AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #81 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 8.5.2023 den 12.01): hvor jeg ber han strengt om å vente og at jeg ikke orker maset hans mer! Så bra at det gikk bra hos barnevernet. Jeg kan ikke regelverket rundt dette, så jeg skal ikke uttale meg om lovligheten rundt det helsesøster gjorde. Klart du må ha hatt en slitsom hjemreise med 3 barn hvor eldste ikke i vogn driver og stikker av. Men husk at 5-åringen sikkert også var sliten, og i tillegg har hatt en måned med andre rutiner enn vanlig. Å si til han at du ikke orker maset hans mer er ikke greit. Som regel tenker man at foreldre som er sinte ute blant folk er verre hjemme. For alle prøver å ta seg sammen ute. Og spesielt hos helsesøster. Ihvertfall at de er helt på felgen. Trenger avlastning. Eller verktøy for å takle stress. De vet jo også at du har en vanskelig situasjon med far, som sikkert også sliter på deg. Du var dønn sliten. Hvorfor utsatte du ikke timen? Eller fikk barnevakt til 5-åringen? Det er logisk at man trenger å hvile etter en sånn lang reise. Ville prøvd å fokusere mer på hvordan du kan takle stress bedre, og hva du kan lære av dette, istedet for å fokusere på hva helsesøster gjorde galt. Anonymkode: 9fb3c...f7e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #82 Skrevet 9. mai 2023 Bacteria skrev (17 timer siden): Jeg har beviselig rett, og trenger derfor ikke å skjerpe meg på noe vis. Tenker jeg traff spikeren på hodet. Synes heller alle de som gosser seg fordi denne slitne mora ble urettmessig meldt til BV kan skjerpe seg, og gå i seg selv. Håper hun anmelder forholdet. Du skriver bra 🌸 Anonymkode: f9c30...333
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #83 Skrevet 9. mai 2023 Høres ganske latterlig ut, men mange uten barn selv som jobber i sånne stillinger og jeg tror helt ærlig de har mindre forståelse enn en som har barn selv Anonymkode: b3b38...9c9 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #84 Skrevet 9. mai 2023 TS her! Jeg skrek overhodet ikke til han, men hevet stemmen og snakket strengt. Når jeg var ferdig med å snakke om tvillingene så var jeg tilbake til normalt humør og snakket med femåring som jeg alltid pleier, dette så de og. De kjenner oss godt fordi vi bor på lite sted og har jo gått der i ett år allerede til den samme helsesøsteren. Jeg har egentlig følt jeg kan være meg selv og snakke åpent og derfor føler jeg ubehag ved at hun ble bekymret. Forebyggende barnevern er ikke de som tar seg av bekymringsmeldinger osv, de driver med rådgivning og slike ting. Og det var ikke bekymringsmelding, men hun ringte til forebyggende for å ha samtale med meg. Både jeg og hun som kom fra bv var egentlig litt forvirret om hva det egentlig var vi skulle snakke om, så det ble bare en hyggelig prat! Jeg synes ikke noe om å drive spill for verden og være perfekt mot utad! Jeg tenker at de får forstå at jeg kommer sliten og har en flekk på genseren osv... Gjør barn noe de ikke skal så får de tilsnakk, og ja det ble litt strengere akkurat der og da, men gutten min forsto jo etterpå at vi begge var slitne. Så ble vi venner. Synes det er bedre med tanke på å forberede for fremtiden enn å skulle fake følelser hele tiden. Anonymkode: ec6e7...eef 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #85 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her! Jeg skrek overhodet ikke til han, men hevet stemmen og snakket strengt. Når jeg var ferdig med å snakke om tvillingene så var jeg tilbake til normalt humør og snakket med femåring som jeg alltid pleier, dette så de og. De kjenner oss godt fordi vi bor på lite sted og har jo gått der i ett år allerede til den samme helsesøsteren. Jeg har egentlig følt jeg kan være meg selv og snakke åpent og derfor føler jeg ubehag ved at hun ble bekymret. Forebyggende barnevern er ikke de som tar seg av bekymringsmeldinger osv, de driver med rådgivning og slike ting. Og det var ikke bekymringsmelding, men hun ringte