Gå til innhold

Vil bort fra pleiesektoren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du begrenser det veldig når du ikke vil studere. Det er høy etterspørsel etter kontorjobber og jeg vil tro at det er nesten umulig å få en sånn jobb. Du kan prøve deg i en butikk? 
 

Jeg er også helsefagarbeider og lei og satte meg på skolebenken i slutten av 30-årene. Nå er jeg straks ferdig med master og fått landet en god jobb. Føler absolutt det var verdt det.

Anonymkode: a46f0...b82

Hvilken jobb? :) 

Anonymkode: 3d96f...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt siviløkonom og fått en jobb relevant til utdannelsen 😊

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilken jobb? :) 

Anonymkode: 3d96f...5c9

 

Anonymkode: a46f0...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Skulle gjerne jobbet på ett slikt sted. Men fikk høre arbeidstidene, og det var både dag-og kveldsvakter, mellomvakter (12-20) og nattevakter. Høres veldig slitsomt ut 😕 

Anonymkode: 0c86a...935

De fleste som jobber i helsevesenet har turnus. Men, det gir deg fri også på dagtid og bedre lønn.

Anonymkode: 7ed6d...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

De fleste som jobber i helsevesenet har turnus. Men, det gir deg fri også på dagtid og bedre lønn.

Anonymkode: 7ed6d...a9b

Jeg jobber turnus nå og, men ikke fire ulike vakttyper. Dag, kveld, mellomvakt og natt, d høres bare alt for mye ut. Og fea 12-20, da er jo hele dagen borte i jobb. Nå jobber jeg dag og kveldsvakter, og d går greit.

Anonymkode: 0c86a...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du begrenser det veldig når du ikke vil studere. Det er høy etterspørsel etter kontorjobber og jeg vil tro at det er nesten umulig å få en sånn jobb. Du kan prøve deg i en butikk? 
 

Jeg er også helsefagarbeider og lei og satte meg på skolebenken i slutten av 30-årene. Nå er jeg straks ferdig med master og fått landet en god jobb. Føler absolutt det var verdt det.

Anonymkode: a46f0...b82

Det er ikke uaktuelt forsi jeg ikke vil. Men jeg har en hemmende angst jeg har hatt siden jeg var liten, med mye symptomer og plager som ikke har blitt mindre med medisiner, behandling og å jobbe med meg selv. Så jeg må godta mine begrensninger. Men jegvil likevel ikke jobbe med å stelle og hjelpe andre lenger. Jeg jobber ikke fullt heller, for det klarer jeg ikke.

Anonymkode: 0c86a...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De fleste som jobber i helsevesenet har turnus. Men, det gir deg fri også på dagtid og bedre lønn.

Anonymkode: 7ed6d...a9b

Bedre lønn 😂😂😂😂😅 lønna er vel helt gjennomsnittlig, men med over gjennomsnittlig slit. 

Anonymkode: 815b2...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bedre lønn 😂😂😂😂😅 lønna er vel helt gjennomsnittlig, men med over gjennomsnittlig slit. 

Anonymkode: 815b2...f41

Bedre lønn enn alternativet, som er ren dagjobb uten tillegg. Det er nok av sykepleiere her inne som spør hva de skal gjøre når de ikke orker turnus lengre, for de vil gå mye tid i lønn med kontorjobb. 
Men at det er mer slit, absolutt. 

Anonymkode: c9844...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bedre lønn 😂😂😂😂😅 lønna er vel helt gjennomsnittlig, men med over gjennomsnittlig slit. 

Anonymkode: 815b2...f41

Bedre lønn å gå i turnus enn ren dagstilling ja.

Anonymkode: 7ed6d...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bedre lønn enn alternativet, som er ren dagjobb uten tillegg. Det er nok av sykepleiere her inne som spør hva de skal gjøre når de ikke orker turnus lengre, for de vil gå mye tid i lønn med kontorjobb. 
Men at det er mer slit, absolutt. 

Anonymkode: c9844...881

Hvis man tar seg en annen jobb med tilsvarende utdanningnivå hadde man ikke gått ned i lønn nei. Vært ca det samme uten den ubekvemme arbeidstiden...tilleggene man har som spl og helsefagarbeider er ikke mye å skryte av etter min mening. 

Anonymkode: 815b2...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bedre lønn å gå i turnus enn ren dagstilling ja.

Anonymkode: 7ed6d...a9b

Nei overhodet ikke innenfor andre yrker med samme utdanningsnivå. Det er bare tull.  Snakker du om innen helse så såvidt ja. Tilleggene utgjør ikke særlig mye, tar man med skatt osv så får jeg vel sånn to tusenlapper ekstra i mnd i ubekvemstillegg vanligvis. Jippi... Ikke verd det. Hadde man tatt økad feks hadde man hatt samme lønn og 0 ubekvemstid så. 

Anonymkode: 815b2...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er ikke uaktuelt forsi jeg ikke vil. Men jeg har en hemmende angst jeg har hatt siden jeg var liten, med mye symptomer og plager som ikke har blitt mindre med medisiner, behandling og å jobbe med meg selv. Så jeg må godta mine begrensninger. Men jegvil likevel ikke jobbe med å stelle og hjelpe andre lenger. Jeg jobber ikke fullt heller, for det klarer jeg ikke.

