Gå til innhold

Rekord mange single i Norge!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mastergrad i whatever-studier eller boss bitch 🤣🤣 

Men seriøst, la oss være ærlige: «trivelig å være sammen med» betyr for dere menn «hun holder kjeft og sier ikke fra om ting hun misliker ved oss». 

Anonymkode: b2fb8...26d

Vel… det inkluderer å ikke gå og "hakke» på mannen sin, hvis det var dette du tenkte på.

Alle har lov til å ta opp ting. Faktisk forventer vi at du tar opp ting hvis det er noe du reagerer på – fremfor å bare gå og være sur uten å si noe, og svare «Ingenting!» når vi spør hva der er som er galt, og så skal vi liksom i gang med ett eller annet rebusløp i blinde for å knekke gåten.

Det går an å ta opp ting på en trivelig måte. Du vet, nærmest som om du ikke misliker den personen du tar det opp med…?

Hva ville du synes om en mann som bare går rundt og leter etter "feil" ved deg… det heter vel "psykisk vold" i disse dager?

Endret av ClausSaus
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Haha! 😂

Fy faen fremtiden ser noe mørk ut. 

Anonymkode: bcbca...81e

Vel… med alt det mange menn har å stri med på datingmarkedet, så tror jeg likevel ikke de nødvendigvis har grunn til å misunne mange damer heller.

I den grad det finnes en løsning må den vel ihvertfall begynne med at menn tar seg sammen.

Man kan sitte og "føle" hva man vil, men det er nå engang slik at kvinner er vår arts primære seksuelle selektorer. Det har alltid vært slik at menn må være gode nok til at kvinner vil ha dem. Og det er liten grunn til å tro at dette noen gang vil endre seg.

Men kvinner vil også måtte bringe noe mer av interesse til bordet enn bare sex, hvis de vil ha noe mer enn bare sex.

Og av en eller annen grunn ser jeg mange menn som er villig til å betale gode penger for å lære å bli mer attraktive for kvinner… men jeg ser ikke like mye motsvarende interesse i den andre enden?

Endret av ClausSaus
  • Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (1 minutt siden):

Vel… med alt det mange menn har å stri med på datingmarkedet, så tror jeg likevel ikke de nødvendigvis har grunn til å misunne mange damer heller.

I den grad det finnes en løsning må den vel ihvertfall begynne med at menn tar seg sammen.

Man kan sitte og "føle" hva man vil, men det er nå engang slik at kvinner er vår arts primære seksuelle selektorer. Det har alltid vært slik at menn må være gode nok til at kvinner vil ha dem. Og det er liten grunn til å tro at dette noen gang vil endre seg.

Men kvinner vil også måtte bringe noe mer av interesse til bordet enn bare sex, hvis de vil ha noe mer enn bare sex.

Hva slags interesse er viktigst? At dama gir mye omsorg og psykisk støtte? At hun er intelligent og en god samtalepartner? Lager gode middager? Noe annet? 
Ønsker å lære så jeg kommet inn i nytt forhold! 

Anonymkode: 831b9...67d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags interesse er viktigst? At dama gir mye omsorg og psykisk støtte? At hun er intelligent og en god samtalepartner? Lager gode middager? Noe annet? 

Som jeg skrev tildligere er menn faktisk ganske enkle vesener når det kommer til stykket:

Vi vil ha:

1) Gjensidig seksuell tiltrekning. Ja, sex i et forhold er faktisk viktig for de fleste menn. Og sånn uentusiastisk «Javel da, siden du maser sånn, så får jeg kanskje litt fred…» en gang i måneden er ikke det vi snakker om.

2) At hun er trivelig å være sammen med. Rett og slett at et liv sammen med henne blir et liv vi faktisk har lyst til å leve. Merkelig nok.

3) At vi kan stole på at hun er lojal. Og dette er egentlig "det hemmelige trikset". For vi vet jo utmerket godt at det ikke akkurat er vanskelig for dere å få dere noe på si’… og vi har en medfødt aversjon mot alle tegn på at ungene en dag kan vise seg å ikke være våre egne. Lojalitet er menns kryptonitt, i positiv forstand.

Men for all del – ikke tro at disse tingene på en eller annen måte automatisk vil beskytte deg mot å bli utnyttet og brukt i 2023. Eller at menn på en eller annen måte "blir bra" hvis de bare ser at du bringer dette til bordet. Du må fremdeles finne en bra mann (som du er tiltrukket av – se punkt 1), og dette datingmarkedet er et regelrett haibasseng du skal ut og svømme i.

Men med de tre tingene i boks kan ihvertfall ingen beskylde deg for å ikke tilby nettopp det bra menn ønsker seg i en kvinne.

Endret av ClausSaus
  • Nyttig 1
Skrevet
ClausSaus skrev (3 minutter siden):

Som jeg skrev tildligere er menn faktisk ganske enkle vesener når det kommer til stykket:

Vi vil ha:

1) Gjensidig seksuell tiltrekning. Ja, sex i et forhold er faktisk viktig for de fleste menn. Og sånn uentusiastisk «Javel da, siden du maser sånn, så får jeg kanskje litt fred…» en gang i måneden er ikke det vi snakker om.

2) At hun er trivelig å være sammen med. Rett og slett at et liv sammen med henne blir et liv vi faktisk har lyst til å leve. Merkelig nok.

3) At vi kan stole på at hun er lojal. Og dette er egentlig "det hemmelige trikset". For vi vet jo utmerket godt at det ikke akkurat er vanskelig for dere å få dere noe på si’… og vi har en medfødt aversjon mot alle tegn på at ungene en dag kan vise seg å ikke være våre egne. Lojalitet er menns kryptonitt.

Men for all del – ikke tro at disse tingene på en eller annen måte automatisk vil beskytte deg mot å bli utnyttet og brukt i 2023. Eller at menn på en eller annen måte "blir bra" hvis de bare ser at du bringer dette til bordet. Du må fremdeles finne en bra mann (som du er tiltrukket av – se punkt 1), og dette datingmarkedet er et regelrett haibasseng.

Men med de tre tingene i boks kan ihvertfall ingen beskylde deg for å ikke tilby nettopp det bra menn ønsker seg i en kvinne.

Av hva jeg får med meg så mener kvinner at menn har ett fokus, og på det sår mannen et frø altfor tidlig på en dating-side.

Men det er kanskje tre som du sier. De er;

1) SEX

2) SEX

3) SEX

Det synes 99% kvinner er passe kvalmt. Og på det gjør i alle fall menn seg single.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
ClausSaus skrev (9 timer siden):

Jaha?

I en verden der land som Niger, Somalia, Kongo, Mali og Chad alle har en fertilitetsrate på over 5,5 barn per kvinne, og Nigeria ligger an til å bli verdens 3. mest folkerike land innen 2050 (ifølge FN)… så skal vi "kompensere" ved at 5,4 millioner nordmenn blir færre?

Det er din forståelse av eksponensiell vekst?

Nja, etter ressursene burde det vel være maksimalt 2,9 millioner. Da først kan vi klare oss selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror TS har rett i det med sveipe kulturen. Men så tror jeg også at folk har det godt og enklere som singel. Iallefall har jeg det. Man slipper å ta hensyn til en annen. Før måtte jo man det for å overleve men nå er det ett valg. 

Anonymkode: 6b337...b09

• Liker 1
Skrevet (endret)
PITTY skrev (39 minutter siden):

Av hva jeg får med meg så mener kvinner at menn har ett fokus, og på det sår mannen et frø altfor tidlig på en dating-side.

Men det er kanskje tre som du sier. De er;

1) SEX

2) SEX

3) SEX

Det synes 99% kvinner er passe kvalmt. Og på det gjør i alle fall menn seg single.

