Gå til innhold

Var avkriminaliseringen av rusmidler en dårlig ide?


Majer

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Gasellen said:

De bruker veldig mye narkotika. 
De sitter ikke på gata lenger, men ekstremt mange tar molly, kokain, ketamin, hasj, ritalin, valium mm i festsammenheng eller for å få seg en liten snurr. 
Dop er blitt vanlig langt nede i ungdomsskolealder.

[...]

Dop er blitt ekstremt normalisert.

Jeg antar at du har dette inntrykket på grunn av de stadige oppslagene som har vært om kokain i det siste. Og kanskje den generelle tendensen vi voksne har til å tro at ungdommen blir verre og verre og at det var bedre før?

Studier som er gjort på dette viser i alle fall ikke den voldsomme økningen som mange tror har skjedd.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inkognitoher skrev (På 22.5.2023 den 19.14):

Forbudslinja fungerte fint i mange år, men så begynte man å snakke om avkriminalisering og legalisering. Derfor ser vi mer bruk av stoffer de siste årene. Så det er nok en villet utvikling

Mener du det? Siden Norge sluttet seg til FNs narkotikakonvensjon i 1964 har bruken av narkotika økt jevnt og trutt, så jeg lurer veldig på hva du baserer den påstanden på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (1 time siden):

Mener du det? Siden Norge sluttet seg til FNs narkotikakonvensjon i 1964 har bruken av narkotika økt jevnt og trutt, så jeg lurer veldig på hva du baserer den påstanden på.

Det har økt mye mer i andre land. Generelt så bruker norsk ungdom lite narkotika, selv om det har vært en økning etter 2018. 

Det å vite at det er ulovlig, har i hvert fall holdt meg borte fra alt dop. Stemmer vel for så vidt også med det Abid Raja sa; at han ville tatt seg en joint om det var lovlig 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (3 minutter siden):

Det har økt mye mer i andre land. Generelt så bruker norsk ungdom lite narkotika, selv om det har vært en økning etter 2018. 

Det å vite at det er ulovlig, har i hvert fall holdt meg borte fra alt dop. Stemmer vel for så vidt også med det Abid Raja sa; at han ville tatt seg en joint om det var lovlig 
 

Du om det.  Cannabis er lovlig der jeg bor, men jeg klarer meg fint uten 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (2 minutter siden):

Du om det.  Cannabis er lovlig der jeg bor, men jeg klarer meg fint uten 😊

Ja, de aller fleste holder seg jo unna. Det bør ikke være et mål for noen å sitte med «nattings» og «mornings»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (5 timer siden):

Ja, de aller fleste holder seg jo unna. Det bør ikke være et mål for noen å sitte med «nattings» og «mornings»

Hehe. Jeg har vært der, men har heldigvis vokst det av meg. Ikke noe jeg angrer på, men heller ikke noe jeg savner 😊

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...