Gå til innhold

Bybanen 😡 og annen elendighet i Bergen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan utvikler den byen? 

Anonymkode: ecc1d...3ae

Økt aktivitet og bygging langs traseen.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir ikke frivillig å ta banen når bussene forsvinner. Da må man ta banen. 

Anonymkode: 47e65...661

Fortsatt frivillig.  Du kan gå, kjøre, sykle, haike eller ta sparkesykkel.  Bussene fra utkantene kommer ikke til å forsvinne, men selvfølgelig kan rutene bli endret ettersom bybanen tar over mye av trafikken langs traseen.

Anonymkode: 5f94e...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 11.57):

Forstår ikke hvordan de kan ødelegge Bryggen og resten av byen. 

Hele bybanen er det verste av elendig byplanlegging i Bergen. Det ser ut til å det er en massiv kollektiv vilje til å drepe byen. 

Jeg er ikke lenger ung, og husker godt når det var trafikk på Torgallmenningen. (Sier ikje jeg vil tilbake der) Det var sentrumsbusser. 

Det er som om liv, røre og et naturlig mangfold synker jo vanskeligere man gjør det å forflytte seg fra A til B. 

Parkeringen forsvinner, busstilbudet blir verre, de helsikkes enveiskjørte gatene og om kjøring for å sluse oss gjennom en betalings bom er helt uten ende. 

Å ha stillstans i byen i et helt tiår, for å få rasere Bryggen, er hinsides alt. Tror det må ligge korrupsjon bak, for det er så ufornuftig at det er vanskelig å se for seg hva annet det kan være. 

Anonymkode: ecc1d...3ae

Enig! Jeg var nettopp i Spania og der er det flust av biler i byen og masse parkeringsplasser. Folk chiller og er KULE og avslappet, men i følge Norge skulle det være rene døden der … hvorfor skal nordmenn være så jævla sære … 

Mindreverdighetskomplekser de luX, spør dere meg … ikke rart vi må si vi er verdens beste og verdens rikeste i annenhver setning omtrent. 

Anonymkode: b4f1a...eea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enig! Jeg var nettopp i Spania og der er det flust av biler i byen og masse parkeringsplasser. Folk chiller og er KULE og avslappet, men i følge Norge skulle det være rene døden der … hvorfor skal nordmenn være så jævla sære … 

Mindreverdighetskomplekser de luX, spør dere meg … ikke rart vi må si vi er verdens beste og verdens rikeste i annenhver setning omtrent. 

Anonymkode: b4f1a...eea

Det er jo nettopp dette vi vil unngå. Mindre støy og forurensning.  Nordmenn er ikke sære, de er fremover synte og vil gjøre ting bedre. 

Anonymkode: 5f94e...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er jo nettopp dette vi vil unngå. Mindre støy og forurensning.  Nordmenn er ikke sære, de er fremover synte og vil gjøre ting bedre. 

Anonymkode: 5f94e...9c5

Hva er bedre med det? 

Anonymkode: b4f1a...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Enig! Jeg var nettopp i Spania og der er det flust av biler i byen og masse parkeringsplasser. Folk chiller og er KULE og avslappet, men i følge Norge skulle det være rene døden der … hvorfor skal nordmenn være så jævla sære … 

Mindreverdighetskomplekser de luX, spør dere meg … ikke rart vi må si vi er verdens beste og verdens rikeste i annenhver setning omtrent. 

Anonymkode: b4f1a...eea

Jeg var faktisk nettopp også i Spania. Satt på fortsuskafé med bråkete biler som suste rett forbi og eksos i maten. Nei takk. Der er Bergen bedre.

Anonymkode: 6d989...f8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva er bedre med det? 

Anonymkode: b4f1a...eea

Hva som er bra med mindre støy og forurensning?  Trenger jeg virkelig forklare det??

Anonymkode: 5f94e...9c5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Økt aktivitet og bygging langs traseen.

Fortsatt frivillig.  Du kan gå, kjøre, sykle, haike eller ta sparkesykkel.  Bussene fra utkantene kommer ikke til å forsvinne, men selvfølgelig kan rutene bli endret ettersom bybanen tar over mye av trafikken langs traseen.

Anonymkode: 5f94e...9c5

Du klarer virkelig ikke å se at det er negativt for noen med banen. Ja, noen vil like den, men å ta bane + buss for å komme seg til destinasjonen er virkelig ikke bedre enn kun én buss. Det tar lenger tid, og bybanen er dyr å bygge. Hadde de bygget noe som faktisk var raskere, så hadde jeg ikke klaget. Feks en undergrunnsbane som går raskere enn sneglebanen. Skjønner ikke poenget med å bygge slik at man bruker MER tid på transport, samt må foreta seg flere bytter. Hadde forstått det om det var en strekning med dårlig kollektivtilbud, men busstilbudet til Åsane/sentrum er allerede godt i dag. 

Og jo, man blir indirekte tvunget til å benytte banen når bussrutene på stekningen legges ned, og det er vedtatt at det kun er lov med én bil per husstand i boligsonene. Sparkesykkel passer ikke til lengre strekninger. Sykle kan man gjøre om man har en jobb som ikke krever at man har med diverse utstyr til ulike kontor! 

Anonymkode: 47e65...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du klarer virkelig ikke å se at det er negativt for noen med banen. Ja, noen vil like den, men å ta bane + buss for å komme seg til destinasjonen er virkelig ikke bedre enn kun én buss. Det tar lenger tid, og bybanen er dyr å bygge. Hadde de bygget noe som faktisk var raskere, så hadde jeg ikke klaget. Feks en undergrunnsbane som går raskere enn sneglebanen. Skjønner ikke poenget med å bygge slik at man bruker MER tid på transport, samt må foreta seg flere bytter. Hadde forstått det om det var en strekning med dårlig kollektivtilbud, men busstilbudet til Åsane/sentrum er allerede godt i dag. 

Og jo, man blir indirekte tvunget til å benytte banen når bussrutene på stekningen legges ned, og det er vedtatt at det kun er lov med én bil per husstand i boligsonene. Sparkesykkel passer ikke til lengre strekninger. Sykle kan man gjøre om man har en jobb som ikke krever at man har med diverse utstyr til ulike kontor! 

Anonymkode: 47e65...661

Selvfølgelig skulle vi helst hatt undergrunnsbane, men det koster så mye at det hadde vært utenkelig at det kunne bli bygget i nær fremtid. Hadde blitt mye bompenger da😅. Tydeligvis bare i Oslo de tar seg råd til slikt.

Anonymkode: 5f94e...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med nakkene våre når bybanen kolliderer med endestoppet, kjører av skinnene eller må bråstoppe?

Jo pga de lave setene uten nakkestøtte, blir nakken ødelagt!

Anonymkode: f1fba...b33

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skjer med nakkene våre når bybanen kolliderer med endestoppet, kjører av skinnene eller må bråstoppe?

Jo pga de lave setene uten nakkestøtte, blir nakken ødelagt!

Anonymkode: f1fba...b33

Ting skjer når andre bilister, fotgjengere og syklister ikke overholder vikeplikten. Heldigvis ikke ofte det skjer da.

Anonymkode: 5f94e...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig by å bo i, politikere som krangler, trafikken er for j og dårlig vær, bybane mot Åsane er prikken over i en, på tide å se til andre steder.

Anonymkode: 3ee87...e40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva skjer med nakkene våre når bybanen kolliderer med endestoppet, kjører av skinnene eller må bråstoppe?

Jo pga de lave setene uten nakkestøtte, blir nakken ødelagt!

Anonymkode: f1fba...b33

Det er nesten som jeg ikke forstår om du spøker eller ikke i denne tråden. Du fremstår som en parodi som meg og mine venner gjør narr av, type Trym Åfløy😂

Anonymkode: 6d989...f8d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er nesten som jeg ikke forstår om du spøker eller ikke i denne tråden. Du fremstår som en parodi som meg og mine venner gjør narr av, type Trym Åfløy😂

Anonymkode: 6d989...f8d

Ja, det er noen som uansett ikke vil ha bybane og som finner på en haug med tåpelige argumenter for å rettferdiggjøre denne meningen.

Anonymkode: 5f94e...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 19.45):
Sitat

 

 

Får ikke vekk sitatet, men dere kan vel være enige i at bussetene er mer komfortable, selv om dere liker bybanen? Jeg liker i hvert fall å hvile nakken/hodet på vei til og fra jobb. 

Anonymkode: 47e65...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke imot bybanen men er imot disse lave setene som ikke gir noen beskyttelse når bybanen bråstopper, kolliderer eller sporer av.

Hilsen ei som fikk nakken ødelagt og har blitt ufør, etter at bybanen bråstoppet for en dame med barnevogn som gikk over skinnene.

Anonymkode: f1fba...b33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke i mot bybanen som sådann. Det jeg er i mot er hvordan det foregår.
Jeg liker ikke at det koster så vanvittig med penger.
Jeg liker ikke målet om en bilfri by.
Jeg liker ikke at banen skal være knutepunkt og gi dårligere kollektivtilbud for resten.
Jeg liker ikke at man skal ødelegge bryggen med togtrafikk. 
Jeg liker ikke at det skal være arbeid i så mange år, for å få det på plass.

Kostnaden ser jeg forresten på som det minste problemet.
 

Hvordan få et levende sentrum? Det er ikke bybanen som er svaret. Heller ikke uteservering på Torgallmenningen. 

Vi kunne hatt gode alternativ i et trikkesystem, og mer fleksible bussløsninger. 

Anonymkode: ecc1d...3ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er heller ikke i mot bybanen som sådann. Det jeg er i mot er hvordan det foregår.
Jeg liker ikke at det koster så vanvittig med penger.
Jeg liker ikke målet om en bilfri by.
Jeg liker ikke at banen skal være knutepunkt og gi dårligere kollektivtilbud for resten.
Jeg liker ikke at man skal ødelegge bryggen med togtrafikk. 
Jeg liker ikke at det skal være arbeid i så mange år, for å få det på plass.

Kostnaden ser jeg forresten på som det minste problemet.
 

Hvordan få et levende sentrum? Det er ikke bybanen som er svaret. Heller ikke uteservering på Torgallmenningen. 

Vi kunne hatt gode alternativ i et trikkesystem, og mer fleksible bussløsninger. 

Anonymkode: ecc1d...3ae

Hvilke løsninger foreslår du da som ikke koster mye og som er framtidsrettet for byen både for miljø og utvikling?

Anonymkode: 5f94e...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...