Gå til innhold

Vegansk venn vil kontrollere menyen på grillfest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her lurer jeg på hva dere ville gjort!

Hvert år har mannen min og jeg stor grillfest helgen etter 17. Mai, der vi serverer en bred grillmeny med alt fra kjøtt til fisk/sjømat og vegetariske alternativer. Vi passer alltid på å lage nok variert tilbehør som kan passe til de fleste dietter, også vegansk, og har ofte lagd egne retter til veganere/vegetarianere, hvis de har ønsket det.

Som hvert år, inviterte vi alle gjennom event på Facebook, og til min overraskelse (og skal vi si forferdelse) foreslo én av våre veganske venner at vi skulle ha en 100% vegansk meny, siden dette er det beste for alle gjestene/klimaet/dyrene, etc. Dette har nå utviklet seg til en stor krangel mellom dem og mange av de andre gjestene, og flere har sagt at de nekter å komme hvis de blir "tvunget" til å spise helvegansk.

Vi er ikke direkte mot å kjøre full vegansk meny, men føler det blir for ekstremt å pålegge alle 25+ som kommer å følge dette. Vurderer nå å avlyse hele greia... Hva ville dere gjort?

Anonymkode: b429d...c4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal en person kunne bestemme over 30 andre? Høres jo helt hinsides ut. Hadde kuttet kontakten tvert om jeg ble nektet kjøtt på et grillparty, hva skal man grille for da...

Anonymkode: c3344...fd0

  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen? Jeg hadde skrevet at menyen blir etter tradisjon, noe for enhver som vanlig. 

Anonymkode: 3cf57...692

  • Liker 27
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde klikka for meg. 

Anonymkode: 1c414...0c0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det heller er mer rett at det blir slutt på denne vegetarmaten. 

Anonymkode: c3344...fd0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dere som betaler, eller bidrar alle? 

Jeg hadde klikket, og hadde avinvitert personen. Hadde og lagt ut ett innlegg om dere er verter og dere bestemmer menyen. Dette er så frekt! 

Anonymkode: 289e1...e39

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er vel ganske klart; at dere vil ha grillfest på den måten dere pleier.

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det heller er mer rett at det blir slutt på denne vegetarmaten. 

Anonymkode: c3344...fd0

Det blir jo enda mer teit enn å bare ha veganermat, ikke bare vil du presset ditt eget syn på andre, men andre må, hvis de skal spise der, spise noe som er imot deres moral. 

De ts refererer til gjør en feil, ditt forslag er to feil, dvs enda verre

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du avlyse festen på grunn av EN rabiat veganer som vil kontrollere alle andre…

Anonymkode: d0315...05e

  • Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed til aktivisten at hen ikke lenger er velkommen. 

Anonymkode: 0c64a...c5c

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriv at dere som verter for denne grillfesten har tatt en vurdering, og at dere har kommet frem til å følge opprinnelig plan. På den måten vil alle kunne spise det de selv ønsker, inkludert den veganske. 

Anonymkode: 9fae0...62f

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde enkelt og greit sagt at vi har en tradisjon vi gjerne følger og som vanlig tilbyr vi også veganske/vegetariske alternativ. Men her blir det noe for alle, også kjøtt. 
 

Jeg ville kastet tullingen ut av gruppen. Og så ville jeg aldri invitert veganeren igjen. Lage kvalme fordi dere gidder å stelle i stand fest🙄

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satt en hel gris på menyen.  En som henger over et bål og snurrer rundt. Bare for at. Dere bestemmer menyen så får gjestene velge selv om de vil komme. 

Anonymkode: fe55d...105

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neineinei, man spiser det man får servert når man blir invitert et sted! Unntaket er hvis man har en allergi/er veganer og tar med egen rett, men da avtalt med vert på forhånd.

Her er dere jo så greie og tilrettelegger vegansk/vegetarisk. Helt uhørt at de skal rette på deres meny og tradisjon. Sett ned foten og fortsett som tidligere.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (4 minutter siden):

Det blir jo enda mer teit enn å bare ha veganermat, ikke bare vil du presset ditt eget syn på andre, men andre må, hvis de skal spise der, spise noe som er imot deres moral. 

De ts refererer til gjør en feil, ditt forslag er to feil, dvs enda verre

Du pleier som regel å si mye bra innpå her, men nå ble jeg skuffa. Det med å spise kjøtt har vært vanlig siden tidenes morgen, at andre skal bestemme bare fordi de fikk det for seg, at nå er det slutt på den kosen og, det har jeg ingen respekt for. Dette er noe som har blitt in de siste åra. Og det skal tvinges på andre enten vi vil eller ei. Neste som blir er at folk skal ikke få spise kjøtt i det hele tatt. De er allerede igang med å sette opp prisene for å få folk til å slutte å handle kjøtt.

Anonymkode: c3344...fd0

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser vegetarisk men det er fordi jeg ikke liker kjøtt kunne ikke falt meg inn å tvinge dette over på andre elsker grillfester der jeg kan kose meg med masse forskjellige salater tilbehør osv.. hu venninna høres ikke helt go ut, enten får folk ta med mat selv eller så får de følge vanlig meny.

Anonymkode: 6f15e...de9

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske frekt å «kuppe» andres fest på denne måten. Vedkommende kan vel arrangere egen fest med vegansk meny en annen gang, i stedet for å bruke andres sammenkomster til å misjonere?

Anonymkode: 357d1...f45

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...