Gjest Lurven Skrevet 25. april 2023 #81 Skrevet 25. april 2023 (endret) Helt innafor å si fra. Jeg var i en barnebursdag der noen snorta cola engang, angrer på at jeg ikke sa noe da, men sa fra i ettertid, det kan du også gjøre Endret 25. april 2023 av Lurven
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #82 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere klarer ikke styre inntaket? Da er det forståelig. Anonymkode: 2c133...3d2 Herregud , jo alle klarer det , tenk det du Anonymkode: d0384...60a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #83 Skrevet 25. april 2023 Lurven skrev (1 time siden): Helt innafor å si fra. Jeg var i en barnebursdag der noen snorta cola engang, angrer på at jeg ikke sa noe da, men sa fra i ettertid, det kan du også gjøre. Oslo vest? Anonymkode: 4443c...50d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #84 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Herregud , jo alle klarer det , tenk det du Anonymkode: d0384...60a Men hvorfor ikke ta et glass passende vin til god mat, da? Anonymkode: 2c133...3d2
Gjest Lurven Skrevet 25. april 2023 #85 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Oslo vest? Anonymkode: 4443c...50d Nei det var på landet
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #86 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor ikke ta et glass passende vin til god mat, da? Anonymkode: 2c133...3d2 Fordi jev ikke synes det passer seg k bursdag, dåp eller konfirmasjon Anonymkode: d0384...60a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #87 Skrevet 25. april 2023 Jeg syns du virker streng. En enhet er ikke en for mye i de fleste tilfeller, men i barnebursdag unngår man slikt. En-to enheter i andre besøk er ikke problematisk. Jeg syns det virker som du dømmer personen. Han har tydeligvis et alkoholproblem. Det kan være pga sosial angst (kanskje derfor han drikker i besøk, depresjon ol. Er det noen andre som står han nærmere som kan si i fra? Hvis du sier i fra at han nektes alkohol nå, så virker det jo som du dømmer og tror det vil skje igjen (det kan du ikke være 100% sikker på). Og hvis han sliter, vil han kanskje trekke seg mer unna om han føler seg anklaget. Når det er sagt, så har jeg vært i barnebursdager på sommeren. Har vært servert reker og grillmat i solen. Da har de voksne drukket øl/vin. Et par enheter til god mat skader ingen. Men jeg går jo utifra at de kjente sine gjester godt og viste at ingen overdrev. Jeg merket ikke noe til at noen ble brisen. En del kjørte også. Anonymkode: ae4db...6d6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #88 Skrevet 25. april 2023 Det er viktig åvsette grenser iht alkohol. Ansett om de er alkoholiker eller ikke. Men ta det opp på e. Høflig måte, helst på tomannshånd. At han kommer evnt edru, kan du nok ikke forvente. Derimot sier du at du ikke har lagt merke til at han er full. Så da tenker jeg du lar den delen ligge til han blir ufin i fylla. Men du kan fint si fra, at vi skal snart ha bursdag til Kari, og jeg ser at du kommer uten alkohol denne gangen. Ellers kan du ikke være der. Jeg kan ikke akseptere alkohol rundt barna sånn. Alkoholikere mener som regel at deres alkohol problem ikke er noe problem eller plager sine omgivelser. Så legg fokus på alkohol og ikke på han. Kommer han med alkohol, så tar du han diskré til siden og sier at den alkoholen har du gitt beskjed om, så den fjerner du nå, ellers må du gå. Lager han bråk, ber du han ikke i barne bursdag igjen. Men påpek at du vil ha han inn og alkohol ut av huset med barna tilstede Anonymkode: 5791e...3f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå