Rosa Dartle Skrevet 20. april 2023 #41 Skrevet 20. april 2023 Det er litt vanskelig med det budsjettet. Da ville jeg sett på Oppsal-området eller tenkte Viken i en halvtimes radius. Kjeller/Lillestrøm, Lørenskog, Ski. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #42 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg som skrev etterstad her. Ser ikke ut til at de har så store leiligheter der. Da må dere kanskje ut til vestli eller noe. Vurder en mindre leilighet, det er kjempefint her, og sentralt i tillegg.😀 bruker kanskje 20 min på å sykle til ullevål, eller 10 ned til sentrum. Anonymkode: 0ed7c...507 Joda, det har vi. Denne ligger ute til 7 mill, men den trenger oppussing. Anonymkode: 0bd3b...677 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #43 Skrevet 20. april 2023 Hva med: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=290930127&ci=8 Anonymkode: 78ae9...af6 1
AprilLudgate Skrevet 20. april 2023 #44 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk for svar og tips om å sende mail til skolene! Det skal jeg gjøre! Nei, har ikke søkt barnehage 🙈 Stod at vi ikke kunne siden vi ikke hadde noe bostedsadresse.. Får krysse fingrene for at det er plass på sykehusbarnehage eller noe privat 🤞🤞 Anonymkode: 28be7...042 Ja, jeg kom på det etterpå at jeg lurer på om en nabo hadde plass der fordi han jobber på Ullevål. De byttet til nabolaget etterhvert, men - tror man kan tørre å håpe på plass der. Når man bor et stykke fra hadde jeg heller valgt en familiebarnehage i nærheten med godt rykte enn å drasse barn med på stappfull kollektiv (sjeldent man får sitteplass). Man kan glemme å få med vogn, så folk som må «pendle» til barnehagen har gjerne ungen i bæremeis eller sele Trafikkmessig er det jo mye kø, så bil er ikke nødvendigvis så gunstig- men det kommer jo an på når man har vakter. 1
AprilLudgate Skrevet 20. april 2023 #45 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Joda, det har vi. Denne ligger ute til 7 mill, men den trenger oppussing. Anonymkode: 0bd3b...677 Ja, og da er man i minus på 1-1,5 millioner. Altså man har ikke råd. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #46 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=290930127&ci=8 Anonymkode: 78ae9...af6 På Bjørndal er det stort sett utenlandske, og det tar lang tid til sentrum. Jeg har selv holdt til på Abildsø og Lambertseter de siste 8 årene, og er veldig fornøyd med å bo her. Men prisen på et lite rekkehus er nok mer opp i 8 mill nå eller mer, og det tar nok 45-50 min til Ullevål. Anonymkode: e59f2...d63 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #47 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tusen takk for svar! Setter pris på det og det gjør det enklere for oss 😊 Ser at det ligger 2 leiligheter på 82kvm til ca 6 mill. Blir nok til at vi går for noe sånt! Har ihvertfall lagret flere søk på finn.no 🤞😊 Anonymkode: 28be7...042 Lykke til. Min nabo jobber på Ullevål universitetssykehus bruker 20 min med bil fra Rykkinn. Jeg kjøpte her i høst ferdig oppusset en opprinnelig 5 roms til 4.5. Anonymkode: 0981b...aee
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #48 Skrevet 20. april 2023 AprilLudgate skrev (43 minutter siden): Ja, jeg kom på det etterpå at jeg lurer på om en nabo hadde plass der fordi han jobber på Ullevål. De byttet til nabolaget etterhvert, men - tror man kan tørre å håpe på plass der. Når man bor et stykke fra hadde jeg heller valgt en familiebarnehage i nærheten med godt rykte enn å drasse barn med på stappfull kollektiv (sjeldent man får sitteplass). Man kan glemme å få med vogn, så folk som må «pendle» til barnehagen har gjerne ungen i bæremeis eller sele Trafikkmessig er det jo mye kø, så bil er ikke nødvendigvis så gunstig- men det kommer jo an på når man har vakter. Ja sykehusbarnehage blir nok sistevalg hvis ikke vi får plass i nærheten av der vi skal bo😊 Takk for tips om det! Ser ikke for meg at det blir kjekt for hverken oss el barnet å kjøre kollektiv i en time 🥵 Anonymkode: 28be7...042
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #49 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Lykke til. Min nabo jobber på Ullevål universitetssykehus bruker 20 min med bil fra Rykkinn. Jeg kjøpte her i høst ferdig oppusset en opprinnelig 5 roms til 4.5. Anonymkode: 0981b...aee Ja vi har sett litt på Rykkinn! Det ligger jo en del ute der nå. takk for tips! Anonymkode: 28be7...042
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #50 Skrevet 20. april 2023 Jeg tror faktisk leilighet på hoff kan være innenfor om dere er heldige. Ikke så lenge siden vi solgte vår på 105 kvadrat for 6,5. Og det er flere i borettslaget på ca 90 kvadrat. Anonymkode: 3e5ac...2f8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #51 Skrevet 20. april 2023 Jeg bor nordover over grensa til Nittedal. Jeg jobber på Majorstua, bor langt nord i Nittedal, og kjører til jobb på 35 minutter. Her ute får man mye for pengene, men man skal man kjøre, kan det være greit å ikke måtte kjøre midt i rushen. Det går også tog og direktebuss nedover til Carl Berner, der man kan bytte til 20-bussen som går forbi Ullevål. For eksempel dette: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=294332489 Nederst på Finn kan du legge inn adresser så beregner den ca. reisetider. Veldig kjekt når man ikke er veldig godt kjent Anonymkode: b7273...30b
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #52 Skrevet 20. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tror faktisk leilighet på hoff kan være innenfor om dere er heldige. Ikke så lenge siden vi solgte vår på 105 kvadrat for 6,5. Og det er flere i borettslaget på ca 90 kvadrat. Anonymkode: 3e5ac...2f8 Vi bor på Hoff, stortrives Jobber på Ullevål, sykler dit - deilig! Men 85-90 kvm (3 soverom) i vår sameie koster ca 7.5 mil. Anonymkode: 12fed...648
tussi84 Skrevet 20. april 2023 #53 Skrevet 20. april 2023 Ville heller vurdert å flytte til byene/tettstedene som er utenfor Oslo, men da ville jeg belaget meg på kollektivt fordi å kjøre i rushen tar oftere mye lenger tid enn en time + kollektivt går da raskere. Områder som Lillestrøm, Oppegård, Ski, Asker, og deler av Bærum er noe rimeligere å kjøpe bolig i, enn i selve Oslo. Kollektivt tar det 12-13 min fra Ski til Oslo nå med den nye Follo tunellen, eller ca 30 med lokal tog. Fra Lillestrøm tar det samme tid. Fra Asker til Oslo tar det 22 min (med mindre man tar L1 til Lillestrøm som stopper på alle stasjoner da er det fort 32 min). Fra Bærum går det Tbane noen steder som bruker en 20 -30 min til Oslo. Tog fra Sandvika som bruker 17- 18 min. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #54 Skrevet 20. april 2023 Etterstad. 90-100 kvm, store balkonger, masse grøntarealer, Helsfyr 5 min unna som kollektivknutepunkt, evt 20 bussen rett til Ullevål på 25 min. 3 soverom, bra skole på Vålerenga og flere bra barnehager. Alnaelva rett ved med nydelig natur, stille, rolig og sentralt. Anonymkode: af235...055
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #55 Skrevet 21. april 2023 Det kommer også an på jobbene deres. Fleksitid eller hjemmekontor i ny og ne gjør pendling helt overkommelig. Verre hvis dere må alltid være på jobb presis kl 8. Been there, done that Anonymkode: 12fed...648
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #56 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det kommer også an på jobbene deres. Fleksitid eller hjemmekontor i ny og ne gjør pendling helt overkommelig. Verre hvis dere må alltid være på jobb presis kl 8. Been there, done that Anonymkode: 12fed...648 Ja det er akkurat det vi må.. 7.30.. så vil helst ikke ha for lang reisevei 😉 Anonymkode: 28be7...042
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #57 Skrevet 21. april 2023 Før 07.30 er trafikken helt fin innover fra for eksempel Nittedal. Ofte er det verre ut igjen i rushen hvis man da er ferdig akkurat 15-16. Får jeg reist så jeg er på vei ut av byen kl. 15, går det greit, rett etter havner man i kø. Da blir det fort 45 min dør til dør. Anonymkode: b7273...30b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #58 Skrevet 21. april 2023 Jeg ville kikket på Hovseter. Jeg har bodd der selv for noen år tilbake og trivdes veldig veldig bra. Meklenborg og Orrebakken er fine gode borettslag som ikke er alt for dyre til å være i den delen av byen. Hovseter har et ufortjent dårlig rykte. I alle fall hvis du bosetter deg i et av desse borettslagene. Det er noe minioritetsbakgrunn, men ikke over 50%, og vi opplevde det som helt uproblematisk. Ellers er muligens 7 mill nok til en ok leilighet rett utenfor byen på vestsiden. Ikke enebolig, men leilighet på Bærum siden kan være mulig. Lysaker/Fornebu og litt lenger ut. Der er det fint, gode skoler og gode kollektivforbindelser. Anonymkode: 08ded...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #59 Skrevet 21. april 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja det er akkurat det vi må.. 7.30.. så vil helst ikke ha for lang reisevei 😉 Anonymkode: 28be7...042 Ja, det er viktig. Dere må jo også levere barna i bhg og skole før jobb... Lurt å sjekke reisetider nøye. Og ikke i helgen/fellesferien T-bane er som regel best, tog er også bra, men på noen strekninger kan det være avvik/vedlikeholdsarbeid. Trikk er ok. Busser kan stå i samme kø som biler (men det varierer). Anbefaler også å ta en tur til områder dere vurderer, bare for å se litt rundt. Vi valgte å bo litt trangere og uten hage, men med kort reisevei til jobb. Men vi er alle forskjellige her. Lykke til med valget!) Anonymkode: 12fed...648
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #60 Skrevet 21. april 2023 On 4/19/2023 at 10:07 PM, AprilLudgate said: Parkering på Ullevål er helvete for ansatte, så hadde valgt kollektiv. Dette. Jeg sykler/tar kollektiv, men mange kollegaer som kjører klager... Anonymkode: 12fed...648
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå