Gå til innhold

5 etnisk norske menn i 20-årene tiltalt for en rekke voldtekter, gruppevoldtekt og overgrep mot mindreårige.


In absentia

Anbefalte innlegg

JaVel skrev (12 minutter siden):

Viser bare hvor lav straff voldtektsforbrytere ofte får her i Norge. 

Du mener det du beskriver er sammenlignet med en vanlig voldtektsanklage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JaVel skrev (18 minutter siden):

Viser bare hvor lav straff voldtektsforbrytere ofte får her i Norge. 

Egentlig synes jeg det er revnende likegyldig hvor lang straff de får, for egentlig burde voldtekt automatisk føre til forvaring.  Er man skrudd sammen slik at man krysser den grensen, så er man en fare for samfunnet, og bør ikke slippes ut igjen før man er rehabilitert.   Om det så tar 1 år eller 50 år.  Mener nå jeg da. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (51 minutter siden):

Du mener det du beskriver er sammenlignet med en vanlig voldtektsanklage?

Det er voldtekt mot barn og allikevel regnes 4 år som en streng straff. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (7 timer siden):

Kan ikke denne tråden "pauses" fram til dommen kommer?

Nei, vi har som samfunn behov for å diskutere. Hvis du ikke liker diskusjonen så er du ikke nødt til å lese/delta. 
 

Både strafferammer, beviskrav, holdninger og strømninger i tiden er ting som blir diskutert her i relasjon til saken og har allmenn interesse. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (16 timer siden):

Det er voldtekt mot barn og allikevel regnes 4 år som en streng straff. 

  Ja, men som sagt er neppe dette samnenlugnbart med de anklagene det er snakk om i denne tråden. Alderen i din sak er temmelig lav.

  Det virker veldog usannsynlig at den aktuelle saken som diskutetes her omfatter så små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slumkim skrev (16 timer siden):

Egentlig synes jeg det er revnende likegyldig hvor lang straff de får, for egentlig burde voldtekt automatisk føre til forvaring.  Er man skrudd sammen slik at man krysser den grensen, så er man en fare for samfunnet, og bør ikke slippes ut igjen før man er rehabilitert.   Om det så tar 1 år eller 50 år.  Mener nå jeg da. 

      Ja, da vil en nok få ENDA færre anklagede funnet skyldig. Det du snakker om begynner jo å nærme seg livstidsdom. Jeg antar du forstår at både rettsprosess og etterforskningsbyrde hadde økt betraktelig om en snakket om at tiltalte i praksis stod ovenfor noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AdonisFFM skrev (1 time siden):

  Ja, men som sagt er neppe dette samnenlugnbart med de anklagene det er snakk om i denne tråden. Alderen i din sak er temmelig lav.

  Det virker veldog usannsynlig at den aktuelle saken som diskutetes her omfatter så små barn.

Allikvel tror jeg de anholdte vil få like streng straff om ikke lengre, basert på vitemål. At jentene har samsvar mellom det de sa i avhørene og det de sier i retten, mens hos de anholdte er det et stort sprik mellom hva de sa i avhørene og det de sier i retten. Alle vet at hvis man forteller sannheten husker man langt bedre enn hvis man har fortalt løgner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (1 time siden):

Allikvel tror jeg de anholdte vil få like streng straff om ikke lengre, basert på vitemål. At jentene har samsvar mellom det de sa i avhørene og det de sier i retten, mens hos de anholdte er det et stort sprik mellom hva de sa i avhørene og det de sier i retten. Alle vet at hvis man forteller sannheten husker man langt bedre enn hvis man har fortalt løgner. 

       ***Dette kommer selvsagt an på om de anklagede forklarer seg eller ikke. Man har jo full rett til å nekte å svare på spørsmål under avhør og da kan ikke dette brukes imot deg. En kyndig forsvarsadvokat vil da kunne dissekkere anklagerens vitneutsagn og tilogmed et lite sprik der er avslørende. 

     Aldri si noe til politi hvis du tiltales elker anholdes uansett hva det gjelder. Likedan er det best at en ikke uttaler seg i vitnesituasjoner også. Politi og påtakemyndighet er ALDRI din venn. De beskytter sjelden eller aldti deg imot samfunnet, så da er det heller ingen grunn til å hjelpe dem.

Endret av AdonisFFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, spekulasjoner, og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (På 13.5.2023 den 18.26):

Jeg tenker alltid automatisk at dette må være gutter som sliter med å få seg noe når jeg hører om voldtekt, derfor må de holde på med makt og voldtekter.

Grunnleggende feil. Voldtekter er ikke sex, det er vold, og det er maktmisbruket de tenner på. Ikke det å ha sex. De nyter at andre lider, og ikke får bestemme over seg selv.

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får spesiell vondt av henne som ble bundet,slått og voldtatt av 3 menn, Hun går fortsatt i behandling og har mistet all livsglede. Om de anklagede får 3 tre i fengsel vil det være ingenting mot å være traumatisert av dette 10 år frem i tid. Om dette ikke hadde skjedd skulle hun hatt mange år fremfor seg med flørting, utdanninig et,etc, Dette har de lagt i grus. 

  • Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (På 3.6.2023 den 17.51):

Grunnleggende feil. Voldtekter er ikke sex, det er vold, og det er maktmisbruket de tenner på. Ikke det å ha sex. De nyter at andre lider, og ikke får bestemme over seg selv.

Dette. Folk som mener noe sånt, bør blant annet se filmen American Psycho. Mange voldtektsmenn har null problem med damer, men de får ikke utøvd sadistisk, voldelig sex med damene. Hele konseptet med voldtekt er å tvinge seg på noe som ikke VIL ha deg. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blinkie
slumkim skrev (På 2.6.2023 den 16.54):

Egentlig synes jeg det er revnende likegyldig hvor lang straff de får, for egentlig burde voldtekt automatisk føre til forvaring.  Er man skrudd sammen slik at man krysser den grensen, så er man en fare for samfunnet, og bør ikke slippes ut igjen før man er rehabilitert.   Om det så tar 1 år eller 50 år.  Mener nå jeg da. 

Enig med seg slumkim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest gjennom tråden, men hvorfor står det at det er fem etniske nordmenn? Det stemmer at de er norske statsborgere og født her, men ikke alle er etnisk norske. Ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/7/2023 at 11:23 AM, Majer said:

Jeg har ikke lest gjennom tråden, men hvorfor står det at det er fem etniske nordmenn? Det stemmer at de er norske statsborgere og født her, men ikke alle er etnisk norske. Ærlig talt.

Det står nok fordi hver gang tråder / nyheter som dette kommer ut media, så kommer alle innvandrerfiendtlige rasister ut av mørket og krever at disse mistenkte blir "kastet ut av Norge" / "sendt tilbake til [Afghanistan/Syria/Irak/osv.]"  - men i dette tilfellet var samtlige av de mistenkte blendahvite etnisk norske pappagutter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Majer skrev (På 7.6.2023 den 11.23):

Jeg har ikke lest gjennom tråden, men hvorfor står det at det er fem etniske nordmenn? Det stemmer at de er norske statsborgere og født her, men ikke alle er etnisk norske. Ærlig talt.

Da bør du jo lese gjennom tråden ? Alle er etniske norske gutter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (32 minutter siden):

Da bør du jo lese gjennom tråden ? Alle er etniske norske gutter. 

Det stemmer ikke.

 

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (28 minutter siden):

Det stemmer ikke.

 

Hva er de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...