Gå til innhold

Dennis Poppe (splittet)

Sansa20

Anbefalte innlegg

Fant80 skrev (4 minutter siden):

Den ligger også på spotify.

Det er synd på fyren. Er ganske klart at han egentlig er sin største fiende på en måte. 

Men herregud for en drittsekk på byen. Det er som om det er en person som snakker i denne podden,mens en helt annen jeg har sett på byen.

Når man sliter med de tingene han gjør så klarer man ikke se sannheten selv, dessverre. Jeg håper virkelig han får den hjelpen han trenger.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant80 skrev (7 minutter siden):

Den ligger også på spotify.

Det er synd på fyren. Er ganske klart at han egentlig er sin største fiende på en måte. 

Men herregud for en drittsekk på byen. Det er som om det er en person som snakker i denne podden,mens en helt annen jeg har sett på byen.

Virker som en tom podcast . Kommer ingenting når man trykker play ( prøvd flere ganger ) noen fler som har prøvd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner. 

Sol, admin. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde stått mye mer respekt av om han faktisk var ærlig og la alle kortene på bordet.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (Akkurat nå):

Det hadde stått mye mer respekt av om han faktisk var ærlig og la alle kortene på bordet.

Helt enig! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jolanda skrev (5 minutter siden):

Enig, men jeg tror ikke han klarer det. Det å prate med kompiser er en ting (og bra) men mange kvier seg for å være direkte og brutalt ærlige mot en venn. Spesielt hvis vennen er langt nede.

Det virker som om DP trenger bekreftelse fra andre. Og da gjør han seg avhengig av andre. Viktig å finne bekreftelse i seg selv. Og å være ærlig. Virkelig ærlig. Mot seg selv og andre. Spesielt x-partner. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mistet alt" eller "Kastet bort alt". Det er to forskjellige ting. Det å innse at man selv KASTET bort det som viste seg å være "alt" vil hjelpe til i helbredelsesprosessen. 

• Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dingeldangel

Jeg tipper han ikke forsto på forhånd, at det var Kristin som satt på hele markedsverdien og at han bare var med på lasset. Derfor ble han skuffet da managementet droppet ham etter bruddet.

og det virker som dette har skjedd på mange felt. De fleste vil nok kunne havne i en depresjon av å innse at de ikke var så «viktige» for andre. Spesielt om man kanskje har bukt denne «makten» litt uheldig i relasjoner og. (Det vet jeg ikke om er tilfelle her altså).

i podcasten sier han gjentagende ganger at han bare vil at noen skal være stolte av ham. Men han spesifiserer aldri hvem «noen» er. Mener han familie, venner, seg selv, fremmede…. Det at han snakker så diffust, viser bare at han ikke har begynt å reflektere skikkelig rundt egen situasjon, og bør skjermes fra å «drite seg ut» i medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at han «sitter som et spørsmålstegn» handler nok  ikke om at han ikke skjønner hvorfor det er blitt brudd osv. Men mer om han ikke skjønner seg på seg selv og sine reaksjoner nå- og hvordan komme seg ut av denne suppa han er i nå. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dingeldangel skrev (41 minutter siden):

Jeg tipper han ikke forsto på forhånd, at det var Kristin som satt på hele markedsverdien og at han bare var med på lasset. Derfor ble han skuffet da managementet droppet ham etter bruddet.

og det virker som dette har skjedd på mange felt. De fleste vil nok kunne havne i en depresjon av å innse at de ikke var så «viktige» for andre. Spesielt om man kanskje har bukt denne «makten» litt uheldig i relasjoner og. (Det vet jeg ikke om er tilfelle her altså).

i podcasten sier han gjentagende ganger at han bare vil at noen skal være stolte av ham. Men han spesifiserer aldri hvem «noen» er. Mener han familie, venner, seg selv, fremmede…. Det at han snakker så diffust, viser bare at han ikke har begynt å reflektere skikkelig rundt egen situasjon, og bør skjermes fra å «drite seg ut» i medier.

Og bare det er jo utrolig merkelig, for sist jeg sjekket så satt Dennis i leiligheten deres i Oslo og bare spilte PlayStation, brukte pengene sine på snus og Fortnite. Det var Kristin som hadde ansvar for inntekten deres osv, så han byttet jo ut moren sin med Kristin 😅🚩.

Inntrykket mitt av han er at han er en forvokst tenåring, som ikke klarer å stå til ansvar for eget liv. Det er ganske uattraktivt og patetisk egentlig, han graver seg ned i et dypt hull fordi han er selvmedliden. Hva gjør han selv for at hverdagen skal bli lettere og positiv? Det hjelper ikke å se tilbake på det du hadde og ødela selv. Hallo, liksom. At han er deprimert kan godt hende, men det er faktisk selvforskyldt - og han er nok sist på ventelista for en innleggelse (det kommer ikke til å skje)

Endret av kraftwerk
  • Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (18 minutter siden):

Og bare det er jo utrolig merkelig, for sist jeg sjekket så satt Dennis i leiligheten deres i Oslo og bare spilte PlayStation, brukte pengene sine på snus og Fortnite. Det var Kristin som hadde ansvar for inntekten deres osv, så han byttet jo ut moren sin med Kristin 😅🚩.

Inntrykket mitt av han er at han er en forvokst tenåring, som ikke klarer å stå til ansvar for eget liv. Det er ganske uattraktivt og patetisk egentlig, han graver seg ned i et dypt hull fordi han er selvmedliden. Hva gjør han selv for at hverdagen skal bli lettere og positiv? Det hjelper ikke å se tilbake på det du hadde og ødela selv. Hallo, liksom. At han er deprimert kan godt hende, men det er faktisk selvforskyldt - og han er nok sist på ventelista for en innleggelse (det kommer ikke til å skje)

Dette er med på å gjør at folk ikke tør å stå fram å fortelle! Er ikke psykisk helse nok tabu, enn at man må sitte på et anonymt forum å spy mer galle? 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal veldig mye til å bli innlagt i Norge. Da skal det være fare for liv! Eller mener han noe annet, innlagt for hjelp til å kvitte seg meg et spesifikt problem?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (9 minutter siden):

Dette er med på å gjør at folk ikke tør å stå fram å fortelle! Er ikke psykisk helse nok tabu, enn at man må sitte på et anonymt forum å spy mer galle? 

Hva mener du med det? 

Jeg har selv psykiske lidelser og er ufør, jeg har ingen fiendtlige holdninger mot tematikken i det hele tatt. Jeg må få lov å komme med min observasjon, det behøver ikke å være en sannhet derimot. Jeg kjenner ikke Dennis, men jeg må få lov å komme med min mening av hva jeg tenker, uten at du skal komme med slikt. Da kan du heller være litt mer konstruktiv å si hva du mener jeg sier feil. 

Er det feil av meg at jeg sier han ikke kommer til å bli innlagt? Beklager, men da har du kanskje ikke fått med deg det trykkende helsevesenet vi har - og ekstremt psykisk syke som blir nektet innleggelse. Det var ikke ment som at «han er ikke deprimert» - det var mer som at psykiatrien prioriterer ikke det. 

——

Kommentarer som din derimot er veldig ukonstruktivt, og er mer «å spy galle» - enn det jeg skrev. Vil du ha en konstruktiv debatt så får du si hva du mener, istedenfor å lashe ut på andre. Er du uenig, si det på en ordentlig måte - så kanskje samfunnet kan bli med inviterende og folk kan lære (inkludert meg). 

Endret av kraftwerk
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (7 minutter siden):

Hva mener du med det? 

Jeg har selv psykiske lidelser og er ufør, jeg har ingen fiendtlige holdninger mot tematikken i det hele tatt. Jeg må få lov å komme med min observasjon, det behøver ikke å være en sannhet derimot. Jeg kjenner ikke Dennis, men jeg må få lov å komme med min mening av hva jeg tenker, uten at du skal komme med slikt. Da kan du heller være litt mer konstruktiv å si hva du mener jeg sier feil. 

Er det feil av meg at jeg sier han ikke kommer til å bli innlagt? Beklager, men da har du kanskje ikke fått med deg det trykkende helsevesenet vi har - og ekstremt psykisk syke som blir nektet innleggelse. Det var ikke ment som at «han er ikke deprimert» - det var mer som at psykiatrien prioriterer ikke det. 

——

Kommentarer som din derimot er veldig ukonstruktivt, og er mer «å spy galle» - enn det jeg skrev. Vil du ha en konstruktiv debatt så får du si hva du mener, istedenfor å lashe ut på andre. Er du uenig, si det på en ordentlig måte - så kanskje samfunnet kan bli med inviterende og folk kan lære (inkludert meg). 

Har markert det jeg reagerte på og jeg  vet veldig godt hvordan psykiatrien fungerer. Men når man bl.a betviler andres sykdom "kan hende". 

Forstår godt mennesker ikke snakker åpent om psykisk helse 🥺

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener å ha lest et sted at DP mener seg sviktet av noen han så på som venner og at han ble utnyttet? Hva handler det om?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er typisk offerrolle å si slikt han sier "har mistet alt. Har ingenting". Han har da et hjem? Han har en sønn. Mor og far. Øvrig familie. Han har venner. Bajobben venter på han. Han har mye, men klarer ikke se det.

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertestein skrev (1 minutt siden):

Er typisk offerrolle å si slikt han sier "har mistet alt. Har ingenting". Han har da et hjem? Han har en sønn. Mor og far. Øvrig familie. Han har venner. Bajobben venter på han. Han har mye, men klarer ikke se det.

Når man er deprimert så klarer man ikke alltid å se det. Man trenger ikke å ta på seg en offerrolle. Ingen andre går i hans sko, enten han har gjort det ene eller det andre feil. Man kan ha mye godt i sitt liv, men allikevel ikke se det som er rett framfor sin nese. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (20 minutter siden):

Når man er deprimert så klarer man ikke alltid å se det. Man trenger ikke å ta på seg en offerrolle. Ingen andre går i hans sko, enten han har gjort det ene eller det andre feil. Man kan ha mye godt i sitt liv, men allikevel ikke se det som er rett framfor sin nese. 

Ja nettopp. Han har mye, men klarer ikke se det selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...