Gå til innhold

Når barnet hører at vi har sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 0.45):

"Mamma og pappa sexer. Alle voksne som er glad i hverandre og elsker hverandre sexer. Da kan man ofte gi fra seg lyder, og disse lydene er ikke farlige, men et tegn på at man koser seg og har det fint sammen.  Vi prøver gjøre dette når dere sover fordi det er en fin ting jeg og pappa har sammen som voksne, men av og til er det vanskelig å vite om du sover godt nok til å ikke få det med deg. Neste gang du våkner og hører at vi sexer så kan du bare banke på døren, så skal vi slutte. Vi ønsker heller ikke at du skal ligge i sengen din å høre på, så bare si I fra du " 

 

Anonymkode: 050fc...2d3

litt feil å si at alle voksne som er glad i hverandre har sex. Da tror jo barna at alle de voksne i familien som er glade i hverandre har sex. Man bør nok spesifisere litt mer her for å unngå misforståelser...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Litt overrasket over at opptil flere her oppriktig mener at dersom man ikke har tilgang til jevnlig barnevakt, så skal man rett og slett legge sex på hylla frem til barna er store nok til å være ute med venner lenge om gangen. Helt slutt på sex når man legget seg sammen om kvelden altså. Kun spontane kjappiser når barna er ute og muligheten byr seg. Hørtes svært romantisk ut🙄

Samtidig som parterapeuter og sexologer gir råd om å ta vare på sexlivet og intimiteten i forholdet..

Anonymkode: a8744...d05

jeg tenker sånt er verre når unhene er tenåringer som skjønner hva som skjer. De blir garantert mer flaue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De færreste liker å få andres seksualitet nært på, barn skal absolutt skånes for slikt. 

Anonymkode: d8f89...9f7

Enig!! 

Anonymkode: d5b17...944

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig umulig å ikke lage lyd? 

Hvis du virkelig ville skånet barna dine for dette, så kunne dere hatt rolig og behagelig sex hvor man ikke må presse lufta ut av hverandre. 
Dette er noe dere faktisk bør skåne barna deres for! 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goodtimes skrev (Akkurat nå):

Er det virkelig umulig å ikke lage lyd? 

Hvis du virkelig ville skånet barna dine for dette, så kunne dere hatt rolig og behagelig sex hvor man ikke må presse lufta ut av hverandre. 
Dette er noe dere faktisk bør skåne barna deres for! 

hvis sexen skal vøre god så må man jo ut med lyd. Kvaliteten på sexen blir dårligere når man må holde igjen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 0.28):

Vi bor i en liten leilighet og barna er 4 og 7 år. Jeg lager ikke så mye lyd ifm sex, men noen ganger blir det nok litt mer enn planlagt. Litt sånn godlyder/klynkelyder. Akkurat sånn at det nok kan høres om barna er våkne.  Passer derfor på at barna sover om vi har sex og vi er et godt stykke unna soverommet deres. Kan likevel ofte stresse på at de skal høre oss. Men noen ganger må jeg bare la hemningene slippe likevel.

Nå tror jeg vi har minst to tilfeller hvor eldste datter har hørt oss. Det har vært sånn typisk at det viste seg hun var våken likevel. Feks i kveld. Etter hyrdestunden overrasket hun meg ved å stå på badet. Hun så veldig merkelig på meg og så usikker ut. Jeg smilte og spurte ‘hva- sover du ikke enda?! Hun svarte ikke, så bare morskt på meg. ‘Hva er det, hvorfor ser du så rart på meg? Spør jeg. ‘Jeg vil ikke si det… svarte hun surt og smatt inn på rommet igjen. Nå sitter jeg stresset igjen. Hun må ha hørt noe…og hun kan neppe ha skjønt hva lydene var for noe. Tenk om hun tenkte klynkingen var negativ? Føler jeg må si noe. Være ærlig. Men vet ikke hvordan eller hva jeg skal si. Hun er jo bare 7 år. Frister mest å bare la det gå og late som ingenting framover. Hun vet faren og jeg har et kjærlig og godt forhold sammen.

Regner med denne situasjonen ikke akkurat er uvanlig i mange hjem. Lurer bare på hvordan dere andre håndterer situasjonen og hva dere evt sier til barna deres? Om de feks konfronterer dere direkte. Eller dere skjønner eller merker at de helt klart må ha hørt dere.

Trenger litt råd og tips her, for finner altfor litt lesestoff rundt tema på nett. 

Anonymkode: a8744...d05

Vel, jeg har våknet flere ganger om natten som liten å hørt foreldrene mine ha sex. Jeg syntes det var kjempe ubehagelig og ble faktisk redd. Foreldrene mine var aldri sammen, så hørte ikke de to sammen, men med kjærester. 

Anonymkode: 87e55...b3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (6 minutter siden):

hvis sexen skal vøre god så må man jo ut med lyd. Kvaliteten på sexen blir dårligere når man må holde igjen

Så var det dette med å ta hensyn til at det er barn til stede da! Barna bør skånes for sexlyder - og da kan man fint senke kvaliteten noen hakk, kan man ikke? - hvis det er stønning som gjør sexen bra da 🙄

Både jeg og dama kan komme uten å lage en lyd.

Endret av Goodtimes
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ofte sex i skje under dyna. Går helt fint å ikke lage lyd.

Får helt nydelige orgasmer når vi gjør det i det stille. Kan holde på kjempelenge og sovner som en stein begge to 😊

Anonymkode: bbd54...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfume skrev (1 time siden):

Sånt skjer... 

Hva tror dere skjedde før i tiden da ALLE lå på samme rom? Ble folk av dem også. Man behersker seg, men glipper må være lov. Og ungene blir ikke traumatisert av det. Da er det noe annet galt. 

Dette er kanskje det dummeste og fjerneste jeg har lest.

Kommer du med slike irrelevante utsagn ofte? "Før i tiden vasket man seg ikke mer enn én gang i året, så det går bra» - vel, før i tiden døde også folk så tidlig som i 30-40 årene. Det er en god grunn til at både samfunnet og sivilisasjonen har forandret seg drastisk mye. 

Barn er forskjellige, og du kan vitterlig ikke sitte her å bestemme om barn blir traumatiserte eller ikke av slikt. Alle barn er forskjellige og noen er ekstremt sensitive. Jeg hørte moren min ha sex flere ganger som veldig liten, og jeg ble veldig utrygg på henne. Sex er ikke noe små barn skal trenge å forholde seg til på den måten.

De aller fleste mener det motsatte av deg. 

https://www.quora.com/Is-it-psychologically-damaging-for-kids-to-hear-parents-having-sex

Anonymkode: 87e55...b3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 0.45):

"Mamma og pappa sexer. Alle voksne som er glad i hverandre og elsker hverandre sexer. Da kan man ofte gi fra seg lyder, og disse lydene er ikke farlige, men et tegn på at man koser seg og har det fint sammen.  Vi prøver gjøre dette når dere sover fordi det er en fin ting jeg og pappa har sammen som voksne, men av og til er det vanskelig å vite om du sover godt nok til å ikke få det med deg. Neste gang du våkner og hører at vi sexer så kan du bare banke på døren, så skal vi slutte. Vi ønsker heller ikke at du skal ligge i sengen din å høre på, så bare si I fra du " 

 

Anonymkode: 050fc...2d3

UÆææ NEEEEII!!! 
 

AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 0.51):

Syns unger har rett til å skånes for foreldres sexliv. Skjønner 7 åringen er forbannet. La barn få ha sin uskyldighet i fred.

Anonymkode: e7f8f...5f4

akkurat. Å ha høylytt samleie for å utbrodere etterpå er faktisk ikke greit! Jeg vil påstå at det er å påtvinge barnet foreldrene sin sexualitet. De vil ikke være en del av dette! 
 

TS:  LAG MINDRE LYD! Ferdig snakka! 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv vokst opp med en mor som stønnet høylytt med diverse menn, og det var noe av det kvalmeste jeg viste om. Ingen barn har interesse av å høre sin egen mor stønne seg inn i orgasme mens hun nyter pikk. Jeg blir enda kvalm av det den dag i dag, i en alder av 40.

Din datter kommer til å huske "godlydene" dine for alltid, og sannsynligvis fortelle det til andre. Har selv hørt noen i klassen til datteren min laget stønnelyder og fortalt at foreldrene laget slike lyder når de "sexet", til alle de andre foreldrene i klassen under en barnebursdag i 1.klasse. Barn vet hva sex er i ung alder og lærer av hverandre. Vent til barna er sovnet. 

Anonymkode: b2be0...4e1

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 0.45):

"Mamma og pappa sexer. Alle voksne som er glad i hverandre og elsker hverandre sexer. Da kan man ofte gi fra seg lyder, og disse lydene er ikke farlige, men et tegn på at man koser seg og har det fint sammen.  Vi prøver gjøre dette når dere sover fordi det er en fin ting jeg og pappa har sammen som voksne, men av og til er det vanskelig å vite om du sover godt nok til å ikke få det med deg. Neste gang du våkner og hører at vi sexer så kan du bare banke på døren, så skal vi slutte. Vi ønsker heller ikke at du skal ligge i sengen din å høre på, så bare si I fra du " 

 

Anonymkode: 050fc...2d3

Dette.

Det har ikke skjedd her at vi har blitt tatt på fersken, men tror sikkert ungene våre har hørt oss iløpet av årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker fremdeles jeg hørte foreldrene til ei venninne ha sex da jeg var på overnatting som barn. Vi snakket aldri om det, bare så på hverandre mens vi lå der. Det føltes som en evighet. Tror det var kjempeubehagelig for venninnen min. Jeg sov aldri der igjen. Det er et minne som sitter dypt den dag i dag, kan ikke se for meg hvordan det hadde vært om det var egne foreldre. Helt jævlig. 

Anonymkode: f0096...b66

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen gale folk i tråden her. Dere virker jo helt lost. Jeg er godt voksen og husker da da jeg var liten av vi småsøsken ferske foreldrene våre med at pappa "pusset" tennene på mamma. Vi spionerte på dem igjennom nøkkelhullet. De ble etterhvert skilt og fikk seg nye partnere. Der gikk det ikke alltid lydløst for seg. Syntes så klart det var ekkelt når jeg ble tenåring men jeg forstod at dette var noe voksne holdt på med. Har ikke lidd store traumer ut av det og vi har et godt forhold idag. Bare ta en samtale med henne og prøv å moderer dere i fremtiden. 

Anonymkode: c02f6...b9e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hatt sex mens ungene har vært hjemme. Det er vel 6 år siden sist 😂

Anonymkode: dafdb...ffe

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dette er kanskje det dummeste og fjerneste jeg har lest.

Kommer du med slike irrelevante utsagn ofte? "Før i tiden vasket man seg ikke mer enn én gang i året, så det går bra» - vel, før i tiden døde også folk så tidlig som i 30-40 årene. Det er en god grunn til at både samfunnet og sivilisasjonen har forandret seg drastisk mye. 

Barn er forskjellige, og du kan vitterlig ikke sitte her å bestemme om barn blir traumatiserte eller ikke av slikt. Alle barn er forskjellige og noen er ekstremt sensitive. Jeg hørte moren min ha sex flere ganger som veldig liten, og jeg ble veldig utrygg på henne. Sex er ikke noe små barn skal trenge å forholde seg til på den måten.

De aller fleste mener det motsatte av deg. 

https://www.quora.com/Is-it-psychologically-damaging-for-kids-to-hear-parents-having-sex

Anonymkode: 87e55...b3f

Jeg snakker da for søren ikke om hundre vis av år siden.. Jeg snakker jo tilogmed om når jeg var ung! 

Og jeg skrev da vitterlig at man faktisk behersker seg. Men at glipper ikke er farlig så lenge man er ærlig og sier fra. Jeez, ta å roe deg ned litt! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da datteren vår var 9 år kom hun en dag til meg. Jeg så på henne at noe var galt. brukte lang tid på å få henne til å snakke. Hun fortalte at hun hver kveld hørte etter lyden der vi låste døren til soverommet vårt. Hun var livredd den lyden av nøkkelen i låsen. For da visste hun at vi skulle ha sex. Hun fortalte at hun noen ganger hadde hørt lyder, og dermed sovnet nesten hver kveld med fingrene i ørene. Hun var helt traumatisert stakkars. Endte opp med at hun sov på madrass Inne hos oss i ett år, så hun kunne sove trygt. Så, sexlyder er traumatiserende for unge. Stakkars lille venn. Etter det har vi kun hatt sex når barna har vært ute. De er nå 15 og 18 og det har gått helt fint.

Anonymkode: 7aee4...d00

  • Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta soverom nå. Først prøvde vi å lydisolere, men det gikk ikke. Flytte derfor til er helt nytt rom, og det gjør godt for sjela. Hørte mine foreldre en gang 🤮🤮🤮🤮

Anonymkode: 2ac64...7fb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 0.45):

"Mamma og pappa sexer. Alle voksne som er glad i hverandre og elsker hverandre sexer. Da kan man ofte gi fra seg lyder, og disse lydene er ikke farlige, men et tegn på at man koser seg og har det fint sammen.  Vi prøver gjøre dette når dere sover fordi det er en fin ting jeg og pappa har sammen som voksne, men av og til er det vanskelig å vite om du sover godt nok til å ikke få det med deg. Neste gang du våkner og hører at vi sexer så kan du bare banke på døren, så skal vi slutte. Vi ønsker heller ikke at du skal ligge i sengen din å høre på, så bare si I fra du " 

 

Anonymkode: 050fc...2d3

Veldig pedagogisk riktig altså 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tror at mannen din er slem mot deg, siden du lager disse lydene.

Det er det barn tror.

Anonymkode: bc8c3...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...