Gå til innhold

Naboene holder på i hagen hele tiden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så heldig å ha et eldre ektepar som nabo. De har ikke veldig stor hage, men ekstrem mange blomster og busker har de klart å få plass til. Og de driver i den absolutt hele tiden. Skjønner ikke at folk ikke har annet å drive med.. i dag har dama der drevet med klipping og stussing av hvert eneste blad i hagen. I tillegg kom mannen ut med hekkesaksa og satt i gang. Det er det samme om det er mandag, onsdag, lørdag, julaften eller hva. Blir matt av det.. hver eneste gang jeg ser ut vinduet ser jeg de to holde på. Har man ikke bedre ting å drive med, selv om man er gammel? Blir matt jeg.. enda jeg er 43. 

Anonymkode: c13c9...c67

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du også burde finne deg en hobby slik at du får mindre tid til å irritere deg over hva andre gjør? Hadde det vært bedre for deg om de hadde sittet inne og sett på tv hele dagen? Er det ikke fint at de har en givende hobby som gir dem mening, tidsfordriv og noe de kan pleie og fikse sammen? 

Anonymkode: 4f006...9fd

  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kanskje de ikke har noe annet å drive med eller kanskje det å holde hagen fin, er viktig for dem ❤️

Med mindre de hadde lagd masse støy, så skjønner jeg virkelig ikke at dette er noe å tenke over.

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det må være slitsomt med sånne naboer, hadde vært mye bedre om de sluttet med hobbyen sin og heller konsentrerte seg om hva naboene holder på med.

Anonymkode: 12805...67a

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig da! Slik kommer nok jeg og min mann til å holde på når vi er gamle. Ja vi gjør det jo i ganske stor grad allerede, selv om vi også har andre interesser. Mulig noen naboer synes vi styrer for mye på, men de fleste har gitt uttrykk for at det er kjekt for alle at vår hage blomstrer fra vår til høst. Er det ikke betydelig mer koselig med naboer som har blomster enn mye annet man kan få i nabolaget? 

Si gjerne noen fine ord til dem. Det inspirerer veldig til å opprettholde prakten. 😉

  • Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (9 minutter siden):

Du blir sliten av at de koser seg? :ler: 
 

 

Kanskje TS blir sliten av å ikke ha like fin hage?

Jeg tenker at du skal la naboene dine kose seg i hagen sin, og så kan du, ts, bruke tiden på å lære deg å være litt rausere med naboene og å bry deg om deg og ditt.

Endret av Brunhilde
La til uteglemte ord for sammenhengens skyld.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? På hvilken måte plager det deg ? Hage er trivsel og mye arbeid, å styre der mye er rett og slett gøy. Prøv det du og TS . 

Anonymkode: 037f4...d25

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje finne noe annet å bruke energi på enn å irritere deg over at noen driver med det de liker? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene hager hever verdien på eiendom. Også din.

Tenk om det hadde vært skrotnisser som bodde der. 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du har tid til å observere dem gjennom hele dagen?

Og skrive et innlegg om dem på KG?

Da hadde jeg heller stusset blad 😅

Anonymkode: 86a01...7bf

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsledig, Ts, iden du har tid til å se på naboene dagen lang? 

Anonymkode: 57e1a...5a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et sånt par i nabolaget vi også. De har vel gått oppå hverandre i så mange år nå at det er lite annet å gjøre enn å klippe plen og vanne blomster. Jeg lar meg forundre over hvor opptatt folk kan bli av sin egen lille flekk med jord. Man får jo ikke hagen med seg når man dør, liksom.

Hva skjedde med å heller forype seg i litteratur, ta videreutdanning, reise, gå på teater. Men neida, hagearbeid 7 dager i uka liksom :ler: 

Anonymkode: e9e0e...458

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trodde de hadde sex i hagen hele dagen og tenkte at ja, det høres ikke så kult ut. Men hagearbeid i en hage? Rull inn

Anonymkode: f2037...a9d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å ha mer tid til å kunne ha hage som hobby. Prøver, men med jobb fulltid og små barn så er det ikke mye man rekker. Om sommeren er jeg ofte ute på kveldstid etter legging. Litt varmere og lysere ute. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har et sånt par i nabolaget vi også. De har vel gått oppå hverandre i så mange år nå at det er lite annet å gjøre enn å klippe plen og vanne blomster. Jeg lar meg forundre over hvor opptatt folk kan bli av sin egen lille flekk med jord. Man får jo ikke hagen med seg når man dør, liksom.

Hva skjedde med å heller forype seg i litteratur, ta videreutdanning, reise, gå på teater. Men neida, hagearbeid 7 dager i uka liksom :ler: 

Anonymkode: e9e0e...458

Ta videreutdanning? Naboen er i følge ts gammel...

Hagearbeid holder gamle mennesker i form, de får rørt seg og får frisk luft. Og når de er ferdige kan de gå inn på en eller annen hageside på Facebook og dele bilder og erfaringer, så sosialiserer de med likesinnede og slipper å bli ensomme

Anonymkode: 10060...da1

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man får jo ikke hagen med seg når man dør, liksom.

Hva skjedde med å heller forype seg i litteratur, ta videreutdanning, reise, gå på teater. Men neida, hagearbeid 7 dager i uka liksom :ler: 

Anonymkode: e9e0e...458

Av nysgjerrighet; 

Hvordan tar du dette med deg i grava? 

Hagen er nå i alle fall der, og gir verdi til ny eier, gir litt glede til de som går forbi, eller til slektninger som arver. 

Anonymkode: 86a01...7bf

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...