Litt illevarslende at du klarer å få punkt 2 til å handle om sex… men tenk deg nå litt om:

Se for deg mannen de fleste kvinner vil ha. Hvilke egenskaper har han?

Vi kan selvfølgelig gå gjennom listen i detalj, men det er egentlig helt unødvendig. Det holder å se på to trekk:

• Han mangler fint lite i livet, annet en noen å dele det med.
  • De fleste kvinner vil ha ham.

Les det siste der hundre ganger sånn at det sitter skikkelig, for dette er hele nøkkelen,

Mannen de fleste kvinner vil ha er… mannen de fleste kvinner vil ha. Det vil si, han er ikke desperat og må ta til takke med hva som helst for å ikke bli sittende alene.

Dette er like trivielt som spørsmålet «Hvilken farge har en blå bil?»

Svaret ligger bokstavelig talt i spørsmålet.

Ser du for deg at en mann som egentlig ikke mangler noe i livet, heller ikke tilgang på kvinners interesse, skal trekke inn årene og avstå fra andre damer for ei bestemt… og så si: «Nei, sånn "sex" er da ikke så nøye»…?

Altså… seriøst?

Hvorfor skal ha da være interessert i en kvinne i det hele tatt? Hvorfor skal han ikke da heller flytte sammen med en kompis?

Hva tror du at heterofili egentlig går ut på?

Endret av ClausSaus
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er også lite dating føler jeg. Folk vil bare ha seg ett ligg også-Next! Uten å prøve å bli kjent osv. Blir sjeldent invitert ut på middag og vist interesse for og jeg blir ansett som ganske pen og er omgjengelig. Savner litt mer gentlemen jeg. 

Anonymkode: 6b337...b09

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg vil si god samtalepartner, være hensynsfull pluss evnen til å se ting fra flere sider og løse konflikter fremfor å ta alt i verste mening. Jeg tror man løser det meste da. Jeg er optatt av sex som de fleste, men ikke så bestemt på akkurat hvordan ting må være. Jeg tenker at det finner man ut av hvis det over er på plass.

Jeg vet ikke om det er så lett å få frem disse egenskapene på et sjekkemarked.

Du starter bra når du sier du ønsker å lære. Mange ber menn ta seg sammen, men både kvinner og menn kan ha godt av å se seg i speilet noen ganger. Ikke bare fokusere på hvordan den andre skal forandre seg.

(Jeg er gift, så dette var ingen kontaktannonse 😅)

AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (5 minutter siden):

Jeg vil si god samtalepartner, være hensynsfull pluss evnen til å se ting fra flere sider og løse konflikter fremfor å ta alt i verste mening. Jeg tror man løser det meste da. Jeg er optatt av sex som de fleste, men ikke så bestemt på akkurat hvordan ting må være. Jeg tenker at det finner man ut av hvis det over er på plass.

Jeg vet ikke om det er så lett å få frem disse egenskapene på et sjekkemarked.

Du starter bra når du sier du ønsker å lære. Mange ber menn ta seg sammen, men både kvinner og menn kan ha godt av å se seg i speilet noen ganger. Ikke bare fokusere på hvordan den andre skal forandre seg.

(Jeg er gift, så dette var ingen kontaktannonse 😅)

Har veldig få krav til en mann. Det jeg ønsker er å få meg kjæreste raskest mulig og bli i det forholdet. Helst i veldig mange år. Jeg er villig til å ofre veeldig mye for å få meg en ny kjæreste. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har veldig få krav til en mann. Det jeg ønsker er å få meg kjæreste raskest mulig og bli i det forholdet. Helst i veldig mange år. Jeg er villig til å ofre veeldig mye for å få meg en ny kjæreste. 

Du må i det minste finne en som er snill. Spesielt du som vil ofre veldig mye.

Skrevet

Nei, hovedproblemet er at vi gidder ikke omgås kvinnehatende neandertalere med mommy issues, mansplainere, sutrekopper, incels, menn med antikverte holdninger, iq under pari eller besserwissere. Så får dere bare gjette (eller ei) hvilken kategori dere hører hjemme i. 

Anonymkode: 69e6d...60c

Nei du har rett i det, kravlisten er stor.

De fleste hvite har noe neanderthalgener i seg så da er de valgt bort. Skal en ha rene homosapiensgener bør en dra til Afrika. 

En invandrer fra et land derfra bør gå. 

Om han da er en som forklarer ting på en uønsket måte går han jo ut, likeså om han viser følelser utover glad. Ca 50 % støtter vel konservative partier som Høyre, så da går det bort endel.  Iq under pari utelukker vel også halvparten av de som står igjen.

Om noen gjør det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva mener du med ofre mye for å få en kjæreste? Erfaringsmessig betyr det egentlig bare en ting, sine egne behov og følelser, og man finner en fyr som tar opp all plass og bruker den til sin. Som egentlig aldri tar hensyn eller ser deg. Du slipper å være alene, men han kommer ikke til å bry seg, i verste fall. 

Du må ikke tenke sånn, du må sette en nedre grense der hvor du tenker "nei dette gidder jeg faen ikke, bedre å være alene da" 

Anonymkode: bcbca...81e

• Nyttig 2
Skrevet
knooters skrev (8 timer siden):

Ang. menn vs "menn".

Det hender jeg ser litt på våpenvideoer på youtube, og da har man noen gode eksempler på dette.

Forvokste 13-åringer. Hurr durr machomacho - som vel er den sorten enkelte kaller "menn" her inne:

https://youtu.be/HUc3NTzfSm0?t=523

Jeg får seriøst kreft i ørevoksen av det der.

Så har du en annen:

https://youtu.be/zd5ruVyWqAI?t=273

Sofistikert, intelligent, saklig. Mindre mann? Ikke i det hele tatt.

Han siste har en fin serie om glemte våpen, men det har du sikkert fått med deg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Til og med moren min på 80 sier at godt under halvparten av menn duger og at "de fleste menn tar seg ikke ut i måneskinn". 

Mens kvinner går til frisøren hver tredje måned, kler seg godt, bruker titusenvis av kroner i året på utseendet og har både daglig og ukentlig skjønnhetsrutiner så går mange menn rundt i det samme tøyet nå som forrige uke uten å vaske, og det samme tøyet nå som for fem år siden fordi klær ikke interesserer dem, de syns det er et ork å fjerne kroppshår men tar det som en selvfølge av kvinner gjør det, og de gidder knapt å gre håret eller bruke ansiktskrem. Tenna er gule etter mye alkohol, røyk og snus men å bleke de har de aldri tenkt på for det er ikke viktig for de å ta seg godt ut. Helt i orden det, men da må de også akseptere at kvinner velger de vekk og ikke blir tent på de. 

Anonymkode: 21622...758

Hehe, til tider stor underholdning her på kg👌

Anonymkode: ee1d2...75b

Gjest Raptuss
Skrevet

Det er jo ikke rart at det er mange single.

Jeg synes også det er veldig rart at så mange avskriver hvor viktig sex er. Hva er poenget med å bli kjent med noen om det kun er for å finne noen å dele regninger med? Hvorfor ofre så mye av sin egen frihet når man kan klare seg på en inntekt? 

Så jeg konkluderer med at de som ikke er spesielt interessert i sex trives med å være single. 

De som er attraktive og veldig interessert i sex, men ikke forhold trives også som single. 

De som ikke er attraktive men kun ønsker sex eller noen å dele regninger med er ikke lykkelige som single. 

Så har vi en del ulykkelige forhold der en part ønsker sex og den andre ønsker en å dele regninger med😅 

Målet med forhold må jo være å finne noen man trives like godt sammen med som en bestevenn, som man ønsker sex og nærhet med? Om jeg ikke kan få ett slikt forhold så er jeg heller ikke interessert. Så da er jeg singel til jeg finner mannen som kan være alt. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår innstillingen, men det bør du faktisk ikke gjøre.

Du skal ikke måtte gå på kompromiss med deg selv for å finne en mann. Et forhold skal være et sted dere begge har det virkelig bra – du også.

Poenget er at hverken "deg selv" eller "har det bra" egentlig er statiske egenskaper.

Se for deg at du lærer deg å sette pris på ting du tidligere kanskje overså. Flytte fokus over på å verdsette ting selv om det finnes annet du istedet kunne irritert deg over.

Vesla våkner kl 05:15, og du må stå opp med henne selv om du har en lang dag foran deg på jobb. Du kunne selvsagt fokusert på at dette var da som bare f**n…

Men så lager du deg en kopp kaffe, setter deg i stuen sammen med henne, og hun sovner.

Du sitter der i godstolen med en kaffekopp og en liten prinsesse som sover på fanget ditt, og ser ut på en verden som våkner.

Kan livet egentlig bli bedre enn dette?

Ikke at det på noen måte er holdbart over tid å gå glipp av nattesøvn – for all del! Men det å ha det bra om å fokusere. Å være lykkelig er en aktivitet, det er noe du benytter anledningen til å gjøre når anledningen byr seg.

Det samme gjelder selvfølgelig i et forhold: Javel, så ba du ham om å gjøre noe, og han glemte det. Er det virkelig dette du trenger å fokusere på, og irritere deg over, der dere sitter sammen som en familie og spiser middag?

Og dette er virkelig ikke å "ofre" noe.

(Men selvfølgelig: Hvis han virkelig alltid glemmer ting, da må han jo faktisk ta seg sammen.)

Endret av ClausSaus
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det bunner en del i hvordan samfunnet er lagt opp. Vi skal prestere, imponere og regjere på alle plan. Best i studer, jobber og privatlivet. Vi kan bla i digitale kataloger etter single mennesker, men ingen har egentlig tid eller energi til å pleie et forhold. Tror også en del har meget høye krav, og at måten vi dater på gjør at vi velger bort potensielle partnere på det som muligens er trivielle ting. I tillegg tror jeg vi stadig ser etter 'noe bedre', og til slutt ender man opp med at ingen i bunken er bra nok, eller at det kun er den ene personen som allerede får 200 match som er bra nok. 

Jeg har venninner som er single som helt dønn seriøst har valgt bort folk pga feil øyefarge, eller at mannen 'bare er 185, og jeg vil ha en mann over 190'. Så de er ikke en gang villige til å møte personen, fordi kriteriene ikke er nådd. Jeg tror det var enklere før, da man traff hverandre fysisk/i virkeligheten først. Det er enklere å overse de siste 5 cm i høyde som man drømmer om, dersom man opplever at personen er både morsom å prate med, har et fint smil, og virker fornuftig og ålreit under en samtale.

Jeg syns den datingverden vi lever i nå var svært overveldende da jeg ble singel. Og jeg merket at jeg ble mer og mer kresen jo lengre jeg var på tinder. Når det er sagt så er jeg veldig glad for at den muligheten finnes, da jeg aldri hadde truffet samboer på en tilfeldig måte (svært få felles kjente, og bodde i hver vår ende av byen). 

Anonymkode: 375df...76e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trur hovedgrunnen er at flere har muligheten til å frivillig være single. Det var veldig vanskelig i gamledager, og omtrent umulig for kvinner.

At vi har høyere krav til partner er også en stor grunn. Mange leter etter noe uoppnåelig.

Jeg var single til frem til jeg var 28, fordi jeg heller ville være single enn å gå for noe under 9/10. For meg løste det seg til slutt, og det var verdt det, men jeg innser at det var en del flaks med i bildet her, og at jeg sikkert ikke var langt unna å forbli single mye, mye lengere.

Anonymkode: f59e4...e2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...