Gå til innhold

Spørsmål om kptsd

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hvis traumer ligger i bunnen uansett, hvorfor kan han ikke bare få traumebehandling ….?

Anonymkode: 1d53b...35f

Forhåpentligvis blir systemet klar for den konklusjonen etterhvert

Anonymkode: 28cfc...85e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvis traumer ligger i bunnen uansett, hvorfor kan han ikke bare få traumebehandling ….?

Det er ingen andre enn behandler som kan gi svar på alle spørsmålene dine

Anonymkode: d074f...838

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ingen andre enn behandler som kan gi svar på alle spørsmålene dine

Jeg skjønner det. Men han får altså ingen behandling, og har altså heller ingen behandler. Søknaden hans ble avvist, selv om han har en traumediagnose. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det. Men han får altså ingen behandling, og har altså heller ingen behandler. Søknaden hans ble avvist, selv om han har en traumediagnose. 

Men om du forstår det hvorfor spør du da? Og om du tror at diagnose automatisk gir innpass på dps har du virkelig misforstått 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men om du forstår det hvorfor spør du da?

For å få hjelp, ikke fasit. Fasiten er utenfor rekkevidde. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men hvis han har jobb og ellers stabil livsførsel blir nok endel andre prioritert langt foran han. Har han barn? Da kan det være av de tingene som får han frem i køen. Eller er han iferd med å miste jobben?

Anonymkode: 2d254...7f8

AnonymBruker
Skrevet

En traumediagnose gir deg ikke et ekspresskort inn på dps. De følger en prioriteringsveileder. Google den

Anonymkode: b14ba...c14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Men hvis han har jobb og ellers stabil livsførsel blir nok endel andre prioritert langt foran han. Har han barn? Da kan det være av de tingene som får han frem i køen. Eller er han iferd med å miste jobben?

Han har barn og er i ferd med å gi opp jobb, han tror ikke han klarer det lenger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En traumediagnose gir deg ikke et ekspresskort inn på dps. De følger en prioriteringsveileder. Google den

Greit nok, men det er jo ikke det jeg lurer på. Jeg synes det er rart at henvisningen hans er avvist og at dps ber ham søke på nytt for utredning av personlighetsforstyrrelse. For ham er dette helt nytt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Greit nok, men det er jo ikke det jeg lurer på. Jeg synes det er rart at henvisningen hans er avvist og at dps ber ham søke på nytt for utredning av personlighetsforstyrrelse. For ham er dette helt nytt. 

Så hvorfor søker han ikke om det da? Hvem er denne vennen egentlig? Du vet skremmende mye om vedkommende. Hva han tenker og føler til en hver tid. Ikke normalt å ha så mye innsyn i et annet menneske så fremt du ikke er vedkommendes psykolog 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hvorfor søker han ikke om det da? Hvem er denne vennen egentlig? Du vet skremmende mye om vedkommende. Hva han tenker og føler til en hver tid. Ikke normalt å ha så mye innsyn i et annet menneske så fremt du ikke er vedkommendes psykolog 

Nå overdriver du voldsomt. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har jobb har han vel råd til privat hjelp. Kjipt å høre han ikke får hjelp. Nedskjæringer i psykiatrien er ikke bra. Privat psykolog kan også hjelpe han skrive en detaljert søknad/henvisning til offentlig hjelp.

AnonymBruker
Skrevet

For å få hjelp, ikke fasit. Fasiten er utenfor rekkevidde. 

Men ingen andre enn de som har tatt avgjørelsen på dps kan svare.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvis han har jobb har han vel råd til privat hjelp. Kjipt å høre han ikke får hjelp. Nedskjæringer i psykiatrien er ikke bra. Privat psykolog kan også hjelpe han skrive en detaljert søknad/henvisning til offentlig hjelp.

Takk, dette var veldig nyttig informasjon, det skal jeg fortelle ham. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...