AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #21 Skrevet 21. mai 2023 Så utrolig norsk ting å gjøre. Er glad jeg bor i blokk med folk fra all verdens land. Her er det uhørt å utestenge noen. Det betyr at folk i alder 0-90 er invitert med på alt. Betyr ikke at alle må gjøre noe sammen hele tida, men at alle er invitert, ihvertfall. Er gull verdt for de av oss uten familie her til lands, for alenemødrene som setter pris på å snakke med andre voksne og for pensjonistene som syns det er kjedelig å være så mye alene. Jeg ville ALDRI latt et barn være igjen alene fordi de to andre skal grille sammen i hagen ved siden av. Anonymkode: 93fd1...76e 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #22 Skrevet 21. mai 2023 Kanskje det var avtalt for flere dager siden? Så det var «uflaks» at de lekte alle 3? Anonymkode: 7e2ca...2ed 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #23 Skrevet 21. mai 2023 Herregud så sært gjort Anonymkode: 51295...863 3
Maestro Skrevet 21. mai 2023 #24 Skrevet 21. mai 2023 Alle kan ikke være med hver gang. Har ei venninne som er sånn. Er hun ikke invitert, inviterer hun seg selv. Blir hun invitert, så skal alltid spørres om en, to og tre andre kan bli med. Er folk jeg/vi andre kjenner vel og merke. Noen ganger ønsker man et par stk på besøk, andre ganger ønsker man fult hus og stormende jubel. Alt til sin tid, uten at det skal bli sett på om utestengelse - med mindre det skjer hele tiden. Altså, hver gang. 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #25 Skrevet 21. mai 2023 Hvilke kontakt har du med mødrene nå? Er dere gode venner eller er det mye drama fra din side fordi barna velger hverandre da de har mer til felles enn din sønn? Hvis du stadig påpeker dette til mødrene blir de lei. Anonymkode: 536cf...d4d 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #26 Skrevet 21. mai 2023 Ka det er dårlig gjort fordi ditt barn var i lek med dette barnet. Om de ikke hadde nok til dere voksne, kunne de ha bedt barnet ditt også, alternativt ikke be i det heletatt. Kunne aldri falt meg inn å gå til naboen å hente andres unger i lek på den måten der. Anonymkode: 2ce04...d1f 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #27 Skrevet 21. mai 2023 Dette er barnslig gjort av naboene dine. At dere ikke er invitert tenker jeg er ok, men at ikke barnet kan være med å leke videre er ikke normal oppførsel. Barn kan ta seg nær av sånne ting, hvertfall når man er naboer og det er så opplagt hva som skjer. Noen voksne tenker ofte mest på seg selv, og det går dessverre utover barn iblandt. Anonymkode: a88fe...0e4 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #28 Skrevet 21. mai 2023 Herlighet, at folk ikke langskjemmes! Noe så taktløst gjort. Jeg vil jo ikke tro dette er ekskludering gjort med overlegg, men handler vel mer om en mor som ikke helt har hodet sitt på plass og/eller som ikke er riktig oppdratt. Håper jeg, ikke godt å si når en ser flere av svarene i tråden her🤔 Anonymkode: ff58a...164 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #29 Skrevet 21. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Så utrolig norsk ting å gjøre. Er glad jeg bor i blokk med folk fra all verdens land. Her er det uhørt å utestenge noen. Det betyr at folk i alder 0-90 er invitert med på alt. Betyr ikke at alle må gjøre noe sammen hele tida, men at alle er invitert, ihvertfall. Er gull verdt for de av oss uten familie her til lands, for alenemødrene som setter pris på å snakke med andre voksne og for pensjonistene som syns det er kjedelig å være så mye alene. Jeg ville ALDRI latt et barn være igjen alene fordi de to andre skal grille sammen i hagen ved siden av. Anonymkode: 93fd1...76e Høres fryktelig slitsomt ut, er glad jeg bor i en blokk og den eneste kontakten jeg har med naboene er å si hei visst man tilfeldigvis møtes ved postkassene Anonymkode: c4a5b...75a 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #30 Skrevet 21. mai 2023 Jeg kjenner til ei dame som er i samme situasjon som ts. Nesten som det kan være henne. Hun lager mye drama rundt seg, kjefter på de to andre barna når de sitter ute å leker fordi de ikke har tatt med seg hennes sønn. Er ikke på hils med mødrene lengre, og det er mye greier. De to andre barna har funnet hverandre, de er også sammen med sønnen hennes. Men dessverre lager mor så mye styr mellom mødrene og mellom barna, at jeg skjønner at de trekker seg unna. Anonymkode: 536cf...d4d 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #31 Skrevet 21. mai 2023 Maestro skrev (2 timer siden): Alle kan ikke være med hver gang. Har ei venninne som er sånn. Er hun ikke invitert, inviterer hun seg selv. Blir hun invitert, så skal alltid spørres om en, to og tre andre kan bli med. Er folk jeg/vi andre kjenner vel og merke. Noen ganger ønsker man et par stk på besøk, andre ganger ønsker man fult hus og stormende jubel. Alt til sin tid, uten at det skal bli sett på om utestengelse - med mindre det skjer hele tiden. Altså, hver gang. Man går ikke å hevter ut to av tre barn! Anonymkode: 51295...863 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #32 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Seriøst?? Så hver gang jeg inviterer til middag eller kaffe så mener du at jeg må invitere alt og alle. Det er urimelig og sært! Om jeg vil invitere en nabo, en kollega eller en venninne til middag så må jeg invitere alle naboene, alle kollagaene eller alle venninnene? Det er bare sprøtt! Er folk virkelig så tynne snøfnugg at de ikke tåler at andre har planer og at man alltid blir invitert Anonymkode: a54c7...5a7 Altså, jeg ville vært storfornøyd om jeg aldri ble invitert av et så smålig menneske som deg, så det skal du ikke tenke på. I dette tilfellet handler det aldeles ikke om å "invitere alt og alle", det er kun noe du utbroderer det til. Det handler om at en liten gutt blir utelatt, og det er noe alle oppegående personer skjønner ikke bør skje. TS skriver tydelig at hun og mannen ikke forventer å bli invitert, men at det er leit at sønnen deres ble stående igjen alene og se på at de andre skulle grille. Det koster null og niks å ta med den ene ungen som de andre lekte med. Anonymkode: d3ec3...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #33 Skrevet 22. mai 2023 Jeg syns det er stygt når man henter 2 av barna, og lar det 3. være igjen, for å grille. Greit at barn må lære livets realiteter, men det er ikke måten å gjøre det på spør du meg. Anonymkode: acf23...b85 3
Maestro Skrevet 22. mai 2023 #34 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man går ikke å hevter ut to av tre barn! Anonymkode: 51295...863 Som flere nevner, barn har absolutt ikke vondt av og lære det at det passer ikke alltid og det er ikke en selvfølge at alle blir invitert hver gang. Neste gang er det nok TS sin familie som blir invitert til en av naboene, og ikke den andre nabofamilien. Det er faktisk sånn det er. 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #35 Skrevet 22. mai 2023 Maestro skrev (1 minutt siden): Som flere nevner, barn har absolutt ikke vondt av og lære det at det passer ikke alltid og det er ikke en selvfølge at alle blir invitert hver gang. Neste gang er det nok TS sin familie som blir invitert til en av naboene, og ikke den andre nabofamilien. Det er faktisk sånn det er. Men det handler jo ikke om at HELE familien skal bli invitert! Det handler om at EN av de tre ungene blir stående igjen og se på at de andre griller, rett over hekken. Det er veldig dårlig gjort overfor en liten unge. Vi voksne bør vise barna at vi ikke stenger ute den ene, at vi skal inkludere. Det hadde vært en annen situasjon om det sto igjen fire-fem lekekamerater som heller ikke ble invitert, da hadde de hatt et fellesskap. Men, å sette igjen bare ett barn, og stå rett overfor og grille med de andre barna, det skjønner de fleste man ikke skal gjøre. Anonymkode: d3ec3...9b0 4
Maestro Skrevet 22. mai 2023 #36 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herlighet, at folk ikke langskjemmes! Noe så taktløst gjort. Jeg vil jo ikke tro dette er ekskludering gjort med overlegg, men handler vel mer om en mor som ikke helt har hodet sitt på plass og/eller som ikke er riktig oppdratt. Håper jeg, ikke godt å si når en ser flere av svarene i tråden her🤔 Anonymkode: ff58a...164 Det blir jo da en selvfølge at barn skal være med på kryss og tvers av hverandre? Leit at kun et barn ikke ble invitert, men som jeg svarte nå for 5 min siden, at man kan ikke være med på alt hver gang. Om dette kun har skjedd en gang, altså idag, så tenker jeg at verden ikke går under. Har det skjedd flere ganger, så er det jo noe helt annet igjen. Har TS spurt om barnet sitt kunne få komme bort? Om det ble spurt om det, å naboen sa nei, den er verre😶😕 Og invitere kun barnet, men ikke mor og far når det er så tett nabo, synes jeg blir merkelig igjen. Siden den andre nabofamilien ble jo det. 3
Maestro Skrevet 22. mai 2023 #37 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det handler jo ikke om at HELE familien skal bli invitert! Det handler om at EN av de tre ungene blir stående igjen og se på at de andre griller, rett over hekken. Det er veldig dårlig gjort overfor en liten unge. Vi voksne bør vise barna at vi ikke stenger ute den ene, at vi skal inkludere. Det hadde vært en annen situasjon om det sto igjen fire-fem lekekamerater som heller ikke ble invitert, da hadde de hatt et fellesskap. Men, å sette igjen bare ett barn, og stå rett overfor og grille med de andre barna, det skjønner de fleste man ikke skal gjøre. Anonymkode: d3ec3...9b0 Den skjønner jeg, men spurte TS om sitt barn kunne bli med? Og reagerer og på at det er verten som får tyn, når det er åpenbart flere voksne der. Og Ingen spurte det barnet om h*n ville ha ei pølse i hånda eller noe og være med.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #38 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kanskje det var avtalt for flere dager siden? Så det var «uflaks» at de lekte alle 3? Anonymkode: 7e2ca...2ed Tenker på dette også. hadde jeg vert denne nabo mamma som skulle hente mitt barn og det andre hadde jeg følt det som uflaks at alle 3 barn var i lek. jeg husker selv da gikk i barneskolen 3 trinn og var med venninnen min og hun hadde blitt invitert til grilling hos naboen som bodde 2 hus vekke fra oss, jaja ble litt skuffet at hun måtte stikke men overlevde det. De hadde jo planlagt men hun skulle bare ver med meg først Anonymkode: 04e60...16f 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #39 Skrevet 22. mai 2023 De er tydeligvis venner med hele nabofamilien og det må jo være lov å invitere dem på middag uten å måtte invitere naboer de ikke har noe forhold til samtidig. Hadde de invitert bare naboens barn på noe og ikke ditt barn kunne jeg forstått at du snakket om utestenging, men her var det en familie som inviterte en vennefamilie på middag. Anonymkode: 1e44d...dce 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #40 Skrevet 22. mai 2023 Her inne skriker folk høyt om at noen inviterer 4 av 15 barn i bursdag. Det er visst ikke greit. Men, å ta med seg to av tre barn på grilling rett forann nesa på barn nr. tre er helt innafor. Anonymkode: 1f991...0ac 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå