Gå til innhold

5 etnisk norske menn i 20-årene tiltalt for en rekke voldtekter, gruppevoldtekt og overgrep mot mindreårige.


In absentia

Anbefalte innlegg

JaVel skrev (21 timer siden):

Den fortsetter i dag. Nå henges det opp plakater i Bergen med de tiltales navn og adresser, ikke en rettsstat verdig. 

de fleste av dem har jo outet seg selv. Man kan ikke skrive «morsomme», «selvironiske» innlegg om barneovergrep og gruppevoldtekt man har utført på sosiale medier, og etterpå gråte over at man blir «hengt ut» og forvente sympati.

Urias skrev (13 timer siden):

Grunnen til at dette tar helt av nå, er nok at folk er drittlei av denne typen udyr som alltid går fri, og når noen få først blir dømt, får de som regel bare noen måneder i fengsel, i beste fall 3-4 år. Mens ofrene får slite med ettervirkninger resten av livet. 

Jeg forsvarer det ikke, men jeg forstår det.

Nå forsøker de tiltalte å innta offerrollen, og forsvarerne har allerede begynt å snakke om strafferabatt pga uthengingen. 

Ja. Til tross for at de ikke selv har prøvd å ligge lavt, men derimot viser på sosiale medier at de synes hele saken er festlig. 

  • Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser vg skriver om at de tiltalte ble beskrevet som hyggelige og greie gutter i retten dag. En ex av en av dem hadde beskrevet ham som manipulerende i avhør, men i retten prøver hun nå å glatte over…. Tipper de får lave straffer…..  da blir det gatejustis. Lykke til, gutter! 

  • Liker 4
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (På 24.5.2023 den 11.06):

Den fortsetter i dag. Nå henges det opp plakater i Bergen med de tiltales navn og adresser, ikke en rettsstat verdig. 

Bra! Jeg håper de får det jævlig i mange mange år fremover !

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (14 minutter siden):

Bra! Jeg håper de får det jævlig i mange mange år fremover !

Det gjør de nok. De kan nok ikke bo i bergen, og må sikkert skifte navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (53 minutter siden):

Det gjør de nok. De kan nok ikke bo i bergen, og må sikkert skifte navn.

Får ikke håpe de flytter til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

🤮

Får håpe at de ikke får mildere straff, fordi de blir hetset i sosiale medier og får navnet sitt publisert via plakater.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
On 5/24/2023 at 8:53 PM, DelvisPresley said:

Nei, det er tragisk. Tenk om èn av disse er helt uskyldig og urettmessig blir hengt ut på denne måten.

Folk som selger narkotika ødelegger flere liv, men ingen henger dem ut. Ikke alle drapssaker er heller veldig profilert i media og gjerningsmennene slipper gapestokk. Mens i denne saken er det full lynsjing. At dette er verre enn Fjotolfs gjerninger er jo helt bak mål. Virker som om mange syns det.

Det er noe tragisk med folk som tror de er vigilanter som kan gjøre hva de vil. Folk må vel heller spørre seg hvorfor samfunnet skaper slike menn? Noe galt må jo ha skjedd enten i hjemmet eller på skolen. 

Får håpe de kommer på rett vei etter noen år i fengsel slik at de kan bli nyttige samfunnsborgere. Alle fortjener selvsagt en ny sjanse.

Det er den type eskalasjoner som er naturlig i et samfunn der folket ikke føler seg hørt. Kombinert med økt fattigdom og dårligere levestandard der flere opplever kriminelle handlinger og det utvikler seg hat mot systemet som ikke straffer slik det burde. Slike ting vil bli verre med årene da politikerne ikke egentlig har kontakt med folket og ikke egentlig tar avgjørelser som kommer folk flest til gode. Politikere lever i en egen boble der de er først og fremst opptatt av å verne seg og sitt. Den type holdninger er ikke bærekraftige på sikt, og ting vil bli verre før det blir bedre. På et eller annet tidspunkt er det mange nok av folket som har fått nok, og da vil det komme en motreaksjon

