Gå til innhold

Katter burde avlives og forbys

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stått opp med feil bein i dag ts? Jeg har innekatt jeg går tur med, kastrert er den og. 

Anonymkode: acfbd...f2e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det sp forskjellige regler for katter og hunder?

Katter: dreper småfugler i hagen, skitner til bilen, driter i hagen og i sandkassene i barnehagen,  etterlater allergener i hagemøblene, slåss om natta og vekker oss.

Hunder: gjør ikke noe av dette.

Folk som vil ha katter, bør være forpliktet til å kastere dem, ha dem inne eller helst i en passende stor innhegning ute.

Anonymkode: b5ec3...eb6

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig.

Katter er late folks kjæledyr. De vil ha noe å kose med, men de gidder ikke ta noe ansvar. Bare slipper de ut til å plage naboer og uskyldige dyr.

Og folk som får seg katt kan virkelig ikke være glade i dyr. Katter er sadistiske jævler som piner og torturerer smådyr og småfugler for gøy i timesvis. Helt jævlig.

Får man seg katt så påfører man utallige uskyldige dyr mye lidelse i nærområdet. 

Og de er til irritasjon for naboer i tillegg, katter som pisser foran inngangsdøra og driter i bed og sandkasser.

(Dette gjelder forøvrig ikke de som har innekatter).

Dersom man har et mus/rotteproblem - skaff deg dvergsnauzer. De er avlet til å ta smågnagere og de dreper de tvert. 

Anonymkode: 062c1...8da

Tenker nøyaktig det samme om folk som har barn! De må jo drite i planeten og dyrene. Stapper i ungene kjøtt fra morgen til kveld, kjøper tonnevis med plastleker og flyr hit og dit på den årlige ferieturen. Nei, det finnes ingen større skadedyr enn mennesket. Ikke er vi spesielt søte heller. En katt kommer aldri til å nå oss til knærne når det kommer til tortur og sadisme :) 

Anonymkode: 7fd91...1e5

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Om målet er å redusere antall drepte fugler så det vesentlig enklere å øke skuddpremien på rødrev. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Gregarious skrev (30 minutter siden):

Om målet er å redusere antall drepte fugler så det vesentlig enklere å øke skuddpremien på rødrev. 

Så du synes det er moro å drepe dyr?

Anonymkode: 335b8...7a2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så du synes det er moro å drepe dyr?

Anonymkode: 335b8...7a2

Hva har moro med forslag om reduksjon av rødrev-bestanden å gjøre?

• Liker 3
Skrevet

Katter bør på ingen måte forbys. Det mest nyttige dyret som finnes. Og koselige er de også. 

Hunder derimot. Hva skal man med det?

Skrevet

Hvorfor er det sp forskjellige regler for katter og hunder?

Katter: dreper småfugler i hagen, skitner til bilen, driter i hagen og i sandkassene i barnehagen,  etterlater allergener i hagemøblene, slåss om natta og vekker oss.

Hunder: gjør ikke noe av dette.

Folk som vil ha katter, bør være forpliktet til å kastere dem, ha dem inne eller helst i en passende stor innhegning ute.

Anonymkode: b5ec3...eb6

Hunder gjør da alt dette.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker nøyaktig det samme om folk som har barn! De må jo drite i planeten og dyrene. Stapper i ungene kjøtt fra morgen til kveld, kjøper tonnevis med plastleker og flyr hit og dit på den årlige ferieturen. Nei, det finnes ingen større skadedyr enn mennesket. Ikke er vi spesielt søte heller. En katt kommer aldri til å nå oss til knærne når det kommer til tortur og sadisme :) 

Hadde katter vært på samme kognitive nivå som oss vil jeg tippe du hadde trukket denne. De fleste mennesker har empati innebygget i systemet og til varierende grad forståelse for hverandre. Selvfølgelig avhengig av kultur og samfunn, men majoriteten av mennesker går jo ikke rundt med et ønske om å jakte og slakte ned alt som rører på seg. Vi er for mange, det er i grunn hovedproblemet. 

Anonymkode: 21fd7...58e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De jævla fuglene som vekker meg 04.30 hver morgen lever i beste velgående. Her kryr det av katter. Disse kattene har et godt hjem. De får mat hjemme og trenger ikke spise fugl.

Det burde være tvangs kastrering av alle katter. Villkatter burde bli avlivet.

Anonymkode: dfef6...d01

"Trenger ikke å spise fugl", katter jager sannelig ikke fordi de er sultne. De er lystmordere.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mennesket er det desidert ondeste vesenet på jorda, fordi vi kan tenke. Dyr kan ikke være onde, de er bare dyr. Så det har du helt rett i. Med det sagt, så er vi en del av naturen vi også. Og alt vi foretar oss.

Anonymkode: 66d5a...17a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Kokeplate skrev (5 minutter siden):

Hunder gjør da alt dette.

En hund kan i det minste trenes til å ikke gjøre dette og som oftest uproblematisk da de er i band/ faktisk kommer hvis du roper på dem. Samtidig har jeg til gode å se at hunder leker med byttet eller en hund som tar masse fugl. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En hund kan i det minste trenes til å ikke gjøre dette og som oftest uproblematisk da de er i band/ faktisk kommer hvis du roper på dem. Samtidig har jeg til gode å se at hunder leker med byttet eller en hund som tar masse fugl. 

Det kan en katt også, men det er da meningsløst å gjøre det. Katter er jo ikke farlige, slik hunder er, om de ikke blir trent.

AnonymBruker
Skrevet
Kokeplate skrev (Akkurat nå):

Det kan en katt også, men det er da meningsløst å gjøre det. Katter er jo ikke farlige, slik hunder er, om de ikke blir trent.

Å trene en katt krever sin mann vil jeg tro. Uansett så er ikke hund et problem for natur eller plager livet av nabolag - Hund som står å bjeffer seg halvt ihjel mens eier er borte, den suger. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dyr, uavhengig av art, er styrt av instinkter og slik skal det også være.  Jeg finner det underlig at enkelte har et veldig urealistisk syn på enkelte arter, ofte basert på personlige erfaringer og preferanser. Totalt motstandere eller totalt tilhengere av dyr eller enkelte arter, vil sjeldent ha et reflektert og kunnskapsbasert syn på saken - noe denne tråden vitner om. På ene siden skal alle reddes og vernes om og på andre siden er der fritt frem med hagla. Samtidig rapporterer dyrevernorganisasjoner om sprengt kapasitet. Når det er sagt så vil det alltid være ulike hensyn og forbedringspotensiale, spesielt når det kommer til husdyr (ville dyr er en helt annen diskusjon). Forbud i alle former er jeg grunnleggende motstander av, samtidig så er vi på individnivå såpass selvsentrerte at vi likevel er avhengig av det - det bør likevel være minst mulig inngripende og kunnskapsbasert. Det er ingen tvil om at vi har et overflod av katter, både huskatter og villkatter. Dette kan eksempelvis løses/avhjelpes med statsfinansiert kampanje over noen år med fokus på sterilisering. Jeg digger folk som har en overbevisning og bruker den til å jobbe aktivt med å fremme dette, uavhengig av hvilken side man står på - men jeg digger aller mest løsningsorienterte mennesker, de som ser alle sider av en sak og jobber for å finne gode løsninger for fellesskapet. Og å sidestille og sammenligne mennesker og dyr blir bare for dumt!

Endret av Nekinn@
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal man drepe alle som tatt småfugl ? Da kan vi ta reven, gaupa, rovfugl, skjærer og kråker.

Jodaforsåvidt enig at flere kan ta mer ansvar for kattene sine. Min tar ca 5 fugl  pr , sommer . Den får kjeft på fugl og ros på mus. Min er også ute. Men oppdratt fra liten alder ved korrigeringer,  til å stort sett gå der den er oppdratt til å gå.  Så holder seg litt i skogkanten rundt huset vårt, og i vår og naboens hage. Men er venn med nabo katten da. Den forrige katten begynte å gå ned til naboen å gjøre fra seg i bed. Det var jo ikke ok, så jeg ordnet med lukt katten ikke likte i bedene deres, så da slutta den.

Pus er ikke perfekt,  men har iallefall gjort det meste som kan gjøres iht at den ikke skal være en plage for naboene.

Anonymkode: 823af...620

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt enig. Har så mye selskap i kattene mine. Men, de må kastreres/ steriliseres.

Anonymkode: 86b34...7a4

Ja er mye selskap i de 😻 fyller heller  gjerne huset med katter enn å gifte meg 😻 har ene igjen fra kullet (født 2006) hun er i alle fall sterilisert en annen ble værende her når de som eide den flyttet dvs de tok i alle fall ikke katten med seg  😻 Frida på 17 og Tuss på 7-8 år 😻

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hadde katter vært på samme kognitive nivå som oss vil jeg tippe du hadde trukket denne. De fleste mennesker har empati innebygget i systemet og til varierende grad forståelse for hverandre. Selvfølgelig avhengig av kultur og samfunn, men majoriteten av mennesker går jo ikke rundt med et ønske om å jakte og slakte ned alt som rører på seg. Vi er for mange, det er i grunn hovedproblemet. 

Nei, det blir heldigvis stadig færre som stemmer SP og liker sånt, men de har for stor makt. Vil heller ha en kosekatt som ikke vet bedre enn en Mehl. Vedum og Borch

Endret av Topsi
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke slik naturen er skapt? Dyr dreper hverandre, og spiser hverandre. Katter er jo ikke de eneste dyrene som spiser fugler. Hva med de andre dyrene som spiser hverandre? Skal vi avlive de også? 

Anonymkode: 6b6a9...334

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dyr spiser hverandre, sånn er det. Jeg synes heller vi må avlive alle mennesker fordi vi spiser dyr vi også. Naturen er brutal men det er sånn den er. Og det bør vi ikke tukle med 

Anonymkode: 88ac9...bd8

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...