AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #41 Skrevet 19. mai 2023 Uføretrygd er ikke mye. Klarer du deg på det? Og husarbeid må alle gjøre. Du klarer å stå opp, lage mat, gå på do....Da klarer du husarbeid og. Ikke synk deg ned i negative tanker om at du ikke klarer. Du har to friske hender og to friske bein som funker selv om hodet ikke er med. Bruk de. Anonymkode: bef29...07b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #42 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Utrolig vanskelig ja, i snitt 8-12 år å bli ufør om enn i det hele tatt kommer igjennom nåløyet. Det skal bli MYE strengere og vanskeligere å få uføretrygd snart også, masse nye regler og endringer som skal gjøre det nesten klin umulig å få uføre. Anonymkode: 29618...dd8 Snittet er 7.5 år. De andre påstandene dine må du dokumentere, skal de ha noen effekt. Anonymkode: 403d4...132
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #43 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uføretrygd er ikke mye. Klarer du deg på det? Og husarbeid må alle gjøre. Du klarer å stå opp, lage mat, gå på do....Da klarer du husarbeid og. Ikke synk deg ned i negative tanker om at du ikke klarer. Du har to friske hender og to friske bein som funker selv om hodet ikke er med. Bruk de. Anonymkode: bef29...07b Tragisk å se hvor lite kunnskap enkelte har om autisme og energinivå. Hvis man bruker opp batteriet på noen gjøremål så er det batteriet tomt for andre gjøremål som skulle vært gjort. Anonymkode: 08462...b5a 1 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #44 Skrevet 19. mai 2023 Brunello skrev (1 minutt siden): Begrunn din mening. Mine svar er basert ut fra at ts har tatt utdannelse og er i jobb. Hvorfor skal hun plutselig slutte å forsørge seg selv om helsetilstanden ikke er endret? Ganske fascinerende å ikke forstå det utfra det ts skriver. Ts klarer ikke å ta vare på seg selv. Hygiene, mat, hus! Går støtt og stadig på veggen og sliter med div sykdommer. Ikke bare det, men har vært på både aap og mye sykemeldt. Vitner dette om en frisk person som klarer å forsørge seg selv, fungere i jobb og privat? NEI! Her har du begrunnelsen for hvorfor jeg mener det jeg mener. En oppegående person har ingen vansker med å se at ts ikke bør stå i jobb nå. Anonymkode: 16e5b...4ec 5
Brunello Skrevet 19. mai 2023 #45 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men du overser jo glatt at TS ikke fungerer hjemme, og da kan det være riktig at TS får enten hjelp i hjemmet, eller en vurdering av arbeidsevne hos NaV, eller begge deler. Anonymkode: 08462...b5a Hun skriver ingen ting om endret tilstand.
Brunello Skrevet 19. mai 2023 #46 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ganske fascinerende å ikke forstå det utfra det ts skriver. Ts klarer ikke å ta vare på seg selv. Hygiene, mat, hus! Går støtt og stadig på veggen og sliter med div sykdommer. Ikke bare det, men har vært på både aap og mye sykemeldt. Vitner dette om en frisk person som klarer å forsørge seg selv, fungere i jobb og privat? NEI! Her har du begrunnelsen for hvorfor jeg mener det jeg mener. En oppegående person har ingen vansker med å se at ts ikke bør stå i jobb nå. Anonymkode: 16e5b...4ec Hun har jo tatt utdanning etter AAP. Det er hele konseptet med asp. Man skal se om det fungerer. Og hun ble ikke ufør. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #47 Skrevet 19. mai 2023 Brunello skrev (1 minutt siden): Hun har jo tatt utdanning etter AAP. Det er hele konseptet med asp. Man skal se om det fungerer. Og hun ble ikke ufør. AAP kan man gå på i flere perioder hvis helsetilstanden igjen fører til at man har et behov for å vurdere inntektsevnen. Det var 15 år siden TS gikk på AAP. Mye kan ha endret seg på 15 år. At TS ikke ble ufør for 15 år siden, har ingenting med å gjøre med situasjonen i dag. Anonymkode: 08462...b5a 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #48 Skrevet 19. mai 2023 Brunello skrev (6 minutter siden): Hun skriver ingen ting om endret tilstand. Hen beskriver ganske godt sin tilstand. Det er åpenbart for de fleste andre i tråden at dette er en tilstand som gjør at hen har behov for hjelp fra helsevesen og NAV. Hvorfor det ikke er like åpenbart for deg kan man jo bare lure på, men jeg er ikke interessert i å gå inn i en debatt om andre brukere her, så jeg lar den ligge. Anonymkode: 08462...b5a 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #49 Skrevet 19. mai 2023 Brunello skrev (7 minutter siden): Hun har jo tatt utdanning etter AAP. Det er hele konseptet med asp. Man skal se om det fungerer. Og hun ble ikke ufør. Leser du i det heletatt hovedinnlegget før du kommenterer? Det er 15 år siden ts gikk på aap! Anonymkode: 16e5b...4ec 1
Brunello Skrevet 19. mai 2023 #50 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Leser du i det heletatt hovedinnlegget før du kommenterer? Det er 15 år siden ts gikk på aap! Anonymkode: 16e5b...4ec Nettopp. Hun har jobbet i 15 år med de samme plagene. De kvalifiserer ikke til ifør, 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #51 Skrevet 19. mai 2023 Du kan ikke bli ufør bare fordi du er lei. Problemene du har har du jo fint klart å jobbe med. Tro meg du vil IKKE bli ufør. Da er du dømt til resten av livet i ekstrem fattigdom, alle ser ned på deg, du blir isolert og mister all livsglede og selvtillit fordi du ikke utretter noen ting eller bidrar med noe. Du vil få tusen ganger værre psyke og angst og depresjon av å bli ufør. Anonymkode: 20012...d4a 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #52 Skrevet 19. mai 2023 Brunello skrev (Akkurat nå): Nettopp. Hun har jobbet i 15 år med de samme plagene. De kvalifiserer ikke til ifør, Hvor står det at symptomtrykket er likt igjennom disse 15 årene? 🤔 Og hvordan vet du at dette ikke kvalifiserer til uføre? Ts har ganske høyt og alvorlig symptomtrykk. Veldig glad du ikke avgjør hvem som kvalifiserer seg til ufør og ikke. Anonymkode: 16e5b...4ec 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #53 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan ikke bli ufør bare fordi du er lei. Problemene du har har du jo fint klart å jobbe med. Tro meg du vil IKKE bli ufør. Da er du dømt til resten av livet i ekstrem fattigdom, alle ser ned på deg, du blir isolert og mister all livsglede og selvtillit fordi du ikke utretter noen ting eller bidrar med noe. Du vil få tusen ganger værre psyke og angst og depresjon av å bli ufør. Anonymkode: 20012...d4a Nei, man kan fint begynne å jobbe igjen hvis helsen gjør det mulig, selv om man er uføre. Ingen vil bli uføre, men noen ganger er det det eneste valget. Anonymkode: 16e5b...4ec 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #54 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, man kan fint begynne å jobbe igjen hvis helsen gjør det mulig, selv om man er uføre. Ingen vil bli uføre, men noen ganger er det det eneste valget. Anonymkode: 16e5b...4ec Ingen vil bli uføre men noen vil ha uføretrygd. Snylterne er ute etter dette. Anonymkode: 403d4...132 3
Hansehan Skrevet 19. mai 2023 #55 Skrevet 19. mai 2023 Brunello skrev (3 minutter siden): Nettopp. Hun har jobbet i 15 år med de samme plagene. De kvalifiserer ikke til ifør, "Men jeg funker jo ikke og går på vegg etter vegg. Jeg har lav eksekutiv evne, det kan gå opptil 10 dager mellom hver dusj og jeg greier ikke få til husvask, handling, middagslaging." Synes du dette virker som en verdig tilværelse? Når man går på veggen på denne måten gang etter gang, så risikerer man til slutt å ende opp som alvorlig syk, noe som koster samfunnet mer enn en uføretrygd. 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #56 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så sliten av å være meg! Misforstå meg rett, jeg liker å være meg, men jeg kan ikke være meg. Jeg er i midten av 30-årene og sliter sånn med å være i jobb! Har hatt angst, tvang og depresjoner gjennom alle år. Vært mye sykemeldt. Var på aap for 15 år siden, men klarte å karre meg gjennom en utdannelse og fikk jobb. Siden har jeg gjort ferdig en halv bachelor og fått ny jobb. Men jeg funker jo ikke og går på vegg etter vegg. Jeg har lav eksekutiv evne, det kan gå opptil 10 dager mellom hver dusj og jeg greier ikke få til husvask, handling, middagslaging. Fastlegen skal henvise meg for utredning av autisme, men jeg er så redd for å bli avvist. Jeg har jo en jobb, jeg sliter bare så sykt med å stå i den, det tapper meg for all energi! Jeg er så redd for å bli avvist på henvisningen. De diagnosene jeg har pr i dag holder bare til disse sporadiske sykemeldingene gjennom året som jeg blir vel så sliten av. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut hamsterhjulet i år etter år når jeg knapt greier ta vare på meg selv. Utad virker jeg både lykkelig og flink. Svært få vet at jeg har 0 venner og bruker den samme genseren en hel uke i slengen. Har alle andre det sånn? Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 7a3a5...515 Dette burde da virkelig ikke kvalifisere for å få uføretrygd, men overrasker meg ikke om du får viljen din. Anonymkode: 32a75...b53 1
Brunello Skrevet 19. mai 2023 #57 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor står det at symptomtrykket er likt igjennom disse 15 årene? 🤔 Og hvordan vet du at dette ikke kvalifiserer til uføre? Ts har ganske høyt og alvorlig symptomtrykk. Veldig glad du ikke avgjør hvem som kvalifiserer seg til ufør og ikke. Anonymkode: 16e5b...4ec Hvor står det at de er endret?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #58 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen vil bli uføre men noen vil ha uføretrygd. Snylterne er ute etter dette. Anonymkode: 403d4...132 Snyltere finner man de fleste steder i samfunnet, det er ikke noe spesielt for uføretrygd. Det må jeg bare si, jeg forstår virkelig ikke hvorfor noen skulle kjempe i gjennomsnitt 7,5 år for å få seg en varig lav inntekt. Da må man nesten være psykisk syk, og sånn sett faktisk ha krav på den uføretrygden likevel da 😂 Anonymkode: 08462...b5a 3 4
Brunello Skrevet 19. mai 2023 #59 Skrevet 19. mai 2023 Hansehan skrev (3 minutter siden): "Men jeg funker jo ikke og går på vegg etter vegg. Jeg har lav eksekutiv evne, det kan gå opptil 10 dager mellom hver dusj og jeg greier ikke få til husvask, handling, middagslaging." Synes du dette virker som en verdig tilværelse? Når man går på veggen på denne måten gang etter gang, så risikerer man til slutt å ende opp som alvorlig syk, noe som koster samfunnet mer enn en uføretrygd. Hva er verdig tilværelse? Direktøren som betaler for uføretrygden hennes jobber 10-12 timer i døgnet.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #60 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snyltere finner man de fleste steder i samfunnet, det er ikke noe spesielt for uføretrygd. Det må jeg bare si, jeg forstår virkelig ikke hvorfor noen skulle kjempe i gjennomsnitt 7,5 år for å få seg en varig lav inntekt. Da må man nesten være psykisk syk, og sånn sett faktisk ha krav på den uføretrygden likevel da 😂 Anonymkode: 08462...b5a Jeg kjempet ikke for å få uføretrygd. Jeg kjempet for å klare meg ute i jobb igjen med nebb og klør. Dessverre er jeg alvorlig syk og måtte til slutt gi opp og ble fattig og ufør. Har kombinert jobb og ufør noen år for har hatt litt restarbeidsevne og til og med gjort nok et forsøk på å komme ut i skikkelig jobb igjen. På grunn av det er helsen helt ødelagt nå. Jeg har ingenting mer å gå på. Anonymkode: b940e...3e3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå