Gå til innhold

Er dere i mot abort? (Les innlegget før enn dere svarer)


solflekken

Er du i mot arbort?  

469 stemmer

  1. 1. Abort

    • Ja
      64
    • Nei
      405


Anbefalte innlegg

Topsi skrev (11 minutter siden):

Det er du som sier abort i uke 40 er greit, ikke jeg 👽

Det var imidlertid ikke det som var din påstand. Du skriver det er viktig at man tar abort i uke 40. Hvorfor mener du dette?

Anonymkode: 6abed...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Topsi skrev (3 minutter siden):

Jeg må si, etter det siste døgnets diskusjoner i denne tråden, det er ikke vi som verdsetter både mors og fosterets liv som er ekstremistene....

Helt umulig å "diskutere" med de som er for abort. De lager bråk og uhygge og de som mener annet skal ties ihjel. Like greit å bare slutte å svare sånne, for det blir bare morro for dem. Tydelig at de sitter innpå her for å få reaksjoner og provosere.

Anonymkode: d89b8...858

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var imidlertid ikke det som var din påstand. Du skriver det er viktig at man tar abort i uke 40. Hvorfor mener du dette?

Anonymkode: 6abed...288

Nei, jeg spurte hvorfor det  var viktig at barnet døde istedetfor å bli født i live ved å fremkalle fødselen og svangerskapet ble like fullt avbrutt

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg spurte hvorfor det  var viktig at barnet døde istedetfor å bli født i live ved å fremkalle fødselen og svangerskapet ble like fullt avbrutt

Og hvor har jeg skrevet at det er viktig?

Anonymkode: 6abed...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvor har jeg skrevet at det er viktig?

Anonymkode: 6abed...288

Du støtter abort i uke 40, det innebærer at barnet blir drept fremfor å bare fødes.

Uansett, jeg må gjøre andre ting nå enn å diskutere dette 

Endret av Topsi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/25/2023 at 2:00 PM, AnonymBruker said:

Er ikke sikkert det hadde vært så dumt

Anonymkode: 5ce00...4fc

Er du helt skrudd i hodet? 

Anonymkode: 06236...120

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4

Topsi skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg spurte hvorfor det  var viktig at barnet døde istedetfor å bli født i live ved å fremkalle fødselen og svangerskapet ble like fullt avbrutt

Det du bedriver her kalles stråmannsargumentasjon.  Det er en teknikk som enkelte forsøker å bruke når man ikke har argumenter man synes er gode nok til å stå alene.

Anonymkode: 6abed...288

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

4

Det du bedriver her kalles stråmannsargumentasjon.  Det er en teknikk som enkelte forsøker å bruke når man ikke har argumenter man synes er gode nok til å stå alene.

Anonymkode: 6abed...288

Overhodet ikke,  men du bruler hersketeknikker heller enn å stå for det du sier.  Men, som sagt, jeg har ikke tid til dette 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 minutt siden):

Du støtter abort i uke 40, det innebærer at barnet blir drept fremfor å bare fødes.

Det stemmer. Din påstand er imidlertid at jeg har påstått at det er viktig å ta abort rett før fødsel. Mener du fortsatt jeg har påstått at det er viktig, eller greier du å innse at du tilla meg en mening jeg ikke har ytret?

Anonymkode: 6abed...288

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Topsi said:

Så til deg, hvorfor drepe fosteret I uke 30 heller enn å fremkalle fødselen og la barnet leve?

Fordi kvinnen ikke vil ha barnet.

Anonymkode: 491d2...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (Akkurat nå):

Overhodet ikke,  men du bruler hersketeknikker heller enn å stå for det du sier.  Men, som sagt, jeg har ikke tid til dette 

Nei, jeg bruker ikke hersketeknikker. Jeg står for det jeg sier, men ikke det du påstår jeg sier. For det er to forskjellige ting, og det forstår oppegående mennesker. 

Anonymkode: 6abed...288

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det stemmer. Din påstand er imidlertid at jeg har påstått at det er viktig å ta abort rett før fødsel. Mener du fortsatt jeg har påstått at det er viktig, eller greier du å innse at du tilla meg en mening jeg ikke har ytret?

Anonymkode: 6abed...288

Siste innlegg: Jeg spurte hvorfor det var viktig for deg, HVIS svangerskapet skal avsluttes i uke 40 ved abort, at barnet dør.

Ellers får du ha en fin dag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi kvinnen ikke vil ha barnet.

Anonymkode: 491d2...9d8

Du er en ekstremist som vil tillate drap på levedyktige fostre basert på et annet menneskes følelser. Det er nok av andre som vil ha barnet 

Jeg gidder ikke mer

Endret av Topsi
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Topsi said:

Du er en ekstremist som vil tillate drap på levedyktige fostre basert på et annet menneskes følelser. Det er nok av andre som vil ha barnet 

Jeg gidder ikke mer

Du vil at staten skal bestemme over kroppene våre. Folkevalgte mennesker som sitter å bestemmer hvem som skal leve og dø. Høres ekstremt ut i mine ører.

Jeg vil helst ha så få aborter som mulig. Det er ikke noe positivt med en abort. Men noen ganger må det til. Og det skal kvinnen bestemme, ikke staten.

Anonymkode: 491d2...9d8

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 time siden):

Så hvorfor er det så viktig å drepe fosteret i uke 40 heller enn å bare fremkalle fødselen?

 

 

Topsi skrev (28 minutter siden):

Siste innlegg: Jeg spurte hvorfor det var viktig for deg, HVIS svangerskapet skal avsluttes i uke 40 ved abort, at barnet dør.

Ellers får du ha en fin dag videre

Er du uenig i at du skrev dette?

Anonymkode: 6abed...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke så mye om selve "fosteret" for meg. Man kan diskutere herifra til månen om det er et barn eller ikke, eller når det blir et barn eller ikke bla bla. Jeg er godt fornøyd med retten til selvbestemt abort, og satser på at smartere folk en meg forteller meg når det er ok å avslutte et svangerskap og når det har gått for langt. 

Det er den kroppslige retten til egen bestemmelse jeg kjemper for. 

Dersom jeg har et familiemedlem som trenger en nyre, eller beinmargstransplantasjon eller deler av en lunge, så kan jeg bli spurt om jeg ønsker å donere, men vi er alle enige om at det ville vært vilt om jeg fikk innkallelse til sykehuset, med operasjonsdato for når nyren min skulle bli omplassert, slik at vi kunne reddet livet til min tante. Det er 100% frivillig og et valg man selv tar. 

Graviditet kan absolutt skape enorme livsendringer i ettertid, spør hvilken som helst person som har født, de aller fleste sier at noe endrer seg, og noen får store komplikasjoner og voldsomme endringer. 

Skal vi tvinge folk til å gjennomføre graviditeter så åpner vi for å tvinge folk til å donere bort saker å ting, for da må vi være enige om at det er LIVET som er viktig, og livet overgår din rett til å bestemme over din egen kropp. 

Anonymkode: 95d5e...378

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

 

Er du uenig i at du skrev dette?

Anonymkode: 6abed...288

Ja. Og du nå tolke det veldig rart for å ikke forstå hva jeg mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du vil at staten skal bestemme over kroppene våre. Folkevalgte mennesker som sitter å bestemmer hvem som skal leve og dø. Høres ekstremt ut i mine ører.

Jeg vil helst ha så få aborter som mulig. Det er ikke noe positivt med en abort. Men noen ganger må det til. Og det skal kvinnen bestemme, ikke staten.

Anonymkode: 491d2...9d8

Synes ikke noen skal bestemme at andre skal dø

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (59 minutter siden):

Du er en ekstremist som vil tillate drap på levedyktige fostre basert på et annet menneskes følelser. Det er nok av andre som vil ha barnet 

Jeg gidder ikke mer

Om man har så lite grunnlag for å tåle uenighet at man må kalle andre ekstremister fordi de mener noe annet enn en selv er en særdeles dårlig egenskap. 

Anonymkode: 6abed...288

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (Akkurat nå):

Ja. Og du nå tolke det veldig rart for å ikke forstå hva jeg mener

Du er altså uenig i at du skrev noe som er et ordrett sitat av deg. Det blir for dumt.

Anonymkode: 6abed...288

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...