Gå til innhold

Gjestene betaler litt? Konfirmasjon.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette noen sinne greit? Da tenker jeg altså på at de bidrar økonomisk, kun en liten sum, samtidig som de har med gave til konfirmanten? 

Anonymkode: fe9fb...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei

men du kan selvsagt be noen ta med en rett eller kake.

Endret av Gnom
Publiserte for fort
  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den foresatte har veldig dårlig råd, så kan jo familien bli enige om å hjelpe til økonomisk. Det er ingen ting galt med det.

Anonymkode: 4eb07...392

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke! Derimot hadde jeg gjerne bakt en kake til konfirmanten!

Anonymkode: 91ced...15f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjestene generelt? Nei, det tenker jeg blir feil. Å spørre f.eks. besteforeldrene om hjelp til arrangementet; det syns jeg er innafor.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis den foresatte har veldig dårlig råd, så kan jo familien bli enige om å hjelpe til økonomisk. Det er ingen ting galt med det.

Anonymkode: 4eb07...392

Men aldri sånn at man ber alle gjestene bidra med f.eks 50,- eller 100,- for festen? Når de allerede har med gave/pengegave til konfirmanten?

Anonymkode: fe9fb...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men aldri sånn at man ber alle gjestene bidra med f.eks 50,- eller 100,- for festen? Når de allerede har med gave/pengegave til konfirmanten?

Anonymkode: fe9fb...517

Nei det er ufint. 

Anonymkode: 973d4...4e2

  • Liker 30
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men aldri sånn at man ber alle gjestene bidra med f.eks 50,- eller 100,- for festen? Når de allerede har med gave/pengegave til konfirmanten?

Anonymkode: fe9fb...517

Nei! Det er ikke greit!

Anonymkode: 91ced...15f

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke vant med det,.Men hvis foreldrene har dårlig råd, så synes jeg ikke det er noe galt i å be om det, f eks 100kr per voksen eller noe sånt. Det er jo konfirmanten det er viktig for, og det betyr vel noe for alle som kommer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men aldri sånn at man ber alle gjestene bidra med f.eks 50,- eller 100,- for festen? Når de allerede har med gave/pengegave til konfirmanten?

Anonymkode: fe9fb...517

Nei, du kan ikke be gjestene om det. Sånt må du avklare når du planlegger selskapet. Hvis du ser at det blir for dyrt så må du kutte ned på noe eller be noen om hjelp.

Anonymkode: 4eb07...392

  • Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er dette noen sinne greit? Da tenker jeg altså på at de bidrar økonomisk, kun en liten sum, samtidig som de har med gave til konfirmanten? 

Anonymkode: fe9fb...517

Absolutt ikke. Du kan spørre om noe har lyst til å lage valgfri rett eller kake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er dette noen sinne greit? Da tenker jeg altså på at de bidrar økonomisk, kun en liten sum, samtidig som de har med gave til konfirmanten? 

Anonymkode: fe9fb...517

Hvis dette er en familie som har veldig dårlig råd og de trenger økonomisk hjelp for å ha råd til å ha mat, så ville jeg bidratt. Man må jo hjelpe andre som sliter om man har mulighet til det. 

Om dette er noen som er gjerrige, så er det ikke greit. Jeg kjenner flere som ikke har så mye penger, men klarte å lage en fin og billig konfirmasjon hjemme hos seg selv. Og konformanten fikk fine gaver. 

Anonymkode: 6a226...714

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men aldri sånn at man ber alle gjestene bidra med f.eks 50,- eller 100,- for festen? Når de allerede har med gave/pengegave til konfirmanten?

Anonymkode: fe9fb...517

Nei. Du kan heller be de om hjelp med kakebaking, tilbehør til maten, blomster/pynt til bordene eller lån av ting du trenger som servise eller pynt. 
 

De eneste du kan be om pengestøtte er besteforeldre. 

Anonymkode: 6317a...6f2

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men aldri sånn at man ber alle gjestene bidra med f.eks 50,- eller 100,- for festen? Når de allerede har med gave/pengegave til konfirmanten?

Anonymkode: fe9fb...517

Har de veldig dårlig råd eller er de bare gjerrige? 

Anonymkode: 6a226...714

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gaver får holde

Konfirmasjon får man støtte av fra nav,ekstra barnbidrag, livsopphold,dvs fredet fra kreditorer. 

Altså støtte i hus og ræva hvis man ikke har midler. 

Da er det spillegalskap, alkoholisme eller annet man sliter med

Anonymkode: e519e...831

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan be de nærmeste gjestene om hjelp rundt konfirmasjonen, men ikke angående penger. 

Unntaket kan være at du spør foreldrene dine og/eller at barnets andre forelder spør foreldrene sine om økonomisk hjelp, men dette bør holdes internt mellom dere, og ikke på noen måter involvere gjester generelt sett og konfirmanten spesielt.

Endret av Bombasi
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er dette noen sinne greit? Da tenker jeg altså på at de bidrar økonomisk, kun en liten sum, samtidig som de har med gave til konfirmanten? 

Anonymkode: fe9fb...517

Det er et konfirmasjonsselskap. Vertskapet står for alt, gjestene har med gave til konfirmanten. Har foreldrene dårlig råd gjør de det veldig enkelt, ingen sier at det skal feires med pomp og prakt. Man kan spørre enkelte i familien, og faddere, - om å bidra med kaker og andre praktiske ting, men alt annet skal dere stå for selv. Det er selvsagt gratis for gjestene. 

Hadde det vært snakk om at et rørleggerfirma i Bergen inviterer et annet rørleggerfirma i Bergen til felles arrangement av et eller annet slag, ville det vært noe annet. Da kan vertskapet be om en liten femtilapp eller så. 

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men aldri sånn at man ber alle gjestene bidra med f.eks 50,- eller 100,- for festen? Når de allerede har med gave/pengegave til konfirmanten?

Anonymkode: fe9fb...517

Hvor mange konfirmasjoner har du og din bedre halvdel vært i, og hvor mange har du eller din bedre halvdel erfaring med? Jeg ser ikke for meg at dere har betalt vertskapet for å få delta i konfirmasjoner eller bryllup. Gjestene har allerede med gave, og gaven kan være verdt hundrevis, om ikke tusenvis, av kroner, - avhengig av relasjonen til konfirmanten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei absolutt ikkek, det gjelder både dåp, konfirmasjon og bryllup. Har man ikke råd så får en droppe det. konfirmasjon har en vist om i årevis, da kan man spare. Hvorfor i alle dager skal folk være med på å betale for en konfirmasjon. Håper det her er tull

Anonymkode: 27eb4...f6e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (1 minutt siden):

Hvor mange konfirmasjoner har du og din bedre halvdel vært i, og hvor mange har du eller din bedre halvdel erfaring med? Jeg ser ikke for meg at dere har betalt vertskapet for å få delta i konfirmasjoner eller bryllup. Gjestene har allerede med gave, og gaven kan være verdt hundrevis, om ikke tusenvis, av kroner, - avhengig av relasjonen til konfirmanten. 

Trenger ikke å gå spydig. Kanskje familien jeg snakker om ikke er som alle andre da. 

Anonymkode: fe9fb...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...