Gå til innhold

Er det greit med hele innedager?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prioriter heller å gå ut når det er fint vær og du har overskudd til det ❤️ kanskje moren din vil komme og ta ungene ut en dag du er sliten så du kan hvile og få hentet deg inn med litt alenetid også? :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Marimba skrev (25 minutter siden):

Selvfølgelig!

Hvorfor støtter du personer som åprnbart ikke gjør det som er til barnas beste? 

Nei, det er ikke til barnas beste å kun bli kjørt til butikken et par ganger i uka. 

Ts bør selvfølgelig ta barna oftere med ut, selv  når sola ikke skinner. 

Anonymkode: 39287...fde

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I hverdagen er vi sjeldent ute etter middag på i vintersesongen. I helgene må vi ut. Barna mine trives veldig godt ute og å skulle ha de inne fordi vi ikke orker å gå ut er mer slitsomt enn å ta de med ut 😅

Sommeren er vi stort sett ute hele tiden. Spiser middag ute og leker til vi må inn å legge oss.

Så jeg syns det er viktig å være ute, men om det noen dager er det som tipper lasset ville jeg ikke hatt dårlig samvittighet. Bedre med en god mamma inne, enn en dårlig ute.

Anonymkode: 1469a...703

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine går i barnehage, og i vinter har vi vel vært ute etter barnehagen kun 2 ganger. Jeg har ikke hatt dårlig samvittighet for det i det hele tatt, is, kulde og mørke frister lite. Om sommeren så er vi mye ute i hagen, kanskje vi tom tar en tur på en lekeplass eller stranda for et bad etter middag.

Samme i helgene lite utetid nå i vinter. Hadde vi kunne tatt med barna for å ake så hadde vi så klart gjort det, men snø har jo blitt fulgt av regn umiddelbart etterpå, så er kun noen få turer vi har fått til. Er det kjipt vær så er det enkelte dager vi bare har vært inne, men jeg har vært litt streng på at vi SKAL ut av huset minst en dag. Men behøver ikke være mer enn en times tid i frisk luft, så kanskje museum, bibliotek eller noe.

Anonymkode: 062de...9e6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, helt innafor. Vi er ofte inne hvis det er stygt vær 😅

Anonymkode: b8d36...02c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En gang i blant ja, men ikke flere dager på rad

Anonymkode: 8a039...605

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor støtter du personer som åprnbart ikke gjør det som er til barnas beste? 

Nei, det er ikke til barnas beste å kun bli kjørt til butikken et par ganger i uka. 

Ts bør selvfølgelig ta barna oftere med ut, selv  når sola ikke skinner. 

Anonymkode: 39287...fde

Ungene er jo ute hver dag i barnehagen. Les. 

Anonymkode: fb91e...8aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, seff. 

Anonymkode: 2d2d3...d38

AnonymBruker
Skrevet

Aleine med barn på 5år. Vi er inne etter bhg hver dag. Ungen er dritt trøtt etter bhg. Er ute lørd og søndag. Noen ganger lite ute og.

Anonymkode: 3cbcf...e26

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig helt ok❤️ Det er perioder i livet vi trenger å være litt ekstra raus med oss selv. Det er bedre at barna har det bra inne sammen med en mamma som har det bra, enn at du skal slite deg helt ut bare fordi barna måå ut. Generasjonen over har en del sånne «must»; ut i frisk luft hver dag, full husvask hver fredag, og storvask før jul inkl baking av 7 slag, osv osv. Jeg gjør ingenting av dette, bare i små doser når jeg orker, for jeg er også kronisk syk med symptomer både her og der. Ta vare på deg selv og dine sånn du best kan, her er ingenting rett eller galt❤️

Anonymkode: 7e627...153

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det en greie at man må ta med ungene ut på tur hver dag etter barnehagen? Vi er aldri ute etter barnehagen, med unntak av varme sommerdager, da er vi mye ute i Hagen og nærområdet. Etter jobb og barnehage er alle slitne og vil helst drive med sitt hjemme. I helger er vi ofte ute på noe men ikke alltid. Det har ikke falt meg inn å få dårlig samvittighet om vi er inne en hel lørdag når det regner og blåser surt. Så lenge ungene koser seg og har det bra er vel alt bra. I en tid hvor du også sliter med ditt synes jeg du skal prioritere deg selv og egne behov, for å kunne være en best mulig mamma. Ungene tar på ingen måte skade av å være inne en hel dag, så lenge de har alt de trenger og en mamma som er tilstede og imøtekommer deres behov

Anonymkode: 0c46d...9de

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ofte innedager både når det er styggevær og finevær. Jeg er ofte alene med ett barn på 4 år. Mannen jobber 4-4 turnus offshore. Jeg sliter en del med angst og depresjon etter en ulykke som har gjort meg lam i en fot. Er ikke i stand til å være så aktiv som jeg ønsker. Det bor andre unger i nabolaget, men de er noen år eldre enn jenta vår så de er ikke alltid like giret på å ha med seg henne i lek. Jeg får meg ikke til å sende henne ut alene i tilfelle de ikke vil ha henne med. 

Anonymkode: 53d31...276

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes faktisk ikke det er innafor. Det Dr viktig med fysisk aktivitet for barn. 

Anonymkode: bba8d...f6b

Man kan være fysisk aktiv innendørs. Vi danser mye.

Anonymkode: 8d9b7...6b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dagslys og frisk luft er viktig for sinnet, så man bør stikke nesa ut en gang hver dag for å forbygge dårlig psykisk helse hvertfall. Mener JEG.

Anonymkode: 788e1...9ba

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Ungen er aktiv på skole og AKS. Er det crap vær eller vi begge er slitne er det helt innafor å leve i vår egen boble en dag🎉🎉🎉

AnonymBruker
Skrevet

Jag syns ikke det er greit kun hvis det er sykdom i familien. Men man trenger ikke være ute i alle timer. Noen dager holder det med 1 time eller så. Friskt luft er sunt og man mår gjerne litt bedre og får bedre humør etter å tatt en lufting. 

Anonymkode: 329cb...e53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jag syns ikke det er greit kun hvis det er sykdom i familien. Men man trenger ikke være ute i alle timer. Noen dager holder det med 1 time eller så. Friskt luft er sunt og man mår gjerne litt bedre og får bedre humør etter å tatt en lufting. 

Du har ikke prøvd å tvinge ut en seksåring som ikke vil ut samtidig som du forsøker å ivareta en toåring og sliter med rufsete psyke, småsyk kropp og lavt energinivå skjønner jeg. Det er nemlig på ingen måte forenlig med å få bedre humør.

Anonymkode: e1c9b...baa

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Selvfølgelig er det greit og man trenger ikke en gang være syk eller alene for at det skal være greit. I hele påskeferien har vi vært ute av huset bare to dager. Vi har storkost oss med alle slags inneaktiviteter. Barna mine er ute hver dag til vanlig. Det er på ingen måte skadelig for helsen å ikke gå utendørs hver eneste dag. 

Endret av Arkana
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har ikke prøvd å tvinge ut en seksåring som ikke vil ut samtidig som du forsøker å ivareta en toåring og sliter med rufsete psyke, småsyk kropp og lavt energinivå skjønner jeg. Det er nemlig på ingen måte forenlig med å få bedre humør.

Kult at du vet så mye om meg og mitt liv fra det jeg skrev! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kult at du vet så mye om meg og mitt liv fra det jeg skrev! 

Like kult som at du antar at det som fungerer for deg, fungerer for alle?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...