AprilLudgate Skrevet 21. april 2023 #61 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette. Jeg sykler/tar kollektiv, men mange kollegaer som kjører klager... Anonymkode: 12fed...648 I tillegg er jo nå nedbyggingen av Ullevål igang og enkelte avdelinger flyttes på opp til Riksen, så oppsummert no chance å belage seg på. Om man bosetter seg på Røa(eller Hovseter) eventuelt Bydel Østensjø med trikketilbudet så vil det svært sjeldent oppstå problemer med signalfeil osv - og man er nært: - Etablerte og solide idrettsklubber og fritidsaktiviteter med engasjerte foreldre - Godt nærmiljø - Nærhet til natur og svømmehall uten å måtte bruke bil - Østensjø ligger også nærme flere badevann - Nærhet til handelssentrumer med svært godt utvalg/cafeer osv Årsaken til at vi personlig har valgt bort Nittedal/Lillestrøm/Asker osv er at prisene ikke lengre er særlig fristende for hva man får og alt styret når begge skal pendle. Har sittet for ofte i møter hvor «Frida er forsinket fordi signalfeil fra Ski» til at jeg tør belage meg på det når man har mindre barn. Barnehagen stenger kl 17, og har man ikke pensjonerte friske besteforeldre som kan hente så er man fucked. De jeg kjenner som bor på andre siden av byen fra der de jobber (type Røa-Økern eller Søndre Nordstrand-Økern) samt Asker-Oslo sentrum har veldig ofte nevnt at reisetiden endel dager endte med 1,5 timer fordi ditt og datt 🥶 Da trøkker jeg personlig meg heller sammen på mindre areal og nyter alle tilbudene i bydelen på fritiden+ mer eller mindre garanti for at kollektiven går sømløst. Og - når folk henviser til Lillestrøm så bor jo de færreste i gangavstand til toget. Men har man mye hjemmekontor er jo sånne løsninger innmari fint da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå