Gå til innhold

Flytte til Oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ulven: buss 23 og 24 som stopper ved alle sykehusene. Under 5 min til økern t-banestasjon, der linje 4 går til Ullevål 😊 linje 5 er på jernbanetorget på 5 minutter. Opparbeidet nydelige området som er flotte for barn! Og rett ved er hasle med mange grøntområder. De næreste skolene er jevnt fordelt mtp minoritetsbakgrunn. 

Denne leiligheten er 7,3 totalt. Men går jo an å prøve å by under? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=277467374&ci=8 

Hvis du vil bo nærheten av Ullevål og byen syns jeg denne beliggenheten er bra med barn 😊

Anonymkode: 248d9...265

Synes du?

Ulven må være et av de aller siste områdene jeg ville anbefalt for barnefamilier. 

Masse forurensing og støy, Veldig lite attraktivt for barnefamilier generelt. Vil mer si jeg fraråder akkurat der.

Og så 13.000 i fellesutgifter 🥶💸

Endret av AprilLudgate
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

OBS! Det tar 10-15 minutter å gå fra t-banen til sykehuset.

Anonymkode: 87f72...de1

Det tar vel 15 min. Ts kan 20-bussen fra t-banen på Majorstua og helt fram til sykehuset.

Endret av Grüner
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: e6da5...aac

Tvillinger 5 (skolestartere) og en på 18 mnd 

Anonymkode: 28be7...042

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Grüner said:

Det tar vel 15 min. Ts kan 20-bussen fra t-banen på Majorstua og helt fram til sykehuset.

Eventuelt 17/18-trikken fra Jernbanetorget. Stopper ved siden av bussen. :D 

Anonymkode: 87f72...de1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tror jeg skrev 30 min i bil el under 1 time kollektiv :)

1 time bil/30 minutter kollektiv ti Ullevål. Da har dere flere gode muligheter utenfor Oslo. 

Anonymkode: cf8f2...65f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (7 minutter siden):

Synes du?

Ulven må være et av de aller siste områdene jeg ville anbefalt for barnefamilier. 

Masse forurensing og støy, Veldig lite attraktivt for barnefamilier generelt. Vil mer si jeg fraråder akkurat der.

Ja 13.000 i mnd var litt mye 😵💫 

Tror jeg har funnet flere områder nå å legge til på finn 🤩

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (10 minutter siden):

Tonsenhagen/Årvoll

Jeg elsker tonsenhagen/Årvoll, men det er altfor dyrt for deres budsjett. Der er mangel på fireroms/leiligheter over 90 m2 og de som er der går helt hinsides dyrt og laaaangt over 7. Treroms på rundt 70 kvadrat finnes det mange av, men der blir for smått. 

Anonymkode: 990ab...95b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ville vurdert Lillestrøm 

Anonymkode: 47fc0...47e

Absolutt.

12 minutter med tog til OsloS. Langt mer for pengene. Og under 50% minoritetsbakgrunn som også var et kriteriet.

Med budsjettet og kravene til TS, så skal det godt gjøres å få bolig de har råd til i Oslo, i en skolekrets med -50% elevmasse med minoritetsbakgrunn.

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Synes du?

Har du vært der den siste tiden? De nye leilighetene har fått veldig fine uteområder. Bor der selv. Ikke plaget av støy i det hele tatt 😄  Er veldig fornøyd! I tillegg skal området utvikles, så det blir enda bedre. Har småbarn forresten :-) I fellesutgiftene er det jo inkludert nedbetaling på leiligheten.... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tvillinger 5 (skolestartere) og en på 18 mnd 

Da ville jeg sendt mail til de aktuelle skolene og hørt om det er forventet normal kapasitet.

Du sender til utdanningsetaten og merker tittelen med skolen.

Enkelte steder i Bydel Østensjø og de mest populære områdene har det flyttet mer barnefamilier enn de har skoleplasser i nærmeste krets, så i veldig utsatte områder risikerer man jo litt styr.

Tror særlig det gjelder Abildsø - men ikke helt sikker, 

Om en er stappfull og desperat kan du jo krysse det av lista :) Går utfra du har søkt barnehageplasser? Ellers er su ikke med på ordinært opptak og vil da stå uten plass  til sannsynligvis neste år. Alternativet er en bra privat familiebarnehage, men de er det ikke mange av. 

AnonymBruker
Skrevet

Etterstad. 

Superkoselig for barn, er idyllisk med ordentlig lokalmiljø, masse grøntområder. Tipper dere finner noe til prisen der, men er ikke helt oppdatert på priser.

Anonymkode: 0ed7c...507

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Absolutt.

12 minutter med tog til OsloS. Langt mer for pengene. Og under 50% minoritetsbakgrunn som også var et kriteriet.

Med budsjettet og kravene til TS, så skal det godt gjøres å få bolig de har råd til i Oslo, i en skolekrets med -50% elevmasse med minoritetsbakgrunn.

Sant, er noen få med 3 soverom i Selvbyggerveien og Anna Rognes(?) vei, men de er jo populære ja. 

På Etterstad har TS dessverre ikke budsjett kan det virke som. 

Endret av AprilLudgate
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du vært der den siste tiden? De nye leilighetene har fått veldig fine uteområder. Bor der selv. Ikke plaget av støy i det hele tatt 😄  Er veldig fornøyd! I tillegg skal området utvikles, så det blir enda bedre. Har småbarn forresten :-) I fellesutgiftene er det jo inkludert nedbetaling på leiligheten.... 

Når du ser på totalutgiftene må du se på lån + fellesutgifter. Kjøper du for eksempel en selveierleilighet til 7 mill + 5k i fellesutgifter, blir det gjerne totaltsett mer per måned. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helst over 90kvm og helst 4 soverom (kan klare oss med 3)

Jeg som skrev etterstad her. Ser ikke ut til at de har så store leiligheter der. Da må dere kanskje ut til vestli eller noe. Vurder en mindre leilighet, det er kjempefint her, og sentralt i tillegg.😀 bruker kanskje 20 min på å sykle til ullevål, eller 10 ned til sentrum.

Anonymkode: 0ed7c...507

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Setter pris på det og det gjør det enklere for oss 😊

Ser at det ligger 2 leiligheter på 82kvm til ca 6 mill. Blir nok til at vi går for noe sånt! 
Har ihvertfall lagret flere søk på finn.no 🤞😊

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (31 minutter siden):

Da ville jeg sendt mail til de aktuelle skolene og hørt om det er forventet normal kapasitet.

Du sender til utdanningsetaten og merker tittelen med skolen.

Enkelte steder i Bydel Østensjø og de mest populære områdene har det flyttet mer barnefamilier enn de har skoleplasser i nærmeste krets, så i veldig utsatte områder risikerer man jo litt styr.

Tror særlig det gjelder Abildsø - men ikke helt sikker, 

Om en er stappfull og desperat kan du jo krysse det av lista :) Går utfra du har søkt barnehageplasser? Ellers er su ikke med på ordinært opptak og vil da stå uten plass  til sannsynligvis neste år. Alternativet er en bra privat familiebarnehage, men de er det ikke mange av. 

Takk for svar og tips om å sende mail til skolene! Det skal jeg gjøre!

Nei, har ikke søkt barnehage 🙈 Stod at vi ikke kunne siden vi ikke hadde noe bostedsadresse.. Får krysse fingrene for at det er plass på sykehusbarnehage eller noe privat 🤞🤞

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg elsker tonsenhagen/Årvoll, men det er altfor dyrt for deres budsjett. Der er mangel på fireroms/leiligheter over 90 m2 og de som er der går helt hinsides dyrt og laaaangt over 7. Treroms på rundt 70 kvadrat finnes det mange av, men der blir for smått. 

Anonymkode: 990ab...95b

Dette, +at det er skikkelig dritt kollektivt. Geografisk sett er de nærme byen, men med melkerutebuss som stopper over alt, og er stuck i rushen er det kjipt.

Anonymkode: 2fd58...097

AnonymBruker
Skrevet

Det er lettere å si hvor jeg ville holdt med unna.

Bydel:

Søndre Nordstrand

Alna utenom Teisen,Ulven.

Stovner utenom Høybråten 

Grorud

I tillegg Grønland/Tøyen i Gamle Oslo

Anonymkode: 1630f...bb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er lettere å si hvor jeg ville holdt med unna.

Bydel:

Søndre Nordstrand

Alna utenom Teisen,Ulven.

Stovner utenom Høybråten 

Grorud

I tillegg Grønland/Tøyen i Gamle Oslo

Anonymkode: 1630f...bb0

Hva med kvernerbyen og oppover der? Veldig sentralt 

Anonymkode: caa3d...f0b

Skrevet

Mesteparten av Akershus er et bedre valg. Der er det bedre boliger, bedre barnehager, bedre skoler, bedre oppvekstmiljø, bedre luftkvalitet, mindre kriminalitet, lavere skatter og avgifter (eiendomsskatt, bompenger, vann og kloakk osv), enklere å ha bil eller dyr, hyggeligere naboer og et generelt bedre liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...