til forebyggende for å ha samtale med meg. Både jeg og hun som kom fra bv var egentlig litt forvirret om hva det egentlig var vi skulle snakke om, så det ble bare en hyggelig prat! Jeg synes ikke noe om å drive spill for verden og være perfekt mot utad! Jeg tenker at de får forstå at jeg kommer sliten og har en flekk på genseren osv... Gjør barn noe de ikke skal så får de tilsnakk, og ja det ble litt strengere akkurat der og da, men gutten min forsto jo etterpå at vi begge var slitne. Så ble vi venner. Synes det er bedre med tanke på å forberede for fremtiden enn å skulle fake følelser hele tiden. Anonymkode: ec6e7...eef Det riktige hadde vært å unnskylde til femåringen at du ble streng, men mamma er sliten etter den lage turen vi har hatt. Hadde du håndtert situasjonen slik, så hadde nok ikke helsesøster reagert som hun gjorde. Det du gjør/gjorde er å bli sint på femåringen, barnet forstår ikke hvorfor du får slike reaksjoner og det kan gjøre barnet utrygt. Dette vet de aller fleste nå i dag, så du håndterte rett og slett situasjonen helt feil. Når du heller ikke unnskylder så får ikke den utryggheten reparert seg hos femåringen, skjer dette flere ganger kan han til slutt få en vedvarende utrygghet og mistillit mot deg som person. Dette er essensen av hele situasjonen her. Anonymkode: 5d884...9f6 1
Bacteria Skrevet 9. mai 2023 #86 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det riktige hadde vært å unnskylde til femåringen at du ble streng, men mamma er sliten etter den lage turen vi har hatt. Hadde du håndtert situasjonen slik, så hadde nok ikke helsesøster reagert som hun gjorde. Det du gjør/gjorde er å bli sint på femåringen, barnet forstår ikke hvorfor du får slike reaksjoner og det kan gjøre barnet utrygt. Dette vet de aller fleste nå i dag, så du håndterte rett og slett situasjonen helt feil. Når du heller ikke unnskylder så får ikke den utryggheten reparert seg hos femåringen, skjer dette flere ganger kan han til slutt få en vedvarende utrygghet og mistillit mot deg som person. Dette er essensen av hele situasjonen her. Anonymkode: 5d884...9f6 Dette må du nesten kildebelegge. Det du sier er at hvis du en gang i blant snakker strengt til en 5-åring, kan han utvikle mistillit og utrygghet mot mors person. Selv om mor 99,9 % av tida er calm and collected. Dette tror jeg ingenting på. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #87 Skrevet 9. mai 2023 Enig med det flere skriver: anmeld for brudd på taushetsplikten . Brudd på taushetsplikten er personlig- så her må helsesøster ta ansvar alene uten å kunne hjemme seg bak sin sjef eller «helsestasjonen» som en gruppe .. be også om å få ny helsesøster Anonymkode: f51d1...36b 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #88 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fy faen så latterlig. Virkelig. Jeg er født i 1988, og hele foreldregenerasjonen der skulle i tilfellet hatt barnevernet på døra, i følge denne tråden 😂 Det er et helvete å være forelder i 2023. Blir helt matt. Anonymkode: 7c17b...77a Ja det er ikke lett å være foreldre no. Og det virker som om de som gjør sitt beste og er gode foreldre blir meldt i hytt og pine for det ene og det andre. Og de som virkelig burde blitt meldt slipper alltid unna!! Er det rart at mangen ikke tørr å irettesette egne barn lengre?? Anonymkode: 0334d...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #89 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja det er ikke lett å være foreldre no. Og det virker som om de som gjør sitt beste og er gode foreldre blir meldt i hytt og pine for det ene og det andre. Og de som virkelig burde blitt meldt slipper alltid unna!! Er det rart at mangen ikke tørr å irettesette egne barn lengre?? Anonymkode: 0334d...4f6 Enig i det du skriver, har så rett 👍 Anonymkode: f9c30...333
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #90 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Enig med det flere skriver: anmeld for brudd på taushetsplikten . Brudd på taushetsplikten er personlig- så her må helsesøster ta ansvar alene uten å kunne hjemme seg bak sin sjef eller «helsestasjonen» som en gruppe .. be også om å få ny helsesøster Anonymkode: f51d1...36b Anmelde for hva? Det var jo ikke bekymringsmelding 🙄 Anonymkode: 571a0...07e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #91 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Anmelde for hva? Det var jo ikke bekymringsmelding 🙄 Anonymkode: 571a0...07e Brudd på taushetsplikten som helsesykepleier har. Anonymkode: f51d1...36b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #92 Skrevet 9. mai 2023 Altså, hvorfor 5-åringen er med på time til tvillingene er jo hovedspørsmålet her. Og hvis HS-timen var for 5-åringen, så skjønner jeg jo at tvillingene må være med hvis du ikke har pass, men da hadde jo ikke han trengt å gå ut? Melde til bv pga snakke hardt til, enten er det en overreagerende ansatt eller så er det mer her som ikke kommer frem. Anonymkode: 11de8...9a0
Arya2000 Skrevet 9. mai 2023 #93 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du vet jo ikke hva som egentlig skjedde, så merkelig at du kan konstantere at helsepersonell ikke kan sende bekymringsmelding kun basert på situasjonen til ts. Om beskrivelsen av situasjonen som ts gir er korrekt, så er jeg enig med deg. Men husk at du ikke vet hva som egentlig skjedde i situasjonen, og hvorfor helsestasjonen valgte å sende en bekymringsmelding. Du vet kun hva ts beskriver, og sannsynligheten er stor for at hun underdriver det som skjedde. Anonymkode: 22f54...331 Jeg er ikke den du svarer , men vi må nesten ta utgangspunkt i det folk forteller her inne.. Så er det jo en fare for at det ikke helt stemmer, men den risikoen må en nesten ta. Det blir jo like galt å sitte å synse fritt fordi kanskje hun er tildekkende. Min mening er at hvis det stemmer det hun sier så var dette en overreaksjon fra helsesøster side. 1
Arya2000 Skrevet 9. mai 2023 #94 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her! Jeg skrek overhodet ikke til han, men hevet stemmen og snakket strengt. Når jeg var ferdig med å snakke om tvillingene så var jeg tilbake til normalt humør og snakket med femåring som jeg alltid pleier, dette så de og. De kjenner oss godt fordi vi bor på lite sted og har jo gått der i ett år allerede til den samme helsesøsteren. Jeg har egentlig følt jeg kan være meg selv og snakke åpent og derfor føler jeg ubehag ved at hun ble bekymret. Forebyggende barnevern er ikke de som tar seg av bekymringsmeldinger osv, de driver med rådgivning og slike ting. Og det var ikke bekymringsmelding, men hun ringte til forebyggende for å ha samtale med meg. Både jeg og hun som kom fra bv var egentlig litt forvirret om hva det egentlig var vi skulle snakke om, så det ble bare en hyggelig prat! Jeg synes ikke noe om å drive spill for verden og være perfekt mot utad! Jeg tenker at de får forstå at jeg kommer sliten og har en flekk på genseren osv... Gjør barn noe de ikke skal så får de tilsnakk, og ja det ble litt strengere akkurat der og da, men gutten min forsto jo etterpå at vi begge var slitne. Så ble vi venner. Synes det er bedre med tanke på å forberede for fremtiden enn å skulle fake følelser hele tiden. Anonymkode: ec6e7...eef Er enig med deg. Barna merker det når foreldrene spiller spill rundt omverdenen. Ofte vil de bruke det imot oss også.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #95 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skrek overhodet ikke til han, men hevet stemmen og snakket strengt. Når jeg var ferdig med å snakke om tvillingene så var jeg tilbake til normalt humør og snakket med femåring som jeg alltid pleier, dette så de og. Det er jo ikke relevant at du var i normalt humør etter at du ble sint. Ingen som kjefter gjør jo det hele tiden. Problemet var jo hvordan du snakket til barnet da du var stresset. Ikke at du gjorde det hele tiden. Anonymkode: 9fb3c...f7e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå