Gå til innhold

Helseangst, mange symptomer!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i det siste kjent på mye rart.. muskelrykninger hver dag, enten i leggen, låret, tunga(?), og fingrene. Kan få veldig vondt i foten, så går det over, så kommer det noe annet. Sliter også med svimmelhet hver dag. I går så «sovnet» ryggen, bak med skulderbladet. Det prikker/nummen, og føles ut som noen presser der, det kommer og går. Får plutselig dårlig syn..osv. 

Jeg tenker bare at dette er noe farlig. Livredd for at det er noe legen har glemt å sjekke.. 

jeg er veldig veldig sliten for tiden, sover dårlig og mye stress i livet mitt akkurat nå. Kan dette virkelig gi alle desse symptomene?

andre som sliter med helseangst og hvilke symptomer kjenner du på hver dag? 

Anonymkode: 4573b...842

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få legen til å skrive ut medisiner, hjalp for meg når det sto på som værst. 

Anonymkode: bd9c6...823

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Få legen til å skrive ut medisiner, hjalp for meg når det sto på som værst. 

Ja, har vurdert det. Men er redd for bivirkninger 😂 uff, slitsomt 😅

Hvilken medisin var det legen ga deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er helseangst.. og angst er ikke realiteten. Prøv å tenk slik. 
men det er vondt å ha det slik du har det 

Anonymkode: c5846...ce4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at du bør gå til legen. Du stresser så mye rundt sykdom og symptomer at du kommer til å gjøre deg selv syk til slutt. Du må prøve å ta det litt mer med ro faktisk. Og du må stikke fingeren i jorda: hva er det verste som kan skje, egentlig? At du faller om? At du får en grusom sykdom? Men så bor du i Norge da, og får hjelp hvis du blir syk. 

Trust me, jeg var der. Jeg trodde jeg skulle få hjerteinfarkt når som helst i flere år, selv om ekg og alt var bra. Jeg vet hvor opphengt og irrasjonell man blir. Telttur på fjellet uten dekning? Glem det. Jeg har låsninger og spenninger i rygg og nakke som jeg sliter med fortsatt, mange år senere, som jeg i realiteten har stresset på meg selv. Men jeg har blitt mye bedre, det som hjalp var antidepressiva. 

Anonymkode: ac493...ce0

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har i det siste kjent på mye rart.. muskelrykninger hver dag, enten i leggen, låret, tunga(?), og fingrene. Kan få veldig vondt i foten, så går det over, så kommer det noe annet. Sliter også med svimmelhet hver dag. I går så «sovnet» ryggen, bak med skulderbladet. Det prikker/nummen, og føles ut som noen presser der, det kommer og går. Får plutselig dårlig syn..osv. 

Jeg tenker bare at dette er noe farlig. Livredd for at det er noe legen har glemt å sjekke.. 

jeg er veldig veldig sliten for tiden, sover dårlig og mye stress i livet mitt akkurat nå. Kan dette virkelig gi alle desse symptomene?

andre som sliter med helseangst og hvilke symptomer kjenner du på hver dag? 

Men dette er jo klassiske symptomer på magnesium og B12 mangel.  Du må be legen ta blodprøver for å bekrefte, eller bare ta deg en tur til helsekosten og få noen gode tilskudd. 

Anonymkode: 3fc01...dc9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er helseangst.. og angst er ikke realiteten. Prøv å tenk slik. 
men det er vondt å ha det slik du har det 

Anonymkode: c5846...ce4

Ja, jeg prøver å tenke det hver dag.. 

men så tenker jeg med en gang etterpå « jeg kan bli syk jeg og, så tenk om det er noe alvorlig denne gangen».

AnonymBruker
Skrevet

Andre?

AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig typisk for lite magnesium i kroppen. Avdekkes etter min erfaring ofte ikke på blodprøver.
B-12 og b-9/folat bør sjekkes. 

Anonymkode: 7d65c...883

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Få legen til å måle de vanligste tingene du kan mangle. Jern, vitaminer osv. Og mål blodsukker for sikkerhets skyld. Diabetes gir vanligvis nevropati. Om alt det er ok, bør du kanskje heller få hjelp med psyken.

Anonymkode: e1a0f...2bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Få legen til å måle de vanligste tingene du kan mangle. Jern, vitaminer osv. Og mål blodsukker for sikkerhets skyld. Diabetes gir vanligvis nevropati. Om alt det er ok, bør du kanskje heller få hjelp med psyken.

Anonymkode: e1a0f...2bf

For lite magnesium i kroppen avdekkes ofte ikke ved blodprøver. Dette gir problemer med psyke, og også kramper/nummenhet o.l. Hatt det selv. Alle prøver ok, men ble bra med tilskudd over tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som mye stress og høye skuldre.

Går du og strammer muskler ubevisst, som er helt vanlig når stresser, så kan det gi ymse rare symptomer. Prikking ved skulderblad, synet blir litt rart, svimmelhet osv.

Ta deg tid til å dra i svømmebassenget f.eks. Å svømme litt gir god trening av hele kroppen uten belastninger. En tur i badstua hjelper å få spente muskler til å slippe, og en sover så godt etter en svømmetur :)

Ingenting av det du beskriver høres skummelt ut for meg, men typiske hverdagsplager når en stresser, sovet dårlig og går med høye skuldre.

Ta vare på deg selv ❤️ 

Anonymkode: 358ad...28a

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Stress over tid kan gi utrolig mange symptomer, som du blant annet skriver. Å stramme muskler ubevisst som er vanlig i stressende perioder gir deg masse rare symptomer. Jeg er sykemeldt for langvarig stress og strammer ubevisst muskler. Jeg er sliten, smerter både her og der - de flytter ofte på seg ettersom hva jeg har strammet den dagen, svimmel, prikking på mange forskjellige steder - både i ansikt og i kroppen, synet kan plutselig blir dårligere for å så bli bra igjen, hodepine og kvalme. Jeg har til tider hatt ryggsmerter og smerter nedover det ene beinet, trodde jeg hadde fått prolaps. Neida, bare muskulært heldigvis. 

En legetime er ikke dumt for å utelukke uansett.

Anonymkode: 13578...1de

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, jeg prøver å tenke det hver dag.. 

men så tenker jeg med en gang etterpå « jeg kan bli syk jeg og, så tenk om det er noe alvorlig denne gangen».

Jeg tenker NØYAKTIG det samme. Kjenner daglig på symptomer på det ene og det andre. Akkurat som at «sykdomsradaren» i kroppen står på maks og forsterker hvert eneste lille symptom. Prøver alltid å si til meg selv at det bare er hodet mitt som tuller. Men så er det den lille stemmen som sier «Men hva om det er alvor denne gangen, da?? Hva om jeg overser noe viktig?» 

Jeg har tre ting som har hjelpt meg: Antidepressiva når det var aller verst. Legesjekk av og til for å utelukke at det er noe farlig. Og fysisk aktivitet. Etter en treningsøkt kan jeg alltid si til meg selv at når kroppen min faktisk klarte å gjennomføre denne økta, må den være i ganske ok form likevel. 😂 

Anonymkode: 138ca...394

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vet svaret på det du spør om. Øv deg på å gi deg selv svarene. Det blir ikke mer eller mindre sant av at noen skriver det ned for deg. Det blir en avhengighet å gå til andre for å bli beroliget og det opprettholder angsten din, bare.

Anonymkode: 10420...5ab

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Valium på kort sikt til jeg fikk hode på rett plass, Cipralex for langtidsbruk. Hjalp meg veldig godt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser mange skriver at jeg må gå til legen. Jeg har vært og sjekket det meste altså ☺️har sjekket vitaminer, blodsukker osv!❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Valium på kort sikt til jeg fikk hode på rett plass, Cipralex for langtidsbruk. Hjalp meg veldig godt.

Jeg fikk sobril, men det hjelper ikke. Kjenner på alle symptomene selv om jeg tok det :( 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, jeg er så glad jeg ikke er fastlege :dåne:

Anonymkode: 9c75b...29f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For lite magnesium i kroppen avdekkes ofte ikke ved blodprøver. Dette gir problemer med psyke, og også kramper/nummenhet o.l. Hatt det selv. Alle prøver ok, men ble bra med tilskudd over tid. 

Da skal jeg prøve det❤️ men er det farlig å ta magnesium om jeg ikke mangler det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...