importert av mennesker. Anonymkode: dfef6...d01 4 1
Kittykat Skrevet 24. mai 2023 #51 Skrevet 24. mai 2023 (endret) ellernoe skrev (7 timer siden): Vi bør vel kanskje begynne å avlive mennesker også da TS? Vi er jo til syvende og sist den desidert største og mest destruktive parasitten for alt annet liv her på jorden. Vi utkonkurrerer katter med god margin, og har i motsetning til dem, evne til å forstå ringvirkningene av våre handlinger. Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Dette er faktisk fakta. Og likevel så fortsetter menneskeheten å gjøre destruktive ting, ødelegger det meste vi tar i og sist, men ikke minst - vi er årsaken til at mange dyrearter nå er utryddet og er på vei til å bli utryddet. Endret 24. mai 2023 av Kittykat 2 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #52 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde katter vært på samme kognitive nivå som oss vil jeg tippe du hadde trukket denne. De fleste mennesker har empati innebygget i systemet og til varierende grad forståelse for hverandre. Selvfølgelig avhengig av kultur og samfunn, men majoriteten av mennesker går jo ikke rundt med et ønske om å jakte og slakte ned alt som rører på seg. Vi er for mange, det er i grunn hovedproblemet. Anonymkode: 21fd7...58e De over 70 milliardene husdyr vi slaktet i fjor er uenig med deg i det. Og det er bare husdyr, så selvsagt ikke inkludert fisk, skalldyr og vilt. Vi elsker dreper, vi dreper dyr og mennesker hele tiden. Uten en spesiell god grunn også. En katt kommer aldri på det nivået. Et dyr, katt inkludert, er ikke ond. De har ikke evnen til å være ond. Det er bare et dyr som følger instinktene sine. Vi mennesker derimot, det ondeste som finnes. Anonymkode: 7fd91...1e5 5 3
Anonymbruker*** Skrevet 24. mai 2023 #53 Skrevet 24. mai 2023 Kokeplate skrev (4 timer siden): Katter bør på ingen måte forbys. Det mest nyttige dyret som finnes. Og koselige er de også. Hunder derimot. Hva skal man med det? Jeg liker både katter og hunder, men at katter er mer nyttige enn hunder må du lengre ut på landet med 😂 Katt kan brukes til musejeger og kosedyr. Hund kan brukes i polititjeneste, riskerer livet for å søke miner og savnede mennesker etter ulykker, brukes til jakt av alt mulig vilt, kan gjøre jobben for 10-15 mann i sausankingen, kan være øynene til noen som er blind eller armene til noen er funskjonshemmed, kan si ifra til en med diabetes når blodsukkeret er for lavt eller når en med PTSD er i ferd med å få panikkanfall, de kan trekke plog og bære utstyr over vidda, varsle og beskytte en eiendom, lete opp narkotika, være terapihund eller besøkshund. Listen er utømmelig. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #54 Skrevet 24. mai 2023 Topsi skrev (23 minutter siden): Ja vi så jo det i ulvenedslaktingen, jegere som tok bilder av en skutt skadd ulv Det er et fåtall folk som gjør slikt. 1% av befolkningen eier ikke empati for verken andre folk eller dyr og så kan du sikkert plusse på et par % til for dem som nesten ikke har noe. Ellers er mennesker ganske reale, men selvsagt kan folk også gjøre uetiske ting hvis de ikke vet bedre eller har feil informasjon. Anonymkode: 21fd7...58e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #55 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vikingene tok med seg katter til Norge. De har vært her ganske lenge. Husdyr som storfe, sau, geit, hest og gris hører heller ikke hjemme i norsk natur. De er importert av mennesker. Anonymkode: dfef6...d01 Det er sant nok det, men de har vi vært nødt til å ha for mat og samtidig utgjør de ingen trussel for andre dyr. 1400 år er ikke nok tid for andre dyr til å tilpasse seg katter. Litt av problemet nå, er at vi har blitt flere og alt for mange skal ha en katt. Dette er et dyr som formerer seg kjapt også. Anonymkode: 21fd7...58e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #56 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er et fåtall folk som gjør slikt. 1% av befolkningen eier ikke empati for verken andre folk eller dyr og så kan du sikkert plusse på et par % til for dem som nesten ikke har noe. Ellers er mennesker ganske reale, men selvsagt kan folk også gjøre uetiske ting hvis de ikke vet bedre eller har feil informasjon. Anonymkode: 21fd7...58e Hver sommer blir katter og hunder torturert til døde av eierene sine som skal på ferie. De blir lagt i plastposer og kastet i vannet. De blir bundet fast til togskinner. Helt på psykopatnivå. De burde få lang fengselsstraff. Det er alt for mange som gjør dette. Anonymkode: dfef6...d01 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #57 Skrevet 24. mai 2023 Forby vindnuer! I dag fløy det en dompap inn i et vindu her i huset, og han døde. BTW - det er fugler der de finner mat. Bor selv på landet. Jeg har ingen katt da det bor minst 5 rundt her. Anonymkode: 21c7c...420 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #58 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er sant nok det, men de har vi vært nødt til å ha for mat og samtidig utgjør de ingen trussel for andre dyr. 1400 år er ikke nok tid for andre dyr til å tilpasse seg katter. Litt av problemet nå, er at vi har blitt flere og alt for mange skal ha en katt. Dette er et dyr som formerer seg kjapt også. Anonymkode: 21fd7...58e Sauer er en trussel for ulven og jerven i Norge. Begge artene er utrydningstruet, bare fordi bøndene ikke gidder gjete sine egne dyr. Anonymkode: dfef6...d01 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #59 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): De over 70 milliardene husdyr vi slaktet i fjor er uenig med deg i det. Og det er bare husdyr, så selvsagt ikke inkludert fisk, skalldyr og vilt. Vi elsker dreper, vi dreper dyr og mennesker hele tiden. Uten en spesiell god grunn også. En katt kommer aldri på det nivået. Et dyr, katt inkludert, er ikke ond. De har ikke evnen til å være ond. Det er bare et dyr som følger instinktene sine. Vi mennesker derimot, det ondeste som finnes. Anonymkode: 7fd91...1e5 Ja men når vi er 8 milliarder som skal ha mat, sier det tallet seg selv. Det er prosentvis veldig få mennesker som elsker å drepe dyr eller andre folk. 1% ligger i psykopat sjiktet, det er der du finner dem og så har du et par prosenter til hvor fravær av empati er høyt. Vi mennesker har også evne til å bry oss og potensiale til å utvikle oss enda lengre. Så vidt vi vet er det ikke mange dyr med en slik evne, er vel snakk om delfiner, gorilla, elefant, rotter og ravn. Ellers er det jungellov. Anonymkode: 21fd7...58e
Kokeplate Skrevet 24. mai 2023 #60 Skrevet 24. mai 2023 Anonymbruker*** skrev (20 minutter siden): Jeg liker både katter og hunder, men at katter er mer nyttige enn hunder må du lengre ut på landet med 😂 Katt kan brukes til musejeger og kosedyr. Hund kan brukes i polititjeneste, riskerer livet for å søke miner og savnede mennesker etter ulykker, brukes til jakt av alt mulig vilt, kan gjøre jobben for 10-15 mann i sausankingen, kan være øynene til noen som er blind eller armene til noen er funskjonshemmed, kan si ifra til en med diabetes når blodsukkeret er for lavt eller når en med PTSD er i ferd med å få panikkanfall, de kan trekke plog og bære utstyr over vidda, varsle og beskytte en eiendom, lete opp narkotika, være terapihund eller besøkshund. Listen er utømmelig. Du har et poeng, men hunder må trenes for å bli nyttige og selvstendige dyr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå