Gå til innhold

Inviterte venninne i bryllup, har ikke gitt lyd fra seg siden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Giftet meg for ett par år siden. Inviterte en gruppe venninner samt ei jeg ble gode venner med på studier. Hun takket ja, virket kjempeglad men måtte avlyse dagen før pga eksamener. Jeg viste forståelse for dette og ønsket henne lykke til.

Jeg har siden da fått barn og ting har gått i ett, men ikke hørt ett pip fra henne siden. Har ikke fått noe gratulasjon verken for giftermålet eller for barnet (fortalte henne i fortrolighet at jeg var gravid under bryllupet, hun virket veldig glad for meg). 

Er ikke dette merkelig? Hva ville dere tenkt? Hun er noen år eldre enn meg og singel. Kanskje det hele var litt sårt for henne? Hva tror dere?

Anonymkode: 07227...d8d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at ditt liv ikke er så spennende for andre som du tror, og at venninnen din kan ha nok med seg selv. 🤷‍♀️

Har du tatt kontakt med henne da?

Anonymkode: 09b82...a32

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke har hatt kontakt så har dere vel vokst fra hverandre.

Anonymkode: 2a6fa...307

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du tatt kontakt med henne da?

Dette lurte jeg også på?

Anonymkode: 742c5...582

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kom ikke i bryllupet, men du fortalte henne at du var gravid under bryllupet? 

Anonymkode: 78a44...913

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fortalte uunder bryllupet at du var gravid til ei som meldte avbud?  OK

Anonymkode: 70470...e07

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du fortalte uunder bryllupet at du var gravid til ei som meldte avbud?  OK

Anonymkode: 70470...e07

Du vil sikkert ha det til at hun er sjalu og derfor ikke vil være med deg siden du måtte legge til at hun var noen år eldre enn deg uten barn. Det er ikke alle som ønsker være i  forhold eller ha barn. Men du rører i HI

Anonymkode: 70470...e07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun kom ikke i bryllupet, men du fortalte henne at du var gravid under bryllupet? 

Anonymkode: 78a44...913

Dårlig formulert av meg. Fortalte det altså før bryllupet, så jeg var gravid i bryllupet men ingen fikk vite det utenom de nærmeste og henne.

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Du fortalte uunder bryllupet at du var gravid til ei som meldte avbud?  OK

Anonymkode: 70470...e07

Fortalte det før hun meldte avbud.

Anonymkode: 07227...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tatt kontakt med henne? Jeg opplevde også at en venninne droppet meg når jeg fikk barn, etter en stund tok vi er lang og dyp samtale og det viste seg at hun hadde vært gravid og mistet, og gikk gjennom en veldig tøff periode psykisk, det var altså veldig vondt og sårt for henne å skulle se meg få det hun har ønsket og prøvd på i flere år… 

Anonymkode: 8f669...e3c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du kontakt med henne da? Dere høres jo ikke ut til å være spesielt nære venner, eller eventuelt vokst fra hverandre. Det er ikke merkelig i det hele tatt, men helt naturlig. Personlig har jeg ikke lengre kontakt med noen fra studietiden, bortsett fra ei som jeg melder med innimellom. 

Anonymkode: eb2ca...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kontakt går begge veier.....

Anonymkode: 17c20...76b

Jada, det gjør det. Jeg tror også at hun kan ha nok med seg selv, derfor jeg ikke trenger meg på. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tar du kontakt med henne da? Dere høres jo ikke ut til å være spesielt nære venner, eller eventuelt vokst fra hverandre. Det er ikke merkelig i det hele tatt, men helt naturlig. Personlig har jeg ikke lengre kontakt med noen fra studietiden, bortsett fra ei som jeg melder med innimellom. 

Anonymkode: eb2ca...6bb

Men hadde det vært en venninne som inviterte meg i sitt bryllup og jeg hadde meldt avbud dagen før, samt hun fortalte meg i fortrolighet at hun var gravid så ville jeg i det minste sagt gratulerer etter det var overstått. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har ikke tatt kontakt med henne? Jeg opplevde også at en venninne droppet meg når jeg fikk barn, etter en stund tok vi er lang og dyp samtale og det viste seg at hun hadde vært gravid og mistet, og gikk gjennom en veldig tøff periode psykisk, det var altså veldig vondt og sårt for henne å skulle se meg få det hun har ønsket og prøvd på i flere år… 

Anonymkode: 8f669...e3c

Ja, jeg er åpen for at det kan være noe sånt. At kanskje det ble veldig sårt for henne. Det er derfor jeg spør om synspunkter. 

Anonymkode: 07227...d8d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jada, det gjør det. Jeg tror også at hun kan ha nok med seg selv, derfor jeg ikke trenger meg på. 

Men hadde det vært en venninne som inviterte meg i sitt bryllup og jeg hadde meldt avbud dagen før, samt hun fortalte meg i fortrolighet at hun var gravid så ville jeg i det minste sagt gratulerer etter det var overstått. 

Ja, jeg er åpen for at det kan være noe sånt. At kanskje det ble veldig sårt for henne. Det er derfor jeg spør om synspunkter. 

Anonymkode: 07227...d8d

Du må jo snakke med henne. Ta kontakt, strekk ut en hånd… 

Anonymkode: 8f669...e3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sjalu på deg. 
 

Hadde ei lignende venninne. Hennes sjalusi ødela veldig mye å vi er ikke venner lengre. Hun angrer nå, men orker rett og slett ikke hennes avlysninger å bitterhet hele tiden

Anonymkode: 1b561...661

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være hun synes du har blitt kjedelig og 

Anonymkode: 52721...1f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Giftet meg for ett par år siden. Inviterte en gruppe venninner samt ei jeg ble gode venner med på studier. Hun takket ja, virket kjempeglad men måtte avlyse dagen før pga eksamener. Jeg viste forståelse for dette og ønsket henne lykke til.

Jeg har siden da fått barn og ting har gått i ett, men ikke hørt ett pip fra henne siden. Har ikke fått noe gratulasjon verken for giftermålet eller for barnet (fortalte henne i fortrolighet at jeg var gravid under bryllupet, hun virket veldig glad for meg). 

Er ikke dette merkelig? Hva ville dere tenkt? Hun er noen år eldre enn meg og singel. Kanskje det hele var litt sårt for henne? Hva tror dere?

Anonymkode: 07227...d8d

Hun var ikke i bryllupet, men du fortalte henne du var gravid i bryllupet? 

Har du kontaktet henne?

Anonymkode: fefb1...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som glir fra hverandre når én av dem får barn. Jeg gled litt i fra de som fortsatt var barnløse og prioriterte festivaler og fest. Kom nærmere de som selv hadde barn, og fikk en del nye venner som var foreldre.

Anonymkode: 341fe...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at hun sikkert hadde nok med seg selv. Vil det si at hun sliter? Da ville jeg ihvertfall tatt kontakt. Ikke hengt meg opp i manglende gratulasjon. Kommet med et konkret forslag på å møtes. Kanskje dere har mye å snakke om.

Anonymkode: 341fe...c6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er en studievenninne og antagelig ukjent med de andre vennene dine som skulle i bryllupet. Kanskje dette gjorde at hun kvidde seg for å møte. Det er ikke alle som er like utadvendte og sosiale. Kan hende at hun valgte å ligge litt lavt i terrenget fordi hun kanskje ikke er så interessert i møter lengre. Det er ofte sånn at når årene går, så har man ikke like mye til felles lenger, eller like stor interesse av å holde kontakten med tidligere venner som man omtrent aldri møter.

For min del, synes jeg kanskje at hun burde ha kjøpt en liten ting til deg (eller barnet) bare for å vise at hun satte pris på å bli husket og invitert. Men det er nok sannsynlig at hun bare har distansert seg fra det tidligere vennskapet deres og ikke ønsker noe mer kontakt.

Anonymkode: 581c2...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...