Gå til innhold

LO feiger ut i Debatten på NRK

Anbefalte innlegg

Gjest frenchygirl
Skrevet (endret)

Ikke overraskende,  så kravstore de er. Inflasjonen og renteøkningene blir nok ikke færre akkurat med den lønnsøkningen de vil ha

Endret av Gjest
skrivefeil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt idiotisk å streike for høyere lønn nå ja.

• Liker 7
Skrevet
Blåttvann skrev (Akkurat nå):

Helt idiotisk å streike for høyere lønn nå ja.

Når tenker du det er greit, da? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

De er kun de som har minst som bør få mer i år. Folk på lave trygdesatser, minstepensjonister og lavtlønte.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Senatus skrev (4 minutter siden):

Når inflasjonen er høy er somregel ikke løsningen å gi folk økt kjøpekraft. Kan LO be om økt kjøpekraft hvert år hvis denne inflasjonen vi har nå fortsetter? Hvor kommer dette til å ende?

Endret av ltfutt
  • Liker 7
Gjest paprikaskrue
Skrevet

Det er ingen som snakker om inflasjon og renteøkninger når det er lønns- og bonusfest til ledere.

Skrevet (endret)
frenchygirl skrev (11 minutter siden):

Ikke overraskende,  så kravstore de er. Inflasjonen og renteøkningene blir nok ikke færre akkurat med den lønnsøkningen de vil ha

Jeg har lagt merke til at innleggene dine er anti-arbeiderbevegelsen. Pro-strømkabler, samt at du sier at ingen som jobber 100% har problemer med å klare seg.

Så da lurer jeg på om du er like imot lederlønningene som har gått opp med opptil 21%, og bonusen i Statkraft? Eller er det bare vi vanlige arbeidsfolk som skal få mindre enn prisstigningen?

Endret av Topsi
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Senatus skrev (22 minutter siden):

Når det ikke ligger an til å gå til helvete med økonomien hvis lønningene øker f.eks.

• Liker 4
Skrevet
Topsi skrev (15 minutter siden):

Jeg har lagt merke til at innleggene dine er anti-arbeiderbevegelsen. Pro-strømkabler, samt at du sier at ingen som jobber 100% har problemer med å klare seg.

Så da lurer jeg på om du er like imot lederlønningene som har gått opp med opptil 21%, og bonusen i Statkraft? Eller er det bare vi vanlige arbeidsfolk som skal få mindre enn prisstigningen?

Det er selvfølgelig helt idiotisk at lederlønningene har steget såpass, de burde vel heller kuttes ned med 50% i mange tilfeller...

Men når vanlige folk (hater det begrepet, men ai så forklarende) får økt kjøpekraft jevnt over i en inflasjon, da kan det smelle hardt. Og hvem går det ut over? Jo, bare dem selv...

Vi, (politikerne, nåtidens landssvikere) har malt oss opp i dette hjørnet, det er ingen enkel vei ut. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Blåttvann skrev (Akkurat nå):

Det er selvfølgelig helt idiotisk at lederlønningene har steget såpass, de burde vel heller kuttes ned med 50% i mange tilfeller...

Men når vanlige folk (hater det begrepet, men ai så forklarende) får økt kjøpekraft jevnt over i en inflasjon, da kan det smelle hardt. Og hvem går det ut over? Jo, bare dem selv...

Vi, (politikerne, nåtidens landssvikere) har malt oss opp i dette hjørnet, det er ingen enkel vei ut. 

Det er en fryktelig enkel vei ut av deler av det, nemlig at staten kompenserer mer i strømutgifter, ikke bare for private, men for bedrifter, det vil redusere behovet for å øke prisene,og bedre bedriftenes lønnsevne

• Liker 3
Skrevet

Helt utrolig..de kunne da i det minste kostet på seg å forklare folk hva som er bakgrunn for at de velger å gå til storstreik for ramme på 5,2% og forklare hvorfor de ønsker økt kjøpekraft under inflasjon. 

• Liker 5
Skrevet
Tilbudstøs skrev (5 minutter siden):

Helt utrolig..de kunne da i det minste kostet på seg å forklare folk hva som er bakgrunn for at de velger å gå til storstreik for ramme på 5,2% og forklare hvorfor de ønsker økt kjøpekraft under inflasjon. 

Forklare hvorfor de ønsker økt kjøpekraft? Er ikke det ganske selvforklarende? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Tilbudstøs skrev (7 minutter siden):

Kanskje fordi all lønnsøkning siden 2015 er forduftet samtidig som ledere fikk lønnsløft på opptil 21% på ett år mens vi fikk mindre enn prisstigningen? Muligens?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest frenchygirl
Skrevet
Topsi skrev (36 minutter siden):

Ja, lederlønningene bør heller ikke øke så mye som de har gjort,  de kan i mange tilfeller heller reduseres.

Forskjellen på lederne og den "vanlige" arbeider er at lederne med sine høye lønninger vil tåle en renteøkning mye bedre enn arbeideren kan. Lederne er også mye færre i antall enn vanlige arbeidsfolk er.

Jeg ser ikke helt relevansen at du drar inn hva jeg mener om strømkabler inn i denne tråden.

Skrevet

Jeg er så lei av å høre om «klassekamp» og om ledere med store bonuser.

Jeg vil mye heller at Equinor, som eies av staten (folket), skal ledes av en kompetent person som får konkurransedyktig lønn enn en nisse som kvoteres inn, tjener 1 mill i året og kjører selskapet i dass. 

Hva topp 200 tjener i Norge spiller tilnærmet null rolle for verken inflasjon eller kjøpekraft. LO går en farlig vei støttet opp av tullete argumenter når de skal ha reallønnsvekst i tider med høy inflasjon. 

• Liker 5
Skrevet
frenchygirl skrev (Akkurat nå):

Ja, lederlønningene bør heller ikke øke så mye som de har gjort,  de kan i mange tilfeller heller reduseres.

Forskjellen på lederne og den "vanlige" arbeider er at lederne med sine høye lønninger vil tåle en renteøkning mye bedre enn arbeideren kan. Lederne er også mye færre i antall enn vanlige arbeidsfolk er.

Jeg ser ikke helt relevansen at du drar inn hva jeg mener om strømkabler inn i denne tråden.

Selvsagt vil lederne tåle en renteøkning bedre, det er derfor vanlige folk må få sin del, lederne kan ikke løpe ifra og henvise til at de er færre. Det med strømkablene tok jeg med fordi det virker don du har svart liten forståelse for den krisen vanlige folk befinner seg i, og det er ingen tvil om at ekstrem eksport av strøm, men knapphet i sør Norge og ekstreme priser som konsekvens er en stor belastning for vanlige folk. At vi importerer etter vi har overeksponert er en ny belastning for folk flest. Og det er svært provoserende for vanlige folk når de som spekulerer i kraftproduksjon får enorme bonuser, mens du virker som å ikke ha noen forståelse for h orden dette provoserer vanlige folk, og da også LO

• Liker 2
Skrevet
isw skrev (3 minutter siden):

Jeg vil mye heller at Equinor, som eies av staten (folket), skal ledes av en kompetent person som får konkurransedyktig lønn enn en nisse som kvoteres inn, tjener 1 mill i året og kjører selskapet i dass. 

Hva topp 200 tjener i Norge spiller tilnærmet null rolle for verken inflasjon eller kjøpekraft. LO går en farlig vei støttet opp av tullete argumenter når de skal ha reallønnsvekst i tider med høy inflasjon. 

Du har mao null forståelse for den forbannelsen som er i befolkningen nå, du heller... 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
isw skrev (12 minutter siden):

Slik som Helge Lund, som klarte å søle bort 200 milliarder kroner i USA? 

Jeg er så lei av folk som forsvarer absurde lederlønninger med "konkurransedyktig lønn". Hvor er konkurransen? Hvem er det man konkurrerer mot? Hvis Equinor-ledelsen fikk redusert sine lønninger med 20 %, hvor skulle de liksom tatt veien? 

isw skrev (12 minutter siden):

Hva topp 200 tjener i Norge spiller tilnærmet null rolle for verken inflasjon eller kjøpekraft. 

Flott, da kan de ta ansvar og redusere lønningene sin kraftig. 

Endret av Barbalala
  • Liker 7
Gjest frenchygirl
Skrevet
Topsi skrev (1 minutt siden):

Selvsagt vil lederne tåle en renteøkning bedre, det er derfor vanlige folk må få sin del, lederne kan ikke løpe ifra og henvise til at de er færre. Det med strømkablene tok jeg med fordi det virker don du har svart liten forståelse for den krisen vanlige folk befinner seg i, og det er ingen tvil om at ekstrem eksport av strøm, men knapphet i sør Norge og ekstreme priser som konsekvens er en stor belastning for vanlige folk. At vi importerer etter vi har overeksponert er en ny belastning for folk flest. Og det er svært provoserende for vanlige folk når de som spekulerer i kraftproduksjon får enorme bonuser, mens du virker som å ikke ha noen forståelse for h orden dette provoserer vanlige folk, og da også LO

Vanlige folk befinner seg ikke i en krise. Inflasjonen øker og folk bestiller feriereiser som aldri før...

At de med de aller laveste inntektene har det tøffere enn før med de økte rentene, det forstår jeg. Og nettopp derfor er det viktig å ikke presse lønningene for høyt opp, slik at inflasjonen og rentene øker enda mer.

Skrevet
Topsi skrev (5 minutter siden):

Du har mao null forståelse for den forbannelsen som er i befolkningen nå, du heller... 

Jo, men dere får adressere den der den hører hjemme. Det er ikke norske ledere som har skapt denne situasjonen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...