Gå til innhold

Når man blir avvist som venn på Fb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tenker jeg nok at noen kan bli fornærmet av jo. Mange bruker FB som deg, kun for info om aktivitet osv, det var også min greie i starten. Men jeg la likevel til de jeg faktisk kjente. Man kan fort oppfattes som arrogant eller høy på seg selv om man driver og avviser folk. 

Anonymkode: 12365...7ee

Jeg er en av de som bruker FB lite, og det kan gå lang tid før jeg i det hele tatt oppdager en venneforespørsel. Jeg bruker det kun for aktiviteter.

Men, jeg kommer aldri til å bruke sosiale medier oftere enn jeg har lyst til, bare fordi noen kan oppfatte meg som arrogant.  Om de dømmer meg fordi jeg ikke bruker sosiale medier slik de mener er riktig, uten å ta hensyn til hva jeg mener, så er det greit for meg. Da er det helt klart noen jeg ikke ønsker ha som venn på sosiale medier, eller i virkelige liv.

Jeg ønsker styre min aktivitet på sosiale medier etter mine egne preferanser, ikke hva andre mener er korrekt.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns det blir annerledes når man bare lar den stå. Det er når man blir slettet at det oppleves kjipt. 

Anonymkode: 12365...7ee

Du får ikke vite om den er avvist eller blir stående...

Anonymkode: 57d57...1d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var nylig ute og reiste. Traff en fyr der fra samme by som meg og vi kom i prat. Vi kjente hverandre igjen begge to, og det var litt sånn "hei, vi har vel gått på samme skole?" 

Helt og holdent vennskapelig fra min side. Jeg er gift, han er gift. Han er heller ikke attraktiv i mine øyne. 

Vi traff stadig på hverandre i løpet av de to ukene og snakket mye sammen om felles kjente, byen vår og ble ganske godt kjent. 

Da vi kom hjem dukket han opp som venneforslag på FB. Jeg sendte han en forespørsel, syns det var helt naturlig. 

Gikk ikke lenge før jeg forsto at den var avvist og han har endret muligheten til å sende forespørsel til å sende messenger-mld. 

Jeg må innrømme jeg blir både overrasket, skuffet og stiller meg uforstående.... Et det slik for enkelte at de kun har de aller aller nærmeste på sin FB liste? For meg var det opplagt at vi kunne bli venner på FB. Hadde en veldig hyggelig tone og han henvendte seg ofte til oss på turen. Han reiste forøvrig uten din familie mens jeg var sammen med min. 

Er ikke slikt litt rart? Blir jo sittende å tenke "dust" om han. 

Anonymkode: 12365...7ee

Det uthevede tyder vel heller på at han ikke har avvist forespørselen...

Anonymkode: 16ea5...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå ts. Det er litt merkelig, men som flere sier, det kan være flere årsaker. Jeg hadde nok stussa jeg og. 

For min del sendte jeg en forespørsel til en som driver på med samme hobby som meg. Vi er en gjeng, og jeg er venn med mange i denne gruppa. Men han velger å ikke svare (tror jeg). Det er litt ekstra kleint, for vi møtes jo til stadighet. Ja ja, en vet aldri hvorfor folk gjør som de gjør, en må vel bare akseptere det 😅🤷‍♀️

Anonymkode: 67241...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det tenker jeg nok at noen kan bli fornærmet av jo. Mange bruker FB som deg, kun for info om aktivitet osv, det var også min greie i starten. Men jeg la likevel til de jeg faktisk kjente. Man kan fort oppfattes som arrogant eller høy på seg selv om man driver og avviser folk. 

Anonymkode: 12365...7ee

Og jeg tenker at alle som legger til folk de knapt kjenner er needy med et behov for å ha så mange som mulig på vennelista.

Anonymkode: 39146...7e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg godtar kun nære venner jeg omgås mye. Er dritt lek av perifere bekjente og kollegaer som vil bli venn. Er ikke interessert i at de skal følge med på privatlivet mitt når jeg aldri ser de mer enn en gang i året (selvom det er hyggelig å møtes da så er det fortsatt ikke komfortabelt at de får vite alt om hele livet mitt på facebook) eller såvidt snakker med de i lunsjen på jobb. 

Ikke ta det personlig. Jeg har ingenting i mot de jeg ikke godtar, det er snille og hyggelige folk jeg trives med men ikke er nær nok til at jeg vil gi de all innsikt i hverdagen min og dømme meg ut fra det de ser på sosiale medier 

Anonymkode: 84a90...13a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...