Gå til innhold

Kjørte på katt, eier mener jeg må stå til erstatning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ganske stor forskjell på et barn og en katt

Anonymkode: 579ca...400

En katt er også et levende vesen. Det er et familiemedlem, ikke en gjenstand. 

  • Liker 18
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La han anmelde deg. 

Så lenge han ikke var politi i tjeneste og korrekt avlest laser har han ingenting å komme med. 

Din påstand bør være 75 km i timen. 

(90 på speedometeret er ca 81 km)

 

Anonymkode: 2e0fc...554

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg var uheldig å kjøre på og drepe en katt i en 80 sone, eieren mente jeg var uaktsom og forlanger at jeg skal betale 5000 for påkjørselen. Vedkommende så ulykken og mente jeg kjørte alt for fort, jeg kjørte i 90 mens vedkommende beskylder meg for å kjøre langt over 100, vedkommende kommer til å anmelde meg om jeg ikke betaler innen torsdag. Jeg prøvde å unngå å kjøre på den, men den løp ut i veien rett foran bilen. 
 

jeg mener jeg ikke har noe skyld i dette, det er en helt vanlig viltpåkjørsel som ikke er straffbart men vedkommende sier det er vilt det gjelder, ikke kjæledyr?

Vil jeg risikere straff om vedkommende anmelder meg eller vil saken mest sannsynlig henlegges?

er det slik at det er forskjell på å kjøre på vilt og på kjæledyr?

 

Anonymkode: b57f2...437

Må si du tar ufattelig lett på å drepe et dyr og samtidig bryte loven. 
 

Empati er noe dritt.

Selvfølgelig har du skyld i dette? Du kjørte langt over fartsgrensen og hadde du vært mer oppmerksom kunne du ha bremset ned. Du kan risikere straff hvis hen anmelder jo, du har brutt loven! 

Anonymkode: 3b85c...e67

  • Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som utpressing. Ville bare sendt en mld om at du ikke lar deg presse til å betale, og at vedkommende bør forstå at når man har utekatt så kan den fort bli påkjørt av en bil. Det er altså en sjanse man tar når man har utekatt. Så hadde jeg sluttet å svare vedkommende. Om du kjørte i 80 eller 90 spiller liten rolle. Om du hadde 90 på speedometeret kjørte du mest sannsynlig i rund 85. 
 

Jeg har forresten katt selv. 

Anonymkode: e617e...db1

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo eieren sin feil. Bor man ved en vei med 80 sone, så lar man ikke katten gå ute alene. Det er jo ingen foreldre som sender barna sine ut for å leke langs en vei med 80 sone.

Anonymkode: c7caa...c3c

  • Liker 39
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (Akkurat nå):

En katt er også et levende vesen. Det er et familiemedlem, ikke en gjenstand. 

Man så sender man ikke små barn rett ut i trafikken heller 

Anonymkode: 12823...2de

  • Liker 42
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pust med magen. La han anmelde deg. Han kommer ingen vei.

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som utpressing. Ville bare sendt en mld om at du ikke lar deg presse til å betale, og at vedkommende bør forstå at når man har utekatt så kan den fort bli påkjørt av en bil. Det er altså en sjanse man tar når man har utekatt. Så hadde jeg sluttet å svare vedkommende. Om du kjørte i 80 eller 90 spiller liten rolle. Om du hadde 90 på speedometeret kjørte du mest sannsynlig i rund 85. 
 

Jeg har forresten katt selv. 

Anonymkode: e617e...db1

Så hvis man lar ungen gå til skolen, må foreldrene regne med at ungen blir påkjørt på vei til skolen? Det er en sjanse man tar når man lar ungen gå til skolen…

 

:ironi:

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må si du tar ufattelig lett på å drepe et dyr og samtidig bryte loven. 
 

Empati er noe dritt.

Selvfølgelig har du skyld i dette? Du kjørte langt over fartsgrensen og hadde du vært mer oppmerksom kunne du ha bremset ned. Du kan risikere straff hvis hen anmelder jo, du har brutt loven! 

Anonymkode: 3b85c...e67

Lang over fartsgensen. Viste speedometere 90, så kjørte hun i ca 81.

Anonymkode: c7caa...c3c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (1 minutt siden):

Så hvis man lar ungen gå til skolen, må foreldrene regne med at ungen blir påkjørt på vei til skolen? Det er en sjanse man tar når man lar ungen gå til skolen…

 

:ironi:

Ingen oppegående foreldre lar barna gå langs en vei med 80 sone. 

Anonymkode: c7caa...c3c

  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si fra til eieren at så lenge katten ikke benyttet overgangsfelt så har  du intet ansvar 

Anonymkode: c943e...f81

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Samfunnsengasjert said:

Ville du sagt det samme hvis noen kjørte ned og drepte ungen din? Du skulle ikke hatt erstatning, for det var ikke påkjørers feil?

