Gå til innhold

Inviterte venninne i bryllup, har ikke gitt lyd fra seg siden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har også venninner som jeg har mistet kontakt med etter de fikk barn. Det er ikke fordi jeg "har nok med meg selv" eller er sjalu. Snarere tvert imot. Det blir bare ikke så naturlig å ha mye kontakt med noen som er et helt annet sted i livet. For dem handler alt om barn, tilsetningsstoffer i mat, barnehage, bleiestørrelser. Det er ikke spesielt interessant for meg

Anonymkode: 64526...cb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du skriver at hun sikkert hadde nok med seg selv. Vil det si at hun sliter? Da ville jeg ihvertfall tatt kontakt. Ikke hengt meg opp i manglende gratulasjon. Kommet med et konkret forslag på å møtes. Kanskje dere har mye å snakke om.

Anonymkode: 341fe...c6c

Nei, jeg har aldri fått inntrykket av at hun sliter. Jeg bare tenker når hun blir stille som en østers etter å ha blitt invitert i et bryllup av en som viser at hun verdsetter henne så ser jeg ikke andre grunner enn at det er noe hun sliter med. Jeg hadde aldri i verden gjort noe sånt mot ei venninne, hadde i det minste gratulert og sendt eller møtt opp med gave. For min del ville den eneste årsaken til at jeg verken gratulerte eller ga lyd fra meg etter en bryllupsinvitasjon vært at jeg slet med noe. Det er mine tanker.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun er en studievenninne og antagelig ukjent med de andre vennene dine som skulle i bryllupet. Kanskje dette gjorde at hun kvidde seg for å møte. Det er ikke alle som er like utadvendte og sosiale. Kan hende at hun valgte å ligge litt lavt i terrenget fordi hun kanskje ikke er så interessert i møter lengre. Det er ofte sånn at når årene går, så har man ikke like mye til felles lenger, eller like stor interesse av å holde kontakten med tidligere venner som man omtrent aldri møter.

For min del, synes jeg kanskje at hun burde ha kjøpt en liten ting til deg (eller barnet) bare for å vise at hun satte pris på å bli husket og invitert. Men det er nok sannsynlig at hun bare har distansert seg fra det tidligere vennskapet deres og ikke ønsker noe mer kontakt.

Anonymkode: 581c2...3e9

Det kan godt hende det ja, hun var jo den eneste som ikke kjente noen der. Jeg hadde i forkant snakket med venner og familie og bedt dem inkludere henne av den bakgrunn. Men mulig at hun innså at hun ikke kom til å ha noe felles med meg mer fordi jeg skulle bli mamma.

Ja, det er sånn jeg også oppfatter det når det ble total stillhet fra hennes side. Om hun bare hadde sagt noe, hva som helst, så hadde jeg følt det hadde vært en åpning for å ta kontakt der. Men total stillhet, da tolker jeg det som om hun ønsker å avslutte vennskapet. Og det må jeg faktisk respektere. 

TS

Anonymkode: 07227...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tror det er misunnelse; tror dere virkelig folk er så opptatt av andres liv? Tenker dere kanskje har vokst fra hverandre ts, siden ingen av dere har kontaktet hverandre i det siste. 

Anonymkode: 504be...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Giftet meg for ett par år siden. Inviterte en gruppe venninner samt ei jeg ble gode venner med på studier. Hun takket ja, virket kjempeglad men måtte avlyse dagen før pga eksamener. Jeg viste forståelse for dette og ønsket henne lykke til.

Jeg har siden da fått barn og ting har gått i ett, men ikke hørt ett pip fra henne siden. Har ikke fått noe gratulasjon verken for giftermålet eller for barnet (fortalte henne i fortrolighet at jeg var gravid under bryllupet, hun virket veldig glad for meg). 

Er ikke dette merkelig? Hva ville dere tenkt? Hun er noen år eldre enn meg og singel. Kanskje det hele var litt sårt for henne? Hva tror dere?

Anonymkode: 07227...d8d

Så - kom hun i brylluper eller kom hun ikke i bryllupet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mange bitte folk som raser mot ts her.. folk som ikke har barn, 40 årene og er single, ensomme og misfornøyde. Ikke vanskelig å lese mellom linjene alt sinne som ligger bak. 
TS er gift og har mann, og fått barn. Har studert og har jobb. Er nok mange som skulle ønske de var i hennes sko, men ikke er i nærheten av hennes liv en gang, og da er det «viktig» å trykke henne litt ned, hva? 
Enig med deg ts, det virker veldig rart å bare fordufte når en god venninne gifter seg og forteller om graviditet. Må være misunnelse som ligger bak, trist for henne. Sier mer om henne dette. 

Anonymkode: 44cdd...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (9 timer siden):

Så - kom hun i brylluper eller kom hun ikke i bryllupet?

Må du ta deg tid til å lese tråden, da du er ørtende person som spør om dette, og ts har forklart misforståelsen flere ganger 🥱

Anonymkode: 44cdd...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun hadde eksamener og avlyste. Kansje hun hadde dårlig samvittighet? Kansje hadde hun e depresjon?  Kansje var hun ensom? Kansje fikk hun ikke lov å ha med en date og ville ikke gå mutters alene til en fest for en perifer veninne der hun ikke var en del av veninne gjengen. Kansje har hun et spennende liv og HR helt glemt av deg. Kansje vant hun i lotto. Kansje dro hun til utlandet. Kansje hadde dere ikke nok til felles. Kansje har hun nå en sykdom og makter ikke så mange venninner lengre. Kansje har hun hatt en abort. Kansje har hun 3 barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av venninne jeg hadde under studiet var nettopp det - venninner jeg hadde under studiet. Da møtes man jo daglig, bor gjerne nærme hverandre, etc.

Det kom faktisk en invitasjon fra en av disse til et bryllup et lite år etter endte studier. Veldig sært da det burde vært tydelig at vennskapet var faset ut gitt hvor lite kontakt vi hadde. Ble så paff at jeg bare tekstet en dårlig unnskyldning

Ikke skyld på barn, misunnelse, eller slikt. Virkelig, la det gå, det mange år siden studiene, hun tar ikke kontakt. Hun er rett og slett ikke så interessert i vennskapet, da hun har gått videre i livet og omgås andre som er naturlig del av hennes liv nå.

Anonymkode: 0f204...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...