Gå til innhold

Katter burde avlives og forbys

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg respekterer dette dyret i dets naturlige miljø (langt vekk her i fra), de er søte og de tar mus. Er i grunn de eneste positive tingene å si om katt. Jeg vet det florerer av kattefolk her som ellers i samfunnet, men la oss være ærlige, eneste grunnen til at dere liker katt er fordi de er søte og at dere vokste opp med disney (romantisert forhold til dyr). 

For resten av vår fauna er katt et sant helv@tte. De dreper alt av egen størrelse og mindre, torturerer og nærmest rødlister diverse fugler på egen regning. Det er et lite beist kamuflert i kose uniform. 

Her er det snart ikke en eneste fugl igjen ute og de har forsvunnet i takt med at det kommer flere katter. Jeg tror omtrent alle i nabolaget (semi på landet strøk) har katt og selvsagt har vi en galning som eier ørten. Han har pleid å komme hit for å lete i fjøset etter sin favorittkatt, men etter at jeg fant en lavskrike (som var tam) død i grøfta har jeg bedt han ryke og reise. Jeg sa også at de kommer til å ende sine dager her hvis han ikke får noe kontroll på dem. Og ja det var ingen tom trussel, han ble selvsagt sinna og ramset opp diverse dyre lover fra eu reglement, det driter jeg i. De er generelt plagsomme, driter i blomster bedd til det visner og pisser på lagrede møbler i fjøs. Var så dum at jeg hang en frakk til tørk før 17 mai ute, den stinka kattepiss etterpå= ødelagt. 

Er dessverre et forum for skrale sjeler dette her, hvor det ikke tåles banne ord en gang. Ergo blir dette en billig tekst, da jeg er forbanna. Hvorfor i alle dager skal det være lov at hver og en eier katt? Ja de tar mus, men sørn meg bedre å tilrettelegge for ugler spør du meg. Skal en ha katt, burde det være for noen få som har forhold hvor de kan holde dyret innendørs permanent. 

Anonymkode: 21fd7...58e

• Liker 10
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig.

Katter er late folks kjæledyr. De vil ha noe å kose med, men de gidder ikke ta noe ansvar. Bare slipper de ut til å plage naboer og uskyldige dyr.

Og folk som får seg katt kan virkelig ikke være glade i dyr. Katter er sadistiske jævler som piner og torturerer smådyr og småfugler for gøy i timesvis. Helt jævlig.

Får man seg katt så påfører man utallige uskyldige dyr mye lidelse i nærområdet. 

Og de er til irritasjon for naboer i tillegg, katter som pisser foran inngangsdøra og driter i bed og sandkasser.

(Dette gjelder forøvrig ikke de som har innekatter).

Dersom man har et mus/rotteproblem - skaff deg dvergsnauzer. De er avlet til å ta smågnagere og de dreper de tvert. 

Anonymkode: 062c1...8da

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare se på New Zealand. Det er flere fuglearter som ikke hadde naturlige fiender og dermed levde livet på bakken helt til europeere tok med seg kattekrekene til øya. De hadde ikke sjans mot katter siden og flere arter er  nå utryddet eller nær utryddet. En helt annen sak er hvordan europeere behandlet maoriene på New Zealand. Det er heller ikke en del av historien man bør være stolt over 

Anonymkode: 84ddf...339

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

De jævla fuglene som vekker meg 04.30 hver morgen lever i beste velgående. Her kryr det av katter. Disse kattene har et godt hjem. De får mat hjemme og trenger ikke spise fugl.

Det burde være tvangs kastrering av alle katter. Villkatter burde bli avlivet.

Anonymkode: dfef6...d01

• Liker 22
Skrevet (endret)

Well, this escalated quickly CC27642B-33A6-42FF-896F-9335A67E33E1.gif.1ee1d9a44fa03f1f8b7214422d2f7090.gif

=^.^=  Her er det katter på eiendommen og de skal få være på eiendommen ^^, 

Endret av Peanut
  • Liker 7
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De jævla fuglene som vekker meg 04.30 hver morgen lever i beste velgående. Her kryr det av katter. Disse kattene har et godt hjem. De får mat hjemme og trenger ikke spise fugl.

Det burde være tvangs kastrering av alle katter. Villkatter burde bli avlivet.

Villkatter som i gaupe? Siden gaupe er den eneste villkatten som finnes i Norge. 

Anonymkode: 30e56...8aa

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Peanut skrev (5 minutter siden):

Well, this escalated quickly CC27642B-33A6-42FF-896F-9335A67E33E1.gif.1ee1d9a44fa03f1f8b7214422d2f7090.gif

=^.^=  Her er det katter på eiendommen og de skal få være på eiendommen ^^, 

Jada, fuglene de dreper for moro skyld er ikke så nøye med.

Anonymkode: 84039...5ae

• Liker 1
Skrevet

Vi bør vel kanskje begynne å avlive mennesker også da TS? Vi er jo til syvende og sist den desidert største og mest destruktive parasitten for alt annet liv her på jorden. :) Vi utkonkurrerer katter med god margin, og har i motsetning til dem, evne til å forstå ringvirkningene av våre handlinger.

• Liker 24
  • Nyttig 16
Skrevet

NEI makan te koseligere dyr skal man lete lengre etter 😻

• Liker 10
  • Hjerte 7
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Katter er fine dyr, men det burde være påbudt med kastrering av hannkatt.

Anonymkode: bd6f6...b72

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Helt enig.

Katter er late folks kjæledyr. De vil ha noe å kose med, men de gidder ikke ta noe ansvar. Bare slipper de ut til å plage naboer og uskyldige dyr.

Og folk som får seg katt kan virkelig ikke være glade i dyr. Katter er sadistiske jævler som piner og torturerer smådyr og småfugler for gøy i timesvis. Helt jævlig.

Får man seg katt så påfører man utallige uskyldige dyr mye lidelse i nærområdet. 

Og de er til irritasjon for naboer i tillegg, katter som pisser foran inngangsdøra og driter i bed og sandkasser.

(Dette gjelder forøvrig ikke de som har innekatter).

Dersom man har et mus/rotteproblem - skaff deg dvergsnauzer. De er avlet til å ta smågnagere og de dreper de tvert. 

Anonymkode: 062c1...8da

Enig med deg. Og det å ha innekatt er pur dyreplageri. 

Anonymkode: 45db5...eea

• Liker 2
Skrevet

Dummeste jeg har lest på lenge

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

eneste grunnen til at kattene ikke har drept oss for lenge siden er utelukkende pga størrelsen. Hadde norsk skogkatt vært på størrelse med en golden retriever, ville vi vært døde for lenge siden. Katten er ikke domestisert i samme grad som f.eks hundene. Er bare å se på villkattene som går i gatene i en hvilken som helst by, huskattene har bare lært seg å tolerere mennesker (til nød). stor forskjell. Katter er ville (halvville dyr) som hører hjemme i skogen.

Anonymkode: 89f6a...fe2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
ellernoe skrev (Akkurat nå):

Vi bør vel kanskje begynne å avlive mennesker også da TS? Vi er jo til syvende og sist den desidert største og mest destruktive parasitten for alt annet liv her på jorden. :) Vi utkonkurrerer katter med god margin, og har i motsetning til dem, evne til å forstå ringvirkningene av våre handlinger.

Nei det vi er, er en naturlig del av utviklingen. Ja vi har potensiale til å forstå og nettopp derfor burde vi forstå at vi ikke kan ha katt der den ikke hører hjemme. Hvis vi skal bruke både empati og logikk, så har ikke katt noe å gjøre i norsk fauna. Kan godt forstå en bonde som bor alene uten naboer med en nasjonalpark i hagen, her utgjør kanskje ikke den ene katten noen stor trussel ( selv om den fremdeles får andre dyr til å lide svært). Men ellers fatter jeg ikke hvorfor dette dyret skal vasse ute i naturen. 

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (5 minutter siden):

NEI makan te koseligere dyr skal man lete lengre etter 😻

Helt enig. Har så mye selskap i kattene mine. Men, de må kastreres/ steriliseres.

Anonymkode: 86b34...7a4

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg respekterer dette dyret i dets naturlige miljø (langt vekk her i fra), de er søte og de tar mus. Er i grunn de eneste positive tingene å si om katt. Jeg vet det florerer av kattefolk her som ellers i samfunnet, men la oss være ærlige, eneste grunnen til at dere liker katt er fordi de er søte og at dere vokste opp med disney (romantisert forhold til dyr). 

For resten av vår fauna er katt et sant helv@tte. De dreper alt av egen størrelse og mindre, torturerer og nærmest rødlister diverse fugler på egen regning. Det er et lite beist kamuflert i kose uniform. 

Her er det snart ikke en eneste fugl igjen ute og de har forsvunnet i takt med at det kommer flere katter. Jeg tror omtrent alle i nabolaget (semi på landet strøk) har katt og selvsagt har vi en galning som eier ørten. Han har pleid å komme hit for å lete i fjøset etter sin favorittkatt, men etter at jeg fant en lavskrike (som var tam) død i grøfta har jeg bedt han ryke og reise. Jeg sa også at de kommer til å ende sine dager her hvis han ikke får noe kontroll på dem. Og ja det var ingen tom trussel, han ble selvsagt sinna og ramset opp diverse dyre lover fra eu reglement, det driter jeg i. De er generelt plagsomme, driter i blomster bedd til det visner og pisser på lagrede møbler i fjøs. Var så dum at jeg hang en frakk til tørk før 17 mai ute, den stinka kattepiss etterpå= ødelagt. 

Er dessverre et forum for skrale sjeler dette her, hvor det ikke tåles banne ord en gang. Ergo blir dette en billig tekst, da jeg er forbanna. Hvorfor i alle dager skal det være lov at hver og en eier katt? Ja de tar mus, men sørn meg bedre å tilrettelegge for ugler spør du meg. Skal en ha katt, burde det være for noen få som har forhold hvor de kan holde dyret innendørs permanent. 

Mye enig her ja..❤️...har hengt opp fuglekasser sammen med ungene i en årrekke og det er ikke koselig å se 7 små blåmeisunger tørke inn i kassen fordi katta har tatt begge  foreldrene ..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Villkatter som i gaupe? Siden gaupe er den eneste villkatten som finnes i Norge. 

Anonymkode: 30e56...8aa

Villkatter, som i katter som blir født i bakgater uten hjem. Kattunger som blir satt ut i skogen fordi eiere ikke gidder å kastrere katten sin. Katter som vokser opp uten mennesker er ligner sine forfedre og er vanskelige å temme. Det er mellom 50000 og 100000 hjemløse katter i Norge. Få dem et hjem eller avliv dem.

Regner med du forstod hva jeg mente, da det ikke var gauper, tiger, løve, panter, leopard, geopard det var snakk om i denne tråden?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som ikke liker dyr, uansett dyreart, burde forbys. 

Anonymkode: 335b8...7a2

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her går kattene i bånd og lever i kattegård nettopp pga dyrelivet utenfor. Vi har 2 bengaler og de e hadde nok tatt alt av øiv hvis de gikk fri.

De koser deg i gården sin og utenfor har fuglene en hel matstasjon som de koser seg med. Fuglene får mat og kattene får underholdning 😊

Anonymkode: 43712...a2d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...