AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #241 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt og tull. Cannabis er ikke livsfarlig. Og leve er livsfarlig. Ja, du kan ende opp med en heroinsprøyte i armen til slutt, eller og bli delt i 2 på midten av øksemorder. Hvis du spiser brødskive med gulost til frokost kan du få en istappe i hodet som spidder deg. Anonymkode: 3ef4c...bd6 Hn du svarer var åpenbart sarkastisk, hehe... Det var jo akkurat den skremselspropagandaen vi ble foret med på skolen på 80-90-tallet - den samme skremselspropagandaen som resirkuleres den dag i dag blant legaliseringsmotstanderne og fanatiske avholdsfolk. Anonymkode: fd99f...2a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #242 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hn du svarer var åpenbart sarkastisk, hehe... Det var jo akkurat den skremselspropagandaen vi ble foret med på skolen på 80-90-tallet - den samme skremselspropagandaen som resirkuleres den dag i dag blant legaliseringsmotstanderne og fanatiske avholdsfolk. Anonymkode: fd99f...2a5 Enig i at det var mye skremselspropaganda på på 80 tallet. Akkurat den med at man ender opp med heroinsprøyte i armen var ny for meg, men blant annet at man ble avhengig , og det umiddelbart , gikk igjen. Merkelig og drive feilinformasjon på skolen egentlig. Ja, det er noen fanatister og noen som ikke har lest seg opp siden 60- tallet. Nixon generasjonen er vel snart historie uansett, og vi kommer nok snart til og le godt av diskusjoner som dette. Anonymkode: 3ef4c...bd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #243 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Enig i at det var mye skremselspropaganda på på 80 tallet. Akkurat den med at man ender opp med heroinsprøyte i armen var ny for meg, men blant annet at man ble avhengig , og det umiddelbart , gikk igjen. Merkelig og drive feilinformasjon på skolen egentlig. Ja, det er noen fanatister og noen som ikke har lest seg opp siden 60- tallet. Nixon generasjonen er vel snart historie uansett, og vi kommer nok snart til og le godt av diskusjoner som dette. Anonymkode: 3ef4c...bd6 Husker du filmen "Himmel og helvete" som ble vist på norske skoler back in the day? https://no.wikipedia.org/wiki/Himmel_og_helvete - Der hvor Lillebjørn Nilsen satte en "hasjsprøyte" 😂 Og det med at cannabis fører til bruk av heroin er jo argumenter som blir brukt den dag i dag, lol. Ser du tilbake i denne tråden kan du se flere som bruker det som et argument mot legalisering... 🤦♀️ Anonymkode: fd99f...2a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #244 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Husker du filmen "Himmel og helvete" som ble vist på norske skoler back in the day? https://no.wikipedia.org/wiki/Himmel_og_helvete - Der hvor Lillebjørn Nilsen satte en "hasjsprøyte" 😂 Og det med at cannabis fører til bruk av heroin er jo argumenter som blir brukt den dag i dag, lol. Ser du tilbake i denne tråden kan du se flere som bruker det som et argument mot legalisering... 🤦♀️ Anonymkode: fd99f...2a5 😅 nei, men etter og ha lest om den, må jeg jo se den. Visste faktiske ikke at lillebjørn Nilsen har vært skuespiller, men han trakk seg altså etter kritikken mot filmen og hasjspøyte 🤣 ja, tenker nok den hasjsprøta skremte mange , viktig mef folkeopplysning. I anmeldelsen står det at dama lå med eieren av Club 7/ Club 13 for og få tsk i hasj, og dette var sko,eundervidning!? Hjelpes. jo , jeg ser at noen bruket det som argument i dag, hovedargumentet til og forby cannabis i usa, var jo at norn hippier hadde tatt hasj og herion og trodd de kunne fly og hoppet ut av vinduet, og det var hasjens skyld. Hele anti cannabis historien er jo latterlig, 😅 hvor mange endte med heroinsprøyt i armen da de solgte cannabisdråper under navnet « medisinen « på apoteket for 100 år siden liksom 🤦♀️ Anonymkode: 3ef4c...bd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #245 Del Skrevet 31. mai 2023 NEI!!!!!! Anonymkode: 6bdee...0ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #246 Del Skrevet 31. mai 2023 Ja, jeg synes det burde legaliseres. Anonymkode: ae2a2...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #247 Del Skrevet 31. mai 2023 Nei. Er sterkt i mot legalisering selv om jeg gladelig hadde røykt en joint i ny og ne, med myndighetenes velsignelse. Cannabis er sjeldent noe folk nyter med måte, så rekker lenge at det fritt frem å drikke seg i hjel. Anonymkode: 11430...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #248 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Nei. Er sterkt i mot legalisering selv om jeg gladelig hadde røykt en joint i ny og ne, med myndighetenes velsignelse. Cannabis er sjeldent noe folk nyter med måte, så rekker lenge at det fritt frem å drikke seg i hjel. Anonymkode: 11430...e9e Sjeldent noe folk nyter med måte? Anonymkode: 3ef4c...bd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #249 Del Skrevet 31. mai 2023 47 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Er sterkt i mot legalisering selv om jeg gladelig hadde røykt en joint i ny og ne, med myndighetenes velsignelse. Cannabis er sjeldent noe folk nyter med måte, så rekker lenge at det fritt frem å drikke seg i hjel. Anonymkode: 11430...e9e Har du noen gang observert folk som røyker? Det heftigste som skjer er at noen drar ut på kjøkkenet for å lage mat eller hente vann. Så sitter/ligger folk stort sett i sofaen og chiller. De folka som er mer aktive brukere, er enda roligere. Anonymkode: 3e723...702 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #250 Del Skrevet 31. mai 2023 Aner ikke hva slags miljø mange av dere kommer fra, hvis "rusmiddel" er enten full fart forover, eller full stopp. Det går da godt an å nyte både drikke og røyk med måte. Mange gjør det og de som ikke klarer å stoppe finner sine rusmidler uansett, så jeg sier ja til å kunne kjøpe lovlig og til eget bruk. Kafeer med utsalg av gode varer og bakt inn i kjeks og kake slik de har i enkelte andre land hadde vært fint syns jeg. Normalisere ting er bedre enn å måtte gjøre det i smug og ulovlig. P.s. jeg nyter ingen typer rus selv, men syns det må kunne gå an å løsne på reglene. Alkoholnyterne er over alt og rus er rus, slik jeg ser det. Kan de før nevnte få det hvor som helst med velsignelse, så skal de andre også få ha det slik. Vi snakker ikke om sterkere saker her. Kun den milde varianten. Anonymkode: 20f10...b9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsvin Skrevet 31. mai 2023 #251 Del Skrevet 31. mai 2023 jeg er for legalisering i form av bruk til medisinske formål. All rus det er fri tilgang på vil alltid resultere i at noen tar for mye. jeg skulle ønske at man f.eks kunne lett få tak i CBD-olje, cannabisens beroligende effekt på oss som har angstlidelser ol. uten å bli høy. vet man kan om man forsøker, få det gjennom fastlegen i dag, men det er vanskellig å få og terskelen for å be om det er ganske høy, for meg ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 31. mai 2023 #252 Del Skrevet 31. mai 2023 Jeg ser at debatten raser videre, og at folk mener ting i hytt og pine. La meg rydde bort en misforståelse. Cannabis er IKKE narkotika. Det er en urt. Skal vi forby timian og salvie og snart? Vi trenger en opplyst debatt om urter som Cannabis. Alle her er mot narkotika. Det er ikke det samme! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #253 Del Skrevet 31. mai 2023 Olaug Olsen skrev (11 minutter siden): Jeg ser at debatten raser videre, og at folk mener ting i hytt og pine. La meg rydde bort en misforståelse. Cannabis er IKKE narkotika. Det er en urt. Skal vi forby timian og salvie og snart? Vi trenger en opplyst debatt om urter som Cannabis. Alle her er mot narkotika. Det er ikke det samme! Hva som er narkotika er jo en definisjonssak. Cannabis et definert som narkotika, men det gjør det ikke automatisk til et farlig stoff. IFA pastiller kan også fint regnes som narkotika (noe som ikke hadde overasket meg). Anonymkode: 73265...071 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå