Gå til innhold

Boligkjøp i blinde - Norge


Panna

Anbefalte innlegg

Etter å akkurat ha kjøpt bolig, så må jeg innrømme at jeg hadde syntes det var helt greit med boligkjøp i blinde :laugh:

Noen finner en bolig for deg innenfor gitte kriterier, noen som ser mulighetene og vet hva som må gjøres. Så går de i budrunder, de ordner med oppussing og flytting. Det eneste du må gjøre, er å pakke ned tingene dine, og møte opp på en adresse etter et gitt tidspunkt. Jeg tror det finnes et marked for å tilby slike tjenester :P 

Og til nå syns jeg alle har fått boliger som ser bra ut, og oppfyller de fleste kriteriene. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser episode 2 nå. Jeg blir så irritert over hvor mange ganger det skal presiseres hvor sinnsykt LITE budsjettet deres er! Synes det ødelegger så mye. Og hun Karianne er jo lettere hysterisk. 
Har sett 11 minutter, vet ikke om jeg orker se resten. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ang kommentarer om «lite budsjett»! Hva med å nyansere det litt, si at med det budsjettet så rekker det til x og y i område Z. Alt er jo relativt. I tillegg er det oppussingsobjekter de kjøper for parene, det virker som om når de snakker om budsjettet så er det i forhold til alle ønskene/kravene.

 

Kunne ønske de var litt mer åpen på kostnadsbruk utover hva de har kjøpt for og hva de «har igjen» til oppussing. I den danske versjonen (ja, jeg måtte også begynne å se den versjonen😂) sier parene i det minste hvor mye penger interiørstylisten har til disposisjon hva gjelder møbler. De kunne feks oppgitt materiell, arbeid og interiør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mperle skrev (3 minutter siden):

Enig ang kommentarer om «lite budsjett»! Hva med å nyansere det litt, si at med det budsjettet så rekker det til x og y i område Z. Alt er jo relativt. I tillegg er det oppussingsobjekter de kjøper for parene, det virker som om når de snakker om budsjettet så er det i forhold til alle ønskene/kravene.

 

Kunne ønske de var litt mer åpen på kostnadsbruk utover hva de har kjøpt for og hva de «har igjen» til oppussing. I den danske versjonen (ja, jeg måtte også begynne å se den versjonen😂) sier parene i det minste hvor mye penger interiørstylisten har til disposisjon hva gjelder møbler. De kunne feks oppgitt materiell, arbeid og interiør.

Jeg tipper de får en del gode rabatter som gjør at dette ville virket villedende på folk flest :P

Men det er bare min teori, da. 
Og jeg har også begynt å se litt på den danske, første sesong, og jeg syns ikke de er så mye mer åpne der. Og de river jo til og med i stykker bilder av drømmehusene til deltakerne for å få dem til å bli mer realistiske, så jeg syns fokuset der også er ganske stort på dette med budsjett og urealistiske forventninger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wolfmoon said:

Jeg tipper de får en del gode rabatter som gjør at dette ville virket villedende på folk flest :P

Men det er bare min teori, da. 
Og jeg har også begynt å se litt på den danske, første sesong, og jeg syns ikke de er så mye mer åpne der. Og de river jo til og med i stykker bilder av drømmehusene til deltakerne for å få dem til å bli mer realistiske, så jeg syns fokuset der også er ganske stort på dette med budsjett og urealistiske forventninger. 

Ja, vil tippe det er en del rabatter! Men samtidig så er det så fokus på kostnader på oppussingsdelen, «det blir dyrt», «vi får ta badet eller kjøkkenet», «ok da maler vi frontene istedenfor å bytte hele kjøkkeninnredning» etc etc. Hadde vært gøy med en liten pekepinn for å gi seerne inspirasjon men skjønner at de ikke vil avsløre rabatterte priser + som du sier vil det gi et feil bilde til de seerne som tenker de kan gjøre det tilsvarende. Har forresten ikke lagt merke til mye «produktplassering», av det jeg husker i farten så er det iallefall Sofacompany  (første episode) og (muligens) flyttebyrå? 
 

Jeg startet med de første episodene i siste utgitte sesong jeg på den danske versjonen😁 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil virkelig tro flyttebyrået er produktplassering, altså. Hvis ikke har de virkelig fått gratisreklame :laugh: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirah skrev (2 minutter siden):

Hvor ser dere dette? nå ble jeg nysgjerrig 😅

Viaplay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet er helt ok. Personlig liker jeg bedre den danske versjonen.

De kunne med hell, hatt episoder på 1 time og ikke 1,5 inkl. altfor mange reklamepauser. Blir langtrukket og kjedelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (4 minutter siden):

Programmet er helt ok. Personlig liker jeg bedre den danske versjonen.

De kunne med hell, hatt episoder på 1 time og ikke 1,5 inkl. altfor mange reklamepauser. Blir langtrukket og kjedelig.

Foretrekker faktisk den danske versjonen jeg og... hun megleren er for slitsom, for dominerende og rett og slett hele det danske programmet er bedre

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett hverken den danske eller andre land sin, så har ingen å sammenligne med.

Liker den ganske godt, men kunne tenkt meg deltagere fra andre deler av landet også. Liker ekspertene, de virker kompetente og seriøse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også egentlig den danske versjonen er bedre. Klarer ikke helt å si hvorfor, men føler kanskje at vi får et bedre inntrykk av jobben ekspertene gjør i den danske versjonen, med bedre beskrivelse av hvordan de tenker planløsninga osv. 

Men en ting jeg liker bedre ved den norske versjonen er at de ikke har fokus på å «bryte ned» deltagerne. Det er en greie i den danske versjonen, så det virker som en større psykisk påkjenning for dem som er med der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lalaB skrev (9 timer siden):

Jeg syns også egentlig den danske versjonen er bedre. Klarer ikke helt å si hvorfor, men føler kanskje at vi får et bedre inntrykk av jobben ekspertene gjør i den danske versjonen, med bedre beskrivelse av hvordan de tenker planløsninga osv. 

Men en ting jeg liker bedre ved den norske versjonen er at de ikke har fokus på å «bryte ned» deltagerne. Det er en greie i den danske versjonen, så det virker som en større psykisk påkjenning for dem som er med der.

Veldig enig. I den danske versjonen er det alltid noe som "går galt", så de må ut med mange tusen ekstra + programlederen kommer alltid med en "dårlig" nyhet rett før overtakelsen. 

Synes derfor det var litt gøy å se nå i siste episode (lineær tv), at det ikke var en bærende vegg likevel, og dermed slapp de den ekstra kostnaden som de fryktet. Vanligvis hadde det gått åt skogen, slik det som regel gjør i oppussingsprogram.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte at kjøperne hadde sendt inn en liten videosnutt når de hadde bodd seg inn i de to første episodene. Det savnet jeg i episode 3 og 4.

Jeg er veldig imponert over variasjonene i oppussingen og at de faktisk leverer noe kjøperne føler seg hjemme i. Saba leverer ikke bare noe fra en interiørkatalog, men et faktisk hjem. Jeg blir veldig inspirert til å utfordre meg selv mer med farger. Det er så fort å bare safe med hvitt. 

Som en annen over her nevner hadde det vært gøy om de bevegde seg utenfor Oslo-kjernen. Håper de utvider søket etter boligkjøpere i sesong 2.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om fint program :) Dette var ganske ok å følge med på!

Men dialekten til megleren? Den orker jeg faktisk ikke 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble skikkelig skuffet over den norske versjonen. Jeg hadde håpet at den skulle ligne den danske. Alt er liksom krise i den norske versjonen og så har du Karianne som klager på dårlige budsjetter når de som er med faktisk kan ha råd til ganske bra boliger. Nei, den danske er myyye bedre!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg skrev (21 timer siden):

Jeg ble skikkelig skuffet over den norske versjonen. Jeg hadde håpet at den skulle ligne den danske. Alt er liksom krise i den norske versjonen og så har du Karianne som klager på dårlige budsjetter når de som er med faktisk kan ha råd til ganske bra boliger. Nei, den danske er myyye bedre!!!

Hvor kan jeg se den danske? Ser den norske på Pluto TV, men ligger ikke noe dansk utgave der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...