Gå til innhold

Er du for legalisering av cannabis?


300DPI

Anbefalte innlegg

Gjest Maatte_ha_konto
AnonymBruker skrev (På 27.5.2023 den 21.10):

Nei, jeg er sterk motstander av legalisering. Man bør tvert imot øke ressursene kraftig for å få ned bruken av det. 
 

Det er jo bare å se hva den jævla rusreformen har gjort med samfunnet vårt. Det flommer over av narko. Ungdomsskoleelever selger narko og politi, barnevern og lærere er fortvilte tilskuere til at de ikke lenger har lov til å gjøre noe. 
 

Hasj kan føre til psykose etter én gangs bruk. Det er ekstremt vanedannende, påvirker hjernen negativt i lang tid etter bruk og det er gjerne inngangsporten til sterkere stoffer. Ser noen over bagatelliserer dette med psykose; at det bare gjelder ca 2%. Vel 2% av de som bruker hasj idag er kanskje ikke så mye. Men det sier seg jo selv at flere vil bruke det om det blir legalisert. Folk er for dumme til å skjønne at ikke alt som er lovlig er bra for deg. Bruken kommer til å eksplodere ved legalisering. 

Anonymkode: b79b5...4fd

Vil påstå nikotin og alkohol er det du kaller for inngangsport? 
Idag er informasjon tilgjengelig for alle. Det er også derfor vi får trykk på legalisering utover at det er mye penger å hente på det. Det er bare ikke så farlig som man har markedsført det som. Det er ikke ufarlig, ei heller bør alle bruke det. Det bør være opptil hver og en person, gjerne eldre enn 18 pga hjernens utvikling, men hjernen griller de fleste ungdom allerede med alkohol og syke ting på nett.

la folk bestemme selv. Riktig informasjon ut til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maatte_ha_konto
Kullsyrevann skrev (2 timer siden):

Ja. Staten hadde tjent drøssevis med penger og dyttet kriminelle virksomheter ut av markedet. Politiet hadde sluppet å bruke ressurser på det også. Fungerer kjempegodt som lindring for mange medisinske lidelser også, spesielt smerte og kvalme. Bare cannabis da, tørket og grodd under rene omgivelser uten sprøytemiddel. Hasj burde ikke være lov. Hvor og hvem det importeres fra burde også være strengt regulert. Norge er et land med et godt helsevesen, god økonomi og høy sysselsetting. Det hadde ikke ødelagt det som allerede er etablert. Hvis samfunnet vårt fungerer med alkohol hadde det fungert med innføring av cannabis også.

Aldersgrensen burde være høyere enn med alkohol, typ 25 ved rekreasjonelt bruk. Så er man voksen i hodet når man tar den avgjørelsen at man vil prøve det under lovlige omstendigheter (og har innen da forhåpentligvis funnet utav om man lider av noen psykiske diagnoser). Og man kan kun kjøpe en viss mengde innen et viss tidsrom for å forebygge misbruk eller videresalg. Smekk overskuddet rett over til utdanning og helsevesenet, så har man enda et hjul som holder velferdsstaten gående. Eldrebølgen er dyr nå, men kommer til å være en reell krise om 20 år. Vi trenger all den inntekten vi kan få. 

Røyker ikke, men hvorfor det er ulovlig fatter og begriper jeg ikke. Jeg er for en liberal, men regulert ruspolitikk. Hvis folk kan spise seg feite på mat og drikke på seg leverskader av alkohol, burde folk ha friheten til å røyke seg stein også. 

Støtter nesten alt du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ut som et stoff vi ha mer av i samfunnet ved å legalisere det - not. 

Anonymkode: b79b5...4fd

Høres ut som et stoff som bør reguleres strengt for å gjøre bruken tryggest mulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastanjefrø skrev (10 timer siden):

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3606907/
 

det er et uomtvistelig faktum at cannabis gir fysisk avhengighet. I tillegg til at det stimulerer mesolimbiske belønnelsesbaner, noe som gjør det mer avhengighetsskapende enn en god del andre rusmiddel/LM som også gir fysisk avhengighet slik som koffein.

Alle som har brukt cannabis gjenkjenner umiddelbart denne type propaganda fra den fanatiske avholdsbevegelsen. 

"HILL: The myths have been disproven. Unfortunately, the loudest voices in the cannabis debate often are people who have political or financial skin in the game, and the two sides are entrenched. Pro-cannabis people will say that cannabis is the greatest medication ever, and harmless. Others — often in the same field that I’m in, people who treat patients, people who do research with cannabis — will at times misrepresent the facts as well. They will go into a room of 100 or 200 high schoolers and relay the message that cannabis is as dangerous as fentanyl. That’s not true either. These camps seem to feel that even a single shred of evidence that runs counter to their narrative hurts them. So at the end of the day, a lot of what people hear about cannabis is either incomplete or flat-out wrong because both sides are promoting polar opposite views of cannabis.

GAZETTE: What is an example of these myths?

HILL: I think the greatest example is when you talk about the addictive nature of cannabis. You can become addicted to cannabis, though most people don’t. Yet invariably, when people hear about what I do, they say, “Oh, you’re an addiction psychiatrist? Well, cannabis is not physically addictive; it’s psychological.” So there are fallacies about cannabis. And they continue because people are invested in trying to get people to vote one way or another on issues like medical cannabis or legalization of recreational cannabis. That is a major problem. Every single day we have patients come in who are interested in using cannabis as a medication or they’re using it recreationally or are interested in cannabidiol, and they have beliefs about cannabis that they’ve held for years that aren’t true. And that becomes a major barrier. It’s hard to dispel those beliefs in the office."

https://news.harvard.edu/gazette/story/2020/02/professor-explores-marijuanas-safe-use-and-addiction/ 

Anonymkode: fd99f...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kastanjefrø
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle som har brukt cannabis gjenkjenner umiddelbart denne type propaganda fra den fanatiske avholdsbevegelsen. 

"HILL: The myths have been disproven. Unfortunately, the loudest voices in the cannabis debate often are people who have political or financial skin in the game, and the two sides are entrenched. Pro-cannabis people will say that cannabis is the greatest medication ever, and harmless. Others — often in the same field that I’m in, people who treat patients, people who do research with cannabis — will at times misrepresent the facts as well. They will go into a room of 100 or 200 high schoolers and relay the message that cannabis is as dangerous as fentanyl. That’s not true either. These camps seem to feel that even a single shred of evidence that runs counter to their narrative hurts them. So at the end of the day, a lot of what people hear about cannabis is either incomplete or flat-out wrong because both sides are promoting polar opposite views of cannabis.

GAZETTE: What is an example of these myths?

HILL: I think the greatest example is when you talk about the addictive nature of cannabis. You can become addicted to cannabis, though most people don’t. Yet invariably, when people hear about what I do, they say, “Oh, you’re an addiction psychiatrist? Well, cannabis is not physically addictive; it’s psychological.” So there are fallacies about cannabis. And they continue because people are invested in trying to get people to vote one way or another on issues like medical cannabis or legalization of recreational cannabis. That is a major problem. Every single day we have patients come in who are interested in using cannabis as a medication or they’re using it recreationally or are interested in cannabidiol, and they have beliefs about cannabis that they’ve held for years that aren’t true. And that becomes a major barrier. It’s hard to dispel those beliefs in the office."

https://news.harvard.edu/gazette/story/2020/02/professor-explores-marijuanas-safe-use-and-addiction/ 

Anonymkode: fd99f...2a5

Altså, det er ikke engang tvil i fagmiljøene om hvorvidt du kan bli fysisk avhengig av cannabis. At du finner en dement professor som ikke er enig endrer ikke på det. At du avfeier en forskningsartikkel som ikke på noen måte omhandler hvorvidt cannabis burde være lovlig eller ikke som propaganda får deg til å fremstå som lettere psykisk utviklingshemmet.

 

Du blir forøvrig fysisk avhengig av både koffein, alkohol og nesespray også, uten at det har noe større relevans til hvorvidt de burde være lovlig å bruke eller ikke. Mitt poeng er at om du skal diskutere legalisering får du gjøre det på riktig grunnlag. 
 

Mange som regelmessig bruker cannabis blir både fysisk og psykisk avhengig, på en måte som sannsynligvis går negativt ut over helsen deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, jeg røyka hasj innimellom i min ungdom. Røyka litt for mye to ganger og ble skikkelig dårlig. Har aldri røyka igjen etter det. For en jævlig opplevelse.

Anonymkode: 36c85...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kastanjefrø skrev (6 timer siden):

Altså, det er ikke engang tvil i fagmiljøene om hvorvidt du kan bli fysisk avhengig av cannabis. At du finner en dement professor som ikke er enig endrer ikke på det.

 

Mange som regelmessig bruker cannabis blir både fysisk og psykisk avhengig, på en måte som sannsynligvis går negativt ut over helsen deres. 

Det er ren ignoranse du kommer med. Tips: Dersom du ønsker å fremstå kunnskapsrik på området, hvilket du definitivt ikke er per nå: Les forskning til David Nutt. Han er verdens fremste forsker på området. Statistikken viser at kun 9% av cannabisbrukere på verdensbasis utvikler et problematisk forhold til cannabis, dvs. at 91% bruker det uten noen som helst problem, og svært ofte med signifikante helsegevinster. Nei, det er ikke ufarlig, ingenting er, og det passer ikke for alle, men i forhold til veldig mye annet er det ingenting som tilsier at det burde være forbudt. 

"på en måte som sannsynligvis går negativt ut over helsen deres." - skrev du... 🙄 Dette blir for dumt. Ingenting konstruktivt kan komme ut av å diskutere med en så grundig hjernevasket person som deg. Ferdig snakket. 

Anonymkode: fd99f...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neeei, jeg røyka hasj innimellom i min ungdom. Røyka litt for mye to ganger og ble skikkelig dårlig. Har aldri røyka igjen etter det. For en jævlig opplevelse.

Anonymkode: 36c85...168

Ja, så din lille negative opplevelse skal diktere hva andre putter i kroppen sin, ikke sant? 🙄 Jeg hadde svært vond opplevelse etter å inntatt en bedervet rekecocktail en gang, så jeg vil at vi skal forby reker.  

Anonymkode: fd99f...2a5

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI.Cannabis er jo LIVSFARLIG og  du kan ende opp med heroinsprøyter i armen til slutt.

Anonymkode: 73cb2...10f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på videregående sammen med en gjeng hasjrøykere, og det var pinadø som å snakke til noen med 70 i IQ. Tror ikke hasjrøykere selv er klar over hvor fullstendig hjernedøde de fremstår.

Anonymkode: 361ea...a7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, så din lille negative opplevelse skal diktere hva andre putter i kroppen sin, ikke sant? 🙄 Jeg hadde svært vond opplevelse etter å inntatt en bedervet rekecocktail en gang, så jeg vil at vi skal forby reker.  

Anonymkode: fd99f...2a5

Jeg ble skikkelig dårlig av melk engang,bør forbys.

Anonymkode: 73cb2...10f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

NEI.Cannabis er jo LIVSFARLIG og  du kan ende opp med heroinsprøyter i armen til slutt.

Anonymkode: 73cb2...10f

😂 Good one

Anonymkode: fd99f...2a5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gikk på videregående sammen med en gjeng hasjrøykere, og det var pinadø som å snakke til noen med 70 i IQ. Tror ikke hasjrøykere selv er klar over hvor fullstendig hjernedøde de fremstår.

Anonymkode: 361ea...a7a

Det sier alt om din vennekrets, og absolutt null om brukere av cannabis. 

Anonymkode: fd99f...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det sier alt om din vennekrets, og absolutt null om brukere av cannabis. 

Anonymkode: fd99f...2a5

De var på ingen som helst måte en del av min vennekrets 😅

Anonymkode: 361ea...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser pent ut jeg.

Hårete.jpg

Anonymkode: 73cb2...10f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

NEI.Cannabis er jo LIVSFARLIG og  du kan ende opp med heroinsprøyter i armen til slutt.

Anonymkode: 73cb2...10f

Hjelpe meg for en overdramatisering. Cannabis brukes til og med for å overvinne avhengighet til opiater og andre avhengighetsskapende stoffer og medisiner.

Anonymkode: 3ae00...96b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelpe meg for en overdramatisering. Cannabis brukes til og med for å overvinne avhengighet til opiater og andre avhengighetsskapende stoffer og medisiner.

Anonymkode: 3ae00...96b

Det var den infoen vi fikk på skolen,stemmer det ikke?

Anonymkode: 73cb2...10f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

NEI.Cannabis er jo LIVSFARLIG og  du kan ende opp med heroinsprøyter i armen til slutt.

Anonymkode: 73cb2...10f

🙄.. 

Om cannabis hadde blitt legalisert, så hadde nok flere forstått hvor mye farligere stoffer som opioider er enn cannabis. Det er i en helt annen kategori mtp at opioider som heroin er fysisk avhengighetsskapende. Det er jo nettopp det at cannabis og heroin blir satt i samme gruppe: 'ulovelige rusmidler' at unge mennesker uvitende prøver farligere midler uten å forstå risikoen.

Anonymkode: bdfd0...814

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

NEI.Cannabis er jo LIVSFARLIG og  du kan ende opp med heroinsprøyter i armen til slutt.

Anonymkode: 73cb2...10f

Det samme kan du si om og bli født. 

Anonymkode: 3ef4c...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det var den infoen vi fikk på skolen,stemmer det ikke?

Anonymkode: 73cb2...10f

Slutt og tull. Cannabis er ikke livsfarlig. Og leve er livsfarlig. Ja, du kan ende opp med en heroinsprøyte i armen til slutt, eller og bli delt i 2 på midten av øksemorder. Hvis du spiser brødskive med gulost til frokost kan du få en istappe i hodet som spidder deg. 

Anonymkode: 3ef4c...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...