Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. april 2023 #41 Skrevet 10. april 2023 Jeg synes det er helt greit. Samtidig har jeg opplevd selv med egne barn (og hørt det samme fra flere andre) at unger ofte kan bli litt gretne av å være mye inne. Hvis de krangler og furter mye, hjelper det ofte å ta dem med ut litt.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #42 Skrevet 10. april 2023 Så klart er det helt greit! Du trenger ikke spørre KG om det. Her er alle perfekte. Anonymkode: 2db18...fc5 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #43 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dagslys og frisk luft er viktig for sinnet, så man bør stikke nesa ut en gang hver dag for å forbygge dårlig psykisk helse hvertfall. Mener JEG. Anonymkode: 788e1...9ba Dette! Det er ikke rart at mor sliter med humøret og at barnet ikke vil, det handler om vanen. Anonymkode: 9aa79...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #44 Skrevet 10. april 2023 Helt innafor i min verden. Anonymkode: 91164...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #45 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvorfor støtter du personer som åprnbart ikke gjør det som er til barnas beste? Nei, det er ikke til barnas beste å kun bli kjørt til butikken et par ganger i uka. Ts bør selvfølgelig ta barna oftere med ut, selv når sola ikke skinner. Anonymkode: 39287...fde Jeg tror du misforstår hva som ligger i uttrykket barnets beste. Det betyr ikke at man skal lage opplegg og finne på aktiviteter hele tiden. For en toåring går det helt fint å være inne noen ettermiddager i uka og roe ned etter en lang dag i barnehagen, der de sikkert har vært ute. (Kanskje er det til og med barnets beste?) Kanskje er det kun 3 timer igjen hjemme før de legger seg. Barnet tar ikke skade av å tilbringe denne tiden innendørs, noen dager i uka. (Ts skriver ikke at de er inne hver dag.) For en del seksåringer tenker jeg at dagen kan bli lang og de kan bli rastløse. Men siden ts forteller at hennes seksåring ønsker å være inne, så ser jeg ikke noe problem med det så lenge hun gjør noe, gjerne aktivt, som dansing, og ikke sitter foran tv'en i tre timer så klart. Anonymkode: 2db18...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #46 Skrevet 10. april 2023 Vi har stort sett vært inne hele påska, selv om det er strålende vær. Vi har vært og svømt et par dager, vi har ergometersykkel og romaskin hjemme og vi har rydda i boder og skap. Jeg har tenåringer. Den ene har en skade som gjør ski vanskelig nå, og jeg har noen forbigående luftveisplager som gjør at jeg er friskest inne noen uker. Snart er det varmere vær, barmark og bedre helse. Kos dere, mor. Gjør det som gjør dere lykkelige! Anonymkode: 8dd60...f99
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #47 Skrevet 10. april 2023 Er det dårlig vær, så gidder vi ikke å dra på gåtur. Og er de i barnehage, så får de jo mye utetid der. Men normalt sett når man ikke er syke, så synes jeg ikke det er ok å bare være inn i huset hele helgen eller ferien. Og kun biltur til butikken er heller ikke ok, synes jeg. Er det dårlig vær, så kan man dra på kino, biljard, biblioteket, lekeland, svømmehall, på besøk til noen, eller få besøk. Jeg gjentar at jeg ikke mener dette om en er syk. Men om man er langvarig/kronisk syk, og ikke klarer å få ungene ut av huset uten å bli i dårlig humør, så kanskje man kan søke avlastning? Anonymkode: 52a1d...e4a
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #48 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Helt innafor ❤️ Vi er alle forskjellige Anonymkode: bb43d...a7d Helt enig! Anonymkode: 9d0f6...429
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #49 Skrevet 10. april 2023 Så lenge barna får gå ut ❤ men synes jo det beste får barna er kvalitetstid med mor ute. Jeg vill ikke at barna skal huske meg inne men ute og ha det gøy sammen😊 Anonymkode: 94179...2cf
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #50 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så klart er det helt greit! Du trenger ikke spørre KG om det. Her er alle perfekte. Anonymkode: 2db18...fc5 Perfekte fordi man er ute?? Anonymkode: 8a039...605 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. april 2023 #51 Skrevet 10. april 2023 PS. Min unge har fått lov å game en hel DAG innimellom 😱😱😱 Serr. Akkurat som voksne så har barn dager der de er ekstra slitne og bare vil daffe. Det er mye med skole og AKS mandag til fredag. Så om ungen en søndag bare vil være hjemme og koser seg så ser jeg vitterlig ikke problemet 🙄 Når det er sagt er vi som oftest ute mellom 11-16. Da er ungen veldig fornøyd. Jeg liker å slappe av på ettermiddagen og på kvelden og ungen er helt lik. Så jeg driter egentlig i hva folk måtte mene og tenke. Jeg og ungen min vet hva VI trives med og det er faktisk det eneste som betyr noe.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. april 2023 #52 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Så lenge barna får gå ut ❤ men synes jo det beste får barna er kvalitetstid med mor ute. Jeg vill ikke at barna skal huske meg inne men ute og ha det gøy sammen😊 Anonymkode: 94179...2cf Hvorfor vil du ikke at barna dine skal huske deg inne? Kan man ikke ha det gøy inne?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå