Gå til innhold

Når man blir avvist som venn på Fb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var nylig ute og reiste. Traff en fyr der fra samme by som meg og vi kom i prat. Vi kjente hverandre igjen begge to, og det var litt sånn "hei, vi har vel gått på samme skole?" 

Helt og holdent vennskapelig fra min side. Jeg er gift, han er gift. Han er heller ikke attraktiv i mine øyne. 

Vi traff stadig på hverandre i løpet av de to ukene og snakket mye sammen om felles kjente, byen vår og ble ganske godt kjent. 

Da vi kom hjem dukket han opp som venneforslag på FB. Jeg sendte han en forespørsel, syns det var helt naturlig. 

Gikk ikke lenge før jeg forsto at den var avvist og han har endret muligheten til å sende forespørsel til å sende messenger-mld. 

Jeg må innrømme jeg blir både overrasket, skuffet og stiller meg uforstående.... Et det slik for enkelte at de kun har de aller aller nærmeste på sin FB liste? For meg var det opplagt at vi kunne bli venner på FB. Hadde en veldig hyggelig tone og han henvendte seg ofte til oss på turen. Han reiste forøvrig uten din familie mens jeg var sammen med min. 

Er ikke slikt litt rart? Blir jo sittende å tenke "dust" om han. 

Anonymkode: 12365...7ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke så rart. Ikke alle er interessert i å ha vage/tidligere bekjentskaper som venn på fb

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han har en veldig sjalu kone?

Kanskje han følte at dere flørtet og derfor har dårlig samvittighet? 

Kanskje han syntes du var dust? 😅

Umulig å vite. 

Anonymkode: 3276c...db3

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (4 minutter siden):

Nei, ikke så rart. Ikke alle er interessert i å ha vage/tidligere bekjentskaper som venn på fb

Nei og det kan jeg forstå. Men du sender et skikkelig arrogant signal. Denne personen kommer jeg til å treffe i byen pretty som det er, vi er fra en liten plass. Jeg kommer ikke akkurat til å være overstrømmende når jeg ser han nå. 

Mulig han går gjennom noe dritt jeg ikke vet noe om. Syns jo det var rart han ikke hadde med seg noen fra familien sin. 

Anonymkode: 12365...7ee

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje han har en veldig sjalu kone?

Kanskje han følte at dere flørtet og derfor har dårlig samvittighet? 

Kanskje han syntes du var dust? 😅

Umulig å vite. 

Anonymkode: 3276c...db3

Sant nok. Det kan være mange grunner. Jeg har hvertfall aldri flørtet eller hatt interesse av det med han. 

Og nå er det vel han som er dust vil jeg si. Hvor lett blir det å treffe på han i byen? Syns det er super arrogant oppførsel, jeg. 

Anonymkode: 12365...7ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen menn har gale damer ( eller damer med god grunn til skepsis)så de ikke får lov til å legge til kvinner som venn… har flere mannlige kolleger som ikke får lov å legge til oss damene som venn på Fb eller andre some.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opsi. Jeg godtar ingen forespørsler på face fordi jeg bruker det så lite og har det kun for klassegruppen til ungen. Håper virkelig virkelig ikke at folk blir fornærmet av den grunn. Jeg er like hyggelig i virkeligheten likevel. 

Anonymkode: 1b645...e8d

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Opsi. Jeg godtar ingen forespørsler på face fordi jeg bruker det så lite og har det kun for klassegruppen til ungen. Håper virkelig virkelig ikke at folk blir fornærmet av den grunn. Jeg er like hyggelig i virkeligheten likevel. 

Anonymkode: 1b645...e8d

Det tenker jeg nok at noen kan bli fornærmet av jo. Mange bruker FB som deg, kun for info om aktivitet osv, det var også min greie i starten. Men jeg la likevel til de jeg faktisk kjente. Man kan fort oppfattes som arrogant eller høy på seg selv om man driver og avviser folk. 

Anonymkode: 12365...7ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pautina skrev (3 minutter siden):

Noen menn har gale damer ( eller damer med god grunn til skepsis)så de ikke får lov til å legge til kvinner som venn… har flere mannlige kolleger som ikke får lov å legge til oss damene som venn på Fb eller andre some.

Er klar over det og det er jo bare trist når det blir slik. For alt jeg vet står han midt i noe og/eller blir "kontrollert" av kona. Jeg ble bare litt satt ut, her har vi pratet sammen mange ganger, hvor han tok initiativ, og så er han så arrogant? 

Jaja, familien min syns også dette var rart. Men tenker det er han som er mest merkelig. 

Anonymkode: 12365...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, man kan da ikke dømme folk og komme med karakteristikker av dem fordi ikke vil være venner på Facebook. Personlig så godtar jeg ikke forespørsler fra folk som jeg ikke kjenner personlig, og det er da virkelig min sak hvem jeg vil gi tilgang. Skjerp dere!

Anonymkode: 5d491...56d

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det tenker jeg nok at noen kan bli fornærmet av jo. Mange bruker FB som deg, kun for info om aktivitet osv, det var også min greie i starten. Men jeg la likevel til de jeg faktisk kjente. Man kan fort oppfattes som arrogant eller høy på seg selv om man driver og avviser folk. 

Anonymkode: 12365...7ee

Men det er jo det mest irriterende i verden for da får jeg alt mulig annet enn gruppeaktiviteten jeg faktisk er der for opp i feeden min. Jeg avviser ikke da, jeg bare lar den stå. Og jeg er aldri aktiv og har ikke profilbilde, så folk burde forstå at jeg ikke bruker face. 

Anonymkode: 1b645...e8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er jo det mest irriterende i verden for da får jeg alt mulig annet enn gruppeaktiviteten jeg faktisk er der for opp i feeden min. Jeg avviser ikke da, jeg bare lar den stå. Og jeg er aldri aktiv og har ikke profilbilde, så folk burde forstå at jeg ikke bruker face. 

Anonymkode: 1b645...e8d

Syns det blir annerledes når man bare lar den stå. Det er når man blir slettet at det oppleves kjipt. 

Anonymkode: 12365...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske restriktiv med hvem jeg aksepterer venneforespørsler fra. Ikke fordi jeg har en kontrollerende partner, misliker de forespørselen kommer fra eller tror de har underliggende motiver, men facebook er det sosiale mediet hvor jeg er mest privat. Ergo vil jeg på vennelisten primært ha folk jeg faktisk kjenner og anser som venner, ikke enhver bekjent jeg har truffet en eller annen gang.  

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei og det kan jeg forstå. Men du sender et skikkelig arrogant signal. Denne personen kommer jeg til å treffe i byen pretty som det er, vi er fra en liten plass. Jeg kommer ikke akkurat til å være overstrømmende når jeg ser han nå. 

Så fordi han ikke bruker facebook på akkurat samme måte som deg, vil du la det prege hvordan du forholder deg til ham IRL - og så mener du det han som er sær og arrogant...?

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Det er helt naturlig å ikke godta venneforespørsel fra andre enn nærmeste familie og venner. Ikke alle er så opptatt av sosiale medier at de bryr seg om å være venner der med hvem som helst man blir kjent med. Helt normalt og ingen skal dømmes av den grunn! Synes sosiale medier går for langt når det blir dømming ut av at man ikke godtar forespørsel.
Livet handler om mye mer enn å være venner på sosiale medier. Så det han gjorde var ikke dårlig i det hele tatt. Helt normalt og forståelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ærlig talt, man kan da ikke dømme folk og komme med karakteristikker av dem fordi ikke vil være venner på Facebook. Personlig så godtar jeg ikke forespørsler fra folk som jeg ikke kjenner personlig, og det er da virkelig min sak hvem jeg vil gi tilgang. Skjerp dere!

Anonymkode: 5d491...56d

Joda er det poeng, det. Jeg har selv en regel om at jeg må kunne ta en kaffe med alle jeg har på vennelisten min. Må ha snakket med dem, blitt kjent på ett eller annet plan. Men for meg, ville det vært helt utrolig blærete å avvise noen jeg hadde snakket såpass mye med som det jeg beskriver her. Syns det er drøyt å avvise faktisk. Og interessant. Man har tydeligvis forskjellige grunner for å ikke bli venn med alle. Litt kritisk er det fint å være, noen tar jo imot absolutt alt. 

Anonymkode: 12365...7ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg var nylig ute og reiste. Traff en fyr der fra samme by som meg og vi kom i prat. Vi kjente hverandre igjen begge to, og det var litt sånn "hei, vi har vel gått på samme skole?" 

Helt og holdent vennskapelig fra min side. Jeg er gift, han er gift. Han er heller ikke attraktiv i mine øyne. 

Vi traff stadig på hverandre i løpet av de to ukene og snakket mye sammen om felles kjente, byen vår og ble ganske godt kjent. 

Da vi kom hjem dukket han opp som venneforslag på FB. Jeg sendte han en forespørsel, syns det var helt naturlig. 

Gikk ikke lenge før jeg forsto at den var avvist og han har endret muligheten til å sende forespørsel til å sende messenger-mld. 

Jeg må innrømme jeg blir både overrasket, skuffet og stiller meg uforstående.... Et det slik for enkelte at de kun har de aller aller nærmeste på sin FB liste? For meg var det opplagt at vi kunne bli venner på FB. Hadde en veldig hyggelig tone og han henvendte seg ofte til oss på turen. Han reiste forøvrig uten din familie mens jeg var sammen med min. 

Er ikke slikt litt rart? Blir jo sittende å tenke "dust" om han. 

Anonymkode: 12365...7ee

Nei hanhat vel en sjalu kone, eller er veldig selektiv på hvem han legger til,  da noen er litt snikende. Jeg har feks ikke min søster på fb, fordi hun snoker vrir på ting og sladrer om det. 

Han hadde det sikkert hyggelig ved å møte dere. Men det betyr ikke at man må ha folk på fb av den grunn. 

Jeg tar en sjekk og sletter innimellom.  Og der kam det fint ligge 100stk jeg ikke har svart. Og helt ærlig mange av dem har jeg sagt hei til en gang. Og forstår ikke helt forespørsel fra dem. Jeg har prøvd å legge til noen,  mtp at de kanskje ønsket kontakt.  Men de sender ingen meldinger hverken i pm eller på veggen.  Så da skjønner jeg ikke poenget med å spørre

Anonymkode: abe6b...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som er sykt er at det har kommet til det punktet at man er arrogant, dust og avvisende om man ikke godkjenner folk i some.

Dette hadde jeg ikke orket å ofre en tanke.

Anonymkode: 9cf59...e3d

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

Jeg er ganske restriktiv med hvem jeg aksepterer venneforespørsler fra. Ikke fordi jeg har en kontrollerende partner, misliker de forespørselen kommer fra eller tror de har underliggende motiver, men facebook er det sosiale mediet hvor jeg er mest privat. Ergo vil jeg på vennelisten primært ha folk jeg faktisk kjenner og anser som venner, ikke enhver bekjent jeg har truffet en eller annen gang.  

Så fordi han ikke bruker facebook på akkurat samme måte som deg, vil du la det prege hvordan du forholder deg til ham IRL - og så mener du det han som er sær og arrogant...?

Jepp, der er vi nok forskjellige som mennesker. Jeg aksepterer ingen som venn på some, som jeg ikke har snakket med. Og jeg forstår dem som kun vil ha nærmeste familie og venner, men for MEG oppleves det likevel litt arrogant ja. Sorry, det står jeg for 100%. Jeg tenker at når noen ønsker være vennen din og du faktisk kjenner dem, så er hvertfall jeg såpass raus. Men igjen, vi er forskjellige der. 

Anonymkode: 12365...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har forskjellige kriterier for hvem de har som venner på Facebook og det må man respektere uten å bli krenket.

Mitt kriterie er kun at jeg må ha en positiv relasjon og at vi hadde sagt hei til hverandre når vi treffes på gaten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er klar over det og det er jo bare trist når det blir slik. For alt jeg vet står han midt i noe og/eller blir "kontrollert" av kona. Jeg ble bare litt satt ut, her har vi pratet sammen mange ganger, hvor han tok initiativ, og så er han så arrogant? 

Jaja, familien min syns også dette var rart. Men tenker det er han som er mest merkelig. 

Anonymkode: 12365...7ee

Dette hadde jeg ikke hengt meg opp i. Han har muligens god kommunikasjon med flere kvinner enn deg, å muligens ett renn av nye bekjentskaper som forsøker legge han til på face . En sjalu og usikker kone som følger med . Så for husfredens skyld legger han ikke til nye damer . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...