Gå til innhold

Naboene holder på i hagen hele tiden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror du burde være svært takknemmelig for å ha de som naboer. Du kunne hatt meg, en som driver med å skrur bil og bråker hver dag😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden de steller hagen sin så pent og nøye, gjør jo det at du får en penere utsikt fra din egen. 

Og forstyrrer de deg på noen måte med hagestellet sitt? Å stå der og plukke visne blader eller stusse med en rosesaks skaper jo ikke støy eller noe som kan forstyrre deg. Eneste er gressklipping, men det gjør du vel selv også, fra tid til annen.

Har hørt mye rart man skal klage over naboene for, men at de pusler og steller i hagen sin? Den var ny.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Huff det må være slitsomt med sånne naboer, hadde vært mye bedre om de sluttet med hobbyen sin og heller konsentrerte seg om hva naboene holder på med.

Anonymkode: 12805...67a

😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er så heldig å ha et eldre ektepar som nabo. De har ikke veldig stor hage, men ekstrem mange blomster og busker har de klart å få plass til. Og de driver i den absolutt hele tiden. Skjønner ikke at folk ikke har annet å drive med.. i dag har dama der drevet med klipping og stussing av hvert eneste blad i hagen. I tillegg kom mannen ut med hekkesaksa og satt i gang. Det er det samme om det er mandag, onsdag, lørdag, julaften eller hva. Blir matt av det.. hver eneste gang jeg ser ut vinduet ser jeg de to holde på. Har man ikke bedre ting å drive med, selv om man er gammel? Blir matt jeg.. enda jeg er 43. 

Anonymkode: c13c9...c67

Det de gjør er vel bedre enn å være en levende blomsterpotte slik du er

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har et sånt par i nabolaget vi også. De har vel gått oppå hverandre i så mange år nå at det er lite annet å gjøre enn å klippe plen og vanne blomster. Jeg lar meg forundre over hvor opptatt folk kan bli av sin egen lille flekk med jord. Man får jo ikke hagen med seg når man dør, liksom.

Hva skjedde med å heller forype seg i litteratur, ta videreutdanning, reise, gå på teater. Men neida, hagearbeid 7 dager i uka liksom :ler: 

Anonymkode: e9e0e...458

Kan jeg spørre om tips til hvordan vi kan huske disse tingene etter døden? 🧐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke naboene dine er til å ivareta hagen! Skulle ønske jeg var like flink 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha! Jeg er blandt dem som klikket meg inn her, fordi jeg var litt nysgjerrig på hvordan det var å ha naboer som hadde sex i hagen til alle døgnets tider!

Litt skuffet over at det bare var at de hadde en herlig interesse for hage, og faktisk holder på med den sammen!  Så koselig! Folk som har fine hager er ekstremt kunnskapsrike innen feltet sitt, og jeg er skikkelig misunnelig. Ingenting er så deilig avkobling som å stulle rundt med jord under neglene og få ting til å vokse. Jeg bruker selv så mye tid jeg kan utenom min "intellektuelt stimulerende jobb" til å holde på i hagen. Tror neppe det irriterer naboene noe særlig, siden jeg ikke bruker bråkeredskap døgnet rundt. Noe det ikke virker som dine naboer gjør heller.

Kanskje du skulle logge av og ta deg en tur ut i egen hage? Kanskje du oppdager det som de og mange andre har gjort? At det er en av de bedre ting man kan drive med...? Skal bare se du blir nyfrelst og ender opp med å diskutere jordtyper og stauder med dine gode naboer? De lærer sikkert villig vekk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har et sånt par i nabolaget vi også. De har vel gått oppå hverandre i så mange år nå at det er lite annet å gjøre enn å klippe plen og vanne blomster. Jeg lar meg forundre over hvor opptatt folk kan bli av sin egen lille flekk med jord. Man får jo ikke hagen med seg når man dør, liksom.

Hva skjedde med å heller forype seg i litteratur, ta videreutdanning, reise, gå på teater. Men neida, hagearbeid 7 dager i uka liksom :ler: 

Anonymkode: e9e0e...458

Altså, om det er sånn at vi ikke skal gjøre noe som helst bare for at vi ikke kan ta det med oss når vi dør, så kan vi like gjerne legge oss ned og dø alle sammen med en gang. 

Hvorfor er det et problem at noen bruker tid på hagen sin, dersom de har glede av å gjøre det, og glede av at hagen er fin? 
Hvorfor bruke tid på å få det pent hjemme, når du ikke kan ta med deg hjemmet ditt når du dør, liksom? 

Hvorfor bruke tid på å bygge vennskap og relasjoner? Du kan ikke ta med deg dem heller når du dør. 

Å stelle i hagen for å få den fin er til dels "ferskvare". Det må gjøres om og om og om igjen. Heldigvis trives mange med det. 
Det er litt som å lage en skikkelig god middag, fra bunnen, som du har brukt mange timer på. Etter at du har servert den på kvelden, og dere har spist dere mette, så må du jaggu lage middag dagen etter og dagen etter og dagen etter. Og trives du med å bruke masse tid på å lage god mat, så kan du jo bruke masse tid på det som pensjonist. 
 

Anonymkode: 6e372...b9f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør pelle deg ut å stelle litt med blomster selv, TS. Mulig du finner litt sjelero da. 

 

Forresten, hvor bor du ? Jeg er på utkikk etter noen skikkelige hageglade venner, som kan lære meg opp, og det virker jo som om disse to har peiling. Jeg trenger å snakke med de. 

Anonymkode: 950e0...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er litt som å lage en skikkelig god middag, fra bunnen, som du har brukt mange timer på. Etter at du har servert den på kvelden, og dere har spist dere mette, så må du jaggu lage middag dagen etter og dagen etter og dagen etter. Og trives du med å bruke masse tid på å lage god mat, så kan du jo bruke masse tid på det som pensjonist. 
 

Anonymkode: 6e372...b9f

Nei, usj! Tenk å bruke timevis på å lage mat. Noe så unødvendig, mat er jo bare næring. Man burde heller brukt de verdifulle timene på å lese filosofi eller få kunstopplevelser. :ironi:

Anonymkode: 09646...615

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er så heldig å ha et eldre ektepar som nabo. De har ikke veldig stor hage, men ekstrem mange blomster og busker har de klart å få plass til. Og de driver i den absolutt hele tiden. Skjønner ikke at folk ikke har annet å drive med.. i dag har dama der drevet med klipping og stussing av hvert eneste blad i hagen. I tillegg kom mannen ut med hekkesaksa og satt i gang. Det er det samme om det er mandag, onsdag, lørdag, julaften eller hva. Blir matt av det.. hver eneste gang jeg ser ut vinduet ser jeg de to holde på. Har man ikke bedre ting å drive med, selv om man er gammel? Blir matt jeg.. enda jeg er 43. 

Anonymkode: c13c9...c67

… hva med å heller føle deg bra fordi du har naboer som har sunne interesser? Jeg liker folk som er sunne, friske og som holder seg opptatt med bra interesser. Blomster og hage-hobby er da så utrolig positivt. WoW, hehe, jeg er litt satt ut, så dette må da faktisk være , dette er første gang jeg skriver det like ever, men TS må være et troll…. Herregud.. dette var den mest dystopiske tråden jeg har lest her inne. 

Anonymkode: 53297...297

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Er så heldig å ha et eldre ektepar som nabo. De har ikke veldig stor hage, men ekstrem mange blomster og busker har de klart å få plass til. Og de driver i den absolutt hele tiden. Skjønner ikke at folk ikke har annet å drive med.. i dag har dama der drevet med klipping og stussing av hvert eneste blad i hagen. I tillegg kom mannen ut med hekkesaksa og satt i gang. Det er det samme om det er mandag, onsdag, lørdag, julaften eller hva. Blir matt av det.. hver eneste gang jeg ser ut vinduet ser jeg de to holde på. Har man ikke bedre ting å drive med, selv om man er gammel? Blir matt jeg.. enda jeg er 43. 

Anonymkode: c13c9...c67

Du har jo ikke så mye annet å gjøre enn å se på dem du heller høres det ut som?

Anonymkode: 104bc...670

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg rett og slett var et rart innlegg . Er deres hage og deres interesser. Har ikke du noe bedre å gjøre enn å irritere deg over flittige folk med sunne interesser ?😅 Jeg tenker heller at du er så heldig at du har naboer som steller sin hage. Våre gidder ikke klippe plen eller male hus , langt mindre rydde . Det er skikkelig lite hyggelig velkomst inn i feltet vårt for å si det sånn . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg skulle ønske jeg hadde slike naboer. Er ikke så glad i overfyllte hager egentlig, men det er fordi folk flest ikke har tid og ork til å vedlikeholde det, og det ser bare rotete og uflidd ut. Men folk som bruker mye tid på å vedlikeholde og tar seg av alt på detaljnivå, da får du som regel en praktfull hage. Og en slik utsikt skulle jeg ønske jeg hadde :) Og så er det jo alltid koselig å se at det er "liv" i naboeiendommen.

For jeg vil heller ha naboer som er ute og koser seg i hagen enn naboer som gjemmer seg bak gardinene inne og stirrer på deg når du er ute. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens; JA det er sikkert skikkelig koselig med hagearbeid og ditt og datt. Mitt eneste poeng er at det må da være grenser?! Kan jo ikke gå ut døra eller se ut vinduet uten at de står og glor på buskene sine.. kjenner at jeg har det hage-opplegget langt opp i halsen nå. 
 

ts

Anonymkode: c13c9...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folkens; JA det er sikkert skikkelig koselig med hagearbeid og ditt og datt. Mitt eneste poeng er at det må da være grenser?! Kan jo ikke gå ut døra eller se ut vinduet uten at de står og glor på buskene sine.. kjenner at jeg har det hage-opplegget langt opp i halsen nå. 
 

ts

Anonymkode: c13c9...c67

Er virkelig naboens hagearbeid noe du vil velge å erge deg over?

Blir ille for deg da du sier naboen bor mer eller mindre i hagen. Være erglig døgnet rundt kan ikke være godt.

Anonymkode: 4fc66...77a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folkens; JA det er sikkert skikkelig koselig med hagearbeid og ditt og datt. Mitt eneste poeng er at det må da være grenser?! Kan jo ikke gå ut døra eller se ut vinduet uten at de står og glor på buskene sine.. kjenner at jeg har det hage-opplegget langt opp i halsen nå. 
 

ts

Anonymkode: c13c9...c67

Og hva så? Liker du ikke å se folk? Eller se busker? Eller se folk kikke på busker? 

Da bør du ta tak i dine egne følelser, det er de som er problemet, ikke naboene dine. 

Min nabo stuller i hagen han også, så koselig å se på fra kjøkkenvinduet. Han har masse blomster, busker og frukttrær. Før han ble naboen, så var hagen helt gjengrodd. Det var ikke like fint å se på. Dessuten er det viktig for humler og bier at vi har blomster i hagen som de henter nektar fra, så hagearbeid er viktig for naturen. 

Tror du er bittelitt misunnelig på dem, får de mye skryt av hagen sin? Og du får ikke noe? 

Anonymkode: 14193...1a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Tror du er bittelitt misunnelig på dem, får de mye skryt av hagen sin? Og du får ikke noe? 

Anonymkode: 14193...1a5

Dette er hva det handler om. Folk som er overdrevent opptatt av fasaden sin og må ha skryt for hagen og håpe at andre er misunnelige på hva man har og som andre ikke har. Mennesket anno 2023 = håper alle er misunnelige på meg, huset mitt, kroppen min, trynet mitt, hagen min, bikkja mi, mobilen min, rompehullet mitt.

Anonymkode: e9e0e...458

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dette er hva det handler om. Folk som er overdrevent opptatt av fasaden sin og må ha skryt for hagen og håpe at andre er misunnelige på hva man har og som andre ikke har. Mennesket anno 2023 = håper alle er misunnelige på meg, huset mitt, kroppen min, trynet mitt, hagen min, bikkja mi, mobilen min, rompehullet mitt.

Anonymkode: e9e0e...458

Wow 😳 Misantropien er overveldende.

Anonymkode: 09646...615

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folkens; JA det er sikkert skikkelig koselig med hagearbeid og ditt og datt. Mitt eneste poeng er at det må da være grenser?! Kan jo ikke gå ut døra eller se ut vinduet uten at de står og glor på buskene sine.. kjenner at jeg har det hage-opplegget langt opp i halsen nå. 
 

ts

Anonymkode: c13c9...c67

Men det går da ikke utover deg at de ordner i sin egen hage? 

Anonymkode: 8f9b5...7b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...