Betal den jævla erstatningen, TS.

Ingen lar barna sine leke i 80 sonen. I det tilfelle er det foreldrenes feil om han blir påkjørt. 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes du uansett bør betale av respekt for eieren. Du drepte katten, selv om det "visstnok" ikke var med vilje. Stå til ansvar for at DU faktisk drepte den. Håper eier anmelder om du ikke betaler. Du brøt loven ved å kjøre for fort, spiller ingen rolle hvor fort. 

Anonymkode: 7785c...60f

Så dramatisk da. 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Må si du tar ufattelig lett på å drepe et dyr og samtidig bryte loven. 
 

Empati er noe dritt.

Selvfølgelig har du skyld i dette? Du kjørte langt over fartsgrensen og hadde du vært mer oppmerksom kunne du ha bremset ned. Du kan risikere straff hvis hen anmelder jo, du har brutt loven! 

Anonymkode: 3b85c...e67

Du har ikke mye forståelse for speedometer avvik tydeligvis. 

Anonymkode: e617e...db1

  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja for katta hadde jo overlevd å bli truffet i 80, sant? 

Anonymkode: 4be5b...be3

Poenget er at dersom man kjører i fartsgrensen er det mye mindre sjanse for å kjøre på noen. 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnsengasjert skrev (10 minutter siden):

Ville du sagt det samme hvis noen kjørte ned og drepte ungen din? Du skulle ikke hatt erstatning, for det var ikke påkjørers feil?

Betal den jævla erstatningen, TS.

Hadde ikke sluppet ungen min ut døra alene med "good luck" nei. Har innekatter pga dette.

En utekatt er en utekatt, eier kjente risikoen.

Anonymkode: 4d998...0ab

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

La han anmelde deg. 

Så lenge han ikke var politi i tjeneste og korrekt avlest laser har han ingenting å komme med. 

Din påstand bør være 75 km i timen. 

(90 på speedometeret er ca 81 km)

 

Anonymkode: 2e0fc...554

Han har noe å komme med. Ts har drept et dyr. Anmeldes hendelsen, vil politiet kontakte ts. Det er i utgangspunktet uaktsom kjøring når den resulterer i påkjørsel. I tillegg har et vitne sett hva som skjedde. Det blir store problemer for ts ved anmeldelse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Samfunnsengasjert said:

Så hvis man lar ungen gå til skolen, må foreldrene regne med at ungen blir påkjørt på vei til skolen? Det er en sjanse man tar når man lar ungen gå til skolen…

 

:ironi:

Hvorfor begynner du å blande inn barn? Det er en forferdelig uintelligent og toskete sammenligning da man ikke slipper små barn løs i trafikken når de ennå ikke har forståelse for trafikk og fart. 🙄 

 

5 minutter siden, Samfunnsengasjert said:

Anonymkode: e617e...db1

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ingen lar barna sine leke i 80 sonen. I det tilfelle er det foreldrenes feil om han blir påkjørt. 

Så dramatisk da. 

Du har ikke mye forståelse for speedometer avvik tydeligvis. 

Anonymkode: e617e...db1

Ts sier at hun kjørte i 90. Da kjørte hun garantert fortere. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte på en hund som kom løpende over veien, meldte i fra til politiet og de sa at når den løp løs så regnes det som vilt. Ingen erstatningsansvar, selvfølgelig. Fordelen med å melde til politiet og at det ble betegnet som vilt var at forsikringen dekket skaden på bilen og leiebil til bilen ble reparert.

Du må selvfølgelig ikke si at du har kjørt noe over fartsgrensen. Trist når en katt blir påkjørt ja, men en katteeier som bor ved en 80 sone, har katta ute alene og blir sur når det ikke går bra, må jo være korka i hodet. Og til hylekoret; jeg har hatt katt selv, og har grått mine modige tårer etter ulykke, men man er vel ikke dummere enn at man ser faren når katta er ute.

Anonymkode: 251db...9f6

  • Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (8 minutter siden):

Så hvis man lar ungen gå til skolen, må foreldrene regne med at ungen blir påkjørt på vei til skolen? Det er en sjanse man tar når man lar ungen gå til skolen…

 

:ironi:

Selvsagt kan ungen din bli påkjørt på vei til skolen.  Akkurat som at det kan skje med deg,hunden din eller katten din også. Trist,men sant.

Anonymkode: dc5c2...d32

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tapt flere katter grunnet påkjørsel av bil. Kunne ikke ramlet meg inn å krevd noe fra bilfører. 

Anonymkode: 6101b...684

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...