Gå til innhold

Hvorfor slipper du ikke forbi bilen som tar deg igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg legger ikke opp til at de skal bryte loven, nei. Jeg hadde heller ikke gått til side og holdt oppe døra for en butikktyv som hadde hastverk med å komme seg ut av butikken.

Anonymkode: 8442e...9eb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg legger ikke opp til at de skal bryte loven, nei. Jeg hadde heller ikke gått til side og holdt oppe døra for en butikktyv som hadde hastverk med å komme seg ut av butikken.

Butikktyver kan være organiserte og således være tilknyttet HMS(helse miljø sikkerhet.)

Anonymkode: 4deab...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Carrot skrev (2 timer siden):

nå bruker du ord du ikke selv kjenner og det er jo fint. 

Jeg valgte utelate resten fordi jeg har en juridisk eksamen med toppkarakter så jeg trenger ikke slenge om meg påståtte egenskaper på nett og gå i diskusjoner med folk som tydelig ikke vet hva de snakker om og forsøker vri saken i sin retning. Jeg har aldri skrevet at 58 i 60 sonen i seg selv er et problem, men om du er til hinder for andre, og det danner seg kø bak deg fordi farten reduseres mer og mer bakover i køen (Elementær lærdom egentlig) og du VELGER at du ikke slipper forbi derimot DA er du til hinder og DA bryter du loven - at det ble for vanskelig for deg er beklagelig så klart.. 

Nå er det jo slik en jurist kjenner igjen andre jurister på om de forstår hva som ligger i det man kaller en "konkret helhetsvurdering." Det er ingenting i dine innlegg om dette temaet hittil som tyder på at du forstår at trafikkhindringer som vi snakker om vurderes nettopp etter en konkret helhetsvurdering. Nå ser jeg at du legger inn noen forbehold i det siste innlegget, men det er jo først etter at du har fått det påpekt av andre brukere.

Anonymkode: 533b5...f04

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi, jeg fant en hoven forståsegpåer som fant sin egen fasit på hvem jeg er, basert på én setning, så gøy! 🤣

Ja vel, herr KG-politi! 🤷‍♂️

Anonymkode: 58648...530

Naboen som er politi. Jeg er nok bare misunnelig.🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Butikktyver kan være organiserte og således være tilknyttet HMS(helse miljø sikkerhet.)

Anonymkode: 4deab...16b

Og du mener at å kjøre for fort ikke kan være knyttet til HMS? Det er betraktelig større sannsynlighet at du skader andre ved å kjøre for fort enn å stjele på butikken.

Anonymkode: f8f31...a1e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 4/13/2023 at 5:33 PM, AnonymBruker said:

Om du kjører under eller i fartsgrensen? Gir det deg en berusende følelse eller noe?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Holder fartsgrensen, bruker cruisekontroll noe de fleste bil har og alle burde bare bruke. Om noen kjører forbi og det kommer biler bremser jeg ned og slipper dem forbi. Selv om jeg føler irritasjon at jeg må legge inn cruisekontroll fart på nytt.

Logikken min er at du vet fartsgrensen får det til og med opp på maps. Så der er det veldig lett og planlegge kjørevei og kjøretiden det tar. Så hvorfor skal andre person vike for at noen har ikke klart og gjennomføre matten det tar og komme fra A til B. Da må personen selv ta konsekvensen med å komme for sent. I tillegg til det er forsinkelsen skjedd har det veldig lite tidssparing og innhente på en kort kjøretur som ofte de fleste har til og fra jobb 15-50min.

Om du har forsovet deg med 2 timer og kommer på jobb som er 210km unna og tar 50min i 70km/t da med å ha holdt farten på jobb som er 70km/t. Kommer da på jobb 2 og 50minutter for sent...
Tror du arbeidsgiver bli imponert over at du kommer 2time og 43minutter for sent fordi du klart og bryte farten og kjøre 80km/t.
Eller en kort kjøretur på 15min så er det 2minutter forskjell på og ligge mellom 70km/t og 80km/t
Fordi du forventet at alle bilene foran bare slapp deg forbi så du selv sparte 7minutter på den kjøreturen. En og selv bare reise i god nok tid?

Anonymkode: f1065...1dc

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg trodde venstrefeltet fungerte som et forbikjøringsfelt?  Sånn er det i hvertfall i resten av Europa.  Du ligger ikke i venstre feltet når det kommer trafikk bak deg, da slipper du de forbi.  

Anonymkode: 0ddc4...23c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

jeg trodde venstrefeltet fungerte som et forbikjøringsfelt?  Sånn er det i hvertfall i resten av Europa.  Du ligger ikke i venstre feltet når det kommer trafikk bak deg, da slipper du de forbi.  

Anonymkode: 0ddc4...23c

det er jeg enig i. Og politiet vil si at hvis du ligger på fartsgrensen i venstrefeltet og blir tatt igjen, så er det ikke din jobb å være fartspoliti. Da skal du legge deg i høyre felt og ikke blande deg i om den andre bryter fartsgrensen. Med mindre det er en køsituasjon i begge felt. Det er noe annet.

Anonymkode: 533b5...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Her legger du ansvaret på feil person. 

Det blir som å si til en dame som blir slått av mannen sin at hun må løse situasjonen ved å ikke provosere. 

Jeg tipper du er person der alle andre er skyld i dine problemer. 

Anonymkode: e6863...3d4

Dette er en forferdelig dårlig sammenligning. Her er det vel mer snakk om å oppsøke en voldsmann og be om å bli mishandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men hvorfor kan du ikke legge frem skillepinnen til hun som står bak i kassakøen når hun ikke rekker den selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 17.36):

Hvis man kjører på e6 på morgenen med pendlerne,så er det flyt i trafikken. Ingen sinker som skaper kø! Disse er vant med å ferdes mye i trafikken .Mange nordmenn kjører knapt over 90km /t. Rett og slett lite kjøretrening på motorveier. 

Anonymkode: fe2ac...7c2

Og hva skal man gjøre med det da syns du? Jeg bor på et sted med maks 80 og mye 70-soner, men jeg reiser ikke til motorveier for å trene på å kjøre fort. Det ville være helt meningsløst. Men det er grunnen til at jeg ikke er verdensmester den gangen hvert tredje år at jeg kjører på motorvei, og det må folk faktisk bare leve med. 

Anonymkode: f8936...3ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ligger jeg i fartsgrensen ser jeg ikke poenget med å slippe forbi de som tar meg igjen. For jeg gidder ikke å bremse bed/kjøre ut til siden, for å slippe forbi egoistiske idioter som ikke bryr seg om at de enklere kan skade andre i trafikken.

Om du absolutt vil forbi, får du legge deg i motsatt kjørefelt og kjøre forbi. 

Anonymkode: fc8db...dfa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ligger jeg i fartsgrensen ser jeg ikke poenget med å slippe forbi de som tar meg igjen. For jeg gidder ikke å bremse bed/kjøre ut til siden, for å slippe forbi egoistiske idioter som ikke bryr seg om at de enklere kan skade andre i trafikken.

Om du absolutt vil forbi, får du legge deg i motsatt kjørefelt og kjøre forbi. 

Anonymkode: fc8db...dfa

Det er jo det som skjer. Med masse farlige situasjoner som resultat. Situasjoner som lett kunne vært unngått med litt samhandling fra forankjørende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Carrot skrev (8 timer siden):

nå bruker du ord du ikke selv kjenner og det er jo fint. 

Jeg valgte utelate resten fordi jeg har en juridisk eksamen med toppkarakter så jeg trenger ikke slenge om meg påståtte egenskaper på nett og gå i diskusjoner med folk som tydelig ikke vet hva de snakker om og forsøker vri saken i sin retning. Jeg har aldri skrevet at 58 i 60 sonen i seg selv er et problem, men om du er til hinder for andre, og det danner seg kø bak deg fordi farten reduseres mer og mer bakover i køen (Elementær lærdom egentlig) og du VELGER at du ikke slipper forbi derimot DA er du til hinder og DA bryter du loven - at det ble for vanskelig for deg er beklagelig så klart.. 

Dette er ikke språket til en som har toppkarakter i jus.

Men langt viktigere: det er ikke den analytiske tolkningsevne til en som har toppkarakter i jus. 

Anonymkode: 17279...eeb

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men hvorfor kan du ikke legge frem skillepinnen til hun som står bak i kassakøen når hun ikke rekker den selv?

Hvorfor må du bryte fartsgrensen?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Les spørsmålet i HI på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les spørsmålet i HI på nytt.

Ja?

Jeg kjører i fartsgrensen. Folk vil forvi meg hver dag. Jeg er 100% sikker på at du ville ha vært en av dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja?

Jeg kjører i fartsgrensen. Folk vil forvi meg hver dag. Jeg er 100% sikker på at du ville ha vært en av dem.

Fordi du tror vi kjører det samme stedet hver dag?

Har jeg skrevet jeg må bryte farstgrensen noe sted? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 17.33):

Om du kjører under eller i fartsgrensen? Gir det deg en berusende følelse eller noe?

Hehe, det er iaf utrolig lite fleksibelt da??? Det er så flaut: høh, hvordan våger du, jeg bestemmer på veien her, grynt, jeg ikke dele… du ligge bak meg… vrrrrræææl.. 

flaut da? Blir de ikke flaue? 

Men samtidig, fartsfolka må skjønne at de treige også kunne ønske de kunne kjøre fort og farlig. Jeg ELSKER det, men jeg tenker mest på at folk rundt meg skal ha det bra, ikke at jeg skal ha det så jævla kult på andres bekostning, men samtidig er jeg ikke arrogant nok til å kreve at fartsmonstrene bak meg skal lide heller. De har tynnslitte nerver. 🤪

Anonymkode: 428a7...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...