Anonymkode: 0c86a...935

Hei ts☺️forstår deg veldig godt; har selv fått ødelagt arbeidsliv og studier pga angst. Jeg kom over halvveis i en BA da jeg var 24 år, men professoren nektet meg å fortsette da jeg ikke klarte muntlig presentasjon foran ca 100 studenter. Jeg ble værende i lavtlønnsyrke, og ble etter hvert også fysisk syk. I dag er jeg ufør og tar sterke smertestillende medisiner for å oppnå 4 timer søvn. Det er ikke «bare» for alle å ta høyere utd. Jeg var i utgangspunktet en A/B student karaktermessig, men det hjalp lite. Forøvrig er det en helt annen tilretteleggelse i dag, mine opplevelser ved universitetet er nesten 30 år siden. Ønsker deg alt godt uansett hva du velger☘️

Anonymkode: 71fca...ec8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt begrenset hvor du kan jobbe som helsefagarbeider som ikke er innenfor helsevesenet?

Det finnes jo vikarbehov i SFO, BHG, skole. Men da må du jo være forbredt på assistentlønn, da det er fagbrev i barne/ungdomsarbeid som gjelder der. 

Anonymkode: 492d1...1c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er jo litt begrenset hvor du kan jobbe som helsefagarbeider som ikke er innenfor helsevesenet?

Det finnes jo vikarbehov i SFO, BHG, skole. Men da må du jo være forbredt på assistentlønn, da det er fagbrev i barne/ungdomsarbeid som gjelder der. 

Anonymkode: 492d1...1c6

Jeg spurte jo om det var noe kurs man kunne ta for å gjøre noe annet. Men det ser ut som man er nødt til å ta en annen utdanning for å kunne jobbe innenfor en annen sektor. Har vurdert voksenlærling som elektriker, men siden jeg snart blir 40, og sliter med litt vondt her og der, har jeg forstått at det kanskje ikke er så smart siden det er ett fysisk krevende yrke, med ugunstige arbeidsstillinger. Så jeg er litt usikker på hva jeg skal eller kan. De du nevner er lavtlønt og innenfor helse. Har ikke lyst å finne meg i lav lønn og tungt arbeid innenfor helse lenger. Og det eneste som "hjelper" er da å slutte med det, da støtter man iallfall ikke de dårlige prioriteringene politikerne gjør.

Anonymkode: 0c86a...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har dessverre veldig lite alternativer siden du verken kan ta opp fag på vgs-nivå, ta høyere utdanning eller et annet fysisk yrke. Eneste jeg kommer på er salg/service-yrket eller flyvertinne (som krever et kurs, men helsefaglig bakgrunn kommer nok godt med).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmer skrev (21 minutter siden):

Du har dessverre veldig lite alternativer siden du verken kan ta opp fag på vgs-nivå, ta høyere utdanning eller et annet fysisk yrke. Eneste jeg kommer på er salg/service-yrket eller flyvertinne (som krever et kurs, men helsefaglig bakgrunn kommer nok godt med).

Man kan ta enkelte yrker som elektriker og rørlegger som voksenlærling. Har sjekket det meste opp, og fått tips tidligere i tråden.

Anonymkode: 0c86a...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Man kan ta enkelte yrker som elektriker og rørlegger som voksenlærling. Har sjekket det meste opp, og fått tips tidligere i tråden.

Anonymkode: 0c86a...935

Men du skriver jo selv at det er uaktuelt for deg, fordi det er fysiske yrker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmer skrev (8 minutter siden):

Men du skriver jo selv at det er uaktuelt for deg, fordi det er fysiske yrker?

Jeg vil gjerne ha ett arbeid i aktivitet, trenger ikke å sitte på ett kontor. Men har lest mange skriver at f.eks elektriker er fysisk tungt fordi det gir belastninger på skuldre o.l, og at man må stå i statiske uheldige stillinger, f.eks arbeide mye oppe i taket. Vil si det er litt forskjellig fra ett fysiske aktivt yrke. Samtidig har jeg hørt noen si at det ikke er slik at man må jobbe mye i taket. Kommer sikkert an på hvor man jobber.

Anonymkode: 0c86a...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis man tar seg en annen jobb med tilsvarende utdanningnivå hadde man ikke gått ned i lønn nei. Vært ca det samme uten den ubekvemme arbeidstiden...tilleggene man har som spl og helsefagarbeider er ikke mye å skryte av etter min mening. 

Anonymkode: 815b2...f41

Jo, det må man ofte. Se deg rundt. I forhold til mange i offentlig sektor med bachelor er sykepleiere (grunnlønna) ikke dårlig. Det er nok av dem som ligger under. 

Anonymkode: c9844...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne et fagskolestudie med lite oppmøte vært noe? AOF har kontor og salg(husker ikke helt hva det heter), en kveld i uken i 2 år. Da går det fint å kombinere med jobb. Og muligens få en kontor jobb? Vet at BA i øk.adm stiller foran fagskole, men siden det er uaktuelt så kan kanskje et deltid eller nettstudie være noe. Neste serviceyrke vil neppe være bedre betalt🥹

Anonymkode: 71fca...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...