Alle fortjener for øvrig ikke en ny sjanse. Noen mennesker liker å voldta, de blir tent av det. De vil derfor oppsøke situasjoner der de kan voldta en person. Helst se den grinende og kjempende. Dess mer jævlig personen har det, dess mer tent blir de. Noen liker også følelsen de får når det blir ord mot ord og ingen tror på offeret. Da føler de at de har stor makt over andre mennesker. De liker den følelsen

Noen mennesker vil alltid være en fare for andre mennesker og burde ikke få flere sjanser. Det er naivt å tro at alle mennesker har samvittighet og empati. Noen har det ikke, noen liker å skade andre mennesker. De får glede av å se andre gråte, bli såret, eller bli fysisk skadet. På samme måte som du føler glede av å se en morsom film. De liker de grusomme handlingene de utsetter andre mennesker for.

Endret av Refreng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sollen skrev (På 16.5.2023 den 12.44):

Som søster til et av ofrene håper jeg disse guttene virkelig får som fortjent, de fortjener den offentlige gapestokken og alle følgene dette gir dem i ettertid..

Bare lest om saken i media, og det er så vonde ting som kommer fram. 💔

Må innrømme at jeg ikke har så mye imot gapestokk i sånne sammenhenger når det tydeligvis er sånn at de lever av klikk og views og har en åpen kanal hvor de deler alt dette.

Håper inderlig de aldri får muligheten til å voldta og misbruke noen kvinne igjen, og at ingen kvinne heller noen gang frivillig vil ha sex med dem. Virker som det hadde vært den beste straffen, siden det tydeligvis er greia deres..

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har aktor bedt om fengsel for de som ble tiltalt for gruppevoldtekt av en 23-åring som skulle ha blitt bundet med et belte, slått og voldtatt av 3 stykker. De regner visst med at de som skal ha hatt sex med en 15-åring får enda høyere straff. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp hvordan denne saken har utviklet seg i sosiale medier bør kanskje denne tråden stenges for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette virkelig har skjedd synes jeg 5 år i fengsel er lite. Denne 23-åringen har jo blitt skikkelig traumatisert og har ikke vært ordentlig glad siden dette skal ha skjedd. Både venner og søster har sagt at de har mistet henne, hun har endret personlighet og går enda i behandling. 

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (1 minutt siden):

Mtp hvordan denne saken har utviklet seg i sosiale medier bør kanskje denne tråden stenges for sikkerhets skyld.

Her har verken bilder eller navn blitt outet. 

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (1 minutt siden):

Her har verken bilder eller navn blitt outet. 

Føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spør fordi jeg ikke har peiling: er det vanlig med karaktervitner i rettsaker som dette? Vitner som inntar vitneboksen kun for å male et (annet) bilde av den tiltalte? Ref. disse vennene og tidligere ligg som fremstiller de tiltalte som så snille og så opptatte av samtykke.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (1 minutt siden):

Jeg spør fordi jeg ikke har peiling: er det vanlig med karaktervitner i rettsaker som dette? Vitner som inntar vitneboksen kun for å male et (annet) bilde av den tiltalte? Ref. disse vennene og tidligere ligg som fremstiller de tiltalte som så snille og så opptatte av samtykke.

De tiltalte har visst hatt kontakt med disse vitnene før rettsaken. De sier også at de tiltalte har samkjørt sine forklaringer, og i tillegg har sagt noe helt annet i politiavhør enn i rettsaken. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (47 minutter siden):

Ps, bedt om fengsel i 5 år. 

Det er alt for lite. Provoserende.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (51 minutter siden):

Mtp hvordan denne saken har utviklet seg i sosiale medier bør kanskje denne tråden stenges for sikkerhets skyld.

Men de tiltalte har jo postet om det selv… Når de velger å snake offentlig om det er det jo ikke rart det blir snaket om av andre heller. 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...