Gå til innhold

Helsestasjonen ble bekymret...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Her er det så mye rart at det er like greit at barnevernet blir kontaktet. De minste er knapt ett år og du har allerede et problematisk forhold til faren. Hvorfor var ikke eldste i barnehagen? Hvorfor har dere vært ute og reist i èn måned? Og til slutt, du tråkket langt over streken om du hevet stemmen slik til barnet.

Anonymkode: f7333...acf

Og der kom "politiet" ja for å arrestere den "skyldige"... på seg selv kjenner man andre. 

Anonymkode: f9c30...333

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange rare kommentarer.

Helsestasjonen er bekymret, ts sier ikke hva de er bekymret for. Mulig de er bekymret for mor, for hun nok søvn, osv. Det er barnevernet som har virkemidlene, som avlastningstiltak. Det er helsestasjonene oppgave å videreformidle informasjon om at noen kan ha behov for bistand.

Anonymkode: 0c42f...78e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange rare kommentarer.

Helsestasjonen er bekymret, ts sier ikke hva de er bekymret for. Mulig de er bekymret for mor, for hun nok søvn, osv. Det er barnevernet som har virkemidlene, som avlastningstiltak. Det er helsestasjonene oppgave å videreformidle informasjon om at noen kan ha behov for bistand.

Sukk… hvor mange ganger er jeg nødt til å si dette: Helsepersonellet kan ikke melde til BV kun basert på situasjonen til ts. Hjelper ikke at de er bekymret. 
Bekymringen må gå på ting av en viss alvorlighetsgrad som vi ikke er i nærheten av her. 
Ts kan anmelde forholdet. Brudd på taushetsplikt er alvorlig. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (1 minutt siden):

Sukk… hvor mange ganger er jeg nødt til å si dette: Helsepersonellet kan ikke melde til BV kun basert på situasjonen til ts. Hjelper ikke at de er bekymret. 
Bekymringen må gå på ting av en viss alvorlighetsgrad som vi ikke er i nærheten av her. 

Du dr helt ekstrem på dette! 

Anonymkode: 571a0...07e

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du dr helt ekstrem på dette! 

Ja, lovverket er sikkert ekstremt 🙄
Beklager så mye å ødelegge den dårlig skjulte skadefryden over at ts er blitt meldt til BV. 
Er dere like tilgivende overfor lovbrudd på ex narkotika-eller skattelovgivningen også, eller er det kun når offentlige (makt-) etater bryter loven at det er greit?

Endret av Bacteria
  • Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (2 timer siden):

Ja, lovverket er sikkert ekstremt 🙄
Beklager så mye å ødelegge den dårlig skjulte skadefryden over at ts er blitt meldt til BV. 
Er dere like tilgivende overfor lovbrudd på ex narkotika-eller skattelovgivningen også, eller er det kun når offentlige (makt-) etater bryter loven at det er greit?

Skjerp deg! 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjerp deg! 

Jeg har beviselig rett, og trenger derfor ikke å skjerpe meg på noe vis. 

Tenker jeg traff spikeren på hodet. 
Synes heller alle de som gosser seg fordi denne slitne mora ble urettmessig meldt til BV kan skjerpe seg, og gå i seg selv. 
Håper hun anmelder forholdet. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her er det så mye rart at det er like greit at barnevernet blir kontaktet. De minste er knapt ett år og du har allerede et problematisk forhold til faren. Hvorfor var ikke eldste i barnehagen? Hvorfor har dere vært ute og reist i èn måned? Og til slutt, du tråkket langt over streken om du hevet stemmen slik til barnet.

Anonymkode: f7333...acf

Ingenting av dette utløser meldeplikten. 

Anonymkode: 05fee...1cc

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (2 timer siden):

Jeg har beviselig rett, og trenger derfor ikke å skjerpe meg på noe vis. 

Tenker jeg traff spikeren på hodet. 
Synes heller alle de som gosser seg fordi denne slitne mora ble urettmessig meldt til BV kan skjerpe seg, og gå i seg selv. 
Håper hun anmelder forholdet. 

Gosser seg? Ja jøss

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mange rare kommentarer.

Nei, det er frivillig om man vil motta hjelp eller ikke. Med mindre vilkårene for opplysningsplikt til barnevernet er oppfylt. Jeg kan ikke uttale meg om helsestasjonen mener det er alvorlig omsorgssvikt inne i bildet her, men det er feil å si at de kan melde hvis de mener at familien har behov for hjelpetiltak. Har de ikke mistanke om alvorlig omsorgssvikt, så gjelder taushetsplikten. (Melding ved samtykke er så klart ok)

Anonymkode: 05fee...1cc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (4 timer siden):

Du vet jo ikke hva som egentlig skjedde, så merkelig at du kan konstantere at helsepersonell ikke kan sende bekymringsmelding kun basert på situasjonen til ts. Om beskrivelsen av situasjonen som ts gir er korrekt, så er jeg enig med deg. Men husk at du ikke vet hva som egentlig skjedde i situasjonen, og hvorfor helsestasjonen valgte å sende en bekymringsmelding. Du vet kun hva ts beskriver, og sannsynligheten er stor for at hun underdriver det som skjedde.

Anonymkode: 22f54...331

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor i alle dager du ikke byttet den timen. Aldri i verden om jeg hadde dratt på helsestasjonen dagen etter å ha reist langt med 3 barn alene. 

Anonymkode: 23af9...b14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de så at du var sliten. Først svarte du kanskje femåringen litt krassere/ surere enn vanlig, så la du inn en pusteøvelse for å roe deg før videre samtale.  Det kan ha blitt tolket som at du er på randen/ slitenhet som går over i angst/ sammenbrudd. 

De ville nok være føre var.

Anonymkode: 157d7...d0b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tenker, aldri dra på helsestasjon på en dårlig dag, bytt heller time. 

Anonymkode: ff893...396

Enig. Du stiller pen og ren med rene barn, og ingen 5 åring. 

Hvem tror du takker deg for at du stiller der etter en lang reise?? De dømmer deg. Vi bor på mange måter i et sykt samfunn der folk leter etter ustabile folk. Lag ikke mer problemer enn du allerede har...

Anonymkode: 8a019...0f2

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Du stiller pen og ren med rene barn, og ingen 5 åring. 

Hvem tror du takker deg for at du stiller der etter en lang reise?? De dømmer deg. Vi bor på mange måter i et sykt samfunn der folk leter etter ustabile folk. Lag ikke mer problemer enn du allerede har...

Anonymkode: 8a019...0f2

WORD.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet jo ikke hva som egentlig skjedde, så merkelig at du kan konstantere at helsepersonell ikke kan sende bekymringsmelding kun basert på situasjonen til ts. Om beskrivelsen av situasjonen som ts gir er korrekt, så er jeg enig med deg. Men husk at du ikke vet hva som egentlig skjedde i situasjonen, og hvorfor helsestasjonen valgte å sende en bekymringsmelding. Du vet kun hva ts beskriver, og sannsynligheten er stor for at hun underdriver det som skjedde.

Er det merkelig at man på et diskusjonsforum tar utgangspunkt i at ts som er anonym fremstiller situasjonen slik hun oppfattet den?

Må jo nesten ta utgangspunkt i det, og ikke automatisk gå ut fra at hun underspiller den. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

👏

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De var klar over at vi nettopp hadde kommet fra reise. Det var i tillegg en student med i rommet, ett lite rom. 

Ts

Anonymkode: ec6e7...eef

Jeg reagerte på at du valgte å trekke frem faren som et ledd i denne situasjonen, ganske tidlig i teksten. Hva har han å gjøre med at du var SUR på helsestasjonen? Jeg opplever du prøver å komme med uendelig med unnskyldninger fremfor å ta til deg at noen har meldt deg inn for oppførselen du hadde. 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Barnet ble ikke bekymret. Jeg reagerte ikke på noen måte som jeg tenker er voldsom, eller hevet stemme eller noe. Jeg var SUR! og sliten og ba han stoppe!!! Etter mange ganger hvor jeg rolig forklarte at han måtte vente. 

Anonymkode: ec6e7...eef

Du vet ikke hvordan situasjonen bør oppfattet. En voksen som står og skriker som er SUR og ber noen stoppe!!! kan gjøre at barnet blir redd. At du ikke ser det er bekymringsverdig for meg. Om gutten din godtar å bli snakket til slik, så er det bekymring i seg selv også. 

Anonymkode: 90ffb...0ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (8 timer siden):

Er det merkelig at man på et diskusjonsforum tar utgangspunkt i at ts som er anonym fremstiller situasjonen slik hun oppfattet den?

Må jo nesten ta utgangspunkt i det, og ikke automatisk gå ut fra at hun underspiller den. 

Fordi man gjerne ikke ser seg selv utenfra, og iallfall ikke når man er så sliten som ts beskriver at hun er. Da er det helt naturlig å stille noen spørsmål rundt det. Om du noen gang snakker med et menneske som forteller en sånn type historie som ts gjør, og du har mulighet til å snakke med den andre personen som var innblandet, vil du få deg en skikkelig overraskelse, for du vil få servert to ganske ulike beskrivelser av hendelsen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi man gjerne ikke ser seg selv utenfra, og iallfall ikke når man er så sliten som ts beskriver at hun er. Da er det helt naturlig å stille noen spørsmål rundt det. Om du noen gang snakker med et menneske som forteller en sånn type historie som ts gjør, og du har mulighet til å snakke med den andre personen som var innblandet, vil du få deg en skikkelig overraskelse, for du vil få servert to ganske ulike beskrivelser av hendelsen. 

Skjønner hva du mener, men ts har mindre grunn til å skjønnmale situasjonen enn det scenarioet du beskriver. Ingen av oss vet hvem ts er. 
Dessuten, om vi skal ha som utgangspnkt at OP lyver om situasjonen i enhver tråd, må hver og en av oss svare etter vår egen diktning, ikke sant?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...